Left 4 Dead |
Keď sa povie slovo "Valve", prvé čo každého napadne je Half-Life. Hra, ktorá navždy zmenila FPS žáner a štýl akým sa uberajú súčasné akčné hry
PC
pridal Eduardo 5.8.2009 o 17:16 pod používateľské recenzie
9.0
Keď sa povie slovo "Valve", prvé čo každého napadne je Half-Life. Hra, ktorá navždy zmenila FPS žáner a štýl akým sa uberajú súčasné akčné hry. Od vtedy už ubehol nejaký ten čas, za ktorý sme sa od týchto vývojárov dočkali nemenej úspešných kúskov. Medzi ne okrem pokračovania Half-Lifu patria Portal, Day of Defeat, Team Fortress alebo Counter-Strike. Práve posledné tri menované hry začínali vo forme módov a až neskôr, po veľkom úspechu u hráčov, sa dostali spolu s ich tvorcami pod Valve. Podobného osudu sa dočkal aj dnes recenzovaný Left 4 Dead, len s tým rozdielom, že tento mód nestihol ani uzrieť svetlo sveta. Jeho očakávania u hráčov boli jednoducho tak vysoké, že nevyužiť túto príležitosť a nezmeniť mód na plnohodnotnú hru, by bola veľká chyba. Veď každý musí súhlasiť, že možnosť hrať coop v štyroch hráčoch v zombíkmi zamorenom svete, kde bez spolupráce nemáte šancu prežiť tu nemáme zrovna každý deň.
Hneď pri spustení vás privíta veľmi atmosferické intro so strihom, spádom a udalosťami, ktorými by mohlo konkurovať aj tým najkvalitnejším napínavým filmom súčastnosti. Začína sa záberom na ruku mŕtveho zombíka a štyroch hlavných hrdinov - Starého vojnového veterána Billa, motorkára s nenávisťou voči všetkému Francisa, IT-čkára Louisa a nakoniec krásnu Zoey. Nápis "2 týždne po prvej infekcií" dáva najavo, že svet už ani zďaleka nieje tak kľudným miestom ako kedysi. Po krátkej chvíli sa spustí akcia pri ktorej vám hneď bude jasné, že prežiť túto apokalypsu nebude zrovna najľahšia úloha. Bohužiaľ, okrem intra sa podobných cutscen počas celej hry nedočkáte. Takže na vynikajúce CGI-čka, lepšie vysvetľujúce príbeh, môžete zabudnúť. Miesto toho nám o pozadí udalostí budú rozprávať (alebo skôr písať) nápisy na stenách v ktorých sa okrem zaujímavých informácií dočítate aj kopu zábavných rozhovorov. Napríklad o tom, ako je jeden chlapík šťastný, že konečne môže vraždiť každého na koho sa pozrie a pritom to nikomu nevadí, prípadne vypísané rôzne štatistiky, kde sa prežívajúci pretekajú v najvyššom počte zabitých zombíkov. Tieto nápisy sú rozmiestnené len v takzvaných safe housoch, kde budete tráviť čas pri prechode rôznymi lokáciami. Kampane sú rozdelené na päť častí, ale o dĺžku sa nebojte, niektoré vám dajú zabrať pekne veľa času.
Každá zo 4 kampaní sa odohráva na inom mieste. V No Mercy si zabojujete v uliciach mesta, v metre alebo v nemocnici. Death Toll vás zas zavedie do dedinky, kde vás čaká napríklad prestrieľavanie sa tunelom a obraňovanie sa v kostole. V Dead Air si pobeháte po strechách domov a letiskových halách a nakoniec Blood Harvest, kde sa budete predierať hustým lesom alebo kukuričným poľom v ktorom sú útoky väčšej vlny zombíkov kvôli obmedzenej viditeľnosti smrteľné. Každá z kampaní má svoje špeciálne udalosti, ako napríklad zrútenie lietadla po neúspešnom pristávaní alebo výbuch benzínky, rozmetávajúci všetko v jej okolí. Okrem týchto udalostí vás čakajú aj Crescendo eventy, čo sú špeciálne lokácie takmer každej misie, kde musíte aktivovať určitý mechanizmus aby ste sa dostali ďalej. Najzaujímavejšie sú hlavne na konci každej kampane, kedy čakáte na príchod vrtuľníku, lode, lietadla alebo obrneného transportéru. Po úspešnom odrazení niekoľkých vĺn nasleduje krátka animačka po ktorej nabehne výpis štatistík vo forme záverečných titulkov ako vo filmoch.
