Star Wars: Republic Commando |
PC
pridal Rainbow 8.7.2005 o 11:06 pod používateľské recenzie
8.5
Tento rok je pre fanúšikov Star Wars naozaj bohatý. V kinách sa objavila asi najväčšia bomba v podobe epizódy tri, ale aj počítačoví hráči sa dočkali skvelého virtuálneho zážitku vďaka pokračovaniu kvalitného RPG s názvom Knights of The Old Republic 2-The Sith Lords. Na jeseň sa má objaviť ešte stratégia Empire at War, ale teraz si bližšie priblížime akčnejšie ladeného člena rodiny Star Wars, Republic Commando.
dej v novej 3d akcii
Každý, kto Star Wars aspoň trochu pozná, si vybavý ochráncov mieru v galaxii, Jediov. Táto hra, podobne ako na jeseň vydaná multiplayerová akcia Battlefront sa pozerá na tento svet očami radového vojaka. Taktiež ako mnohí iní podobní vám, ste klonom nájomného lovca Jango Fetta. Nie ste však úplne obyčajným klonom. Podstúpili ste špeciálny výcvyk a stali ste sa členom špeciálneho komanda. Čo členom, vy ste dokonca aj jeho velitelom. Na začiatku hry vás čaká úžasné intro, v ktorom prežijete celý svoj výcvik. Zobudíte sa v špeciálnych inkubátoroch, kde na vás príjemným hlasom hovoria klonovači z planéty Kamino. Ak vám to nič nehovorí, pozrite si epozódu dva. Výcviku sa síce sami nezúčastňujete, ale to vôbec nevadí. Vašou hlavnou úlohou je nasávať atmosféru novej 3d akcie.a že jej má požehnane! Po úvodnom intre vás už čaká nalodenie sa na bojovú loď a potom odlet na planétu Geonosis. Po vystúpení na povrch vás čaká naozaj úchvatný pohľad. Budete môcť sledovať boje medzi impériom a obchodnou federáciou. Budete sledovať pochody bojových droidov a okolo letiacich Geonosiánskych trubcov. Nemusíte sa báť predčasnej smrti, teraz je vašou úlohou hlavne užívať si atmosféru toľko typickú pre Star Wars. Trochu vás možno zamrzí klasické šikmé písmo s historickou zvučkou pred začiatkom každej epizódy, ktoré sa v tejto hre nenachádza. Namiesto toho vás pred začiatkom každej kampane čaká krátky popis situácie na danej planéte. Tie kampane sú pre našu smolu len tri. Prvá sa odohráva na už spomínanej planéte Geonosis, kde nakonci vás čaká zabijácky časový limit a chodby plné veľmi odolných nepriateľov. Každý priaznivec adrenalínu si určite príde na svoje. Druhá sa odohráva na bojovom krížniku a dej sa potom presunie na planétu Kashyyyk, ktorá je domovskou planétou rasy Wookie. Ak vám ta rasa nič nehovorí, tak si spomente na prerasteného Chewbaccu z filmu. Netešte sa vša, že celú dobu sa budete radovať z veľkolepých bojov. Hneď krátko po začiatku pôjdete do továrne na droidy. A to je miesto, kde absolvujete väčšinu doby Republic Commanda. Áno, Interiéry. Výnimkou je snáď Kashyyyk, kde si užijete pol na pol exteriéry a interiéry. A tiež trochu zelene.
