Heroes of Might & Magic III - HD Edition |
PC
pridal peter5number 15.7.2005 o 16:52 pod používateľské recenzie
6.9
Hrdinovia žijú večne. Platí to však aj o hrdinoch z tejto hry? Pravdepodobne nie, ale keď už máme tú možnosť, tak prečo nevytvoriť poriadneho hrdinu, ktorý bude nakoniec zabíjať drakov? Po druhom dieli máme možnosť zahrať si kvalitnú ťahovú stratégiu. Po druhom dieli je opäť cieľom hry zničiť súpera. Po druhom dieli je tu rovnaký systém boja, obsadovania hradov a baní. Po druhom dieli je tu minimum noviniek a vylepšení. Po druhom dieli sa stále kopíruje to isté, vrátene negatívnych faktov. Po druhom dieli...vlastne všetka originalita je už dávno fuč. Oplatí sa nám to vlastne hrať? Pravdu povediac ani nie, ale privŕženci sa stále nájdu. Ja taktiež patrím medzi týchto fandov HoMaM a tak Vám prinášam recenziu. Celkom pekný úvod, že? (prepáčte za to "druhom dieli" no prvý diel som nehral a ani nevidel. Zrejme by som potom písal "prvom dieli")
Takže pre tých čo hrali HoMaM II by stačilo povedať nech si predstavia druhý diel v podpriemernej grafike s priemernými zvukmi a málom vylepšení. Celkovo je hra nenáročná na hardwér. Ale keďže sú tu neznalci (a čítatelia recenzií:) ) tak musím opísať čo, kto, kedy, prečo, ako, načo, začo a všetko čo sa týka hry.
Tak na výber máte kampane a scenáriá, a ja ako odporca primitívnich kampaní celej série HoMaM hrávam len obyčajné mapky, ktorých cieľom je zmiasť súpera z povrchu ??? (kde sa to vlastne odohráva?). Docielite to obsadením hradov súpera a zabitím jeho hrdinov. Na začiatku máte hrad, v ktorom si staviate budovy. Tieto budovy slúžia na výrobu bojových jednotiek, čarodejníckych upgradov pre hrdinov a všelijakých štatistických prkotiniek. Každá budova produkujúca vojakov sa dá upgradovať, s čím sa zlepšia aj vojaci v nej vyrábaní. Avšak, zvýši sa aj ich cena. Na stavbu budov a výrobu jednotiek však potrebujete "platidlo" a tým je zlato, drevo, kameň, drahé kamene, síra a iné. Tieto nerastné suroviny nájdete v baniach (s výnimkou dreva) alebo roztrúsené po okolí. Tiež nájdete na mapke nepriateľov a rôzne "vylepšováky", či už pre hrdinu alebo jednotky.
Čo sa týka boja, pri samotnom boji sa ocitáte na určitej časti mapky a ako aj celá hra tak aj boj je rozdelený na ťahy. Nad každou potvorkou je číslo, označujúce počet jej životov. Tie ubúdajú údermi od nepriateľa. Raz sa pohne s figúrkou súper, raz vy a keď dojde na hrdinu, tak s nim môžete zoslať kúzlo. Hrdina je však nezraniteľný ale aj nepohyblivý. Súper je asi dokonalý. Keď chcete dobiť hrad, tak musíte najprv zničiť hradby a až potom sa dostanete k nepriateľovi. Ak však v hrade nikto nie je, stane sa Vaším majetkom okamžite. To platí aj v opačnom prípade. Inak, je tu veľa druhov hradov, zdá sa mi, že 8 a každý má vlastnú architektúru, jednotky, hrdinov... . Spomeniem aspoň hrady ľudí, nemŕtvych, ohnivých atď. Jednotky sú rozdielne, musím uznať, že tvorcovia mali veľa fantázie, no zdá sa mi, že sú dosť nevyvážené. Napr. jedna strana má menej jednotiek na boj zblízka ako druhá a pod. Taktiež sa nedajú porovnať niektoré jednotky rovnakých úrovni. Sú tu proste rozdiely, ktoré nemali ostať autormi nepovšimnuté.
Ako som už spomínal, audiovizuálne je hra podpriemerná a neudrží Vás dlho.