Prvý mód do ktorého sa určite všetci pustíte hneď na začiatku je klasická kampaň. Či si ju zahráte štýlom singleplayera (neodporúčam) alebo v Coope so štyrmi kamarátmi je už na vás. To, čo najviac odlišuje Left 4 Dead od ostatných kooperatívnych hier, je kladenie veľmi veľkého dôrazu na spoluprácu. V mnohých hrách nemáte problém uhrať misu aj bez toho, aby ste sa nejak extra zaujímali o aktivitu kolegu. Tu je to presne naopak. Neustále na seba musíte dávať pozor, navzájom sa liečiť, vymieňať si lieky proti bolesti, ktoré vám dočasne doplnia zdravie a podobne. Niečo také ako samostatnosť a ponáhľanie sa dopredu bez pomoci neexistuje. Veľkú úlohu v tom zohrávajú hlavne special infected (o tých neskor), ktorí vás dokážu jedným útokom odzbrojiť a zachrániť vás môže jedine spoluhráč. To isté platí aj keď utrpíte veľké zranenia, kedy padnete na zem a bez pomoci kolegov sa nedokážete postaviť.
Ale týmto to ani zďaleka nekončí. Veľká sila coopu sa ukáže hlavne v už spomínaných Crescendo eventoch. V podstate sú to jediné úseky, kde vám dá hra na chvíľu vydýchnuť a všetko si do detailu naplánovať a dohodnúť sa čo budete robiť ak sa niečo pokazí. Pri každom takomto evente máte k dispozícií aj benzínové kanistre alebo plynové bomby, ktoré si pred aktiváciou rôznych mechanizmov budete musieť vhodne strategicky rozmiestniť. Okrem nich sa vám miestami dostane do rúk aj stacionárny rotačný guľomet, zohrávajúci pri obraňovaní veľkú úlohu. Po krátkom dohadovaní sa vám už nič nebude brániť spustiť určitý mechanizmus a podľa plánu odrážať útoky. Ďalšou vecou, ktorá bude mať vplyv na spoluprácu je možnosť zobrať okrem základných pištoliek len jednu väčšiu zbraň. Každá má svoje uplatnenie, takže ich kombinovanie je často nevyhnutné. Brokovnica je napríklad výborná na blízko, kedy jedným výstrelom dokážete zneškodniť aj desiatych nepriateľov, ale zas na veľké vzdialenosti je nepoužiteľná. V týchto prípadoch budete potrebovať M16 alebo ostreľovačku, ktorá je okrem veľkých vzdialeností výborná aj na likvidáciu special infected.
Special infected (ďalej len SI) majú na rozdiel od klasických zombíkov rôzne špeciálne schopnosti, zohrávajúce pri útokoch veľmi veľkú úlohu. Medzi nich patrí skákajúci Hunter, ktorý po úspešnom zásahu dokáže na krátku dobu omráčiť okolo stojacich survivorov a získať tým čas na spôsobenie nemalých škôd svojej obeti. Ďalším SI je smoker s jeho dlhým jazykom. Ten zas dokáže napáchať veľke škody pri sťahovaní survivorov z plošiniek alebo rozbíjaní formácie pri obraňovaní sa. Boomer má schopnosť ovracať vás, čím nielen obmedzí vašu viditeľnosť, ale aj priláka veľké hordy zombíkov. A nakoniec hlavná hviezda programu - Tank. Už z jeho samotného názvu určite tušíte, že jeho silou, veľkosťou a hlavne výdržou sa nezaraďuje zrovna k tým najslabším SI. Poviem vám len toľko, že keď prvý krát uvidíte tohoto drobca, tak váš stupeň posratosti enormne stúpne do výšin o ktorých ste do tej chvíli ani netušili. Úteky pred ním neraz zaberali celú dĺžku mapky na ktorej sa súboj odohrával. Časom ale určite, tak ako pri každom SI, nájdete jeho nevýhody a dokážete si s ním ľahšie poradiť. Ale do tej chvíle máte o adrenalínové úteky a súboje rozhodne postarané.