Boj spolu so spolubojovníkmi
Počas začiatku hry na Geonosise postupne nachádzate svojich spoločníkov, ktorým budete veliť. Každý jeden máte sériové číslo. Vy ste číslo 32 a ďalší traja druhovia sú čísla 07, 42 a 62. Autori však mysleli na to, že takto by ste sa s postavami dostatočne nezžili a preto dostanete prezývky. Vám nepovedia inak než Leader a potom sú to drsný Scorch, ktorý sa hrabe vždy do prvej línie a je expert na ukladanie výbušnin. Ďalším je Sev so smrtelne nebezpečnou sniperkou a tretím je Fixer, ktorého budete používať na hackovanie bezpečnostných systémov. Svojich spoločníkov môžete ovládať podľa veľmi jednoduchých príkazov. Hra vám sama ukazuje, čo práve môžete urobiť. Všetko ovládate jednou klávesou. Tým sa môžete dokonale takticky vyžiť. Keď sa na vás rúti množstvo nepriateľov a na druhej strane máte terminál, ku ktorému sa máte dostať, buď sa stane, že spanikárite, alebo Scorcha pošlete hádzať granáty spoza barikády, Sev bude zatiaľ sniperkou zabíjať ostatných, Fixer dojde k terminálu a vy tam pošlete nejakú tu raketu z raketometu. Často som sa vyžil aj tak, že som rozmiestnil svojich chlapov po barikádach a ja som zatiaľ behal od nepriateľa k nepriateľovi a zabíjal ich pomocou díky. Hra však nezakryje to, že je to vlastne len obyčajná bezduchá akcia a to taktické vyžitie je len spestrením, čo znamená, že ak ho nepoužijete, nemusí to znamenať vôbec nič. Možno to, že sa trochu viac potrápite s veľkou početnou presilou.
Váš arzenál
Teraz sa trochu budem venovať zbraniam. Prvou zbraňou je pištol, pri ktorej som mal pocit, že má neobmedzenú muníciu. Pre moje vlastné prekvapenie je veľmi efektívna, čo je dosť veľká zmena oproti ostatným titulom. Ďalšou zbraňou s ktorou sa vyžijete najmä v druhej kampani v úzkych uličkách vesmírnej lode, je dýka. Okrem toho vašou primárnou zbraňou je útočná puška, z ktorej laser oproti filmu dosť pomaly lieta a munícia sa z neho veľmi rýchlo míňa. Ale taktiež je na ňu najviac munície, doslova na každom kroku. Zo všetkých zbraní som ju používal najviac. Ďalšou zbraňou je granátomet, s ktorým je naopak problém pri zháňaní munície podobne ako s veľmi efektívnym raketometom. Ďalšou zbraňou je brokovnica. Tá predsa nemôže chýbať v intenzívnej akcii ako je táto. Prvýkrát ju chytíte do ruky na vesmírnej lodi a až do konca hry bude jeden z vašich najvernejších spoločníkom. Okrem toho si užijete ešte nejaké dva alebo tri druhy samopalov, či už silnejšieho alebo slabšieho kalibru. Určite sa vyhrajete aj so stacionárnymi vežičkami, s ktorými sa počas misií stretnete. Ďalšou hračkou, ktorá sa vám občas počas hry zíde, je nočné videnie. Taktiež je zaujímavo vyriešené vaše zdravie. Celú dobu sa na hru pozeráte cez kryt vašej prilby, tak je znázornená aj obrazovka. Vľavo a vpravo dole máte znázornený armor z ktorého vám po zásahu ubúda, ale priebežne sa vám dopĺňa. Až keď bude armor celý minutý, začne sa vám míňať aj zo zdravia. Potom sa musíte nachvíľu schovať, aby sa vám armor naspäť doplnil. Zdravie si však nedoplňujete klasickými lekárničkami, ale po hre sú rozmiestnené stroje, v ktorých sa ozdravíte. Tam môžete poslať aj svojich spolubojovníkov. Zaujímavo je vyriešená aj smrť, ktorá nemusí hneď znamenať koniec. Vlastne sa dostanete len do bezvedomia a vaši spolubojovníci vás môžu hocikedy vyliečiť pomocou elektrošokou. Nedá vám to plné zdravie, ale len polovičné. Takto môžete zachrániť aj vy svojich spolubojovníkov. Najmä ku koncu hry sa mi stalo, že proti mne boli ešte nejakí nepriatelia a moji spolubojovníci ležali mŕtvi. Potom som začal medzi nepriateľmi klučkovať a oživovať ich.
Nepriatelia, AI
Výber vašich nepriateľov je celkom široký. Najprv sú to klasickí radoví vojaci, droidi obchodnej federácie. Okrem nich sú to akýsi zelení trpaslíci, ktorých názov vám naozaj neviem povedať a sú to aj malí pavúčikovia, ktorí nie sú moc nebezpeční, ale keď zaútočia, tak sa naozaj zapotíte. Nemôžem zabudnúť na už spomínaných Geonosiánskych trubcov. V hre sú aj nepriatelia ťažšieho kalibru. Napríklad akýsi roboti, ktorí sú pohybliví ala neviditelní mutanti z Far Cry a ako zbraň majú tyč s elektrickým prúdom. Až tam budú naraz traja, bude to celkom veľký problém. Ďalej sú to battledroidi, ktorí majú zbraň namiesto ruky. Ďalším je nejaká prerastená verzia zelených mužíčkov aj s ostňami na chrbte a samopalom ťažšieho kalibru, ktorý veľkosťou svojho zásobníku a spôsobom strieľania pripomína rotačný gulomet. Posledným a asi najhorším nepriateľom je spiderdroid. Jeho likvidácia vám urobí najväčšie problémy a bude vám to aj nejakú tú minútku trvať. Zabije ho len veľké množstvo rakiet z raketometu, pár granátov, rany zo sniperky a granátometu a potom snáď padne. Tu musíte najviac takticky myslieť so svojimi spolubojovníkmi. Umelá inteligencia vašich nepriateľov je skôr priemerná, ale dá sa to celkom vysvetliť aj tým, že sú to roboti. Ale keď po nich hodíte granát, nehovorím, že ho nedokážu odkopnúť. Aj také veci určite potešia. Kvalitu ich umelej inteligencie určite nahrádza kvantita nepriateľov, lebo ich je naozaj veľa a budú sa stále vytvárať noví, kôli čomu musíte vyhodiť do vzduchu tie minitovárne, z ktorých budú celkom často vychádzať noví a noví nepriatelia. Až ich však zničíte, bude to už celkom vpohode a zvyšky ich odporu už ľahko zlikvidujete.
Grafika
Čo dodať. Hra nie je úplne dokonalá, ale k hernému zážitku úplne dostačuje. Ako som už spomínal, vizuálne orgie zažijete na začiatku Geonosisu. Aj keď väčšinu hry strávite v interiéroch, či už v továrni alebo na vesmírnej lodi, nebude to na vás pôsobiť šedým dojmom. Grafika je taká, taká sýta. To je ten správny výraz pre to, čo sa vám bude odohrávať na monitore. Dobu čo strávite v exteriéroch si budete tiež veľmi užívať, lebo vyzerajú naozaj veľmi pekne a efektívne, ako aj celá táto hra. Škoda, že autori nezaradili nejaké animácie, veď aj úvodné intro sa odohráva už vlastne vo vašich rukách, môžete sa tam otáčať s kamerou. Počas hry sa vám odomykajú rôzne bonusy v podobe krátkych videí, ale to nie je určite to, čo by ste si predstavovali. Autorom však musím dať metál za jednu vec. Keď zabijete nepriateľa vo vašej blízkosti, jeho krv sa vám rozpleskne na priezore a stierače zabudované na vašej prilbe vám ju zotrú. Veľmi pekne vyzerá, keď bude pršať a zatiaľ vám zotierajú spred očí padajúce kvapky.
Zvuky
Zvukom na prvýkrát nemám čo vytknúť. Celú dobu vás sprevádza perfektná hudba typická pre Star Wars, ktorá vás nakŕmi ešte väčším sústom atmosféry. Zbrane taktiež znejú dobre, nie je to nič geniálne, ale myslím, že vám budú vyhovovať. Dabing je trochu otázny. Veľmi dobre zneje dabing vás, vašich spolubojovníkov a vášho veliteľa, ktorý vám bude počas celej hry hlásiť nové úlohy. Trochu zvláštne však znejú zvuky, ktoré vydávajú vaši nepriatelia, čo trochu kazí herný zážitok. Ale napríklad také výbuchy znejú dosť reálne.
Trvanlivosť
Tá je tiež trochu otázna. Čaká vás pätnásť misií rozdelených na tri kampane. Každú z nich naviac splníte za tri až štyri hodiny, čo môže priemernému hráčovi trvať tak desať hodín. Doba hrania sa predĺži aj s nadstavenou obtiažnosťou, ale ajtak to nie je žiadna sláva.
