Max Payne 2 |
Utíchol zvuk strieľajúcich zbraní a náboje dopadli na podlahu až to zadunelo. Och, veď to dopadlo telo ktoré v sebe malo cez niekoľko desiatok nábojov. Škoda, ten si už nepožije, no Max Payne musí ísť ďalej, prestrieľať si cestu tam kde to potrebuje. Max Payne 2 je hra na ktorú len tak ľahko nezabudnete.
PC
pridal F1REFLY 12.6.2009 o 17:04 pod používateľské recenzie
9.5
Či to chcete brať na vedomie alebo nie, Max Payne je legendou v hernej brandži. On bol jednou z mála strieľačiek z pohľadu tretej osoby ktoré sme hrávali vždy keď bol čas a nikdy nás neomrzeli. Max Payne je skvelou akčnou hrou ktorá mi zmenila život (hráčsky). Je to čosi také ako Peter Dvorský pre operu. A čože je na ňom také úžasné?
Nuž, neviem čím začať, zrejme tým príbehom. Max stratil raz rodinu, pomstil sa a teraz ho sužujú nočné mory, zdá sa mu že všade vidí Monu Sax – kriminálničku ku ktorej čosi cíti, no nikdy ju nezastihne, lebo je vždy v nesprávny čas na nesprávnom mieste a keď už ju vidí tak je práve na odchode ako Rómovia potom ako ich pristihnú kradnúť. Skrátka, Max už prestáva byť normálny a ktosi v NY menom Vinnie Gognitti ide po jeho bývalom nepriateľovi Vladovi Lemovi. Ale prečo? Veď Vlad už nemá prsty v kriminálnych zločinoch nie? Pre Maxa sa kopia otázky a nevie kde hľadať odpovede. V čom je háčik si už zistite sami. Príbeh je podávaný vskutku originálnym spôsobom a tak v rámci pekného komiksu budete hltať každučké slovko príbehu a snažiť sa všetko zapamätať si. Postavy v príbehu sú skvelo spracované, každá postava má svoju vlastnú dušu a koná inak, zatiaľ čo Mona je hanblivá, objavíte aj jej svetlú stránku, Vlad možno vyzerá ako anjelik a priateľ, v jeho srdci je však tajomstvo o ktorom Max nevie. Vinnie síce vyzerá že mu šibe a strieľa všetko čo vidí, no je v podstate komickým chlapíkom. Príbeh dvojky vás rozhodne zaujme a koniec je istotne nie práve najlepší, teda nie pre Maxa. Dočkáte sa aj citového vyvrcholenia medzi Monou a Maxom, ale max v láske nemá šťastie. Uvidíme ako sa príbeh vyvinie v trojke, no nechajme sa prekvapiť.
A čože to robí z Maxa Payna tak návykovú zábavu ako pre deti Mario? Tá akčnosť a atmosféra, akokoľvek sa na Maxa budete pozerať skepticky stále vám ostanú v pamäti tie skvelé okamihy ktoré patrili k hrateľnosti tak vyšperkovanej že už ani lepšou nemohla byť. Veď keď uvidíte sud pomaľovaný a nastražený tak aby vyzeral ako vojak a keď doňho strelíte, zistíte že je posiaty granátmi a horľavinou unikáte čo vám sily stačia. Alebo keď budete pomaly postupovať reštauráciou keď tu zrazu vidíte škatule s nábytkom a za nimi otvorené dvere cez ktoré sem tam vykukne nepriateľ aby sliedil a vy ho prekvapíte jednou presne mierenou do čela a on zajačí pazvukom ktorý neznie ako ľudský tak vám jednoducho prídu do očí slzy šťastia a smiechu.
Okamihov plných zábavy a akcie je tu veľa, akcia je svižná a vysoko výbušná. Skáčete, meníte zbrane, poletujú stoličky, požierate lekárničky a niekedy uvidíte aj letiace telá (viete, po zásahu Kalachom je väčšinou telo oslabené a tak letí v smere guliek), prepnete na bullet time a spomaľujete čas a premýšľate ktorého protivníka odstrelíte a či náhodou ten čo už leží obďaleč nemal deti. K tomu si pripíšte hodenie sa a strieľanie v skoku či množstvo možností ako zabiť nepriateľov a dostanete návykovosť tohto titulu ktorá je rovnako silná ako vtedy keď ste prvý raz prešli tú hru a teraz ju už prechádzate asi piaty.
Spomínal som svižnú a vysoko výbušnú akciu. Áno, veď Max sa ponáhľa a tak do každého nepriateľa najprv vysolí tucet nábojov a pozrie či nie je mŕtvy a pre istotu ešte vypáli jednu do čela. Nepriateľov je všade veľa ako detí pri zmrzlinovom stánku. Vyskakujú spomedzi všetkého možného, lavíc, krabíc, stĺpov a vám ani na um nezíde koľkého ste už odbachli. Rozmýšľate len nad tým, koľko asi uvidíte v ďalšej miestnosti popadaných tiel, lekárničiek a ktorú zo zbraní si vezmete a či to bude opäť akciou a atmosférou ktorá vás od monitora nepustí nabitá prestrelka. To je Max Payne 2.
Skákanie a bullet time je ďalšia z vecí ktoré hru robia vysoko kvalitnou a zábavnou. Neustále chodenie a kosenie nepriateľov by totižto hneď prestalo baviť. Max Payne 2 je však v akcii ešte o čosi ďalej ako iné bezmyšlienkovité akcie vďaka skákaniu a vrhaniu sa do kruhov nepriateľov. Totižto, keď uvidíte Maxa ako sa hádže a obracia vo vzduchu a strieľa headshoty tak je to pre vás nezabudnuteľnou radosťou a chcete ju vyskúšať znova. A keď spomalíte čas a vidíte ako nepriatelia tupo zízajú na zbraň ktorú držíte v ruke a vypaľujete z nej olovo tak vám príde táto hra geniálnou ako nikdy predtým. A hneď sa neviete dočkať kedy sa vám dobije ukazovateľ tohto spomalenia času aby ste ho použili znova a zastrieľali si na nepriateľov tak povediac vo výhode.
Ďalšou skvelou časťou Maxa je bez zbytočných superlatívov variabilita zbraní ktorých je priam neúrekom. Môžete mať v Maxovej bunde asi dokopy dvadsať zbraní. Áno, inventár Maxa je síce neskutočný no pri takých množstvách nepriateľov sa rozhodne hodí výber tej a onej zbrane. Len si predstavte, vidíte kukláča, a rozmýšľate – mám použiť brokovnicu, alebo na neho vytiahnem uzinu, alebo dve uziny? Alebo kalacha? Alebo M4? Skrátka, zbraní je množstvo a vy máte aspoň veľký výber. Dohromady narazíte na pištole typu Desert Eagle, deviny, uziny, SMG, MP 40, až po ťažké samopale a dva druhy sniperiek. K tomu ešte budete mať aj granáty a molotov koktaily takže môžete ukázať nepriateľom čo znamená že idete spraviť párty.
Max má aj život, a ten je preňho dôležitý pri ceste za odpoveďami na otázky ktoré hľadá. A preto musíte mať pri sebe množstvo lekárničiek pre každý prípad, teda takých painkillerov nie lekárničiek, nazývajte si to ako chcete. Ak sa ikona Maxovej postavy zaplní až po hlavu červeňou, tak Maxov život vyhasne. To dáva akcii štipku adrenalínového rozhodovania či použiť painkiller teraz alebo neskôr. Lebo pod paľbou nepriateľov veľa času neostáva na doplnenie zdravia.
Počas hry vás bude sprevádzať fyzika ktorá je vskutku dobrá. Poletujú telá, všetko možné, zapaľujete horľaviny a vidíte množstvá porozhadzovaných objektov ktoré pred tým boli na úplne inom mieste no Max rád používa výbušné látky a tak všetko lieta a nepriatelia tiež.
AI nepriateľov je rozporuplná. Prvý raz už musím čosi kritizovať. Nepriatelia sa vrhajú pred vaše zbrane bez toho aby rozmýšľali nad olovom ktoré do nich vypálite. Aj keď sa vás snažia zabiť všetkými možnými spôsobmi, správajú sa ako banda psychopatov ktorý utiekli z blázinca. A strieľajú aj po svojich len aby strelili vás. Mnoho krát ak hodia granát k vám a pri vás je tucet nepriateľov tak im nevadí že umrie väčšina z ich strany. Aspoň že ak vy hodíte granát im, tak sa snažia uhnúť. Keď vás uvidia tak k vám zbesilo behajú, no niekedy urobí engine čosi také že to vyzerá ako by nepriateľ chodil na lyžiach. Občas to trocha podkopáva dojem skvelej akcie.