Vysokú znovuhrateľnosť coopu zabezpečuje hlavne nový systém - AI Director. Vďaka nemu vás inak 3-6 (podľa obtiažnosti a počtu opakovaní) hodinová kampaň bude baviť stále rovnako aj na dvadsiate prejdenie. O čo presne ide? Tento systém vám bude náhodne rozmiestňovať zombíkov, zbrane, lekárničky a v podstate všetko, na čo narazíte. Do takých extrémov ako je menenie level designu to zas nejde (na to si počkajte do Left 4 Dead dvojky), ale tieto vyššie spomenuté veci vám zaručene predĺžia hrateľnosť o desiatky hodín. Veď si predstavte tie situácie, kedy na prvé hranie nájdete poriadne zbrane hneď na začiatku levelu a pri druhom hraní až na konci. Žiadna výmena Uzi alebo obyčajnej brokovnice za niečo účinnejšie. Stará sa aj o také veci, ako je aktivácia hordy zombíkov alebo special infected. Práve posledné dva menované sa spúšťajú podľa toho, ako sa vám darí. Ak budete levely prechádzať bez problémov, tak vám bude spúšťať vlny nepriateľov v tých najnevhodnejších situáciach. Ak budete mať s levelmi problémy, tak sa AI Director ukľudní a zabezpečí vám kľudnejší priebeh. Jednoducho skvelá vec, ktorú by som veľmi rád uvítal v mnohých hrách, kde po prvom hraní nemajú čím zaujať, lebo už dopredu viete čo sa stane.
Ďalším módom je celkom originálny Versus. V podstate sa jedná o to isté čo coop, len s tým rozdielom, že druhý tím dostane pod kontrolu Special Infected s ktorými musí zabrániť survivorom prežiť cestu z jedného safe housu do druhého. V tomto móde sa pôvodný coop razom stáva adrenalínovejší a zábavnejší. Už to nebudú len náhodné skoky Hunterov, ale do posledného detailu naplánované útoky, kde si budete musieť dávať pozor na každom kroku. Hrateľnosť za SI musím veľmi pochváliť. Každý infikovaný sa hrá úplne inak a má v tíme svoje významné postavenie, čo zaručuje dynamickú hrateľnosť, ktorá len tak ľahko neomrzí. Zo začiatku síce možno budete mať menšie problémy s ich ovládaním ale akonáhle sa vám dostanú pod kožu, tak na návrat do coopu, ktorý vedľa versusu pôsobí len ako príprava na to pravé orechové, už ani nepomyslíte. Hovoríte si, že takto bude jeden tím celú hru ochudobnený o zábavnejších infected? Len sa ničoho nebojte. Po každom kole sa úlohy vystriedajú a tím, ktorý predtým útočil sa v druhom kole dostáva do role survivorov a naopak. Takže v konečnom dôsledku nikto nebude o nič ochudobnený a každý si užije infikovaných a survivorov rovnako dlho. Trošku mi vadil len horší bodovací systém, ktorý miestami nezapočítava body práve najpresnejšie, ale celkovo je Versus veľmi vydarený mód, ponúkajúci zábavu na desiatky hodín.
