Ghost Recon |
PC
pridal Rainbow 14.7.2005 o 18:45 pod používateľské recenzie
9.2
Tom Clancy´s Ghost Recon. Hra, ktorá bola v roku 2002 obrovský boom do herného trhu. Reakcie na ňu boli však otázne. Niektorí kritici hru vychválili do neba, iní ju trochu zadupali, s tým, že ak sa vám takéto hry páčia pridajte si 30% a reakcie podobného typu. Z tých reakcií, čo ste na túto hru počuli je určite táto z tých priaznivejších.
Konflikt
Na pozadí hry sa odohráva veľmi zaujímavý konflikt. Aspoň takto by to mohli robiť v každej taktickej akcii. Píše sa rok 2008 a v mocnom Rusku sa odohrávajú boje medzi dobrom a zlom. Okolitý svet sa na to nechce na to len tak pozerať, preto je do Ruska poslaná špeciálna jednotka Ghost Recon. Môžete si taktiež typnúť, kto za tým všetkým stojí. Áno, určite ste hádali správne. Je to USA.
Nastavenia pred začiatkom
V hre si môžete rozložiť sily do troch týmov po šesť ľudí. V nich musíte správne rozložiť sily. Na výber máte z niekoľkých možných zameraní. Sú to Assault, Sniper, Demolation, či Support. Každý z nich sa pevne drží svojho zamerania, čomu odpovedá aj ich arzenál. Assaultovi uvidíte vždy v rukách M16, Sniper, to nemusím ani opisovať, Support má rád hračky ťažšieho kalibru a Demolation, ktorého som si asi najviac obľúbil, čomu pomohla aj táto kombinácia zbraní. Nič nemalo na to, keď som si vzal do rúk extrémne využitelnú M4 a ako druhú zbraň som si dal raketomet. V tejto kombinácii radosť hrať. Počas hry sa vám odomkne aj niekoľko ďalších špecialistov. Ešte špeciálnejších než sú tí vaši terajší. Ja osobne som si ich však nedával, lebo ten môj tým som si celkom obľúbil. Počas hry dostávate aj vyznamenania, ktorých bližší účel som však nepochopil.
Misie
V hre vás čaká pätnástka misií. Ako sa zo začiatku recenzie dalo pochopiť, dej hry sa odohráva v Rusku. Alebo ak chcete v znovu vznikajúcej Ruskej ríši. Pri misiách určite nebudete trpieť stereotypom. To vás musím upokojiť hneď nazačiatku. Dostanete sa do nejakých kopcov v lese, či do mesta, nemôžem zabudnúť ani na prístav. Vaše úlohy sa pohybujú okolo nasledujúceho. Niekoho máte zachrániť a odviesť na určité miesto, všetkých máte zabiť, či zničiť tank. Nemyslím si, ani toto nie je stereotypné, pretože pri týchto ,,základných´´ úlohách budete mať vždy aj niečo navyše, čo v každej misii nerobíte. A už len samostatné prostredia vám to nedovoľujú. Ešte aby som nezabudol, hracia doba je nejakých desať hodín. Takže žiadny zázrak, ale určite vám bude ten čas stačiť. Pri druhom hraní sa však táto doba veľmi skráti.
Umelá inteligencia
Myslím si, že vzhľadom na to, že hra bola vytvorená v roku 2002, je hra na excelentnej úrovni čo sa týka AI. Síce to nie je na úrovni FAr Cry, ale prevyšuje aj dnes mnoho vydaných titulov. Často sa vám stane, že ani dlho po smrti neviete, odkiaľ vás nepriateľ trafil. Kryť a schovávať sa pred vami vedia naozaj dobre, za toto musím dať hre obrovskú poklonu. Vaši spolubojovníci taktiež nie sú odsúdení úplne od vás a vašich príkazov, často vám vypomôžu zabitím nejakého toho teroristu aj bez príkazu. Chcel by som vm povedať nejaké tyky, čo sa v AI nepriateľov nachádzali, ale naozaj ma nič nenapadá. V niektorých situáciach budete zúfalí z toho, prečo ich dali autori až príliš inteligentných. Tieto slová ma však doviedli kmyšlienke. Sú až nadľudsky inteligentní. Keď ich nemôžem zamerať poriadne nadiaľku sniperkou a nepriateľ ma zabije na tú diaľku kalašnikovom, to chce naozaj kľud a pevné nervy. Ešte,že sa dá hru ľubovolne ukladať. Túto kapitolu teda nechám už tak s tým, že autori to možno prehnali s AI až príliš.
