Legacy of Kain: Soul Reaver 2 |
Na úspešný Soul Reaver nadväzuje druhé pokračovanie zamotanej ságy Legacy of Kain.
PS2
pridal Raina Audron 21.12.2008 o 11:10 pod používateľské recenzie
9.0
Vskutku je to už tretí diel po Blood Omen (BO) a Soul Reaver (SR1) a zamotáva upírsky príbeh ešte viac. Hra pokračuje tesne po SR, kde hlavná postava, prízrak Raziel, prenasleduje svojho stvoriteľa Kaina cez portál. Tí, čo nehrali predchádzajúce diely, budú asi stratení v zložitom deji (k dispozícii je ale našťastie časová krivka kde si udalosti spred SR2 môžete prečítať).
Už BO mal temný príbeh, ktorý sledoval úsilie Kaina, ktorý sa stal upírom, zbaviť sa svojej kliatby. Nakoniec však obetoval celú krajinu, aby jej mohol vládnuť a celý Nosgoth upadol do rozkladu. SR2 prináša odpovede na otázky, čo viedlo Kaina k takémuto rozhodnutiu, ale prináša aj spústu nových. Objavovať ich budete v peknej grafike, hneď prvá lokácia (pevnosť Sarafanov) je veľmi pekne spracovaná a keď sa dostanete von a uvidíte Nosgoth prvýkrát v celej kráse, tak je to fakt zážitok. SR2 sa odohráva okamžite priamo po Soul Reaver, takže sa predpokladá, že niečo už o Nosgothe viete. Na prerozprávanie zložitého deja boli použité časté cutscenes, ale postavy a ich mimika sú rozpohybované skvelo. Musím taktiež vyzdvihnúť skvelé herecké obsadenie, všetci známi sú spať (Simon Templeman, Michael Bell, Tony Jay, atď.).
SR2 nie je zameraný na boj, ale na hádanky. Raziel je totižto ozbrojený prízračným mečom Soul Reaver, ktorý pohlcuje duše a hádanky sa teda točia okolo toho ako Reaver nabiť rôznymi elementárnymi silami (tma, svetlo, vzduch a oheň) v starobylých vyhniach. Tie sú veľmi pekne spracované a rozhľahlé. Na nabitie Reavera je ale nutné ich uviesť späť k životu a to je možné iba po vyriešení hádaniek. Okrem vyhní navštívite pevnosť Sarafanov, temný les či hory na severe. Každé z prostredí má aj svoju prízračnú podobu. Raziel je tvor zo spektrálneho sveta, ak mu v materiálnom dôjde energia, tak sa presunie práve sem. Spoločnosť mu budú v tomto pokrútenom svete robiť Sluagh, akési hyeny spektrálneho sveta. Späť do materiálneho sveta vedú portály, ktoré Raziel musí nájsť. Byť v spektráli má aj svoje výhody – Raziel vie prechádzať cez mreže, čas sa zastaví, a plošina, ktorá bola predtým vysoko, sa prisunie bližšie. Náš hrdina je len ruinou svojho bývalého ja, krídla, s ktorými mohol kedysi lietať, sa dajú použiť iba na plachtenie.
Boj je trošku ťažkopádny, pretože autoface nefunguje práve najlepšie – je ťažké sa prepnúť na bližšieho nepriateľa ak je ich okolo vás viac. Máte síce na výber viac zbraní ako meče, kopije či pochodne, ale nakoniec som výhradne používala iba Reaver, pretože je najsilnejší a najpraktickejší. Reaver je totiž jediná zbraň, ktorú si Raziel berie do prízračného sveta. Pri častom používaní naberie Reaver na sile, i keď si vezme daň v podobe vášho zdravia, ak si nedáte pozor. Blokovať sa dá, ale je to celkom zbytočné, keďže Raziel dokáže veľmi rýchlo uhýbať. Okrem zbraní, vie Raziel použiť telekinézu na odhodenie nepriateľov. Bojovať nebudete iba s ľuďmi ale dočkáte sa aj démonov a thrallov. Hra prakticky nemá žiadnych bossov, čo je tak trochu škoda.
Prostredie je celkom veľké, ale dojem zo skúmania trošku kazí fakt, že postup v hre je lineárny a narozdiel od SR1 nemôžete odísť z vopred určenej cesty. Keďže krajinu môžete preskúmavať v rôznych obdobiach histórie Nosgothu, zavítate tak do troch rôznych časových období. Raziel má k dispozícii schopnosti z predošlého dielu, takže už vie šplhať, plávať a hlavne má schopnosť prepínať sa medzi spektrálnym (svet duchov) a reálnym svetom. Popri tom hrá vhodne zvolená hudba od Kurta Harlanda a skvele dotvára atmosféru. Príbeh naberie väčší spád až vo svojej poslednej fáze, kde sa dočkáme zásadných odhalení, nad ktorými sa dá ešte dodnes premýšľať. Po dohratí hry dostanete kód, s ktorým odomknete všetky bonusy - OST k hre aj prvému dielu SR, videá a nespočetné artworky.
Celkovo ide o podarenú hru, ktorej ťahúňom je silný príbeh a duo hrdinov Raziel a Kain, ktorí nie sú klasickí (anti)hrdinovia, ale ich charaktery majú oveľa hlbší rozmer. Rozdelenie na dobro a zlo sa tu nedá uplatniť a každá postava má svoje svetlé a temné stránky. Hrateľnosť je tak trochu v úzadí na úkor prerozprávania príbehu, ale hra je stále veľmi zábavná a má dobré hádanky, ktoré zahŕňajú využitia schopností (prechádzanie medzi svetom duchov a materiálnym svetom, prechádzanie cez mreže, šplhanie a plachtenie, využitie Reavera, strieľanie projektilov). Takže ak sa chcete dozvedieť aký osud to vlastne Raziela čaká, neváhajte a objavte čo sa v histórii Nosgothu vlastne skrýva.
