Čo ďalej v Mass Effect 3?

Tento článok obsahuje kruté spoilery pre obidva diely Mass Effectu. Prirodzene. Je zmesou domnienok a špekulácií. Snaží sa pracovať s dostupnými faktami a rozvíjať ich do viac či menej pravdepodobných teórií.

PC
pridal BablAqUA 28.3.2010 o 21:03 pod používateľské články

Tento článok obsahuje kruté spoilery pre obidva diely Mass Effectu. Prirodzene.

Zatiaľ čo prvý Mass Effect ukončil hru uspokojujúcim zakončením, ktoré naznačovalo len málo o ďalších udalostiach, druhý diel svojou záverečnou scénou priklincoval ku sedadlám každého hráča a až nepekne ho naladil na tretie pokračovanie.

BioWare prezradili, že na to si počkáme približne dva roky, buď na konci roku 2011 alebo na začiatku 2012. A čo majú do tej doby robiť netrpezliví hráči? Okrem naučenia sa trpezlivosti môžu špekulovať o tom, čo sa v ďalšej časti objaví. Nikto nepochybuje, že záverečný diel bude novou definíciou epickosti  v hernom žánri a preto pri premýšľaní „čo ak...“ sa našej fantázii medze nekladú.

Nasledujúci text je zmesou domnienok a špekulácií. Snaží sa pracovať s dostupnými faktami a rozvíjať ich do viac či menej pravdepodobných teórií.

Kam to všetko speje?

Reaperi prichádzajú vyhladiť všetok život v galaxii. Tento cyklus opakujú každých 50 000 rokov. Zanechali po sebe vysielače, vďaka ktorým môžu všetky žijúce druhy galaxie cestovať a prekonávať obrovské vzdialenosti za pár sekúnd. Prečo?

Objav vysielačov posunie každý druh o niekoľko stovák rokov vpred a urýchľuje proces ich technologického vývoja. Tým sa stávajú zároveň pre Reaperov oveľa nebezpečnejšími, než keby sa mali vyvíjať všetci osamote. Risk je zisk.

Reaperi nepovažujú obyvateľov Mliečnej dráhy za žiadnu prekážku. Sme pre nich ako laboratórne krysy. Týmto postrkovaním sa zrejme snažia o to, aby sme sa vyvinuli na takú úroveň, aby od nás niečo získali, no zároveň, aby sme ich nemohli zničiť. Čo chcú získať?

Teória č. 1

„We are each a nation.“ – Sovereign (Vládce)

Nebudem sa pokúšať o preklad. V skratke. Každý Reaper predstavuje celý národ. Z toho, čo sme videli na konci ME 2, možno usúdiť, že všetci Reaperi, vznikli rovnako. Že úplne prvý národ v galaxii, ktorý sa mohol vyvíjať milióny rokov, prišiel na to, ako sa stať nesmrteľnými. Prosto sa sami skvapalnili a urobili zo seba Reapera. Keďže na výrobu jedného je potrebné veľké množstvo organikov, rozhodli sa ich zbierať každých 50 000 rokov. Zo všetkých druhov v súčasnej galaxii si vybrali pre túto poctu stať sa jednými z nich, práve ľudí. Dôvodom môže byť ich porazenie Sovereigna.

Ľudstvo tým dokázalo svoju cenu a v ME 3 im môže byť ponúknuté miesto v Reaperskej flotile a tým aj nesmrteľnosť. Tejto teórií nahráva aj tento citát:

„That which you know as Reapers are your salvation through destruction.“ – Harbinger (Posol)

Opäť tu vyvstáva niekoľko otázok. Vlastne len jedna veľmi jednoduchá. Prečo?

Prečo Reaperi neustále rozširujú svoje rady? Prečo sa neustále uchyľujú do temného vesmíru? Prečo sa neustále otravujú s vyhladením galaxie?

Dá sa na to nazrieť tak, že Reaperi chcú večný život. Ten zatiaľ nie je možný ani pre nich. Tak ako sa na začiatku vesmíru odohral veľký tresk, čiže explózia, tak raz nastane aj jeho implózia a všetko v ňom sa zničí. Niečo také neprežijú ani oni. Možno práve preto rozširujú svoje rady a uchyľujú sa do temného vesmíru. Aby prišli na to, ako tento proces zvrátiť alebo aspoň prežiť. Možno sa chcú dostať za jeho hranice a tým sa zachrániť. Možno ide o niečo úplne iné. Možno sú len sluhovia niekoho väčšieho. Možno poznajú ešte väčšieho nepriateľa, proti ktorému zbroja. A možno nemajú žiadny pádny dôvod a sú skrátka tými zlými. To by nám ale BioWare snáď neurobili :).