Hratelnosť: 89%
Grafika: 87%
Zvuky: 80%
Spolu: 85%
Star Wars Republic Commando sa oplatí zahrať, pretože: má vynikajúci spád, čaká vás kvalitná spolupráca v týme a bude na vás dýchať skvelá atmosféra
Star Wars Republic Commando vás nemusí baviť, pretože: čaká na vás krátka herná doba, občas diskutabilné zvuky, nie zrovna geniálna AI
dej v novej 3d akcii
Každý, kto Star Wars aspoň trochu pozná, si vybavý ochráncov mieru v galaxii, Jediov. Táto hra, podobne ako na jeseň vydaná multiplayerová akcia Battlefront sa pozerá na tento svet očami radového vojaka. Taktiež ako mnohí iní podobní vám, ste klonom nájomného lovca Jango Fetta. Nie ste však úplne obyčajným klonom. Podstúpili ste špeciálny výcvyk a stali ste sa členom špeciálneho komanda. Čo členom, vy ste dokonca aj jeho velitelom. Na začiatku hry vás čaká úžasné intro, v ktorom prežijete celý svoj výcvik. Zobudíte sa v špeciálnych inkubátoroch, kde na vás príjemným hlasom hovoria klonovači z planéty Kamino. Ak vám to nič nehovorí, pozrite si epozódu dva. Výcviku sa síce sami nezúčastňujete, ale to vôbec nevadí. Vašou hlavnou úlohou je nasávať atmosféru novej 3d akcie.a že jej má požehnane! Po úvodnom intre vás už čaká nalodenie sa na bojovú loď a potom odlet na planétu Geonosis. Po vystúpení na povrch vás čaká naozaj úchvatný pohľad. Budete môcť sledovať boje medzi impériom a obchodnou federáciou. Budete sledovať pochody bojových droidov a okolo letiacich Geonosiánskych trubcov. Nemusíte sa báť predčasnej smrti, teraz je vašou úlohou hlavne užívať si atmosféru toľko typickú pre Star Wars. Trochu vás možno zamrzí klasické šikmé písmo s historickou zvučkou pred začiatkom každej epizódy, ktoré sa v tejto hre nenachádza. Namiesto toho vás pred začiatkom každej kampane čaká krátky popis situácie na danej planéte. Tie kampane sú pre našu smolu len tri. Prvá sa odohráva na už spomínanej planéte Geonosis, kde nakonci vás čaká zabijácky časový limit a chodby plné veľmi odolných nepriateľov. Každý priaznivec adrenalínu si určite príde na svoje. Druhá sa odohráva na bojovom krížniku a dej sa potom presunie na planétu Kashyyyk, ktorá je domovskou planétou rasy Wookie. Ak vám ta rasa nič nehovorí, tak si spomente na prerasteného Chewbaccu z filmu. Netešte sa vša, že celú dobu sa budete radovať z veľkolepých bojov. Hneď krátko po začiatku pôjdete do továrne na droidy. A to je miesto, kde absolvujete väčšinu doby Republic Commanda. Áno, Interiéry. Výnimkou je snáď Kashyyyk, kde si užijete pol na pol exteriéry a interiéry. A tiež trochu zelene.
Boj spolu so spolubojovníkmi
Počas začiatku hry na Geonosise postupne nachádzate svojich spoločníkov, ktorým budete veliť. Každý jeden máte sériové číslo. Vy ste číslo 32 a ďalší traja druhovia sú čísla 07, 42 a 62. Autori však mysleli na to, že takto by ste sa s postavami dostatočne nezžili a preto dostanete prezývky. Vám nepovedia inak než Leader a potom sú to drsný Scorch, ktorý sa hrabe vždy do prvej línie a je expert na ukladanie výbušnin. Ďalším je Sev so smrtelne nebezpečnou sniperkou a tretím je Fixer, ktorého budete používať na hackovanie bezpečnostných systémov. Svojich spoločníkov môžete ovládať podľa veľmi jednoduchých príkazov. Hra vám sama ukazuje, čo práve môžete urobiť. Všetko ovládate jednou klávesou. Tým sa môžete dokonale takticky vyžiť. Keď sa na vás rúti množstvo nepriateľov a na druhej strane máte terminál, ku ktorému sa máte dostať, buď sa stane, že spanikárite, alebo Scorcha pošlete hádzať granáty spoza barikády, Sev bude zatiaľ sniperkou zabíjať ostatných, Fixer dojde k terminálu a vy tam pošlete nejakú tu raketu z raketometu. Často som sa vyžil aj tak, že som rozmiestnil svojich chlapov po barikádach a ja som zatiaľ behal od nepriateľa k nepriateľovi a zabíjal ich pomocou díky. Hra však nezakryje to, že je to vlastne len obyčajná bezduchá akcia a to taktické vyžitie je len spestrením, čo znamená, že ak ho nepoužijete, nemusí to znamenať vôbec nič. Možno to, že sa trochu viac potrápite s veľkou početnou presilou.
