Resident Evil 5 |
Horor z Afriky dorazil na PC!
PC
pridal Duri95 11.10.2009 o 13:07 pod používateľské recenzie
7.0
Resident Evil je fenomén, ktorý netreba hádam nikomu predstavovať. Jeho začiatky až do dnešného dňa sprevádza Capcom, ktorý je bezpochyby majstrom hororu. Séria Resident Evil “straší” už celých 12 rokov, čo je viac než úctyhodný vek. Za tento čas však stihla prejsť niekoľkými zmenami, japonskí odborníci z Capcomu prinášajú každým dielom prelomové grafické spracovanie, lepšiu zápletku a v zabudnutí neostávajú ani ostatné prvky, ktorými Resident Evil zaujme. Strach v tejto sérii ale vždy hral prvé husle a samozrejme nechýba ani v aktuálnom piatom diely. Ten sa po polročnej odmlke dostáva konečne do rúk aj PC hráčom, “péstrojkári” a xboxoví hráči na hru už možno aj zabudli (Resident Evil 5 vyšlo pre next-gen konzoly v apríli 2009). Pre nás je tu však nová výzva, nazriete do útrob horúcej Afriky alebo si Resident Evil 5 radšej necháte ujsť? Detailná recenzia písaná s motorovkou v ruke čaká len na vás…
Kto sa bojí, nesmie do Afriky!
Dej Resident Evil 5 sa odohráva v Afrike, kam sa vydáva charizmatický hlavný hrdina, špeciálny vojak BSAA Chris Redfield. Jeho misia je jasná, vyhľadať a zneškodniť hlavu teroristickej organizácie. Komplikácie však prichádzajú ihneď. Afriku si totiž zobrala na mušku Umbrella, farmaceutická spoločnosť zameraná na tvorbu vírusov a zbraní. A práve vírus Umbrelly spôsobí na africkom kontinente hotovú katastrofu. Las Plagas, ako znie názov vraždiaceho vírusu, nakazí väčšinu tunajšieho obyvateľstva a zmení na zákerné krvilačné zombie. Chris nebude na nepriateľov sám, na pomoc mu prichádza černoška Sheva. Tú dohnala k BSAA pomsta za smrť jej rodičov.
“1968 – Spencer spolu s Marcusom a Edwardom Ashfordom zakladajú farmaceutickú spoločnosť Umbrella. Tá slúži k zamaskovaniu ich biologických výskumov.”
- z histórie Resident Evil
Sheva prichádza na pomoc ako blesk z čistého neba a hráčovi to dá hra pocítiť od prvých krôčikov. Nielenže je vaša černošská partnerka krásavica, nestratí sa ani za hlavňou niekoľkých strelných zbraní. A tak sa zo Shevy stáva pomocník na nezaplatenie, ktorý zabíja všetko čo vám stojí v ceste. Niekoľkokrát vám zachráni život, pohotovo reaguje na Chrisove rozkazy a berie všetky predmety v danej miestnosti. Skvelý partner, však? Hráč však postupom času príde na to, že Sheve nenadelil Boh toľko inteligencie, ako by si myslel a tak prichádzajú nečakané problémy. Sheva berie doslova úplne všetko, čo v určitej lokácii jestvuje a hráčovi to nielenže lezie na nervy, ale aj spomaľuje postup. Pokiaľ chcete vziať daný predmet vy (najčastejšie sa jedná o zásobníky), partnerka vás razom predbieha a tak hráča prináša o drahocenný čas. Keďže niektoré zbrane vlastní len Chris, Sheva vám náboje bez problémov vezme. V takom prípade musíte zapínať inventár a prenášať náboje do svojho políčka. Síce vám Sheva náboje časom odovzdá automaticky, ak sa nachádzate bez munície v strede bitky a z každej strany sa na vás rútia zombie, prehadzovanie z inventára Shevy do inventára Chrisa je príliš zdĺhavé a za ten čas vás nepriatelia dolapia. Na ďalšiu Shevinu vadu doplatia hráči tým najtvrdším spôsobom. Vašu partnerku musíte totiž chrániť ako oko v hlave, ak ju zabijú, vašu pozíciu strácate a začínate od poslednej uloženej hry. Je to neskutočne otravné, počas hry teda dávate pozor na dve postavy zároveň. K tomu všetkému nepresná muška Shevy a je z toho hotová pohroma.:( Útechou pre hráčov ostáva online kooperácia, ktorá nahrádza miesto Shevy živým hráčom.
Pozor, tupci!
Keď sa venujeme Shevinej inteligencii, lepšie povedané demencii, nesmieme zabudnúť ani na nepriateľov. Áno, vieme. Pri zombiách je riešenie mozgovej kapacity dosť zbytočné a z veľkej miery nefér, keďže tieto monštrá mozog jednoducho nemajú. V Resident Evil 5 však nemali inteligenciu zrejme zombie ešte skôr, ako sa z nich zombíci vôbec stali. AI nepriateľov je tupá ako kôl. Všetky zombie sa na vás lepia len čo sa im dostanete do cesty, doslova sa o vaše telá bijú. A v tom je kameň úrazu. Zombie hráčovi nedajú vydýchnuť ani na chvíľku, pokiaľ ste bez munície, Chris so Shevou nemajú šancu. Nevyváženosť súbojov úplne potopila Resident Evil 5, doteraz mi utkvela v pamäti úroveň v tretej kapitole hry, keď sa hráč musel prebojovať cez hordy nepriateľov v zatemnenom tunely. Tma ako v rohu a na pomoc len obrovský reflektor, ktorý jedného z dvojice hendikepoval o zbraň. Do konca nebolo dotiahnuté ani ovládanie, hráč si musí dosť dlho zvykať na streľbu bez žiadneho pohybu, čiže na beh a strieľanie zabudnite. Hre úplne chýba systém krytia, čoho je taktiež škoda.
Resident Evil 5 trpí prílišnou linearitou, ktorá vám bráni vo voľnom postupe mestom. Náplňou každej misie je dostať sa do určitej lokality, cestou postrieľať niekoľkých zombíkov a prinajhoršom bossov. Hráč je bezradný, aspoň čo sa tohto smeru týka.
Prejdime však z temnejších stránok hry do tých svetlejších, ktorými RE5 tak očarilo hráčsky svet. V prvom rade to je interakcia dvoch postáv. Sheva Chrisa (resp. Chris Shevu) nielenže kryje, ale mu aj pomáha dostať sa na rôzne lokácie, na ktoré by ste sa bez “toho druhého” nedostali. Patrí sem napríklad výskok na istú budovu alebo vykopnutie zamknutých dverí.
Resident Evil 5 a strach
Mnoho hráčov sa práve pri piatom RE sťažovalo na malú porciu strachu, ktoré nám Capcom naservíroval. Resident Evil 5 však stavia na brutalitu, čo sa mu podarilo viac než dobre. Hra je totiž plná brutálnych ingame videí, v tých úvodných môžeme sledovať obetu jedného z obyvateľov, no neskôr sa pozrieme na oveľa nechutnejšie scény. Cenzúru piaty Resident Evil nepozná, hráčovi ukáže doslova všetko. Chris musí byť však v strehu počas celej hracej doby, pretože nikdy nevie, odkiaľ sa naňho vyrúti zombie alebo niečo horšie. Monštrami tých najrôznejších tvarov titul len tak hmýri. Stretnúť môžeme zmutované psy alebo krokodíly a špeciálnych bossov. Na ich zabitie často používate prostredie, čo je príjemným spestrením zážitku. Nepriatelia prichádzajú skutočne nečakane a tak si s nimi budeme musieť poradiť aj v ukážkach. Ide o adrenalínové momenty, spomenúť môžem napríklad ukážku s niekoľkými “zombie motorkármi”.
Na nepriateľov vytiahneme stálice v podobe samopalu, brokovnice, raketometu alebo bežnej pištole. Okrem toho je každá z postáv obdarená mačetou, ktorá však často na zombíkov nestačí. Zbrane, ako aj ostatné predmety (napr. obrannú vestu alebo muníciu), môžeme dokúpiť v obchode, ktorý je k dispozícii pred každým načítaním pozície. Na nové predmety sú potrebné peniaze. Tie sú rozmiestnené po celej hernej ploche, no financie dostávate aj predajom nazbieraných drahokamov. Všetky predmety sa ukladajú do inventára určitej postavy.
Po grafickej stránke nemáme Resident Evil 5 čo vytknúť. Ide o silný nadpriemer, ktorý určite ocenia hardcore hráči. Kochať sa môžeme detailnými postavami, ingame videami a v zabudnutí neostáva ani prostredie. To meníme ako ponožky, čo je rozhodne kladom. Detailisti si prídu na svoje, hnusné obludy sú spracované do posledného detailu a podobne je na tom aj mimika tváre. Bezduchý výraz v tvári, kolísavá chôdza a chuť na čerstvé mäso – také sú zombie z piateho pokračovania Resident Evil.
“December 1966 – Ozwell E. Spencer, James Marcus a Edward Ashford oficiálne podpisujú a vytvárajú tzv. Pôvodný vírus, ktorý dokáže meniť DNA živých organizmov.”