Teória č. 2

„We are the Harbinger.“

Legion spomínal, že sa v ňom nachádza okolo 1500 programov a preto o sebe nemôže hovoriť ako o jedincovi. Jedná sa o spoločné vedomie, kde spolu všetci dospejú k spoločnému názoru behom malej chvíle. Niečo podobné, keď nie rovnaké, sa dá vidieť aj pri Reaperoch. Taktiež sa jedná o kolektívne vedomie. Existuje možnosť, že Reaperi sú vlastne niečo ako vyššie vývojové štádium umelej inteligencie. Spoločnosť, ktorá ich pred miliónmi rokov vyvinula, sa dostala do podobnej situácie ako Quariani. Ich vlastné výtvory ich nakoniec zničili a pokračovali vo vývoji. Táto teória je oveľa menej pravdepodobná než prvá, ale rozhodne stojí za pozornosť. Jej kritici narážajú na to, že Gethi nemajú emócie, zatiaľ čo Reaperi áno a taktiež, že Reaperi majú aj organické časti. Netreba zabúdať, že pred Gethmi majú obrovský náskok. Že Gethi sú na začiatku a Reaperi na konci evolúcie (aspoň to sami tvrdia).

Našli by sa aj isté náznaky toho, že aj umelá inteligencia môže mať emócie. Najočividnejším príkladom je rozhovor s Legionom, pri ktorom sa ho Shepard spýta na to, odkiaľ vzal to N7 brnenie. On sa po tejto otázke na chvíľu pozrie dole, sklopí „uši“ a nesmelo odpovie, že ho zobral jemu. Jacob si myslel, že si ju mohol zobrať ako trofej, zatiaľ čo Miranda poukázala nato, že takýto akt nasvedčuje správaniu riadenému emóciami. Žeby?

Pozdávajú sa vám tieto teórie? Máte svoju vlastnú? Alebo ste na internete narazili na inú, rovnako zaujímavú? Určite sa nejaká nájde, tak sa o ňu podeľte v komentároch.

Paragon/Renegade

Čo všetko ovplyvní udalosti ME 3?

Zrekapitulujme si niektoré dôležité rozhodnutia, ktoré nemali veľký vplyv na udalosti prvých dvoch dielov. Je totiž jasné, že ich skutočné dôsledky uvidíme až v trojke.

1. Rachni kráľovná

Jedno z najväčších rozhodnutí prvého dielu. Ak ste kráľovnú zachránili, v treťom pokračovaní sa môžete tešiť na pomoc od jej detí. A mať armádu Rachni, ktorú dokázala poraziť len armáda Kroganov na vrchole svojej existencie, sa vždy hodí.

V čom môže byť háčik: Rachni sa už raz proti galaktickému spoločenstvu obrátili. Kráľovná tvrdila, že ich ovládali Reaperi a že vraj sú už nadobro voľní. Čo ak klamala? Čo ak je stále pod vplyvom indoktrinácie. Prípadne je možné, že Rachni sú podobne ako Collectori zotročenou rasou? Malá šanca tu je, aj keď nie je veľmi pravdepodobné, aby BioWare potrestali hráčov za zvolenie Paragon možnosti. Naopak, Renegade, môže v trojke ľutovať, že kráľovnú zabil.

2. Collectorská základňa

Toto rozhodnutie sa javilo byť celkom jednoznačným. Buď zničíte základňu a všetky údaje, ktoré sa v nej nachádzajú, alebo ju ušetríte a predáte Cerberu. Je trochu škoda, že sa základňa nedala ušetriť a predať Aliancii či samotnej Rade. Každopádne pri zvolení Paragon možnosti prídete o všetky dôležité údaje, ale máte istotu, že sa nedostane do rúk Záhadnému (Illusive Man, radšej som skloňoval preklad :), ktorý je v tejto hre nepochybne veľkým hráčom. Ťažko však povedať, či by základňa v jeho rukách poslúžila k dobru galaxie. Navyše základňa pravdepodobne obsahuje reaperskú technológiu a to priam smrdí indoktrináciou. V závere hry je vidieť, ako Joker predáva Shepardovi akýsi datapad s obrázkom Reapera. Je tam aj keď zničíte základňu. Je možné, že EDI medzitým vyextrahovala nejaké dôležité údaje o Reaperoch samotných? Po dokončení samovražednej misie sa pri rozhovore s ňou môžete dozvedieť o jej Anti-Reaperskej zbrani. Zbohom základni logicky znamená aj zbohom Cerberus a naopak. Bude zaujímavé sledovať, ako sa BioWare podarí pokračovať v príbehu na základe tohto rozhodnutia. Je celkom možné, že príbeh Paragon/Renegade postáv sa bude líšiť oveľa viac, než v prvých dvoch dieloch.

