Risen |
Pyranha bytes sa vracia s novou RPG. Je to návrat vo veľkom, alebo hlboký pád?
PC
pridal proto 20.10.2009 o 15:02 pod používateľské recenzie
9.0
Pred vydaním Risen sa okolo tejto hry hovorilo všeličo. Nadšenie, že Pyranha Bytes robí RPG, ale aj obavy o to, či to dopadne podobne ako s Gothic 3, ktorý bol plný bugov, ktoré znepríjemňovali hranie (neraz som chytil nervy počas hrania a nehral hru aj niekoľko dní, kým som to predýchal), bol plný nepochopených zmien a vlastne dokonca cely Gothic 3 vyzeral, akoby ho ani pyranha bytes nerobila.
Tu môžem na začiatok všetkých, s veľkým vydýchnutím, ubezpečiť, že je to RPG od pyranhe, ako ju poznáme a dokonca s minimom bugov(naozaj par malinkych sa nájde). Poďme si ale podrobne rozobrať čo môžeme od Risen čakat
Kde som, kto som?
Úvodné intro vás uvedie do deja, kde ľudia vyhnali bohov zo sveta, ale v tom sa niečo stalo.... čo sa neočakávalo.
Ocitnete sa vyplavený na ostrove v koži bezmenného hrdinu. Okolo vás vydíte iba mŕtve telá. Prežili ste iba vy a jedna žena. Po úvodnom rozhovore s ňou beriete do ruky palicu a vyrážate do nového sveta, ktorý nieje zrovna veľký, ale dostačujúci na to aby sa tam diali veľké veci. Pred vami je strhujúci pribeh, plný zvratov, svet plný fantasy príšer, plný questov. Atmosféra akú má Risen je taká, že som sa ledva odpútal od mojho PC a často som chodieval spávať neskoro v noci.
Poď sem, nech ti jednu tresknem!
Za zmienku stoji bojový systém, ktorý môže byť pre niekoho veľmi zložitý, ale mne osobne sadol. Nieje to čo to bolo Gothic 1 a 2, no je vynikajúci a ponúka nespočetne množstvo možnosti ako útočiť a ako sa brániť a čim viac sa učíte s určitým druhom zbraní bojovať u učiteľov, tým viac možností máte hoci zo začiatku má človek v tom bordel a chce to skill a hlavne naučit sa finty niektorých príšer, lebo hoci útočia všetky podobne, ale nie rovnako a je to rozdiel, keď bojujete s vlkom a supom, alebo s takou ashbeast (veru skolenie ashbeast robi problem aj pri konci hry, lebo sa neskutočne obratne uhýba a neprijemne útočí). Ja osobne bojový system hodnotím veľmi, kladne.
Volaký som zrazu hladný a smädný
Presne tak. Príbeh a atmosféra, ktorá nám je naservírovaná vo vás potlačí aj základne ľudske potreby a nepustí vás od monitora ani na minútku. Príbeh je úžasný. Plný zvratov. To čo na začiatku sa zdalo zlé je zrazu nutné zlo pre väčšie dobro. Ten, kto je na začiatku zlý je zrazu dobrý a potom zase zlý a podobne... A ta atmosféra.... tá priam vyžaruje z monitora. Týmto sa Risen môže postaviť hrdo postaviť vedľa svojích nevlastných bratov Gothic 1 a 2 (gothic 3 mal podľa mňa príbeh taký nemastný neslaný...priamočiary.)
Kam? tam, či tam?
Na možnosť je si vybrať dve strany. Buď sa pridáte na stranu Dona Estebana v bažinách, bývalého vládcu prístavného mesta, ktorého Inkvizítor Mendoza vyhnal z mesta a snaží sa svoje mesto získať späť. Alebo sa pridáte na stranu Inkvizítora Mendozu a jeho "warriors of the Order", ktorý teraz ovládajú mesto a kláštor na úpätí sopky.
