Tomb Raider: Legend |
Lara Croft sa vracia aby odhalila ďalší artefakt. Postupne sa však jej cesty začnú krížiť s minulosťou, keď Lara zistí, že hľadaný artefakt je úzko spojený so zmiznutím jej matky v detstve pri tragédi v Himalájach, kedy spolu s matkou jediné prežili pád liedla. Vzápetí našli starodávny chrám, ktorý otávral cestu do akéhosi alternatívneho světa. Prostredníctvom portálu sa Larina matka dostala do i
PC
pridal smoldo56 4.6.2009 o 23:31 pod používateľské recenzie
8.5
Žena, ktorá znovu zachraňuje svet.
Po tom čo Core Design zaživa pochovalo hádam najlávnejšiu archeologičku počítačových monitorov , slávnu Laru Croft a vzápetí ju vyhrabalo do kabáta vrahyňe dávneho priateľa prešlo veľa času. Dnes nám Crystal Dynamics predstavuje píbeh, ktorý vo svojej sérii nemá obdovy. Nielenže je znovuzrodená Lara na najlepšej ceste ku koreňom série, dokonca ich v mnohých veciach i prekonáva.
Krása všade kam sa pozrieš.
Každý diel Tomb Raider série je typický rozmanitým prostredím a nádhernými lokáciami. Legend tomu nebude opakom, práve naopak, tam kde predchodcovia liali benzín, Crystal Dynamics zapaľuje oheń. Celá hra je rozdelená do niekoľko reálnych lokácii, kde bude Lara hladať kúsky artefaktu. Prvá lokácia, Bolívia, otvára zelený svet do starobylého chrámu, kde Laru čakajú prvé prekážky. Tu budú na Laru číhať tigre, no v bezpečí nebude ani pri vojakoch, ktorích si najal jej nepriateľ. Postuplne sa prebojuje do Peru, kde ju čaká menšia prestrelka, prvá jazda na jej čiernom Ducati motorke a objavovanie dávno zastavanej jaskyne, kde si pojde Lara overiť „úmrtnosť“ jej priateľky z minulosti. Pre Laru netypickou lokáciou bude hotel v Tokyou, kde sa Lara pokúsi vytrhnúť kúsok artefaktu priamo z rúk Yakuzi, no kým sa k nemu dostane preskáče cez strechy mrakodrapov, v tom jej pomože opeť motorka Ducati a vzápetí sa dostane do firmy samotného Yakuzu kde ju tiež čaká boj. Postupne ako Lara zbiera kúsky artefaktu dostáva sa do ďalších lokácii, tentoraz to je nádherná scenéria Afrických vodopádov. Tam Laru čaká prenádherné prostredie plné vodopádov, zelene a chrámov. Ďalej sa Lara vyberie na bývalú vojenskú základňu v Kazachstane, kde sa bude prebíjať laboratóriami a zničeným komplexom. Predposlednou lokáciou bude Anglicko, zem kráľa Arutša. Tu sa Lara dostane do zrúcaniny neznámeho hradu, v ktorom si Lara myslí že nájde posledný kúsok artefaktu. Lokácia obsahuje rozpadlú budovu, podzemné chodby plné smrtiacih nebezpečenstiev a hádaniek a nakoniec pasáž, kde bude musieť Lara skoncovať s bájnym morským hadom. Na úplny záver sa Lara vráti do Bolívie, kde sa stretne so svojou úhlavnou nepriateľkou Amandou, ktorá sa rozhodla s pomocou artefaktu zničiť svet.
Umelá inteligencia z doby Hitlerovho pádu.
Oproti predchádzajúcim dielom sa UI posunula o veľký kus dopredu, no na dnešné pomery sa stále nachádza akoby na začiatku. Nepriateľia posobia ako keby boli naprogramovaný na 5 rovnakých úkonov. Rovnako strieľajú, padajú, utekajú a zomierajú. Nehrozí, aby vojak pri útoku na Laru spravil nejaký špeciálny pohyb, skrátka stále robí to isté. A v takých pasážach ako je napríklad jazda na Ducati v Peru, to posobí dvakrát trápne. Všetci padajú z motorky rovnakým sposobom, dokonca rovnakým smerom. Občas to vyzerá až komicky a vadí to. Nič na dojme nevylepší ani fakt, že aj Lariny hlavný oponenti sa správajú rovnako, každý jeden z nich len pred Larou uskakuje a útočí na ňu určitým kúskom artefaktu. Naštastie pri zvieratách je vám jedno akú majú UI, pretože taký tyger si ani v skutočnosti nemože dovoliť nejaký rafinovaný útok na človeka.
Bez hudby ani nakrok.