Čoskoro však napíšem recenziu na HoMaM IV, ktoré je na tom o čosi lepšie, tak sa tešte a radšej si zahrajte najnovšie pokračovanie. Aj keď, po zahratí 3 a 4 musím pripustiť, že trojka v niečom dokonca prekonáva štvorku. Ale o tom nabudúce.
Ach, táto hra je po dlhšom čase nudná a stereotypná. Neočakávajte od nej priveľkú kvalitu, má predsa svoje roky, nulovú originalitu a som stále názoru, že RTS stratégie sú zábavnejšie, takže...
Takže pre tých čo hrali HoMaM II by stačilo povedať nech si predstavia druhý diel v podpriemernej grafike s priemernými zvukmi a málom vylepšení. Celkovo je hra nenáročná na hardwér. Ale keďže sú tu neznalci (a čítatelia recenzií:) ) tak musím opísať čo, kto, kedy, prečo, ako, načo, začo a všetko čo sa týka hry.
Tak na výber máte kampane a scenáriá, a ja ako odporca primitívnich kampaní celej série HoMaM hrávam len obyčajné mapky, ktorých cieľom je zmiasť súpera z povrchu ??? (kde sa to vlastne odohráva?). Docielite to obsadením hradov súpera a zabitím jeho hrdinov. Na začiatku máte hrad, v ktorom si staviate budovy. Tieto budovy slúžia na výrobu bojových jednotiek, čarodejníckych upgradov pre hrdinov a všelijakých štatistických prkotiniek. Každá budova produkujúca vojakov sa dá upgradovať, s čím sa zlepšia aj vojaci v nej vyrábaní. Avšak, zvýši sa aj ich cena. Na stavbu budov a výrobu jednotiek však potrebujete "platidlo" a tým je zlato, drevo, kameň, drahé kamene, síra a iné. Tieto nerastné suroviny nájdete v baniach (s výnimkou dreva) alebo roztrúsené po okolí. Tiež nájdete na mapke nepriateľov a rôzne "vylepšováky", či už pre hrdinu alebo jednotky.
Čo sa týka boja, pri samotnom boji sa ocitáte na určitej časti mapky a ako aj celá hra tak aj boj je rozdelený na ťahy. Nad každou potvorkou je číslo, označujúce počet jej životov. Tie ubúdajú údermi od nepriateľa. Raz sa pohne s figúrkou súper, raz vy a keď dojde na hrdinu, tak s nim môžete zoslať kúzlo. Hrdina je však nezraniteľný ale aj nepohyblivý. Súper je asi dokonalý. Keď chcete dobiť hrad, tak musíte najprv zničiť hradby a až potom sa dostanete k nepriateľovi. Ak však v hrade nikto nie je, stane sa Vaším majetkom okamžite. To platí aj v opačnom prípade. Inak, je tu veľa druhov hradov, zdá sa mi, že 8 a každý má vlastnú architektúru, jednotky, hrdinov... . Spomeniem aspoň hrady ľudí, nemŕtvych, ohnivých atď. Jednotky sú rozdielne, musím uznať, že tvorcovia mali veľa fantázie, no zdá sa mi, že sú dosť nevyvážené. Napr. jedna strana má menej jednotiek na boj zblízka ako druhá a pod. Taktiež sa nedajú porovnať niektoré jednotky rovnakých úrovni. Sú tu proste rozdiely, ktoré nemali ostať autormi nepovšimnuté.
Ako som už spomínal, audiovizuálne je hra podpriemerná a neudrží Vás dlho.
Čoskoro však napíšem recenziu na HoMaM IV, ktoré je na tom o čosi lepšie, tak sa tešte a radšej si zahrajte najnovšie pokračovanie. Aj keď, po zahratí 3 a 4 musím pripustiť, že trojka v niečom dokonca prekonáva štvorku. Ale o tom nabudúce.
Ach, táto hra je po dlhšom čase nudná a stereotypná. Neočakávajte od nej priveľkú kvalitu, má predsa svoje roky, nulovú originalitu a som stále názoru, že RTS stratégie sú zábavnejšie, takže...
napísal peter5number 15.7.2005
Páči sa mi!
6.9
HEROES OF MIGHT & MAGIC III - HD EDITION