V bažinách sa z vás stane surový bojovník so sekerou, či mečom (a neskor budete prinútený sa čo to naučiť aj zo zlodejiny). Pričom na opačnej strane z vás môžu vychovať mága, alebo bojovníka s palicou. Stačí si už len vybrať a spraviť niečo pre to, aby ste sa vlastne aj niekam dostali.
Tak, ako na to?
Veľmi silnou stránkou hry sú questy. Je ich veľa a rozhodne neomrzia a niekedy sa pri ních aj zapotíte, kým zistíte čo a ako spraviť, aj keď niekedy je to spôsobené nepozornosťou pri rozhovoroch, keď si nevšimnete dôležitú informáciu ( ale šťastie je to, že všetky rozhovory sú zaznamenané v quest logu). Ako pomôcka pri plnení questov pomáha aj questová mapa, ktorá vám väčšinou ukáže, kde mate isť.
no ťahšie je to, keď ste už niekde v podzemí a hľadáte cestu ďalej. Tu som sa ja naozaj často zapotil. Tu si treba všímať každú skáru, klikať na každú obrúč, či niečo nenájdete.
Ty teda vyzeráš...
Nemôžem nespomenúť grafický kabát, do ktorého navliekla pyranha Risen. Toto je asi najväčšie mínus celej hry. Hra používa engine taký istý ako pri Gothic 3 a je to vidieť. Hoci sa s enginom pohrali, pridali mu nové možnosti a hra ide na dnešných strojoch plynulo aj na plných, ale na dnešnú dobu vyzerá hra ako s pred 2-och rokov a na tie HW nároky by sme čakali asi aj viac. Hoci je to svet otvorený, ale je to málo.
Obžalovaný povstaňte a vypočujte si rozsudok
Nový svet, vynikajúci bojový system, veľa questov, napínavý príbeh, dychberúca atmosféra..to je nová RPG od Pyranha Bytes, ktorou by nemal pohrdnúť nijaký milovník RPG a už vôbec nie milovník serie Gothic (ako som ja :) ). Bohužiaľ presne ako aj Gothic séria tak aj Risen je iba pre milovníkov RPG a casual hráčov moc nezaujme
Pozitíva
+ bojový system
+ nový svet
+ príbeh
+ atmosféra
+ treba rozmyslať
+ RPG od pyranha bytes
Negatíva
- HW nároky su v porovnaní s grafikou vysoké
- nieje pre každého
Tu môžem na začiatok všetkých, s veľkým vydýchnutím, ubezpečiť, že je to RPG od pyranhe, ako ju poznáme a dokonca s minimom bugov(naozaj par malinkych sa nájde). Poďme si ale podrobne rozobrať čo môžeme od Risen čakat
Kde som, kto som?
Úvodné intro vás uvedie do deja, kde ľudia vyhnali bohov zo sveta, ale v tom sa niečo stalo.... čo sa neočakávalo.
Ocitnete sa vyplavený na ostrove v koži bezmenného hrdinu. Okolo vás vydíte iba mŕtve telá. Prežili ste iba vy a jedna žena. Po úvodnom rozhovore s ňou beriete do ruky palicu a vyrážate do nového sveta, ktorý nieje zrovna veľký, ale dostačujúci na to aby sa tam diali veľké veci. Pred vami je strhujúci pribeh, plný zvratov, svet plný fantasy príšer, plný questov. Atmosféra akú má Risen je taká, že som sa ledva odpútal od mojho PC a často som chodieval spávať neskoro v noci.
Poď sem, nech ti jednu tresknem!
Za zmienku stoji bojový systém, ktorý môže byť pre niekoho veľmi zložitý, ale mne osobne sadol. Nieje to čo to bolo Gothic 1 a 2, no je vynikajúci a ponúka nespočetne množstvo možnosti ako útočiť a ako sa brániť a čim viac sa učíte s určitým druhom zbraní bojovať u učiteľov, tým viac možností máte hoci zo začiatku má človek v tom bordel a chce to skill a hlavne naučit sa finty niektorých príšer, lebo hoci útočia všetky podobne, ale nie rovnako a je to rozdiel, keď bojujete s vlkom a supom, alebo s takou ashbeast (veru skolenie ashbeast robi problem aj pri konci hry, lebo sa neskutočne obratne uhýba a neprijemne útočí). Ja osobne bojový system hodnotím veľmi, kladne.