Váš arzenál
Teraz sa trochu budem venovať zbraniam. Prvou zbraňou je pištol, pri ktorej som mal pocit, že má neobmedzenú muníciu. Pre moje vlastné prekvapenie je veľmi efektívna, čo je dosť veľká zmena oproti ostatným titulom. Ďalšou zbraňou s ktorou sa vyžijete najmä v druhej kampani v úzkych uličkách vesmírnej lode, je dýka. Okrem toho vašou primárnou zbraňou je útočná puška, z ktorej laser oproti filmu dosť pomaly lieta a munícia sa z neho veľmi rýchlo míňa. Ale taktiež je na ňu najviac munície, doslova na každom kroku. Zo všetkých zbraní som ju používal najviac. Ďalšou zbraňou je granátomet, s ktorým je naopak problém pri zháňaní munície podobne ako s veľmi efektívnym raketometom. Ďalšou zbraňou je brokovnica. Tá predsa nemôže chýbať v intenzívnej akcii ako je táto. Prvýkrát ju chytíte do ruky na vesmírnej lodi a až do konca hry bude jeden z vašich najvernejších spoločníkom. Okrem toho si užijete ešte nejaké dva alebo tri druhy samopalov, či už silnejšieho alebo slabšieho kalibru. Určite sa vyhrajete aj so stacionárnymi vežičkami, s ktorými sa počas misií stretnete. Ďalšou hračkou, ktorá sa vám občas počas hry zíde, je nočné videnie. Taktiež je zaujímavo vyriešené vaše zdravie. Celú dobu sa na hru pozeráte cez kryt vašej prilby, tak je znázornená aj obrazovka. Vľavo a vpravo dole máte znázornený armor z ktorého vám po zásahu ubúda, ale priebežne sa vám dopĺňa. Až keď bude armor celý minutý, začne sa vám míňať aj zo zdravia. Potom sa musíte nachvíľu schovať, aby sa vám armor naspäť doplnil. Zdravie si však nedoplňujete klasickými lekárničkami, ale po hre sú rozmiestnené stroje, v ktorých sa ozdravíte. Tam môžete poslať aj svojich spolubojovníkov. Zaujímavo je vyriešená aj smrť, ktorá nemusí hneď znamenať koniec. Vlastne sa dostanete len do bezvedomia a vaši spolubojovníci vás môžu hocikedy vyliečiť pomocou elektrošokou. Nedá vám to plné zdravie, ale len polovičné. Takto môžete zachrániť aj vy svojich spolubojovníkov. Najmä ku koncu hry sa mi stalo, že proti mne boli ešte nejakí nepriatelia a moji spolubojovníci ležali mŕtvi. Potom som začal medzi nepriateľmi klučkovať a oživovať ich.
Nepriatelia, AI
Výber vašich nepriateľov je celkom široký. Najprv sú to klasickí radoví vojaci, droidi obchodnej federácie. Okrem nich sú to akýsi zelení trpaslíci, ktorých názov vám naozaj neviem povedať a sú to aj malí pavúčikovia, ktorí nie sú moc nebezpeční, ale keď zaútočia, tak sa naozaj zapotíte. Nemôžem zabudnúť na už spomínaných Geonosiánskych trubcov. V hre sú aj nepriatelia ťažšieho kalibru. Napríklad akýsi roboti, ktorí sú pohybliví ala neviditelní mutanti z Far Cry a ako zbraň majú tyč s elektrickým prúdom. Až tam budú naraz traja, bude to celkom veľký problém. Ďalej sú to battledroidi, ktorí majú zbraň namiesto ruky. Ďalším je nejaká prerastená verzia zelených mužíčkov aj s ostňami na chrbte a samopalom ťažšieho kalibru, ktorý veľkosťou svojho zásobníku a spôsobom strieľania pripomína rotačný gulomet. Posledným a asi najhorším nepriateľom je spiderdroid. Jeho likvidácia vám urobí najväčšie problémy a bude vám to aj nejakú tú minútku trvať. Zabije ho len veľké množstvo rakiet z raketometu, pár granátov, rany zo sniperky a granátometu a potom snáď padne. Tu musíte najviac takticky myslieť so svojimi spolubojovníkmi. Umelá inteligencia vašich nepriateľov je skôr priemerná, ale dá sa to celkom vysvetliť aj tým, že sú to roboti. Ale keď po nich hodíte granát, nehovorím, že ho nedokážu odkopnúť. Aj také veci určite potešia. Kvalitu ich umelej inteligencie určite nahrádza kvantita nepriateľov, lebo ich je naozaj veľa a budú sa stále vytvárať noví, kôli čomu musíte vyhodiť do vzduchu tie minitovárne, z ktorých budú celkom často vychádzať noví a noví nepriatelia. Až ich však zničíte, bude to už celkom vpohode a zvyšky ich odporu už ľahko zlikvidujete.
Grafika
Čo dodať. Hra nie je úplne dokonalá, ale k hernému zážitku úplne dostačuje. Ako som už spomínal, vizuálne orgie zažijete na začiatku Geonosisu. Aj keď väčšinu hry strávite v interiéroch, či už v továrni alebo na vesmírnej lodi, nebude to na vás pôsobiť šedým dojmom. Grafika je taká, taká sýta. To je ten správny výraz pre to, čo sa vám bude odohrávať na monitore. Dobu čo strávite v exteriéroch si budete tiež veľmi užívať, lebo vyzerajú naozaj veľmi pekne a efektívne, ako aj celá táto hra. Škoda, že autori nezaradili nejaké animácie, veď aj úvodné intro sa odohráva už vlastne vo vašich rukách, môžete sa tam otáčať s kamerou. Počas hry sa vám odomykajú rôzne bonusy v podobe krátkych videí, ale to nie je určite to, čo by ste si predstavovali. Autorom však musím dať metál za jednu vec. Keď zabijete nepriateľa vo vašej blízkosti, jeho krv sa vám rozpleskne na priezore a stierače zabudované na vašej prilbe vám ju zotrú. Veľmi pekne vyzerá, keď bude pršať a zatiaľ vám zotierajú spred očí padajúce kvapky.
Zvuky
Zvukom na prvýkrát nemám čo vytknúť. Celú dobu vás sprevádza perfektná hudba typická pre Star Wars, ktorá vás nakŕmi ešte väčším sústom atmosféry. Zbrane taktiež znejú dobre, nie je to nič geniálne, ale myslím, že vám budú vyhovovať. Dabing je trochu otázny. Veľmi dobre zneje dabing vás, vašich spolubojovníkov a vášho veliteľa, ktorý vám bude počas celej hry hlásiť nové úlohy. Trochu zvláštne však znejú zvuky, ktoré vydávajú vaši nepriatelia, čo trochu kazí herný zážitok. Ale napríklad také výbuchy znejú dosť reálne.
Trvanlivosť
Tá je tiež trochu otázna. Čaká vás pätnásť misií rozdelených na tri kampane. Každú z nich naviac splníte za tri až štyri hodiny, čo môže priemernému hráčovi trvať tak desať hodín. Doba hrania sa predĺži aj s nadstavenou obtiažnosťou, ale ajtak to nie je žiadna sláva.
Hratelnosť: 89%
Grafika: 87%
Zvuky: 80%
Spolu: 85%
Star Wars Republic Commando sa oplatí zahrať, pretože: má vynikajúci spád, čaká vás kvalitná spolupráca v týme a bude na vás dýchať skvelá atmosféra
Star Wars Republic Commando vás nemusí baviť, pretože: čaká na vás krátka herná doba, občas diskutabilné zvuky, nie zrovna geniálna AI
napísal Rainbow 8.7.2005
Páči sa mi!
8.5
STAR WARS: REPUBLIC COMMANDO
PC
Switch 2 Vývoj: LucasArts / LucasArts Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|