Grafika
Tak toto je podľa mňa jediná naozajstná slabina tejto hry. Možno je tršku zastaralá aj na túto dobu. S takým Medal of Honor Allied Assault sa nemá šancu nikdy rovnať. Textury sú podľa môjho názoru urobené veľmi dobre (všetko vzhľadom na začiatok roku 2002). S povrchom to je však horšie. Je až nadmieru a nezdravo hranatý, čo môže trochu zamrzieť. Efekty s počasím vyzerajú celkom dobre, ale keď som sa nachádzal v meste a videl som tam hranaté autá a pouličné lampy, ktoré tam boli ako keby len tapety, to ma trochu dostalo.Nadiaľku to ešte prežijete, ale skúste predmety študovať z blízky. Fyzika. To čo je. To naozaj od hry nechcite. Za prvé, bola by to v tejto hre celkom zbytočnosť a za druhé, autorov by to už asi pochovalo. Grafika vyzerá naozaj dobre len vtedy, keď je nočná misia a máte Nightvision. Hra má šťastie, že ju hodnotím vzhľadom na rok 2002, lebo takto by som musel dať hre za grafiku aj asi o 50% menej.
Zvuky
Tie sú niečo plne iné. Sú úchvatné ešte aj v dnešnej dobe. Výkriky, zvuky zbraní, to je niečo, čo ma na tejto hre obrovsky zaujalo. Rovnako ako aj hlášky týmov. Myslím, že to už je pravidlom, aby si po tejto stránke dávali autori taktických akcií pozor.
Verdikt
Ghost Recon je proste skvelá taktická akcia, ktorej okrem grafiky nemám čo zásadné vytknúť. Každý fanúšik taktických akcií určite nebude ľutovať.
Hratelnosť: 94%
Grafika: 82%
Zvuky: 96%
Spolu: 92%
Ghost Recon sa vám bude páčiť, pretože: je v hre výborná AI, dobré prostredia, výborné zvuky
Ghost Recon sa vám nemusí páčiť, pretože: má slabú grafiku
Konflikt
Na pozadí hry sa odohráva veľmi zaujímavý konflikt. Aspoň takto by to mohli robiť v každej taktickej akcii. Píše sa rok 2008 a v mocnom Rusku sa odohrávajú boje medzi dobrom a zlom. Okolitý svet sa na to nechce na to len tak pozerať, preto je do Ruska poslaná špeciálna jednotka Ghost Recon. Môžete si taktiež typnúť, kto za tým všetkým stojí. Áno, určite ste hádali správne. Je to USA.
Nastavenia pred začiatkom
V hre si môžete rozložiť sily do troch týmov po šesť ľudí. V nich musíte správne rozložiť sily. Na výber máte z niekoľkých možných zameraní. Sú to Assault, Sniper, Demolation, či Support. Každý z nich sa pevne drží svojho zamerania, čomu odpovedá aj ich arzenál. Assaultovi uvidíte vždy v rukách M16, Sniper, to nemusím ani opisovať, Support má rád hračky ťažšieho kalibru a Demolation, ktorého som si asi najviac obľúbil, čomu pomohla aj táto kombinácia zbraní. Nič nemalo na to, keď som si vzal do rúk extrémne využitelnú M4 a ako druhú zbraň som si dal raketomet. V tejto kombinácii radosť hrať. Počas hry sa vám odomkne aj niekoľko ďalších špecialistov. Ešte špeciálnejších než sú tí vaši terajší. Ja osobne som si ich však nedával, lebo ten môj tým som si celkom obľúbil. Počas hry dostávate aj vyznamenania, ktorých bližší účel som však nepochopil.