- z histórie Resident Evil
Resident Evil 5 na mne zanechalo rozporuplné dojmy. Graficky opäť nesklamalo, no pri umelej inteligencii som ostal šokovaný. Pre fanúšikov povinnosť, pre príležitostných hráčov je to skôr nudná akčná hra, ktorá nepriniesla nič nové do žánru.
+ úchvatné spracovanie, spolupráca dvoch hlavných postáv, pestrý výber zbraní, množstvo oblúd
- umelá inteligencia, linearita, ovládanie
Viac screenshotov z hry nájdete tu: https://play-zone.cz/2009/10/10/resident-evil-5-horor-z-af
riky-dorazil-na-pc/
Kto sa bojí, nesmie do Afriky!
Dej Resident Evil 5 sa odohráva v Afrike, kam sa vydáva charizmatický hlavný hrdina, špeciálny vojak BSAA Chris Redfield. Jeho misia je jasná, vyhľadať a zneškodniť hlavu teroristickej organizácie. Komplikácie však prichádzajú ihneď. Afriku si totiž zobrala na mušku Umbrella, farmaceutická spoločnosť zameraná na tvorbu vírusov a zbraní. A práve vírus Umbrelly spôsobí na africkom kontinente hotovú katastrofu. Las Plagas, ako znie názov vraždiaceho vírusu, nakazí väčšinu tunajšieho obyvateľstva a zmení na zákerné krvilačné zombie. Chris nebude na nepriateľov sám, na pomoc mu prichádza černoška Sheva. Tú dohnala k BSAA pomsta za smrť jej rodičov.
“1968 – Spencer spolu s Marcusom a Edwardom Ashfordom zakladajú farmaceutickú spoločnosť Umbrella. Tá slúži k zamaskovaniu ich biologických výskumov.”
- z histórie Resident Evil
Sheva prichádza na pomoc ako blesk z čistého neba a hráčovi to dá hra pocítiť od prvých krôčikov. Nielenže je vaša černošská partnerka krásavica, nestratí sa ani za hlavňou niekoľkých strelných zbraní. A tak sa zo Shevy stáva pomocník na nezaplatenie, ktorý zabíja všetko čo vám stojí v ceste. Niekoľkokrát vám zachráni život, pohotovo reaguje na Chrisove rozkazy a berie všetky predmety v danej miestnosti. Skvelý partner, však? Hráč však postupom času príde na to, že Sheve nenadelil Boh toľko inteligencie, ako by si myslel a tak prichádzajú nečakané problémy. Sheva berie doslova úplne všetko, čo v určitej lokácii jestvuje a hráčovi to nielenže lezie na nervy, ale aj spomaľuje postup. Pokiaľ chcete vziať daný predmet vy (najčastejšie sa jedná o zásobníky), partnerka vás razom predbieha a tak hráča prináša o drahocenný čas. Keďže niektoré zbrane vlastní len Chris, Sheva vám náboje bez problémov vezme. V takom prípade musíte zapínať inventár a prenášať náboje do svojho políčka. Síce vám Sheva náboje časom odovzdá automaticky, ak sa nachádzate bez munície v strede bitky a z každej strany sa na vás rútia zombie, prehadzovanie z inventára Shevy do inventára Chrisa je príliš zdĺhavé a za ten čas vás nepriatelia dolapia. Na ďalšiu Shevinu vadu doplatia hráči tým najtvrdším spôsobom. Vašu partnerku musíte totiž chrániť ako oko v hlave, ak ju zabijú, vašu pozíciu strácate a začínate od poslednej uloženej hry. Je to neskutočne otravné, počas hry teda dávate pozor na dve postavy zároveň. K tomu všetkému nepresná muška Shevy a je z toho hotová pohroma.:( Útechou pre hráčov ostáva online kooperácia, ktorá nahrádza miesto Shevy živým hráčom.
Pozor, tupci!
Keď sa venujeme Shevinej inteligencii, lepšie povedané demencii, nesmieme zabudnúť ani na nepriateľov. Áno, vieme. Pri zombiách je riešenie mozgovej kapacity dosť zbytočné a z veľkej miery nefér, keďže tieto monštrá mozog jednoducho nemajú. V Resident Evil 5 však nemali inteligenciu zrejme zombie ešte skôr, ako sa z nich zombíci vôbec stali. AI nepriateľov je tupá ako kôl. Všetky zombie sa na vás lepia len čo sa im dostanete do cesty, doslova sa o vaše telá bijú. A v tom je kameň úrazu. Zombie hráčovi nedajú vydýchnuť ani na chvíľku, pokiaľ ste bez munície, Chris so Shevou nemajú šancu. Nevyváženosť súbojov úplne potopila Resident Evil 5, doteraz mi utkvela v pamäti úroveň v tretej kapitole hry, keď sa hráč musel prebojovať cez hordy nepriateľov v zatemnenom tunely. Tma ako v rohu a na pomoc len obrovský reflektor, ktorý jedného z dvojice hendikepoval o zbraň. Do konca nebolo dotiahnuté ani ovládanie, hráč si musí dosť dlho zvykať na streľbu bez žiadneho pohybu, čiže na beh a strieľanie zabudnite. Hre úplne chýba systém krytia, čoho je taktiež škoda.