A do tretice všetko dobré (alebo ani nie?) tu máme mód Survival. V podstate sa jedná o kópiu "Horde" módu z Gears of War 2, kde máte za úlohu odrážať vlny nepriateľov a udržať sa na žive čo najdlhšie. Tento mód bol do Left 4 Dead pridaný len formou DLC a je to na ňom dosť vidieť. V podstate sa jedná o krátku zábavku na pár hodín, ktorá vás po troch prekonaných hraniciach (bronzová, strieborná a zlatá) už nebude mať čím zaujať. Ale zas na druhú stranu, vydržať na žive 10 minút je poriadne adrenalínová jazda. Tým momentkám, kedy posledné sekundy s minimálnym zdravím a všetkými vyčerpanými lekárničkami sledujete blikajúce hodinky ukazujúce čas do prekonania bariéry cez obrazovku plnú zombíkov a dvoch tankov valiacich sa na vás v plnej paráde, sa len tak ľahko nič nevyrovná.
Pomaly ale isto sa dostávame k záveru, ale ešte predtým sa pozrime ako nám táto vynikajúca záležitosť vyzerá. Tak ako každá hra od Valve, aj Left 4 Dead funguje na starom dobrom Source engine. Ten je aj na svoje roky stále vo forme a určite vám ponúkne kvalitnejší vizuálny zážitok, ako väčšina súčastných hier. Textúry už možno nepatria k tomu najlepšiemu, ale stále tu máme vynikajúco spracované postavy, kvalitné moderné efekty a po novom aj prepracované dynamické tiene, ktoré sa od HL2: Episode Two podstatne zlepšili. Optimalizácia je ako vždy vynikajúca, takže s hrou nebudú mať problémy ani majitelia naozaj slabých počítačov. Okrem peknej grafiky vás čaká aj atmosferická hudba, prepracované zvuky zbraní a výbuchov, kopa náhodne sa meniacich rozhovorov medzi postavami a tak podobne.
Takže ako vidíte, Left 4 Dead rovnako ako predošle hry od Valve ani náhodou nesklamal. Ponúka desiatky až stovky hodín skvelej zábavy, vynikajúcej atmosféry, vďaka AI directorovi vysokú znovuhrateľnosť a hlavne asi ten najzábavnejší multiplayer, aký sa dá v posledných mesiacoch (a možno aj celkovo) zohnať. Škoda len kratšej kampane a miestami nepresnému bodovaciemu systému. Ale ruku na srdce, odradia vás takéto maličkosti od kúpi pravdepodobne najlepšej zombie akcie?
Plusy
- Versus
- AI Director
- nutnosť spolupráce
- veľa zombíkov
- skvelá atmosféra
- Special Infected
Mínusy
- okre intra žiadne CGI
- mohlo byť viac kampaní
Hneď pri spustení vás privíta veľmi atmosferické intro so strihom, spádom a udalosťami, ktorými by mohlo konkurovať aj tým najkvalitnejším napínavým filmom súčastnosti. Začína sa záberom na ruku mŕtveho zombíka a štyroch hlavných hrdinov - Starého vojnového veterána Billa, motorkára s nenávisťou voči všetkému Francisa, IT-čkára Louisa a nakoniec krásnu Zoey. Nápis "2 týždne po prvej infekcií" dáva najavo, že svet už ani zďaleka nieje tak kľudným miestom ako kedysi. Po krátkej chvíli sa spustí akcia pri ktorej vám hneď bude jasné, že prežiť túto apokalypsu nebude zrovna najľahšia úloha. Bohužiaľ, okrem intra sa podobných cutscen počas celej hry nedočkáte. Takže na vynikajúce CGI-čka, lepšie vysvetľujúce príbeh, môžete zabudnúť. Miesto toho nám o pozadí udalostí budú rozprávať (alebo skôr písať) nápisy na stenách v ktorých sa okrem zaujímavých informácií dočítate aj kopu zábavných rozhovorov. Napríklad o tom, ako je jeden chlapík šťastný, že konečne môže vraždiť každého na koho sa pozrie a pritom to nikomu nevadí, prípadne vypísané rôzne štatistiky, kde sa prežívajúci pretekajú v najvyššom počte zabitých zombíkov. Tieto nápisy sú rozmiestnené len v takzvaných safe housoch, kde budete tráviť čas pri prechode rôznymi lokáciami. Kampane sú rozdelené na päť častí, ale o dĺžku sa nebojte, niektoré vám dajú zabrať pekne veľa času.