Misie
V hre vás čaká pätnástka misií. Ako sa zo začiatku recenzie dalo pochopiť, dej hry sa odohráva v Rusku. Alebo ak chcete v znovu vznikajúcej Ruskej ríši. Pri misiách určite nebudete trpieť stereotypom. To vás musím upokojiť hneď nazačiatku. Dostanete sa do nejakých kopcov v lese, či do mesta, nemôžem zabudnúť ani na prístav. Vaše úlohy sa pohybujú okolo nasledujúceho. Niekoho máte zachrániť a odviesť na určité miesto, všetkých máte zabiť, či zničiť tank. Nemyslím si, ani toto nie je stereotypné, pretože pri týchto ,,základných´´ úlohách budete mať vždy aj niečo navyše, čo v každej misii nerobíte. A už len samostatné prostredia vám to nedovoľujú. Ešte aby som nezabudol, hracia doba je nejakých desať hodín. Takže žiadny zázrak, ale určite vám bude ten čas stačiť. Pri druhom hraní sa však táto doba veľmi skráti.
Umelá inteligencia
Myslím si, že vzhľadom na to, že hra bola vytvorená v roku 2002, je hra na excelentnej úrovni čo sa týka AI. Síce to nie je na úrovni FAr Cry, ale prevyšuje aj dnes mnoho vydaných titulov. Často sa vám stane, že ani dlho po smrti neviete, odkiaľ vás nepriateľ trafil. Kryť a schovávať sa pred vami vedia naozaj dobre, za toto musím dať hre obrovskú poklonu. Vaši spolubojovníci taktiež nie sú odsúdení úplne od vás a vašich príkazov, často vám vypomôžu zabitím nejakého toho teroristu aj bez príkazu. Chcel by som vm povedať nejaké tyky, čo sa v AI nepriateľov nachádzali, ale naozaj ma nič nenapadá. V niektorých situáciach budete zúfalí z toho, prečo ich dali autori až príliš inteligentných. Tieto slová ma však doviedli kmyšlienke. Sú až nadľudsky inteligentní. Keď ich nemôžem zamerať poriadne nadiaľku sniperkou a nepriateľ ma zabije na tú diaľku kalašnikovom, to chce naozaj kľud a pevné nervy. Ešte,že sa dá hru ľubovolne ukladať. Túto kapitolu teda nechám už tak s tým, že autori to možno prehnali s AI až príliš.
Grafika
Tak toto je podľa mňa jediná naozajstná slabina tejto hry. Možno je tršku zastaralá aj na túto dobu. S takým Medal of Honor Allied Assault sa nemá šancu nikdy rovnať. Textury sú podľa môjho názoru urobené veľmi dobre (všetko vzhľadom na začiatok roku 2002). S povrchom to je však horšie. Je až nadmieru a nezdravo hranatý, čo môže trochu zamrzieť. Efekty s počasím vyzerajú celkom dobre, ale keď som sa nachádzal v meste a videl som tam hranaté autá a pouličné lampy, ktoré tam boli ako keby len tapety, to ma trochu dostalo.Nadiaľku to ešte prežijete, ale skúste predmety študovať z blízky. Fyzika. To čo je. To naozaj od hry nechcite. Za prvé, bola by to v tejto hre celkom zbytočnosť a za druhé, autorov by to už asi pochovalo. Grafika vyzerá naozaj dobre len vtedy, keď je nočná misia a máte Nightvision. Hra má šťastie, že ju hodnotím vzhľadom na rok 2002, lebo takto by som musel dať hre za grafiku aj asi o 50% menej.
Zvuky
Tie sú niečo plne iné. Sú úchvatné ešte aj v dnešnej dobe. Výkriky, zvuky zbraní, to je niečo, čo ma na tejto hre obrovsky zaujalo. Rovnako ako aj hlášky týmov. Myslím, že to už je pravidlom, aby si po tejto stránke dávali autori taktických akcií pozor.
Verdikt
Ghost Recon je proste skvelá taktická akcia, ktorej okrem grafiky nemám čo zásadné vytknúť. Každý fanúšik taktických akcií určite nebude ľutovať.
Hratelnosť: 94%
Grafika: 82%
Zvuky: 96%
Spolu: 92%
Ghost Recon sa vám bude páčiť, pretože: je v hre výborná AI, dobré prostredia, výborné zvuky
Ghost Recon sa vám nemusí páčiť, pretože: má slabú grafiku
napísal Rainbow 14.7.2005
Páči sa mi!
9.2
GHOST RECON