Resident Evil 5 trpí prílišnou linearitou, ktorá vám bráni vo voľnom postupe mestom. Náplňou každej misie je dostať sa do určitej lokality, cestou postrieľať niekoľkých zombíkov a prinajhoršom bossov. Hráč je bezradný, aspoň čo sa tohto smeru týka.
Prejdime však z temnejších stránok hry do tých svetlejších, ktorými RE5 tak očarilo hráčsky svet. V prvom rade to je interakcia dvoch postáv. Sheva Chrisa (resp. Chris Shevu) nielenže kryje, ale mu aj pomáha dostať sa na rôzne lokácie, na ktoré by ste sa bez “toho druhého” nedostali. Patrí sem napríklad výskok na istú budovu alebo vykopnutie zamknutých dverí.
Resident Evil 5 a strach
Mnoho hráčov sa práve pri piatom RE sťažovalo na malú porciu strachu, ktoré nám Capcom naservíroval. Resident Evil 5 však stavia na brutalitu, čo sa mu podarilo viac než dobre. Hra je totiž plná brutálnych ingame videí, v tých úvodných môžeme sledovať obetu jedného z obyvateľov, no neskôr sa pozrieme na oveľa nechutnejšie scény. Cenzúru piaty Resident Evil nepozná, hráčovi ukáže doslova všetko. Chris musí byť však v strehu počas celej hracej doby, pretože nikdy nevie, odkiaľ sa naňho vyrúti zombie alebo niečo horšie. Monštrami tých najrôznejších tvarov titul len tak hmýri. Stretnúť môžeme zmutované psy alebo krokodíly a špeciálnych bossov. Na ich zabitie často používate prostredie, čo je príjemným spestrením zážitku. Nepriatelia prichádzajú skutočne nečakane a tak si s nimi budeme musieť poradiť aj v ukážkach. Ide o adrenalínové momenty, spomenúť môžem napríklad ukážku s niekoľkými “zombie motorkármi”.
Na nepriateľov vytiahneme stálice v podobe samopalu, brokovnice, raketometu alebo bežnej pištole. Okrem toho je každá z postáv obdarená mačetou, ktorá však často na zombíkov nestačí. Zbrane, ako aj ostatné predmety (napr. obrannú vestu alebo muníciu), môžeme dokúpiť v obchode, ktorý je k dispozícii pred každým načítaním pozície. Na nové predmety sú potrebné peniaze. Tie sú rozmiestnené po celej hernej ploche, no financie dostávate aj predajom nazbieraných drahokamov. Všetky predmety sa ukladajú do inventára určitej postavy.
Po grafickej stránke nemáme Resident Evil 5 čo vytknúť. Ide o silný nadpriemer, ktorý určite ocenia hardcore hráči. Kochať sa môžeme detailnými postavami, ingame videami a v zabudnutí neostáva ani prostredie. To meníme ako ponožky, čo je rozhodne kladom. Detailisti si prídu na svoje, hnusné obludy sú spracované do posledného detailu a podobne je na tom aj mimika tváre. Bezduchý výraz v tvári, kolísavá chôdza a chuť na čerstvé mäso – také sú zombie z piateho pokračovania Resident Evil.
“December 1966 – Ozwell E. Spencer, James Marcus a Edward Ashford oficiálne podpisujú a vytvárajú tzv. Pôvodný vírus, ktorý dokáže meniť DNA živých organizmov.”
- z histórie Resident Evil
Resident Evil 5 na mne zanechalo rozporuplné dojmy. Graficky opäť nesklamalo, no pri umelej inteligencii som ostal šokovaný. Pre fanúšikov povinnosť, pre príležitostných hráčov je to skôr nudná akčná hra, ktorá nepriniesla nič nové do žánru.
+ úchvatné spracovanie, spolupráca dvoch hlavných postáv, pestrý výber zbraní, množstvo oblúd
- umelá inteligencia, linearita, ovládanie
Viac screenshotov z hry nájdete tu: https://play-zone.cz/2009/10/10/resident-evil-5-horor-z-af
riky-dorazil-na-pc/
napísal Duri95 11.10.2009
Páči sa mi!
7.0
RESIDENT EVIL 5
PS3
PC Xbox 360 Vývoj: Capcom / Capcom Štýl: akcia / survival Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|