Dva upresnené fakty |
1.) Kedy sa má aká hra hrať? 2.) Čo je na hrách strašné?...
PC
pridal WARRIOR001 17.8.2009 o 9:15 pod používateľské články
DEŇ A NOC
Nebudem toto písať zbytočne zdĺhavými, slovami a vetami: Takže, mali by ste si uvedomiť (ja som si už uvedomil), že hororovky by sa mali hrať cez noc, príp. večer. Ich žáner to tak vyžaduje! Temnú a tmavú hru s hustou atmosférou sa proste nehodí hrať za bieleho dňa. To svetlo ničí vaše sústredenie na hru, odpudzuje vás od sveta na ktoré sa sústredíte.
A nie len svetlo. Je to o tom, že všetko čo posobý na vás (okolo PC, konzoly) ničí vaše sústredenie - jednoducho povedané. Preto je noc na hranie hier taká dobrá - svetlo žiadne, menej hluku, menej ľudí...
Ale aj PC može na vás negatívne posobyť: Keď v Silent Hill 5 pustíte dajakú hudbu s youtube, tak to poseriete. Ale v CS-ku či COD sa to hodí. Aj vy možete na seba negatívne posobyť: Keď ste unavený, nesústredíte sa na hru...
Cez noc sa hodia temné hry, hororové hry, hry so silným príbehom, silnou atmosférou (Dead Space, F. E. A. R. 2, Alan Wake...) Cez deň rozne "bezhlavé" rúbačky, hry so slabou atmosférou (COD 5, Unreal Tournament 3, ArmA 2, ANNO 1404...)
Cez noc sa možu hrať aj "naj hry" (hry, ktoré sú peckami vďaka iným vlastnostiam ako je horor, atmosféra... -napr. L4D vďaka hrateľnosti...) Tzn., že najlepšiu hru si nechám na najlepší čas = naj, naj zábava, zážitok...
Cez deň sa už vonkoncom nesmú hrať hry, ktoré sú hororové a "naj" (F. E. A. R. 2, Doom 3, Doom 4...)
Bojíte sa. Maly by ste si uvedomiť, že hraním hororoviek alebo aj "polohororoviek" prichádzate cez deň o velikánske kusisko zážitku a zábavy" (Dead Space - o 70 %, Doom 3 - o 90 %!, COD 5 - o 20 %, ANNO 1404 - o 10 %, ArmA 2 - o 30 %, Silent Hill 5 - o 80 %...) Je len na vás kedy vypnete rádio, lampu, zastrete žalúzie, zavrete dvere a okno (hluk)... A budete si užívať ako nikdy predtým...
Veď ste chlapy, *****!
ČOHO SA BOJÍME ?
Keby by sme sa nachádzali, napr. vo vyvraždenej nemocnici (nie v hre, ale v skutočnosti !) a z okolia počuli zvuky pobehujúcych oblúd - bály by sme sa o svoj život, toho čo nám dané prostredie ponúkne. Určite by sme nechceli skončiť ako lekár ležiaci medzi dverami s odhrýznutou hlavou a už vonkoncom nie ako pacient ležiaci v rozhádzanej, krvavej posteli s odhrýznutými rukami a nohami.
Podobne to funguje aj v hrách. Tu sú dva druhy strachu: 1.) Že nám hra pripomína skutočnosť. 2.) Tu sa však bojíme o svoju životnosť, prípadne či prežijeme tú, ktorú vlnu nepriateľov. Bojíme sa, že nám našu motiváciu niečo ohrozí, prekazí... Motiváciu prestrielať sa cez čo najviac vojakov v COD či dostať sa čo najrýchlejšie z pekelnej nemocnice...
Dead Space je ľahká hra. A to je zlé! Čoho sa tam človek bojí, je že mu onen svet "pripomína" skutočnosť - to mu dáva tú zábavu! Ale po čase si ho bude menej "pripomínať", lebo (podvedome) zistí, že jeho motiváciu neohrozuje nič "hrozné".
Hororovky musia byť ťažké! Dead Space by si mala brať príklad od Doom 3, či Cryostasis. Dead Space je skvelá hra, len dúfajme, že dvojka bude ťažšia...
Nebudem toto písať zbytočne zdĺhavými, slovami a vetami: Takže, mali by ste si uvedomiť (ja som si už uvedomil), že hororovky by sa mali hrať cez noc, príp. večer. Ich žáner to tak vyžaduje! Temnú a tmavú hru s hustou atmosférou sa proste nehodí hrať za bieleho dňa. To svetlo ničí vaše sústredenie na hru, odpudzuje vás od sveta na ktoré sa sústredíte.
A nie len svetlo. Je to o tom, že všetko čo posobý na vás (okolo PC, konzoly) ničí vaše sústredenie - jednoducho povedané. Preto je noc na hranie hier taká dobrá - svetlo žiadne, menej hluku, menej ľudí...
Ale aj PC može na vás negatívne posobyť: Keď v Silent Hill 5 pustíte dajakú hudbu s youtube, tak to poseriete. Ale v CS-ku či COD sa to hodí. Aj vy možete na seba negatívne posobyť: Keď ste unavený, nesústredíte sa na hru...
Cez noc sa hodia temné hry, hororové hry, hry so silným príbehom, silnou atmosférou (Dead Space, F. E. A. R. 2, Alan Wake...) Cez deň rozne "bezhlavé" rúbačky, hry so slabou atmosférou (COD 5, Unreal Tournament 3, ArmA 2, ANNO 1404...)
Cez noc sa možu hrať aj "naj hry" (hry, ktoré sú peckami vďaka iným vlastnostiam ako je horor, atmosféra... -napr. L4D vďaka hrateľnosti...) Tzn., že najlepšiu hru si nechám na najlepší čas = naj, naj zábava, zážitok...
Cez deň sa už vonkoncom nesmú hrať hry, ktoré sú hororové a "naj" (F. E. A. R. 2, Doom 3, Doom 4...)
Bojíte sa. Maly by ste si uvedomiť, že hraním hororoviek alebo aj "polohororoviek" prichádzate cez deň o velikánske kusisko zážitku a zábavy" (Dead Space - o 70 %, Doom 3 - o 90 %!, COD 5 - o 20 %, ANNO 1404 - o 10 %, ArmA 2 - o 30 %, Silent Hill 5 - o 80 %...) Je len na vás kedy vypnete rádio, lampu, zastrete žalúzie, zavrete dvere a okno (hluk)... A budete si užívať ako nikdy predtým...
Veď ste chlapy, *****!
ČOHO SA BOJÍME ?
Keby by sme sa nachádzali, napr. vo vyvraždenej nemocnici (nie v hre, ale v skutočnosti !) a z okolia počuli zvuky pobehujúcych oblúd - bály by sme sa o svoj život, toho čo nám dané prostredie ponúkne. Určite by sme nechceli skončiť ako lekár ležiaci medzi dverami s odhrýznutou hlavou a už vonkoncom nie ako pacient ležiaci v rozhádzanej, krvavej posteli s odhrýznutými rukami a nohami.
Podobne to funguje aj v hrách. Tu sú dva druhy strachu: 1.) Že nám hra pripomína skutočnosť. 2.) Tu sa však bojíme o svoju životnosť, prípadne či prežijeme tú, ktorú vlnu nepriateľov. Bojíme sa, že nám našu motiváciu niečo ohrozí, prekazí... Motiváciu prestrielať sa cez čo najviac vojakov v COD či dostať sa čo najrýchlejšie z pekelnej nemocnice...
Dead Space je ľahká hra. A to je zlé! Čoho sa tam človek bojí, je že mu onen svet "pripomína" skutočnosť - to mu dáva tú zábavu! Ale po čase si ho bude menej "pripomínať", lebo (podvedome) zistí, že jeho motiváciu neohrozuje nič "hrozné".
Hororovky musia byť ťažké! Dead Space by si mala brať príklad od Doom 3, či Cryostasis. Dead Space je skvelá hra, len dúfajme, že dvojka bude ťažšia...
napísal WARRIOR001 17.8.2009
Páči sa mi!
DVA UPRESNENÉ FAKTY