Čo sa týka herných lokalít, dočkáte sa tak ako u zbraní dostatočnej variability. Dočkáte sa skladov, rozostavanej reštaurácie, konštrukčnej oblasti, horiacej budovy, no navštívite aj veľkú vilu či oblasť v nemocnici. Príjemným kladom u lokalít je že vždy vás niečím prekvapia, niečím vtipným, alebo atmosférickým a ani u jednej nepocítite stereotyp.
Zvuk a grafika sú na vtedajšie pomery kvalitné. Síce možno by trebalo kvalitnejšie nasvietenie, no detaily a textúry sú ostré a to je hlavné. A všetko to beží plynule aj na slabších strojoch. Zvuk vás prekvapí skvelými zvukmi zbraní, reálnym zvukom dostrelu nábojov aj podľa materiálu, môžete aj počúvať kvalitný dabing, rozhovory nepriateľov či Mony a Maxa keď sa rozprávajú po vysielačke.
Max Payne 2 je úžasná a monumentálna skvelá hra ktorú by ste nemali minúť, aj keď má už nejaký ten rok dva za sebou je stále úžasne hrateľná a bude vás baviť aj po tridsiatom prejdení tak isto ako pri prvom. Príbeh vás pohltí, postavy vás prekvapia svojimi príbehmi, problémami a samotný záver vás presvedčí že nie všetko končí ako v rozprávke. Skrátka, Max Payne 2 na vás vychrlí úžasný príbeh muža ktorý sa postupne dopracoval z detektíva na muža ktorý má všetko iba vo vlastných rukách, nikto mu už neverí, on nemôže veriť tiež nikomu, a verí že sa dožije šťastného života. Max Payne 2 je proste monumentálne a megalomanské dielo ktoré má takú atmosféru že sa ho nenabažíte ani po stý krát. Takže na záver: Vychutnajte si príbeh detektíva ktorý má problémy všade, do všetkého sa zapletie a prežite s ním jeho emotívny a atmosférický príbeh. Šťastné hranie!
PS: Hre by som rád dal hodnotenie 9,8 takže 9,5 neberte vážne.
Klady:
+grafika, zvuky,
+akcia, atmosféra, príbeh, úplne všetko
Mínusy:
- trocha AI, úplne nič
Nuž, neviem čím začať, zrejme tým príbehom. Max stratil raz rodinu, pomstil sa a teraz ho sužujú nočné mory, zdá sa mu že všade vidí Monu Sax – kriminálničku ku ktorej čosi cíti, no nikdy ju nezastihne, lebo je vždy v nesprávny čas na nesprávnom mieste a keď už ju vidí tak je práve na odchode ako Rómovia potom ako ich pristihnú kradnúť. Skrátka, Max už prestáva byť normálny a ktosi v NY menom Vinnie Gognitti ide po jeho bývalom nepriateľovi Vladovi Lemovi. Ale prečo? Veď Vlad už nemá prsty v kriminálnych zločinoch nie? Pre Maxa sa kopia otázky a nevie kde hľadať odpovede. V čom je háčik si už zistite sami. Príbeh je podávaný vskutku originálnym spôsobom a tak v rámci pekného komiksu budete hltať každučké slovko príbehu a snažiť sa všetko zapamätať si. Postavy v príbehu sú skvelo spracované, každá postava má svoju vlastnú dušu a koná inak, zatiaľ čo Mona je hanblivá, objavíte aj jej svetlú stránku, Vlad možno vyzerá ako anjelik a priateľ, v jeho srdci je však tajomstvo o ktorom Max nevie. Vinnie síce vyzerá že mu šibe a strieľa všetko čo vidí, no je v podstate komickým chlapíkom. Príbeh dvojky vás rozhodne zaujme a koniec je istotne nie práve najlepší, teda nie pre Maxa. Dočkáte sa aj citového vyvrcholenia medzi Monou a Maxom, ale max v láske nemá šťastie. Uvidíme ako sa príbeh vyvinie v trojke, no nechajme sa prekvapiť.