Už od počiatkov série sa v počas hry objavovali piesne, ktoré ako keby sa narodili práve pre Tomb Raider. Pri Legende to platí dvakrát. Každá jedna skladba posobí skvelým dojmom a skvelo zapadne do atmosféry príbehu. Napríklad hudba hrajúca v Himalájach patrí podľa mňa medzi hudobný skvost herného sveta. Za zmienku stoja aj zvukové efekty, ktoré su tiež v dosť dobrom stave. Celkovo hudobné ozvučenie celého TR:L je na vysokej úrovni aj bez nejakého Dannyho Elfmana :D.
Bonusový materiál
Počas hry Lara zbiera rozne sošky, za ktoré sa neskor v menu odomknú bonusové materiály. Či už to sú nové oblečenia, komentáre k hre, obrázky z lokácii, či charaktery postáv, je to skvelým osviežením a napríklad keď budete hrať hru druhý, či tretí krát vám určite padne vhod obliecť Laru do niečoho nového a na výber je toho dosť . Neskor sa po dohraní sprístupnia aj cheaty v podobe nahej Lary, nesmrtelnej Lary a podobne takže si budete mocť spríjemniť herný zážitok aj takýmto sposobom.
Okrem toho možeťe opakovane hrať prejdené úrovne napríklad na štýl timetrial čo je hranie na čas.
Plusy
- Lara Croft je speť so všetkým čo k tomu patrí a v novom kabáte
- Roznorodosť a pestrosť lokácií
- Výborný príbeh plný odhalení z Larinej minulosti
- Návrat ku koreňom série
- Absencia sterotypu
- Chytľavá hrateľnosť i pri treťom prechádzaní
Mínusy
- Pre skalných fanúšikov príliš krátke
- Nízka obťiažnosť hádaniek
- Umelá inteligencia sa nechová tak ako by sa na súčastnosť patrilo
Verdikt
Tomb Raider Legend predstavuje príbeh, ktorý prekonáva svojho predchodcu vo všetkých ohľadoch. Pre zaritých fanúšikom je darom z nebies, pre nováčikov výbornou hrou. Štýl hry sa vracia ku koreňom série a všetko čo kedy bolo v sérii výborné, Legend prekonáva. S pomocou bonusového materiálu, roznorodosti lokácii a šarme Lary Croft sa dá povedať že značka TR je opeť na vzostupe a keď si k tomu pripočítame úžasnú grafiku v ktorej je hra zabalená, sa dá len ťažko povedať nie, zvlášť keď sa možeme dozvedieť viac z Larinej minulosti.
Po tom čo Core Design zaživa pochovalo hádam najlávnejšiu archeologičku počítačových monitorov , slávnu Laru Croft a vzápetí ju vyhrabalo do kabáta vrahyňe dávneho priateľa prešlo veľa času. Dnes nám Crystal Dynamics predstavuje píbeh, ktorý vo svojej sérii nemá obdovy. Nielenže je znovuzrodená Lara na najlepšej ceste ku koreňom série, dokonca ich v mnohých veciach i prekonáva.
Krása všade kam sa pozrieš.
Každý diel Tomb Raider série je typický rozmanitým prostredím a nádhernými lokáciami. Legend tomu nebude opakom, práve naopak, tam kde predchodcovia liali benzín, Crystal Dynamics zapaľuje oheń. Celá hra je rozdelená do niekoľko reálnych lokácii, kde bude Lara hladať kúsky artefaktu. Prvá lokácia, Bolívia, otvára zelený svet do starobylého chrámu, kde Laru čakajú prvé prekážky. Tu budú na Laru číhať tigre, no v bezpečí nebude ani pri vojakoch, ktorích si najal jej nepriateľ. Postuplne sa prebojuje do Peru, kde ju čaká menšia prestrelka, prvá jazda na jej čiernom Ducati motorke a objavovanie dávno zastavanej jaskyne, kde si pojde Lara overiť „úmrtnosť“ jej priateľky z minulosti. Pre Laru netypickou lokáciou bude hotel v Tokyou, kde sa Lara pokúsi vytrhnúť kúsok artefaktu priamo z rúk Yakuzi, no kým sa k nemu dostane preskáče cez strechy mrakodrapov, v tom jej pomože opeť motorka Ducati a vzápetí sa dostane do firmy samotného Yakuzu kde ju tiež čaká boj. Postupne ako Lara zbiera kúsky artefaktu dostáva sa do ďalších lokácii, tentoraz to je nádherná scenéria Afrických vodopádov. Tam Laru čaká prenádherné prostredie plné vodopádov, zelene a chrámov. Ďalej sa Lara vyberie na bývalú vojenskú základňu v Kazachstane, kde sa bude prebíjať laboratóriami a zničeným komplexom. Predposlednou lokáciou bude Anglicko, zem kráľa Arutša. Tu sa Lara dostane do zrúcaniny neznámeho hradu, v ktorom si Lara myslí že nájde posledný kúsok artefaktu. Lokácia obsahuje rozpadlú budovu, podzemné chodby plné smrtiacih nebezpečenstiev a hádaniek a nakoniec pasáž, kde bude musieť Lara skoncovať s bájnym morským hadom. Na úplny záver sa Lara vráti do Bolívie, kde sa stretne so svojou úhlavnou nepriateľkou Amandou, ktorá sa rozhodla s pomocou artefaktu zničiť svet.