Už BO mal temný príbeh, ktorý sledoval úsilie Kaina, ktorý sa stal upírom, zbaviť sa svojej kliatby. Nakoniec však obetoval celú krajinu, aby jej mohol vládnuť a celý Nosgoth upadol do rozkladu. SR2 prináša odpovede na otázky, čo viedlo Kaina k takémuto rozhodnutiu, ale prináša aj spústu nových. Objavovať ich budete v peknej grafike, hneď prvá lokácia (pevnosť Sarafanov) je veľmi pekne spracovaná a keď sa dostanete von a uvidíte Nosgoth prvýkrát v celej kráse, tak je to fakt zážitok. SR2 sa odohráva okamžite priamo po Soul Reaver, takže sa predpokladá, že niečo už o Nosgothe viete. Na prerozprávanie zložitého deja boli použité časté cutscenes, ale postavy a ich mimika sú rozpohybované skvelo. Musím taktiež vyzdvihnúť skvelé herecké obsadenie, všetci známi sú spať (Simon Templeman, Michael Bell, Tony Jay, atď.).
SR2 nie je zameraný na boj, ale na hádanky. Raziel je totižto ozbrojený prízračným mečom Soul Reaver, ktorý pohlcuje duše a hádanky sa teda točia okolo toho ako Reaver nabiť rôznymi elementárnymi silami (tma, svetlo, vzduch a oheň) v starobylých vyhniach. Tie sú veľmi pekne spracované a rozhľahlé. Na nabitie Reavera je ale nutné ich uviesť späť k životu a to je možné iba po vyriešení hádaniek. Okrem vyhní navštívite pevnosť Sarafanov, temný les či hory na severe. Každé z prostredí má aj svoju prízračnú podobu. Raziel je tvor zo spektrálneho sveta, ak mu v materiálnom dôjde energia, tak sa presunie práve sem. Spoločnosť mu budú v tomto pokrútenom svete robiť Sluagh, akési hyeny spektrálneho sveta. Späť do materiálneho sveta vedú portály, ktoré Raziel musí nájsť. Byť v spektráli má aj svoje výhody – Raziel vie prechádzať cez mreže, čas sa zastaví, a plošina, ktorá bola predtým vysoko, sa prisunie bližšie. Náš hrdina je len ruinou svojho bývalého ja, krídla, s ktorými mohol kedysi lietať, sa dajú použiť iba na plachtenie.
Boj je trošku ťažkopádny, pretože autoface nefunguje práve najlepšie – je ťažké sa prepnúť na bližšieho nepriateľa ak je ich okolo vás viac. Máte síce na výber viac zbraní ako meče, kopije či pochodne, ale nakoniec som výhradne používala iba Reaver, pretože je najsilnejší a najpraktickejší. Reaver je totiž jediná zbraň, ktorú si Raziel berie do prízračného sveta. Pri častom používaní naberie Reaver na sile, i keď si vezme daň v podobe vášho zdravia, ak si nedáte pozor. Blokovať sa dá, ale je to celkom zbytočné, keďže Raziel dokáže veľmi rýchlo uhýbať. Okrem zbraní, vie Raziel použiť telekinézu na odhodenie nepriateľov. Bojovať nebudete iba s ľuďmi ale dočkáte sa aj démonov a thrallov. Hra prakticky nemá žiadnych bossov, čo je tak trochu škoda.
Prostredie je celkom veľké, ale dojem zo skúmania trošku kazí fakt, že postup v hre je lineárny a narozdiel od SR1 nemôžete odísť z vopred určenej cesty. Keďže krajinu môžete preskúmavať v rôznych obdobiach histórie Nosgothu, zavítate tak do troch rôznych časových období. Raziel má k dispozícii schopnosti z predošlého dielu, takže už vie šplhať, plávať a hlavne má schopnosť prepínať sa medzi spektrálnym (svet duchov) a reálnym svetom. Popri tom hrá vhodne zvolená hudba od Kurta Harlanda a skvele dotvára atmosféru. Príbeh naberie väčší spád až vo svojej poslednej fáze, kde sa dočkáme zásadných odhalení, nad ktorými sa dá ešte dodnes premýšľať. Po dohratí hry dostanete kód, s ktorým odomknete všetky bonusy - OST k hre aj prvému dielu SR, videá a nespočetné artworky.
Celkovo ide o podarenú hru, ktorej ťahúňom je silný príbeh a duo hrdinov Raziel a Kain, ktorí nie sú klasickí (anti)hrdinovia, ale ich charaktery majú oveľa hlbší rozmer. Rozdelenie na dobro a zlo sa tu nedá uplatniť a každá postava má svoje svetlé a temné stránky. Hrateľnosť je tak trochu v úzadí na úkor prerozprávania príbehu, ale hra je stále veľmi zábavná a má dobré hádanky, ktoré zahŕňajú využitia schopností (prechádzanie medzi svetom duchov a materiálnym svetom, prechádzanie cez mreže, šplhanie a plachtenie, využitie Reavera, strieľanie projektilov). Takže ak sa chcete dozvedieť aký osud to vlastne Raziela čaká, neváhajte a objavte čo sa v histórii Nosgothu vlastne skrýva.
napísal Raina Audron 21.12.2008
Páči sa mi!
9.0
LEGACY OF KAIN: SOUL REAVER 2
PC
PS2 Vývoj: Eidos Interactive / Crystal Dynamics Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|