3. Gethskí Heretici

V prípade, ak ste Legiona neposlali Cerberu, ale aktivovali ste ho, dostali ste možnosť s ním odísť na základňu Heretikov. Sú to Gethovia, ktorí sa pridali na stranu Reaperov. Legion síce povedal, že sú menšina, no ich počet je aj tak nezanedbateľný. V prípade ich záchrany a pridania k ostatným Gethom naberú na sile a stanú sa potenciálnymi spojencami v boji proti Reaperom. Pri ich zničení značne oslabíte celú frakciu, čo sa vám môže nepekne vypomstiť. Pri gethskej otázke sa nesmie zabudnúť na Quarianskú flotilu. Počas Talinej misie sme mali možnosť pokecať s generálmi a podporiť či odhovoriť ich od útoku na domovskú planétu, ktorá je pod gethskou nadvládou. Z Legionóvých rozhovorov je jasné, že Gethi si neprajú vojnu a ich prvý útok bol len reakciou na pokus tvorcov o ich zničenie. Legion tiež spomínal, že sa pokúšajú domovskú planétu vrátiť do poriadku a sú ochotní uzatvoriť prímerie. V takom prípade by celá flotila mohla vysadiť civilistov na planéte a plnou silou sa vrhnúť do boja proti Reaperom.

4. Genofág

V Mordinovej misii sme na konci dostali možnosť získať alebo zničiť údaje o výskume liečby Genofágu. História ukázala, že Krogani sú silnými spojencami, no ešte silnejšími protivníkmi. V boji proti Reaperom sa určite osvedčia. Čo sa týka ich agresívnej expanzie a kolonizovania iných planét, Wrexova snaha o zjednotenie Kroganov by mohla pomôcť toto riziko znížiť, či úplne zahnať.

O čom by sme mohli rozhodovať v ME 3?

1. Osud galaxie

Len si to predstavme. Veľké finále, v ktorom by sa Shepard mohol rozhodnúť, či ušetrí alebo zničí galaxiu. Teraz sa to môže zdať nelogické, ale keby vyšli v trojke na povrch nejaké nové podrobnosti o Reaperoch, kde by prišla do úvahy aj takáto možnosť, tak by sa jednalo pravdepodobne o najväčšie badass rozhodnutie v hrách vôbec.

2. Záchrana Zeme

Podobne ako na konci ME 1 sme sa mali rozhodnúť či zachrániť Radu, alebo poslať všetky jednotky na Vládcu, v ME 3 by mohla nastať situácia, kde by sa mal Shepard rozhodnúť, či pôjde zachrániť Zem, alebo pôjde niekde inde, kde bude rovnako potrebný. Ohrozenie Zeme je dosť pravdepodobné, pretože BioWare veľmi dobre vedia, ako mrazivo zneli slová na Collectorskej lodi, týkajúce sa ich zaútočenia na Zem v prípade, ak chcú naplniť všetky kapsle.

3. Romantika

Vývojári povedali, že ak hráč zostane v ME 2 verný postave z prvého dielu, tak bude v trojke odmenený. Mnoho hráčov si ale iste začalo vzťah v obidvoch hrách a preto bude zaujímavé sledovať, ako si Shepard bude môcť medzi nimi vybrať. Ak túto možnosť vôbec dostane.

O čom by ste chceli rozhodovať vy?

Budúci členovia týmu

Za prvé 2 diely sme nazbierali pekné množstvo spolubojovníkov. Aká je šanca, že sa v pokračovaní vrátia? Hlavne ak drvivá väčšina z nich mohla zomrieť?

Zrekapitulujme si, koľko členov sme za prvé 2 hry získali (a mohli prežiť).

ME 1 – Kaidan/Ashley, Wrex, Liara, Garrus, Tali

ME 2 – Miranda, Jacob, Mordin, Jack, Grunt, Thane, Samara/Morinth, Legion, Zaeed, Kasumi

Kaidan/Ashley

Jeden z tejto dvojice musel zomrieť na Virmire, takže sa v trojke stretne každý s tým, koho nechal prežiť. Obidvaja sú stále pod velením Aliancie. Ak Shepard zostane v Cerbere, je šanca na pridanie jedného z nich do týmu menšia. Aj keď po úspešne zvládnutom zničení Collectorov môže zmeniť názor a pridať sa k nemu. Ak Shepard od Cerbera odíde, tak sa pravdepodobne pridá späť k Aliancii, kde by spolupráca s jedným z nich nebol žiaden problém.

Wrex

On stojí v čele všetkých Kroganov. Nemôže odtiaľ odísť. Skôr sa s ním v trojke stretneme len ako s dôležitým NPC. Veliteľom Kroganskej flotily. Koniec koncov, jedného Krogana v týme už máme(ak prežil).

Liara

Má v pláne zabiť Shadow Brokera, s čím jej pomáhal aj Shepard. V trojke jej môže pomôcť zase s jeho definitívnou likvidáciou. Tým by jej už nič nebránilo vrátiť sa späť. Kartami však môže zamiešať identita SB. Ak pôjde o nejaké prekvapujúce odhalenie, ako napr. že je to niekto Liare známy, tak sa to môže vyvinúť rôznymi smermi.

Garrus

Náš Archangel si užíva boj po boku ľudskej spektry a nezdá sa, že by mal dôvod od nej odísť. V jeho prospech hrá aj obrovská základňa fanúšikov, ktorá by BioWare jeho vyradenie z hry len ťažko odpúšťala.

Tali

Rovnako ako Garrus, aj Tali má mnoho dôvodov, prečo by so Shepardom ostala. Ak sa počas jej misie na Quarianskej flotile rozhodnete akokoľvek, Tali sa stane oficiálnym členom lode Normandy. A je očividné, že Shepard je pre ňu viac než len kapitán. Fanúšikov Tali určite zamrzí, že Shepardová nemala umožnený s Tali bližší vzťah, no napriek tomu je pre ňu veľkým vzorom.

Miranda

Shepard si získal jej loajalitu natoľko, že začala pochybovať o Cerbere aj v prípade, ak sa rozhodne zachrániť Collectorskú základňu. Chápe nebezpečenstvo, ktoré Reaperi predstavujú a veľmi dobre vie, že najlepšie poslúži v boji práve po Shepardovom boku na lodi Normandy. Zdá sa, že nemá dôvod odísť.

Jacob

Jacob nikdy plne Cerberu nedôveroval a rovnako ako Miranda chápe, kde je jeho miesto. Navyše, chcem vidieť, ako si dáva so Shepardom drink na Citadele.

Mordin

Doktor Solus by sa teoreticky mohol vrátiť ku Salarianom a tam pracovať na liečbe Genofágu. Salariani sa málokedy dožívajú nad 40 rokov a Mordin už má po tridsiatke, takže jeho vek by tiež mohol zohrať svoju rolu. Ale výskum by mohol vykonávať aj na Normandy a zostať so Shepardom. Každopádne je vždy ochotný pomôcť tam, kde je potrebný a preto, ak sa v BioWare nerozhodne inak, by Mordin mal zostať.

Jack

Pri tejto postave môže závisieť, ako sa ku nej správal Shepard po celú hru. Mohol sa s ňou vyspať „jen tak pro radost“ a v tom prípade s ňou už nemohol rozprávať, alebo sa s ňou mohol vyspať až ako Paragon pred samovražednou misiou a tým získať jej maximálnu dôveru. Pokiaľ si s ňou nič nezačal, je ťažšie povedať, či s ním zostane. Na Collectorskej lodi pri zistení pravej identity Collectorov povedala, že nedovolí, aby Reaperi z nej urobili rovnakého otroka. To znamená, že je ochotná bojovať až do konca.

Grunt

Ak v samovražednej misie nezomrel, tak sa vráti k svojmu veliteľovi Shepardovi. Jemu vďačí za všetko. Nemá dôvod odísť, jedine, že by sa pridal k Wrexovi, ale to je len málo pravdepodobné.

Thane

Má pred sebou už len pár mesiacov života. V dvojke bolo jasne povedané, že liek na jeho chorobu sa tak skoro nevyvinie. Nevieme v akom časovom rozhraní sa bude tretí diel odohrávať, ale účasť Thanea je rozhodne menšia než u ostatných. Možno bude chcieť stráviť svoje posledné dni so synom a od Sheparda odíde už na začiatku hry.