Umelá inteligencia z doby Hitlerovho pádu.
Oproti predchádzajúcim dielom sa UI posunula o veľký kus dopredu, no na dnešné pomery sa stále nachádza akoby na začiatku. Nepriateľia posobia ako keby boli naprogramovaný na 5 rovnakých úkonov. Rovnako strieľajú, padajú, utekajú a zomierajú. Nehrozí, aby vojak pri útoku na Laru spravil nejaký špeciálny pohyb, skrátka stále robí to isté. A v takých pasážach ako je napríklad jazda na Ducati v Peru, to posobí dvakrát trápne. Všetci padajú z motorky rovnakým sposobom, dokonca rovnakým smerom. Občas to vyzerá až komicky a vadí to. Nič na dojme nevylepší ani fakt, že aj Lariny hlavný oponenti sa správajú rovnako, každý jeden z nich len pred Larou uskakuje a útočí na ňu určitým kúskom artefaktu. Naštastie pri zvieratách je vám jedno akú majú UI, pretože taký tyger si ani v skutočnosti nemože dovoliť nejaký rafinovaný útok na človeka.
Bez hudby ani nakrok.
Už od počiatkov série sa v počas hry objavovali piesne, ktoré ako keby sa narodili práve pre Tomb Raider. Pri Legende to platí dvakrát. Každá jedna skladba posobí skvelým dojmom a skvelo zapadne do atmosféry príbehu. Napríklad hudba hrajúca v Himalájach patrí podľa mňa medzi hudobný skvost herného sveta. Za zmienku stoja aj zvukové efekty, ktoré su tiež v dosť dobrom stave. Celkovo hudobné ozvučenie celého TR:L je na vysokej úrovni aj bez nejakého Dannyho Elfmana :D.
Bonusový materiál
Počas hry Lara zbiera rozne sošky, za ktoré sa neskor v menu odomknú bonusové materiály. Či už to sú nové oblečenia, komentáre k hre, obrázky z lokácii, či charaktery postáv, je to skvelým osviežením a napríklad keď budete hrať hru druhý, či tretí krát vám určite padne vhod obliecť Laru do niečoho nového a na výber je toho dosť . Neskor sa po dohraní sprístupnia aj cheaty v podobe nahej Lary, nesmrtelnej Lary a podobne takže si budete mocť spríjemniť herný zážitok aj takýmto sposobom.
Okrem toho možeťe opakovane hrať prejdené úrovne napríklad na štýl timetrial čo je hranie na čas.
Plusy
- Lara Croft je speť so všetkým čo k tomu patrí a v novom kabáte
- Roznorodosť a pestrosť lokácií
- Výborný príbeh plný odhalení z Larinej minulosti
- Návrat ku koreňom série
- Absencia sterotypu
- Chytľavá hrateľnosť i pri treťom prechádzaní
Mínusy
- Pre skalných fanúšikov príliš krátke
- Nízka obťiažnosť hádaniek
- Umelá inteligencia sa nechová tak ako by sa na súčastnosť patrilo
Verdikt
Tomb Raider Legend predstavuje príbeh, ktorý prekonáva svojho predchodcu vo všetkých ohľadoch. Pre zaritých fanúšikom je darom z nebies, pre nováčikov výbornou hrou. Štýl hry sa vracia ku koreňom série a všetko čo kedy bolo v sérii výborné, Legend prekonáva. S pomocou bonusového materiálu, roznorodosti lokácii a šarme Lary Croft sa dá povedať že značka TR je opeť na vzostupe a keď si k tomu pripočítame úžasnú grafiku v ktorej je hra zabalená, sa dá len ťažko povedať nie, zvlášť keď sa možeme dozvedieť viac z Larinej minulosti.
napísal smoldo56 4.6.2009
Páči sa mi!
8.5
TOMB RAIDER: LEGEND
PS2
PC PSP Xbox Xbox 360 Switch 2 Vývoj: Eidos / Crystal Dynamics Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|