Každá zo 4 kampaní sa odohráva na inom mieste. V No Mercy si zabojujete v uliciach mesta, v metre alebo v nemocnici. Death Toll vás zas zavedie do dedinky, kde vás čaká napríklad prestrieľavanie sa tunelom a obraňovanie sa v kostole. V Dead Air si pobeháte po strechách domov a letiskových halách a nakoniec Blood Harvest, kde sa budete predierať hustým lesom alebo kukuričným poľom v ktorom sú útoky väčšej vlny zombíkov kvôli obmedzenej viditeľnosti smrteľné. Každá z kampaní má svoje špeciálne udalosti, ako napríklad zrútenie lietadla po neúspešnom pristávaní alebo výbuch benzínky, rozmetávajúci všetko v jej okolí. Okrem týchto udalostí vás čakajú aj Crescendo eventy, čo sú špeciálne lokácie takmer každej misie, kde musíte aktivovať určitý mechanizmus aby ste sa dostali ďalej. Najzaujímavejšie sú hlavne na konci každej kampane, kedy čakáte na príchod vrtuľníku, lode, lietadla alebo obrneného transportéru. Po úspešnom odrazení niekoľkých vĺn nasleduje krátka animačka po ktorej nabehne výpis štatistík vo forme záverečných titulkov ako vo filmoch.
Prvý mód do ktorého sa určite všetci pustíte hneď na začiatku je klasická kampaň. Či si ju zahráte štýlom singleplayera (neodporúčam) alebo v Coope so štyrmi kamarátmi je už na vás. To, čo najviac odlišuje Left 4 Dead od ostatných kooperatívnych hier, je kladenie veľmi veľkého dôrazu na spoluprácu. V mnohých hrách nemáte problém uhrať misu aj bez toho, aby ste sa nejak extra zaujímali o aktivitu kolegu. Tu je to presne naopak. Neustále na seba musíte dávať pozor, navzájom sa liečiť, vymieňať si lieky proti bolesti, ktoré vám dočasne doplnia zdravie a podobne. Niečo také ako samostatnosť a ponáhľanie sa dopredu bez pomoci neexistuje. Veľkú úlohu v tom zohrávajú hlavne special infected (o tých neskor), ktorí vás dokážu jedným útokom odzbrojiť a zachrániť vás môže jedine spoluhráč. To isté platí aj keď utrpíte veľké zranenia, kedy padnete na zem a bez pomoci kolegov sa nedokážete postaviť.
Ale týmto to ani zďaleka nekončí. Veľká sila coopu sa ukáže hlavne v už spomínaných Crescendo eventoch. V podstate sú to jediné úseky, kde vám dá hra na chvíľu vydýchnuť a všetko si do detailu naplánovať a dohodnúť sa čo budete robiť ak sa niečo pokazí. Pri každom takomto evente máte k dispozícií aj benzínové kanistre alebo plynové bomby, ktoré si pred aktiváciou rôznych mechanizmov budete musieť vhodne strategicky rozmiestniť. Okrem nich sa vám miestami dostane do rúk aj stacionárny rotačný guľomet, zohrávajúci pri obraňovaní veľkú úlohu. Po krátkom dohadovaní sa vám už nič nebude brániť spustiť určitý mechanizmus a podľa plánu odrážať útoky. Ďalšou vecou, ktorá bude mať vplyv na spoluprácu je možnosť zobrať okrem základných pištoliek len jednu väčšiu zbraň. Každá má svoje uplatnenie, takže ich kombinovanie je často nevyhnutné. Brokovnica je napríklad výborná na blízko, kedy jedným výstrelom dokážete zneškodniť aj desiatych nepriateľov, ale zas na veľké vzdialenosti je nepoužiteľná. V týchto prípadoch budete potrebovať M16 alebo ostreľovačku, ktorá je okrem veľkých vzdialeností výborná aj na likvidáciu special infected.
Special infected (ďalej len SI) majú na rozdiel od klasických zombíkov rôzne špeciálne schopnosti, zohrávajúce pri útokoch veľmi veľkú úlohu. Medzi nich patrí skákajúci Hunter, ktorý po úspešnom zásahu dokáže na krátku dobu omráčiť okolo stojacich survivorov a získať tým čas na spôsobenie nemalých škôd svojej obeti. Ďalším SI je smoker s jeho dlhým jazykom. Ten zas dokáže napáchať veľke škody pri sťahovaní survivorov z plošiniek alebo rozbíjaní formácie pri obraňovaní sa. Boomer má schopnosť ovracať vás, čím nielen obmedzí vašu viditeľnosť, ale aj priláka veľké hordy zombíkov. A nakoniec hlavná hviezda programu - Tank. Už z jeho samotného názvu určite tušíte, že jeho silou, veľkosťou a hlavne výdržou sa nezaraďuje zrovna k tým najslabším SI. Poviem vám len toľko, že keď prvý krát uvidíte tohoto drobca, tak váš stupeň posratosti enormne stúpne do výšin o ktorých ste do tej chvíli ani netušili. Úteky pred ním neraz zaberali celú dĺžku mapky na ktorej sa súboj odohrával. Časom ale určite, tak ako pri každom SI, nájdete jeho nevýhody a dokážete si s ním ľahšie poradiť. Ale do tej chvíle máte o adrenalínové úteky a súboje rozhodne postarané.
Vysokú znovuhrateľnosť coopu zabezpečuje hlavne nový systém - AI Director. Vďaka nemu vás inak 3-6 (podľa obtiažnosti a počtu opakovaní) hodinová kampaň bude baviť stále rovnako aj na dvadsiate prejdenie. O čo presne ide? Tento systém vám bude náhodne rozmiestňovať zombíkov, zbrane, lekárničky a v podstate všetko, na čo narazíte. Do takých extrémov ako je menenie level designu to zas nejde (na to si počkajte do Left 4 Dead dvojky), ale tieto vyššie spomenuté veci vám zaručene predĺžia hrateľnosť o desiatky hodín. Veď si predstavte tie situácie, kedy na prvé hranie nájdete poriadne zbrane hneď na začiatku levelu a pri druhom hraní až na konci. Žiadna výmena Uzi alebo obyčajnej brokovnice za niečo účinnejšie. Stará sa aj o také veci, ako je aktivácia hordy zombíkov alebo special infected. Práve posledné dva menované sa spúšťajú podľa toho, ako sa vám darí. Ak budete levely prechádzať bez problémov, tak vám bude spúšťať vlny nepriateľov v tých najnevhodnejších situáciach. Ak budete mať s levelmi problémy, tak sa AI Director ukľudní a zabezpečí vám kľudnejší priebeh. Jednoducho skvelá vec, ktorú by som veľmi rád uvítal v mnohých hrách, kde po prvom hraní nemajú čím zaujať, lebo už dopredu viete čo sa stane.
Ďalším módom je celkom originálny Versus. V podstate sa jedná o to isté čo coop, len s tým rozdielom, že druhý tím dostane pod kontrolu Special Infected s ktorými musí zabrániť survivorom prežiť cestu z jedného safe housu do druhého. V tomto móde sa pôvodný coop razom stáva adrenalínovejší a zábavnejší. Už to nebudú len náhodné skoky Hunterov, ale do posledného detailu naplánované útoky, kde si budete musieť dávať pozor na každom kroku. Hrateľnosť za SI musím veľmi pochváliť. Každý infikovaný sa hrá úplne inak a má v tíme svoje významné postavenie, čo zaručuje dynamickú hrateľnosť, ktorá len tak ľahko neomrzí. Zo začiatku síce možno budete mať menšie problémy s ich ovládaním ale akonáhle sa vám dostanú pod kožu, tak na návrat do coopu, ktorý vedľa versusu pôsobí len ako príprava na to pravé orechové, už ani nepomyslíte. Hovoríte si, že takto bude jeden tím celú hru ochudobnený o zábavnejších infected? Len sa ničoho nebojte. Po každom kole sa úlohy vystriedajú a tím, ktorý predtým útočil sa v druhom kole dostáva do role survivorov a naopak. Takže v konečnom dôsledku nikto nebude o nič ochudobnený a každý si užije infikovaných a survivorov rovnako dlho. Trošku mi vadil len horší bodovací systém, ktorý miestami nezapočítava body práve najpresnejšie, ale celkovo je Versus veľmi vydarený mód, ponúkajúci zábavu na desiatky hodín.
A do tretice všetko dobré (alebo ani nie?) tu máme mód Survival. V podstate sa jedná o kópiu "Horde" módu z Gears of War 2, kde máte za úlohu odrážať vlny nepriateľov a udržať sa na žive čo najdlhšie. Tento mód bol do Left 4 Dead pridaný len formou DLC a je to na ňom dosť vidieť. V podstate sa jedná o krátku zábavku na pár hodín, ktorá vás po troch prekonaných hraniciach (bronzová, strieborná a zlatá) už nebude mať čím zaujať. Ale zas na druhú stranu, vydržať na žive 10 minút je poriadne adrenalínová jazda. Tým momentkám, kedy posledné sekundy s minimálnym zdravím a všetkými vyčerpanými lekárničkami sledujete blikajúce hodinky ukazujúce čas do prekonania bariéry cez obrazovku plnú zombíkov a dvoch tankov valiacich sa na vás v plnej paráde, sa len tak ľahko nič nevyrovná.
Pomaly ale isto sa dostávame k záveru, ale ešte predtým sa pozrime ako nám táto vynikajúca záležitosť vyzerá. Tak ako každá hra od Valve, aj Left 4 Dead funguje na starom dobrom Source engine. Ten je aj na svoje roky stále vo forme a určite vám ponúkne kvalitnejší vizuálny zážitok, ako väčšina súčastných hier. Textúry už možno nepatria k tomu najlepšiemu, ale stále tu máme vynikajúco spracované postavy, kvalitné moderné efekty a po novom aj prepracované dynamické tiene, ktoré sa od HL2: Episode Two podstatne zlepšili. Optimalizácia je ako vždy vynikajúca, takže s hrou nebudú mať problémy ani majitelia naozaj slabých počítačov. Okrem peknej grafiky vás čaká aj atmosferická hudba, prepracované zvuky zbraní a výbuchov, kopa náhodne sa meniacich rozhovorov medzi postavami a tak podobne.
Takže ako vidíte, Left 4 Dead rovnako ako predošle hry od Valve ani náhodou nesklamal. Ponúka desiatky až stovky hodín skvelej zábavy, vynikajúcej atmosféry, vďaka AI directorovi vysokú znovuhrateľnosť a hlavne asi ten najzábavnejší multiplayer, aký sa dá v posledných mesiacoch (a možno aj celkovo) zohnať. Škoda len kratšej kampane a miestami nepresnému bodovaciemu systému. Ale ruku na srdce, odradia vás takéto maličkosti od kúpi pravdepodobne najlepšej zombie akcie?
Plusy
- Versus
- AI Director
- nutnosť spolupráce
- veľa zombíkov
- skvelá atmosféra
- Special Infected
Mínusy
- okre intra žiadne CGI
- mohlo byť viac kampaní
napísal Eduardo 5.8.2009
Páči sa mi!
9.0
LEFT 4 DEAD
PC
Xbox 360 Vývoj: Valve / Turtle Rock Studios Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|