A čože to robí z Maxa Payna tak návykovú zábavu ako pre deti Mario? Tá akčnosť a atmosféra, akokoľvek sa na Maxa budete pozerať skepticky stále vám ostanú v pamäti tie skvelé okamihy ktoré patrili k hrateľnosti tak vyšperkovanej že už ani lepšou nemohla byť. Veď keď uvidíte sud pomaľovaný a nastražený tak aby vyzeral ako vojak a keď doňho strelíte, zistíte že je posiaty granátmi a horľavinou unikáte čo vám sily stačia. Alebo keď budete pomaly postupovať reštauráciou keď tu zrazu vidíte škatule s nábytkom a za nimi otvorené dvere cez ktoré sem tam vykukne nepriateľ aby sliedil a vy ho prekvapíte jednou presne mierenou do čela a on zajačí pazvukom ktorý neznie ako ľudský tak vám jednoducho prídu do očí slzy šťastia a smiechu.
Okamihov plných zábavy a akcie je tu veľa, akcia je svižná a vysoko výbušná. Skáčete, meníte zbrane, poletujú stoličky, požierate lekárničky a niekedy uvidíte aj letiace telá (viete, po zásahu Kalachom je väčšinou telo oslabené a tak letí v smere guliek), prepnete na bullet time a spomaľujete čas a premýšľate ktorého protivníka odstrelíte a či náhodou ten čo už leží obďaleč nemal deti. K tomu si pripíšte hodenie sa a strieľanie v skoku či množstvo možností ako zabiť nepriateľov a dostanete návykovosť tohto titulu ktorá je rovnako silná ako vtedy keď ste prvý raz prešli tú hru a teraz ju už prechádzate asi piaty.
Spomínal som svižnú a vysoko výbušnú akciu. Áno, veď Max sa ponáhľa a tak do každého nepriateľa najprv vysolí tucet nábojov a pozrie či nie je mŕtvy a pre istotu ešte vypáli jednu do čela. Nepriateľov je všade veľa ako detí pri zmrzlinovom stánku. Vyskakujú spomedzi všetkého možného, lavíc, krabíc, stĺpov a vám ani na um nezíde koľkého ste už odbachli. Rozmýšľate len nad tým, koľko asi uvidíte v ďalšej miestnosti popadaných tiel, lekárničiek a ktorú zo zbraní si vezmete a či to bude opäť akciou a atmosférou ktorá vás od monitora nepustí nabitá prestrelka. To je Max Payne 2.
Skákanie a bullet time je ďalšia z vecí ktoré hru robia vysoko kvalitnou a zábavnou. Neustále chodenie a kosenie nepriateľov by totižto hneď prestalo baviť. Max Payne 2 je však v akcii ešte o čosi ďalej ako iné bezmyšlienkovité akcie vďaka skákaniu a vrhaniu sa do kruhov nepriateľov. Totižto, keď uvidíte Maxa ako sa hádže a obracia vo vzduchu a strieľa headshoty tak je to pre vás nezabudnuteľnou radosťou a chcete ju vyskúšať znova. A keď spomalíte čas a vidíte ako nepriatelia tupo zízajú na zbraň ktorú držíte v ruke a vypaľujete z nej olovo tak vám príde táto hra geniálnou ako nikdy predtým. A hneď sa neviete dočkať kedy sa vám dobije ukazovateľ tohto spomalenia času aby ste ho použili znova a zastrieľali si na nepriateľov tak povediac vo výhode.
Ďalšou skvelou časťou Maxa je bez zbytočných superlatívov variabilita zbraní ktorých je priam neúrekom. Môžete mať v Maxovej bunde asi dokopy dvadsať zbraní. Áno, inventár Maxa je síce neskutočný no pri takých množstvách nepriateľov sa rozhodne hodí výber tej a onej zbrane. Len si predstavte, vidíte kukláča, a rozmýšľate – mám použiť brokovnicu, alebo na neho vytiahnem uzinu, alebo dve uziny? Alebo kalacha? Alebo M4? Skrátka, zbraní je množstvo a vy máte aspoň veľký výber. Dohromady narazíte na pištole typu Desert Eagle, deviny, uziny, SMG, MP 40, až po ťažké samopale a dva druhy sniperiek. K tomu ešte budete mať aj granáty a molotov koktaily takže môžete ukázať nepriateľom čo znamená že idete spraviť párty.
