The Fall - Last Days of Gaia |
Fandovia post-apokalyptických hier si v tejto hre isto prídu na svoje. Ale čo vy ostatný ? Uvažujete o kúpe a neviete sa rozhodnúť ? Prečítajte si niečo o tejto výbornej, no nedocenenej hre.
PC
pridal p3x0 29.8.2009 o 13:04 pod používateľské recenzie
7.0
The Fall: Last days of Gaia sa bude venovať globálnej problematike. Tvorcovia sa rozhodli priblížiť stav zeme po roku 2062. Ako sa to vlastne celé dostalo do takéhoto štádia keď zem je zahalená prachom, pieskom a teplota neklesá ani v noci pod 30°C ? Píše sa rok 2062, je krásny zimný mesiac plný snehu, keď americká NASA predstavuje plán ako na Marse prispôsobiť podmienky k životu. Je to veľmi jednoduché, šesť obrovských strojov nazvaných Terraformery majú za úlohu napumpovať do atmosféry CO2. Postupom času by sa mala atmosféra Marsu začať meniť a človek by tam mohol prežiť. Ale istá teroristická skupina sa zmocňuje terraformerov a spúšťa ich už na zemi. Atmosféra zemi je zamorená oxidom uhličitím, čo je príčinou zvýšenia teploty. Nastáva celosvetová živelná pohroma. Zemou sa neustále premávajú hurikány a zmietajú zo zeme všetky mestá. Takto to asi teda vyzerá vo svete The Fall.
Problematika je už objasnená ale kde trčí hlavná postava ? V roku 2080, teda dvadsať rokov po katastrofe si v kľude užíva horúci deň keď zrazu ich osadu napadne klan krysích lebiek. Všetci sú pobití, otec aj matka sú mŕtvy a sestru unesú. Hrdina sa preto vydáva do Republiky Nového Rádu (RNR) kde očakáva zlepšenie svojej situácie a chce taktiež zachrániť sestru. Vstupuje do miestnej armády a stáva sa veliteľom skupiny. Hrdinov osud je vám zverení vo chvíli keď stojíte pred bránou RNR. Tu si po chvíle obkecavačiek konečne nakonfigurujete svoju postavu. Volíte si prevažne jeho fyzické atribúty a jeho minulé povolanie. Funguje to asi ako pri každom RPG. Táto hra by sa dala vysvetliť ako mix Ufo: Aftermath + Star Wars: Kotor + Fallout. Prečo som zvolill práve tieto hry ? Tak Ufo pretože cely screen, respa hud a atmosféra mapiek a tiež ich štruktúra sú takmer identické. Star Wars asi pretože boje prebiehajú systémom páuz a ťahov, to sa ale dá v nastaveniach vypnúť. Lenže to by z bojov vznikal riadny chaos. A Fallout to je snáď jasné prečo je spomenutý.
Ale poďme sa chvíľu venovať technickej stránke hry. Spomeniem najprv zvuky pred grafikou. Nieje ich pomerne veľa. Zvukovú škálu tvoria výstreli zbraní, pričom sú len trocha podobné zo skutočnými predlohami. Ďalej občas fúkne vánok, zahúka sova, alebo vtáčiky pridajú svoj spev. Čiže nič moc zo zvukov, ale to sa dá prežiť. Hrou ste sprevádzaný pochmúrnou hudbou aby navodila tú správnu atmosféru. Ale skladba ktorá je v menu hry určite stojí za vypočutie. Neviem či existuje aj The Fall v anglickom dabingu, no ja mám verziu od TopCD ktorá je po nemecky s titulkami. Až na prvotný nezvyk je to vcelku dobre počúvateľné. Dabing postáv sedí každej postave ako uljatí, hlavne hlavný hrdina ma príjemné sarkastické dialógy, pri ktorých som sa s chuti zasmial aj viac než raz. A čo grafika? Tá si dovoľujem povedať je taká akásí aj dobrá aj zlá. Textúry najbližšie postave sú ostré dobre vyzerajúce. Ale autori asi zabudli na tie ktoré sú vzdialene. V takých kockách, snáď ani Doom nebol robený. Dá sa to síce v nastaveniach trocha pomeniť ale z kociek prejdete len na rozmazaný mód. Ale