Volaký som zrazu hladný a smädný
Presne tak. Príbeh a atmosféra, ktorá nám je naservírovaná vo vás potlačí aj základne ľudske potreby a nepustí vás od monitora ani na minútku. Príbeh je úžasný. Plný zvratov. To čo na začiatku sa zdalo zlé je zrazu nutné zlo pre väčšie dobro. Ten, kto je na začiatku zlý je zrazu dobrý a potom zase zlý a podobne... A ta atmosféra.... tá priam vyžaruje z monitora. Týmto sa Risen môže postaviť hrdo postaviť vedľa svojích nevlastných bratov Gothic 1 a 2 (gothic 3 mal podľa mňa príbeh taký nemastný neslaný...priamočiary.)
Kam? tam, či tam?
Na možnosť je si vybrať dve strany. Buď sa pridáte na stranu Dona Estebana v bažinách, bývalého vládcu prístavného mesta, ktorého Inkvizítor Mendoza vyhnal z mesta a snaží sa svoje mesto získať späť. Alebo sa pridáte na stranu Inkvizítora Mendozu a jeho "warriors of the Order", ktorý teraz ovládajú mesto a kláštor na úpätí sopky.
V bažinách sa z vás stane surový bojovník so sekerou, či mečom (a neskor budete prinútený sa čo to naučiť aj zo zlodejiny). Pričom na opačnej strane z vás môžu vychovať mága, alebo bojovníka s palicou. Stačí si už len vybrať a spraviť niečo pre to, aby ste sa vlastne aj niekam dostali.
Tak, ako na to?
Veľmi silnou stránkou hry sú questy. Je ich veľa a rozhodne neomrzia a niekedy sa pri ních aj zapotíte, kým zistíte čo a ako spraviť, aj keď niekedy je to spôsobené nepozornosťou pri rozhovoroch, keď si nevšimnete dôležitú informáciu ( ale šťastie je to, že všetky rozhovory sú zaznamenané v quest logu). Ako pomôcka pri plnení questov pomáha aj questová mapa, ktorá vám väčšinou ukáže, kde mate isť.
no ťahšie je to, keď ste už niekde v podzemí a hľadáte cestu ďalej. Tu som sa ja naozaj často zapotil. Tu si treba všímať každú skáru, klikať na každú obrúč, či niečo nenájdete.
Ty teda vyzeráš...
Nemôžem nespomenúť grafický kabát, do ktorého navliekla pyranha Risen. Toto je asi najväčšie mínus celej hry. Hra používa engine taký istý ako pri Gothic 3 a je to vidieť. Hoci sa s enginom pohrali, pridali mu nové možnosti a hra ide na dnešných strojoch plynulo aj na plných, ale na dnešnú dobu vyzerá hra ako s pred 2-och rokov a na tie HW nároky by sme čakali asi aj viac. Hoci je to svet otvorený, ale je to málo.
Obžalovaný povstaňte a vypočujte si rozsudok
Nový svet, vynikajúci bojový system, veľa questov, napínavý príbeh, dychberúca atmosféra..to je nová RPG od Pyranha Bytes, ktorou by nemal pohrdnúť nijaký milovník RPG a už vôbec nie milovník serie Gothic (ako som ja :) ). Bohužiaľ presne ako aj Gothic séria tak aj Risen je iba pre milovníkov RPG a casual hráčov moc nezaujme
Pozitíva
+ bojový system
+ nový svet
+ príbeh
+ atmosféra
+ treba rozmyslať
+ RPG od pyranha bytes
Negatíva
- HW nároky su v porovnaní s grafikou vysoké
- nieje pre každého
napísal proto 20.10.2009
Páči sa mi!
9.0
RISEN
PC
Xbox 360 Vývoj: Deep Silver / Piranha Bytes Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|