Max má aj život, a ten je preňho dôležitý pri ceste za odpoveďami na otázky ktoré hľadá. A preto musíte mať pri sebe množstvo lekárničiek pre každý prípad, teda takých painkillerov nie lekárničiek, nazývajte si to ako chcete. Ak sa ikona Maxovej postavy zaplní až po hlavu červeňou, tak Maxov život vyhasne. To dáva akcii štipku adrenalínového rozhodovania či použiť painkiller teraz alebo neskôr. Lebo pod paľbou nepriateľov veľa času neostáva na doplnenie zdravia.
Počas hry vás bude sprevádzať fyzika ktorá je vskutku dobrá. Poletujú telá, všetko možné, zapaľujete horľaviny a vidíte množstvá porozhadzovaných objektov ktoré pred tým boli na úplne inom mieste no Max rád používa výbušné látky a tak všetko lieta a nepriatelia tiež.
AI nepriateľov je rozporuplná. Prvý raz už musím čosi kritizovať. Nepriatelia sa vrhajú pred vaše zbrane bez toho aby rozmýšľali nad olovom ktoré do nich vypálite. Aj keď sa vás snažia zabiť všetkými možnými spôsobmi, správajú sa ako banda psychopatov ktorý utiekli z blázinca. A strieľajú aj po svojich len aby strelili vás. Mnoho krát ak hodia granát k vám a pri vás je tucet nepriateľov tak im nevadí že umrie väčšina z ich strany. Aspoň že ak vy hodíte granát im, tak sa snažia uhnúť. Keď vás uvidia tak k vám zbesilo behajú, no niekedy urobí engine čosi také že to vyzerá ako by nepriateľ chodil na lyžiach. Občas to trocha podkopáva dojem skvelej akcie.
Čo sa týka herných lokalít, dočkáte sa tak ako u zbraní dostatočnej variability. Dočkáte sa skladov, rozostavanej reštaurácie, konštrukčnej oblasti, horiacej budovy, no navštívite aj veľkú vilu či oblasť v nemocnici. Príjemným kladom u lokalít je že vždy vás niečím prekvapia, niečím vtipným, alebo atmosférickým a ani u jednej nepocítite stereotyp.
Zvuk a grafika sú na vtedajšie pomery kvalitné. Síce možno by trebalo kvalitnejšie nasvietenie, no detaily a textúry sú ostré a to je hlavné. A všetko to beží plynule aj na slabších strojoch. Zvuk vás prekvapí skvelými zvukmi zbraní, reálnym zvukom dostrelu nábojov aj podľa materiálu, môžete aj počúvať kvalitný dabing, rozhovory nepriateľov či Mony a Maxa keď sa rozprávajú po vysielačke.
Max Payne 2 je úžasná a monumentálna skvelá hra ktorú by ste nemali minúť, aj keď má už nejaký ten rok dva za sebou je stále úžasne hrateľná a bude vás baviť aj po tridsiatom prejdení tak isto ako pri prvom. Príbeh vás pohltí, postavy vás prekvapia svojimi príbehmi, problémami a samotný záver vás presvedčí že nie všetko končí ako v rozprávke. Skrátka, Max Payne 2 na vás vychrlí úžasný príbeh muža ktorý sa postupne dopracoval z detektíva na muža ktorý má všetko iba vo vlastných rukách, nikto mu už neverí, on nemôže veriť tiež nikomu, a verí že sa dožije šťastného života. Max Payne 2 je proste monumentálne a megalomanské dielo ktoré má takú atmosféru že sa ho nenabažíte ani po stý krát. Takže na záver: Vychutnajte si príbeh detektíva ktorý má problémy všade, do všetkého sa zapletie a prežite s ním jeho emotívny a atmosférický príbeh. Šťastné hranie!
PS: Hre by som rád dal hodnotenie 9,8 takže 9,5 neberte vážne.
Klady:
+grafika, zvuky,
+akcia, atmosféra, príbeh, úplne všetko
Mínusy:
- trocha AI, úplne nič
napísal F1REFLY 12.6.2009
Páči sa mi!
9.5
MAX PAYNE 2
PC
PS2 Vývoj: Rockstar Games / Remedy Ent. Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|