aj keď opomeniem tieto chyby stále je načo sa pozerať. Ale voala a ďalší problém. Prešiel som si nároky hry porovnal s mojou konfiguráciou, ktorá je asi dvakrát lepšia než doporučená, ale hra občas padá na jednomiestne FPS. Rátam s tým že v OS nemám chybu keďže ostatné hry bežia perfetkne. Takže optimalizácia je trocha biedna. Ale aj cez tieto chyby sa dá preniesť pretože za dverami grafiky, zvukov a malých bugov sa skrýva špicová náplň hry. Rôznorodé úlohy isto zabavia na veľmi dlhú dobu. Niesu to úlohy typu: "choď tam a tam a zabi hentú partiu vojakov" alebo úlohy "pre kuriérov". Každá významnejšia úloha ma dve až tri cesty k vyriešeniu. Je to buď nenásilnou cestou, tá ale zavisí od atribútov, a ako inak násilnú. V tomto RPGčku nájdeme niečo cez 400 reálnych zbraní. Je super keď si do ruky vezmete napr. AK47 a vidíte aj jeho skutočný názov, aký typ munície používa, hmotnosť a podobne. V tomto smere autori bodujú. Takto detailne prešpikované sú aj úlohy a iné veci, ako napr dialógy ostatné veci v hre, dedinky atď. Čo je nezvyčajné až prekvapujúce je to, že si môžme zajazdiť aj na aute. To je zničiteľné a treba aj dopĺňať palivo. Radosť z hry len kazia akési neviditeľné steny. Nieje problémom prejsť cez vyrúbaný kmeň stroma ale ak idete trebárz okolo plota tak ešte taký meter za plotom akoby pokračoval ten plot a v plnej rýchlosti narazíte v podstate do ničoho. Dosť rýchlo sa ničia autá keď ich rozbíjate na imaginárnych veciach.
Svet sa delí na niekoľko malých území. Je to jedna väčšia mapa a ostatné lokácie sa postupom času odomykajú. Mapa spravidla tvorí nejaký ten obchodník, dedinky, tábor nepriateľského klanu, lesy, v nich chatky a tak ďalej. Treba ale povedať, že každá mapka je čímsi špecifická, niesu tvorené podľa jedného vzorca.
Nebyť tej domrvenej optimalizácie občasným chybám v grafike tak hra dostane deviatku. Takto to všetko dám na papier, zrátam, vydelím a následne vynásobím vychádza mi 7 bodov. Prečo taká vysoká resp. nízka známka? Mínusy sú natoľko závažné, že mnohých to odradí od hrania, na druhú stranu je to parádne RPG, od nemeckých autorov kde sa tieto faktory vlastne rovnajú zaručenému úspechu. Dajme k tomu hru ktorá stojí v obchode babku = jasná záležitosť.
Pekný zvyšok dňa praje Dodo a.k.a p3x.
Problematika je už objasnená ale kde trčí hlavná postava ? V roku 2080, teda dvadsať rokov po katastrofe si v kľude užíva horúci deň keď zrazu ich osadu napadne klan krysích lebiek. Všetci sú pobití, otec aj matka sú mŕtvy a sestru unesú. Hrdina sa preto vydáva do Republiky Nového Rádu (RNR) kde očakáva zlepšenie svojej situácie a chce taktiež zachrániť sestru. Vstupuje do miestnej armády a stáva sa veliteľom skupiny. Hrdinov osud je vám zverení vo chvíli keď stojíte pred bránou RNR. Tu si po chvíle obkecavačiek konečne nakonfigurujete svoju postavu. Volíte si prevažne jeho fyzické atribúty a jeho minulé povolanie. Funguje to asi ako pri každom RPG. Táto hra by sa dala vysvetliť ako mix Ufo: Aftermath + Star Wars: Kotor + Fallout. Prečo som zvolill práve tieto hry ? Tak Ufo pretože cely screen, respa hud a atmosféra mapiek a tiež ich štruktúra sú takmer identické. Star Wars asi pretože boje prebiehajú systémom páuz a ťahov, to sa ale dá v nastaveniach vypnúť. Lenže to by z bojov vznikal riadny chaos. A Fallout to je snáď jasné prečo je spomenutý.
Ale poďme sa chvíľu venovať technickej stránke hry. Spomeniem najprv zvuky pred grafikou. Nieje ich pomerne veľa. Zvukovú škálu tvoria výstreli zbraní, pričom sú len trocha podobné zo skutočnými predlohami. Ďalej občas fúkne vánok, zahúka sova, alebo vtáčiky pridajú svoj spev. Čiže nič moc zo zvukov, ale to sa dá prežiť. Hrou ste sprevádzaný pochmúrnou hudbou aby navodila tú správnu atmosféru. Ale skladba ktorá je v menu hry určite stojí za vypočutie. Neviem či existuje aj The Fall v anglickom dabingu, no ja mám verziu od TopCD ktorá je po nemecky s titulkami. Až na prvotný nezvyk je to vcelku dobre počúvateľné. Dabing postáv sedí každej postave ako uljatí, hlavne hlavný hrdina ma príjemné sarkastické dialógy, pri ktorých som sa s chuti zasmial aj viac než raz. A čo grafika? Tá si dovoľujem povedať je taká akásí aj dobrá aj zlá. Textúry najbližšie postave sú ostré dobre vyzerajúce. Ale autori asi zabudli na tie ktoré sú vzdialene. V takých kockách, snáď ani Doom nebol robený. Dá sa to síce v nastaveniach trocha pomeniť ale z kociek prejdete len na rozmazaný mód. Ale aj keď opomeniem tieto chyby stále je načo sa pozerať. Ale voala a ďalší problém. Prešiel som si nároky hry porovnal s mojou konfiguráciou, ktorá je asi dvakrát lepšia než doporučená, ale hra občas padá na jednomiestne FPS. Rátam s tým že v OS nemám chybu keďže ostatné hry bežia perfetkne. Takže optimalizácia je trocha biedna. Ale aj cez tieto chyby sa dá preniesť pretože za dverami grafiky, zvukov a malých bugov sa skrýva špicová náplň hry. Rôznorodé úlohy isto zabavia na veľmi dlhú dobu. Niesu to úlohy typu: "choď tam a tam a zabi hentú partiu vojakov" alebo úlohy "pre kuriérov". Každá významnejšia úloha ma dve až tri cesty k vyriešeniu. Je to buď nenásilnou cestou, tá ale zavisí od atribútov, a ako inak násilnú. V tomto RPGčku nájdeme niečo cez 400 reálnych zbraní. Je super keď si do ruky vezmete napr. AK47 a vidíte aj jeho skutočný názov, aký typ munície používa, hmotnosť a podobne. V tomto smere autori bodujú. Takto detailne prešpikované sú aj úlohy a iné veci, ako napr dialógy ostatné veci v hre, dedinky atď. Čo je nezvyčajné až prekvapujúce je to, že si môžme zajazdiť aj na aute. To je zničiteľné a treba aj dopĺňať palivo. Radosť z hry len kazia akési neviditeľné steny. Nieje problémom prejsť cez vyrúbaný kmeň stroma ale ak idete trebárz okolo plota tak ešte taký meter za plotom akoby pokračoval ten plot a v plnej rýchlosti narazíte v podstate do ničoho. Dosť rýchlo sa ničia autá keď ich rozbíjate na imaginárnych veciach.
Svet sa delí na niekoľko malých území. Je to jedna väčšia mapa a ostatné lokácie sa postupom času odomykajú. Mapa spravidla tvorí nejaký ten obchodník, dedinky, tábor nepriateľského klanu, lesy, v nich chatky a tak ďalej. Treba ale povedať, že každá mapka je čímsi špecifická, niesu tvorené podľa jedného vzorca.
Nebyť tej domrvenej optimalizácie občasným chybám v grafike tak hra dostane deviatku. Takto to všetko dám na papier, zrátam, vydelím a následne vynásobím vychádza mi 7 bodov. Prečo taká vysoká resp. nízka známka? Mínusy sú natoľko závažné, že mnohých to odradí od hrania, na druhú stranu je to parádne RPG, od nemeckých autorov kde sa tieto faktory vlastne rovnajú zaručenému úspechu. Dajme k tomu hru ktorá stojí v obchode babku = jasná záležitosť.
Pekný zvyšok dňa praje Dodo a.k.a p3x.
napísal p3x0 29.8.2009
Páči sa mi!
7.0
THE FALL - LAST DAYS OF GAIA
PC
Vývoj: Silver Style Entertainment Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|