Silent Hill: Origins |
Na poli konzolových survival horrov môžeme už niekoľko rokov sledovať súboj dvoch titánov v kategórii ťažká váha. Silent Hill v jednom rohu a oproti nemenej ambiciózny Resident Evil. Obe série majú za sebou štyri regulárne pokračovania. Hry z oboch sérií vyšli na viacerých systémoch a dokonca sa obe série objavili na filmovom plátne. Iba jedna z nich sa však objavila aj na handhelde. Ide samozrej
PSP
pridal dickie 12.1.2009 o 14:21 pod používateľské recenzie
8.2
Na poli konzolových survival horrov môžeme už niekoľko rokov sledovať súboj dvoch titánov v kategórii ťažká váha. Silent Hill v jednom rohu a oproti nemenej ambiciózny Resident Evil. Obe série majú za sebou štyri regulárne pokračovania. Hry z oboch sérií vyšli na viacerých systémoch a dokonca sa obe série objavili na filmovom plátne. Iba jedna z nich sa však objavila aj na handhelde. Ide samozrejme o hru Sillent Hill: Origins pre PSP. Poďme sa teda pozrieť na to, či dokáže séria Silent Hill navodiť zimomriavky aj na tak malo displaji :)
Podtitul najnovšieho prírastku do rodiny Silent Hill hier znie Origins, a tak pravdepodobne každému musí byť jasné, že hra neprichádza s ničím novým, ale sa naopak vracia k samotným začiatkom.
Opäť tak vstúpime do malebného mestečka, ktorého názov prepožičal meno celej sérii. A opäť zavítame do milovníkom série dobre známej miestnej nemocnice a blázinca (a nielen tam). Budeme sa túlať ulicami v mlhe hustej tak, že by aj rybník Brčálnik závidel. A samozrejme budeme bojovať s tými najodpornejšími kreatúrami, aké si može duševne zdravý človek predstaviť :)
Poďme sa pozreť najprv na technickú stránku hry. Už od úvodných sekúnd musí byť každému jasné, že Silent Hill vyzerá a znie fantasticky aj na PSP. Grafika je nádherne odporná (v tom najpozitívnejšom slova zmysle), tmavé priestory pretína len slabý lúč vašej baterky. Nepočuť nič len vaše tlmené kroky, tlkot srdca a neidentifikovateľný chrapot v chodbe za rohom. S kľudom v duši môžem napísať, že už dávno som nehral hru s tak silnou atmosférou. Určite doporučujem hrať okolo polnoci, so sluchátkami na ušiach a byť doma sám. Ja som to vyriešil tak, že som hru hrával po nociach na hoteli. Zážitok to bol vskutku neskutočne tiesnivý :)
Keď sa pozrieme na samotnú hrateľnosť, najväčší rozdiel oproti veľkým bráškom je v samotných bojoch. Tie sú mierne akčnejšie, takže treba voliť správny útok a dobre ho načasovať. Bojovať môžete prakticky s čimkoľvek, čo dokážete zdvihnúť. Takže na rad príjdu rôzne palice, tyče, ale aj hriankovače, malý prenostný televízor a podobné perličky. Problém je, že sa vám vami držaný predmet po pár úderoch rozpadne, takže treba mať nejaké v zálohe. Nie je to problém, nakoľko použiteľných vecí sa všade váľa dostatok. To však už tradične nemožno povedať o nábojoch do rôznych strelných zbraní. Tie si preto odporúčam odložiť na bossov.
Hra našťastie nie je len o boji, ale sem tam od vás bude vyžadovať aj zapojiť tú vec, ktorú nosíte v hlave. Hádanky a rôzne puzzle nie su veľmi komplikované, a pokiaľ pozorne čítate rôzne dopisy a denníky, nemali by predstavovať žiaden problém. Väčšinou tak budete rozmýšlať nad cestou, ktorá vás posunie ďalej. Množstvo dvier je totiž zamknutých, ale zamknuté sú totiž iba v našej realite. Ak totiž najdete zrkadlo, môžete sa prepnúť do desivej Silent Hilláckej reality. Trik je v tom, že tu sú zamknuté úplne iné dvere, a v miestnostiach môžete nájsť úplne iné predmety. Takže treba dávať dobrý pozor a premýšľať, kam sa dá ako dostať.
No a na záver som si nechal niečo o príbehu. Budete hrať na šoféra kamióna. Travis Grady (tak sa totiž onen šťastlivec volá) počas svojej nočnej jazdy zbadá na ceste dieťa, a tak zastaví. Vystúpi zo svojho ťahača a zisťuje, že dieťa medzitým zmizlo. Bol to iba klam ? Nakoľko je Travis veľmi zvedavý, vydá sa pešo kúsok nižšie po ceste (súčasne na obrazovke nabiehajú úvodné titulky, padá mlha a začína hrať neskutočne perfektná a tiesnivá hudba) a nachádza horiaci dom. A z neho už Travis za pomoci hráča zachraňuje (aj keď značne ohoralé) dieťa. Dom stojí na začiatku mestečka Silent Hill, kam sa vzápätí Trevis vydáva (navštíviť zachránené dieťa do miestnej nemocnice). To tam však nenajde, ale zato ho tam čaká vlastná minulosť. A vy zistíte, že to nebola až taká náhoda, že zastavil priamo pri Silent Hill...
Ak mám zosumarizovať svoje dojmy zo Silent Hill: Origins, vyzdvihol by som skvelú grafiku, dokonalé ozvučenie, perfeknú tiesnivú atmosféru, pohodovú a bezproblémovú hrateľnosť. Naopak hra by mohla byť aspoň o troška dlhšia (do piatich hodín máte všetko za sebou) a kamera počas bojov v úzkych chodbách by mohla byť tiež o niečo inteligentnejšia, čo sa týka výberu uhľa pohľadu. Ale ako celok tento výlet určite vrelo doporučujem (teda pokiaľ nie ste nervovo labilný :)
Podtitul najnovšieho prírastku do rodiny Silent Hill hier znie Origins, a tak pravdepodobne každému musí byť jasné, že hra neprichádza s ničím novým, ale sa naopak vracia k samotným začiatkom.
Opäť tak vstúpime do malebného mestečka, ktorého názov prepožičal meno celej sérii. A opäť zavítame do milovníkom série dobre známej miestnej nemocnice a blázinca (a nielen tam). Budeme sa túlať ulicami v mlhe hustej tak, že by aj rybník Brčálnik závidel. A samozrejme budeme bojovať s tými najodpornejšími kreatúrami, aké si može duševne zdravý človek predstaviť :)
Poďme sa pozreť najprv na technickú stránku hry. Už od úvodných sekúnd musí byť každému jasné, že Silent Hill vyzerá a znie fantasticky aj na PSP. Grafika je nádherne odporná (v tom najpozitívnejšom slova zmysle), tmavé priestory pretína len slabý lúč vašej baterky. Nepočuť nič len vaše tlmené kroky, tlkot srdca a neidentifikovateľný chrapot v chodbe za rohom. S kľudom v duši môžem napísať, že už dávno som nehral hru s tak silnou atmosférou. Určite doporučujem hrať okolo polnoci, so sluchátkami na ušiach a byť doma sám. Ja som to vyriešil tak, že som hru hrával po nociach na hoteli. Zážitok to bol vskutku neskutočne tiesnivý :)
Keď sa pozrieme na samotnú hrateľnosť, najväčší rozdiel oproti veľkým bráškom je v samotných bojoch. Tie sú mierne akčnejšie, takže treba voliť správny útok a dobre ho načasovať. Bojovať môžete prakticky s čimkoľvek, čo dokážete zdvihnúť. Takže na rad príjdu rôzne palice, tyče, ale aj hriankovače, malý prenostný televízor a podobné perličky. Problém je, že sa vám vami držaný predmet po pár úderoch rozpadne, takže treba mať nejaké v zálohe. Nie je to problém, nakoľko použiteľných vecí sa všade váľa dostatok. To však už tradične nemožno povedať o nábojoch do rôznych strelných zbraní. Tie si preto odporúčam odložiť na bossov.
Hra našťastie nie je len o boji, ale sem tam od vás bude vyžadovať aj zapojiť tú vec, ktorú nosíte v hlave. Hádanky a rôzne puzzle nie su veľmi komplikované, a pokiaľ pozorne čítate rôzne dopisy a denníky, nemali by predstavovať žiaden problém. Väčšinou tak budete rozmýšlať nad cestou, ktorá vás posunie ďalej. Množstvo dvier je totiž zamknutých, ale zamknuté sú totiž iba v našej realite. Ak totiž najdete zrkadlo, môžete sa prepnúť do desivej Silent Hilláckej reality. Trik je v tom, že tu sú zamknuté úplne iné dvere, a v miestnostiach môžete nájsť úplne iné predmety. Takže treba dávať dobrý pozor a premýšľať, kam sa dá ako dostať.
No a na záver som si nechal niečo o príbehu. Budete hrať na šoféra kamióna. Travis Grady (tak sa totiž onen šťastlivec volá) počas svojej nočnej jazdy zbadá na ceste dieťa, a tak zastaví. Vystúpi zo svojho ťahača a zisťuje, že dieťa medzitým zmizlo. Bol to iba klam ? Nakoľko je Travis veľmi zvedavý, vydá sa pešo kúsok nižšie po ceste (súčasne na obrazovke nabiehajú úvodné titulky, padá mlha a začína hrať neskutočne perfektná a tiesnivá hudba) a nachádza horiaci dom. A z neho už Travis za pomoci hráča zachraňuje (aj keď značne ohoralé) dieťa. Dom stojí na začiatku mestečka Silent Hill, kam sa vzápätí Trevis vydáva (navštíviť zachránené dieťa do miestnej nemocnice). To tam však nenajde, ale zato ho tam čaká vlastná minulosť. A vy zistíte, že to nebola až taká náhoda, že zastavil priamo pri Silent Hill...
Ak mám zosumarizovať svoje dojmy zo Silent Hill: Origins, vyzdvihol by som skvelú grafiku, dokonalé ozvučenie, perfeknú tiesnivú atmosféru, pohodovú a bezproblémovú hrateľnosť. Naopak hra by mohla byť aspoň o troška dlhšia (do piatich hodín máte všetko za sebou) a kamera počas bojov v úzkych chodbách by mohla byť tiež o niečo inteligentnejšia, čo sa týka výberu uhľa pohľadu. Ale ako celok tento výlet určite vrelo doporučujem (teda pokiaľ nie ste nervovo labilný :)
napísal dickie 12.1.2009
Páči sa mi!
8.2
SILENT HILL: ORIGINS
PSP
Vývoj: Konami / Climax Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|