Samara/Morinth

Ak sa do týmu vráti Liara, bolo by tak trochu zbytočné mať v týme dve Asarijky. Samara prisľúbila Shepardovi vernosť len kým neskončí jeho boj proti Collectorom. Dokonca ho aj odmietne v prípade, ak sa s ňou pokúsi nadviazať vzťah. Morinth je tiež nepravdepodobným spojencom v trojke, keďže je nebezpečnou Ardat-Yakshi, ktorá zvykne „pracovať“ sama.

Legion

Jeho ste ako postavu vôbec nemuseli získať. Mohli ste ho prosto poslať Cerberu a prísť o všetky možnosti, ktoré s ním boli k dispozícii. Po samovražednej misii je jeho účasť v týme otázna. Veľa náznakov o jeho budúcnosti v ME 3 sme nedostali. Kto by však nechcel v týme Getha?  

Zaeed a Kasumi

DLC postavy, ktoré nemusel mať v hre každý. Prikláňam sa k možnosti, že tieto postavy odídu už na začiatku trojky, prípade tam budú len spomenuté medzi rečou. Ale kto vie... BioWare nás môžu veľmi príjemne prekvapiť.

Čo v prípade, že vám na konci dvojky väčšina postáv zomrela? Niekto ich zrejme bude musieť nahradiť. Alebo to vývojári nechajú len tak? To je zatiaľ veľká záhada a všetci sme zvedaví, ako sa s týmto v BioWare popasujú. Rozhodne to bude veľmi zaujímavé. Na internete sa objavilo mnoho špekulácií o nových postavách ako napr. Aria, ktorá je možno Wrexova stará známa, či niektoré postavy z kníh ME. A čo tak nejaký ten Batarian? Garrus jedného v týme mal. Možno Conrad Verner? :))

Kamže kam?

Za celé dva diely sme prečesali hlavne zapadnuté kúty galaxie, malé, špinavé kolónie a tak podobne. Chcelo by to navštíviť nejaký lákavý svet ako napr. domovské planéty Asari, Turianov alebo Salarianov. Galaktické územie Citadely musí byť určite krásnym miestom na objavovanie. Mnoho hráčov sa určite pokúšalo o navštívenie Zeme hneď, ako prileteli do našej sústavy. Bohužiaľ to nešlo. O situácii na Zemi toho veľa nevieme. Chcelo by to nejakú misiu priamo na nej. Dostaneme sa aj za hranice Mliečnej dráhy? Kam by ste sa chceli pozrieť vy?

Čo vylepšiť?

Tak toho je určite dosť. ME 2 je však najviac kritizované za minimálne využitie RPG prvkov a málo rozľahlé mapy. BioWare prisľúbilo bohatšie RPG možnosti, takže sa na ne už tešíme. Dúfajme, že aj mapy budú väčšie než v dvojke. Ich zjednodušenie bolo vidieť hlavne na Citadele, kde jej obmedzenie na tri rovnaké podlažia a jednu miestnosť v Prezídiu naozaj zabolelo.

BioWare majú mnoho vecí domyslených už v predstihu, ale sú otvorení aj názorom hráčov. ME 3 v sebe spája megalomanský potenciál, ktorý ak sa využije, ak sa opravia všetky chyby predchodcov, vyšperkuje sa to, čo sa ešte môže a zachová sa to najlepšie, čo má, tak na monitory prinesie jeden z najväčších a najsilnejších herných zážitkov vôbec a svoju značku vypáli v hernom priemysle navždy podobne, ako to dokázal Star Wars v tom filmovom.


napísal BablAqUA 28.3.2010



Páči sa mi!

ČO ĎALEJ V MASS EFFECT 3?

Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 29]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Kupon ps5 (0)
Zdravim, koupil jsem na internetu kod do ps peneze...
|Lies of p (2)
Mam cez game pass lies of p pc stiahnutiu češtinu...
|Soundbar-pc (6)
čafte používate niekto soundbar k pc? repro 2.1 so...
|Cpu a gpu - dobra cena (7)
Ahojte, Chcel som sa pred kupou poradit s vami o...
|Indiana jones - error 0x800700... (5)
Má niekto problém pri sťahovaní Indiana Jones z ga...
|Svet, ukrajina, vojny ... (30984)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk