Infamous

Elektrošok od Sucker Punch.

PS3
pridal Isaac Clark 6.9.2009 o 19:03 pod používateľské recenzie

8.5


Dokážete si predstaviť svoj život bez elektriny? V súčasnosti už vôbec nepremýšľame, ako by existoval dnešný svet bez televízora, rádia a iných spotrebičov, ktoré sa pre nás stali samozrejmosťou. Elektrickému prúdu vďačíme za mnohé a predovšetkým by ste bez neho nečítali ani túto recenziu. Tvorcovia hry zo Sucker Punch sa rozhodli do svojho nového titulu namiešať takmer všetko, čo je dnes obľúbené a populárne. Predstavte si sandbox z ikony 3rd person mestských akcií Grand Theft Auto, superschopnosti, RPG nádych, požičiame si akrobaciu starého známeho Altaira z Assassins Creed, voľbu medzi dobrom/zlom, tajnú organizáciu a na všetko sa budeme pozerať očami superhrdinu, elektrizujúceho superhrdinu. Všetky ingrediencie dôkladne pretrepeme a výjde nám celkom kompaktné a zaujímavé dielo. Vitajte vo svete novej "Playstation 3 only" hry s názvom inFamous.

Volám sa Cole MacGrath

Príbeh sám o sebe nie je žiadny scenáristický zázrak (mimochodom, je prezentovaný komiksovými animačkami), ale na druhej strane, bol napísaný ľahkým perom a rozhodne nepôsobí dojmom, že ho niekto horko ťažko vypotil na záchodovej mise a v konečnom súčte dokáže držať hráča v napätí až do konca. Obrovský výbuch naprieč metropolou Empire City urobil z mesta, ktoré v časoch minulých prosperovalo veľkú príležitosť pre vrahov a zlodejov. Vláda nariadila karanténu a každodenný život v uliciach sa zrútil ako newyorské dvojičky po teroristickom útoku. Vaša hlavná postava Cole našla svoje miesto v samotnom epicentre, prebúdza sa, tak trochu prekvapivo má všetky končatiny na správnom mieste a učiní prvé kroky. Prichádza však niečo neobvyklé. Vplyvom mutácii získava nadprirodzené schopnosti, ktoré mu umožňujú bez akéhokoľvek strachu manipulovať s elektrinou. Spomínate si ako vás mama upozorňovala, aby ste nestrkali prsty do elektrických zásuviek? Coleovi by akurátne zažiaril úsmev na tvári a skočil by do vane s fénom na vlasy, jeho už totiž nič nekopne.

Môj zbraňový arzenál je trochu z iného súdka

Zatiaľ čo spočiatku by ste schopnosti, ktoré máte k dispozícii sčítali na prstoch jednej ruky, postupne získavate ďalšie a ďalšie, pričom výrazne menia hrateľnosť. O čo konkrétne ide? Elektrické výboje, tlakové vlny, neskôr (samozrejme elektrické) granáty, pre účel doplnenia síl vysávate energiu z rôznych zdrojov. K slovu sa dostane aj plachtenie, oživovanie ľudí, šplhanie po budovách s ladnosťou Spider-Mana, kĺzanie po lanách (podotýkam, že nie je možné použiť žiadny dopravný prostriedok) či dopad na zem z veľkej výšky bez najmenšej bolesti. Autorom skutočne vyšiel pokus o netradičný arzenál a popri dnešnej klasike (AK-47 a spol.) je príjemným oživením. Schopnosti navyše možno kombinovať a vytvoriť tak rôzne triky, napr. súpera pomocou tlakovej vlny vyhodíte do vzduchu a ak ešte dýcha, ukončíte jeho existenciu súvislým prúdom. Okrem toho, každá sila má tri stupne vylepšenia a jej účinok závisí od vašej momentálnej karmy.

Ako sa správam ja, tak sa ku mne budú správať ostatní

Princíp je prostý, v situáciach servírujúcich hrou si musíte vybrať medzi alternatívnymi riešeniami, ktorých výsledný efekt bude znamenať škodu, resp. úžitok pre obyvateľov mesta. Každým rozhodnutím rozvíjate charakter svojej postavy a nielen to, prinášajú aj skúsenostné body. Kam ich investujete je len a len vo vašich rukách. Uprednostníte silnú defenzívu (odolnosť), necháte vyniknúť útok alebo radšej inklinujete k systému z každého rožku trošku? Ak máte tendenciu ubližovať, tak Coleove výboje sa zafarbia na odtieň červenej a jeho oblečenie je stále špinavšie, naopak, keď ste hrdina so svätožiarou, karma nadobúda modrú farbu a Cole žiari ako Kristovo ľavé oko. Z môjho uhla pohľadu je ľahšie a zábavnejšie hrať ako zloduch, keďže nemusíte dbať o presnosť bleskov a odpadá starosť, že ste nechcene zasiahli chudáka civilistu. Mimochodom, dobré/zlé skutky ľudia nenechajú bez povšimnutia. Chcete úctu, slávu, skrátka byť miláčik davu alebo radšej opletačky s políciou a nadávky? Vyberte si.

Empire City patrí mne

Dejisko hry je v duchu tradície situované do izolovaného zhluku 3 ostrovov s postupným odomykaním jednotlivých častí a rozdelením úloh na príbehové a vedľajšie. Počas gameplayu sa dostane k slovu ničenie nepriateľských vysielačov, skákanie cez svetlomety, rozpletanie klbka príbehu, eskort nepriateľov, prenasledovanie, nájomná vražda atď. Plnením sekundárnych úloh oslobodzujete jednotlivé oblasti od zmutovaných živlov a tým pádom uľahčujete svoj presun z bodu A do bodu B, keďže sa môžete v danom území prechádzať bez strachu, že by po vás niekto začal strieľať. Jednoducho ošúchaný štandard, avšak kameňom úrazu je fakt, že sa začnú občas hlúpo opakovať a nastúpi nefalšovaný smrad repetetívnosti.

Nie som bez chýb, bohužiaľ

Ako každá hra, aj inFamous má svoje muchy, záleží, aké sú tie muchy veľké. Nerátajúc, že zbierate modré črepiny a satelity umiestnené na strechách budov, je štýl vyzdvihni a splň misiu to jediné, čo môžete robiť. Evidentne potrebuje dotiahnuť skrutky štrajkujúca kamera. Predstavte si, že leziete po budove, vdychujete mestský vzduch, akrobacia vám ide pekne od ruky a v tom ako blesk z jasného neba prichádza problém. Akonáhle budete chcieť vyskočiť na nosník, kamera začne krúžiť ako splašená kobyla, takže vidíte jedno veľké nič. V situáciach, keď vám začne tiecť do topánok a nepodarená kamera sa rozhodne napľuť hlavnému hrdinovi do tváre mi teda rozhodne zábavné nepríde, to je skôr do plaču. Ďalšiu blchu v hráčskom kožuchu zažijete pri pohybe smerom nadol. Pohyb hlavného hrdinu je občas nechutne zautomatizovaný a chytí sa tam, kde to v daný okamih absolútne nepotrebujete. Nie je žiadnou výnimkou, keď počas úporného zliezania a zachytávania na všetkom možnom, začnete bláznivo skákať vyššie! Proste kamera v hre je šialená a tvorci počas jej vytvárania asi nosili do práce mozog v kýbliku.

Ako vyzerám?

Mesto pôsobí z hľadiska audiovizuálneho spracovania celkom realistickým dojmom s komiksovými prvkami. Háčik však nechýba ani tu, chcelo by to nejakú variabilitu, dominatných scén je ako šafránu, malá dohľadnosť, ľudia chodia po uliciach bezcieľne, polienko do ohňa prikladá absencia antialiasingu. Na grafické orgie jednoducho zabudnite, umelá inteligencia protivníkov snažiacich sa kryť za rôznymi objektami samozrejme nie je bezchybná. Nájdu sa chvíľky, keď sa zachovajú ako úplní idioti. Niektoré objekty síce vedú elektrický prúd, no to nič nemení na veci, že fyzikálny model a Empire City by zniesli slušný upgrade.

Čo zo mňa bude?

Napriek tomu, nenechajte sa zmiasť, inFamous je určite perfektná hra, ktorá dokáže aj pri občas prítomnej repetetívnosti pohltiť na dlhé hodiny a pustí až pri záverečných titulkoch. Sucker Punch dokázali vytvoriť elektrizujúcu, superhrdinskú a svojím spôsobom originálnu akciu, schopnú viesť rovnocenný boj s akýmkoľvek áčkovým titulom. Výborný mix otvoreného sveta, akrobacie, ktorú môžu závidieť žánroví kolegovia ako Faith či perzský princ a predovšetkým rýchlu a svižnú akciu vysokokvalitných strieľačiek. Hru musím kľudne odporučiť všetkým majiteľom PS3, chodte do toho, pľacnite po vrecku, vyskúšajte a potom mi dáte za pravdu.

Klady

+ originálny zbraňový arzenál
+ systém karmy
+ otvorené Empire City
+ superhrdina

Zápory

- štrajkujúca kamera
- niekedy opakujúce misie
- chcelo by to vylepšiť mesto

VERDIKT

Nedisponuje takou hĺbkou ako GTA, nedokáže poskytnúť také vyžitie vo vedľajších aktivitách ani pamätihodné misie, prekvapí však svojím prístupom. Vďaka systému karmy budete nútení hru prejsť aspoň dvakrát, splniť nemalý počet úloh a preskúmať drobné svety. inFamous nie je dokonalý, má svoje blchy, ale jeho kúzlo je nepriehľadnuteľné.

Viac screenshotov nájdete tu: https://play-zone.cz/2009/09/06/infamous-elektrosok-od-suc
ker-punch/



Na MHD zabudnite
Empire City
Búrka
Ehm, elektrický RedBull?
Štít
Už sa smaží

napísal Isaac Clark 6.9.2009



Páči sa mi!

8.5
INFAMOUS

PS3

Vývoj: SCEE / Sucker Punch
Štýl: Akčná Adventúra
Dátum vydania: 29.5. 2009
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 28]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Steam deck - nonsteam games se... (4)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Speňaženie youtube - privyrába... (1)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29364)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk