Metro 2033 |
THQ si pre nás pripravili ďalší titul pre ozajstných gejmerov. Po sérii Stalker prichádza na trh Metro 2033 a opäť nám ponúka postapokalyptické prostredie s atmosférou pri ktorej vám naskakuje husia koža. Navyše perfektnú atmosféru dotvára úžasné grafické spracovanie.
9.0
THQ si pre nás pripravili ďalší titul pre ozajstných gejmerov. Po sérií Stalker prichádza na trh Metro 2033 a opäť nám ponúka postapokalyptické prostredie s atmosférou pri ktorej vám naskakuje husia koža. Navyše perfektnú atmosféru dotvára úžasné grafické spracovanie.
Príbeh: 10/10
THQ si na príbehu dajú vždy záležať. Čerpajú totiž z tých najlepších zdrojov, tak ako v Stalkerovi aj v Metre použili príbeh zo svetovej literatúry. V Metre 2033 je použitý príbeh ruského novinára Dmitriy Glukovského a po zahraní tejto hry vážne uvažujem o kúpe knihy, kedže v hre bol príbeh úžasný a spoznať ho ešte bližsie by bolo skvelé. Príbeh sa odohráva v ruskej metropole, v Moskve. Z tej sa stala už len kopa trosiek, každý kto sa na toto mesto pozrel z výšky usúdil, že je to bezútešné miesto v ktorom nemôže žiť žiadna ľudská bytosť. To sa ale poriadne mýlite, pretože tamojší obyvatelia si z útrob moskovského metra spravili "obytné" miestečko. Hlavným hrdinom je Artyom. Ten sa snaží preniknúť do mesta Polis a to samozrejme nie je vôbec ľahká úloha. Artyom musí prekonať nielen zmutované príšery, ale aj nacistov ktorí sa všemožne snažia vrátiť Rusom porážku z druhej svetovej vojny. Artyom v tom nebude sám. Nájde sa aj ďalšia partia neohrozených ruských chlapov ktorým sa vidina slobody zápačila rovnako, no ich a Artyoma čaká dlhá a náročná cesta ku slobode, zvládnu ju?
Grafika: 10/10
Čo iné sa dalo čakať od ukrajinského THQ. Ja som čakal presne to čo som mal šancu vidieť. Nádherné spracovanie interiérov, možno najlepšie aké sme vôbec mali šancu doposial vidieť. Exteriéry tu oproti Stalkerovi trochu zaostávajú, ale interiéry v ktorých sa odohráva väčšina hry sú bezkonkurenčné. Takisto na postavách si dali THQ veľmi záležať a opäť sme mohli vidieť hru "svetla a tieňov" na ktoru sme už od ukrajinského THQ zvyknutí. To všetko dotvára jedinečnú atmosféru hre. Dojem z grafiky umocnuje perfektná fyzika, ktorá využivá technológiu PhysX. Oproti Stalkerovi pribudlo veľa krásnych efektov,ktoré využívajú najmodernejšiu techniku. HW nároky tým logicky stúpajú smerom nahor, ale vzhľadom na grafické spracovanie hry mi to neprišlo nejaké katastrofálne.
Hratelnosť: 9/10
Tí čo hrávate Call of Duty so mnou možno nebudete súhlasiť ale som si istý, že je na tomto webe veľa hardcore hráčov ktorí s mojím hodnotením hratelnosti súhlasia. Na ťažšej obtiažnosti nie je táto hra ľahký oriešok, ale ja dávam prednosť hrám pri ktorých sa musím zapotiť kým ju prejdem. Metro k takým určite patrí. Zdolávať ľudských nepriateľov nebolo vôbec jednoduché, kedže zbrane boli strašne poddimenzované, za to tí ľahší mutanti v prvých misiách padali na zem ako hrušky. To ma osobne dosť prekvapilo kedže boj s mutantmi príliš neobľubujem bol som rad, že som sa s nimi nemusel dlho prestrelovať. Ale v pokročilej fáze hry to už také jednoduché nebolo ani proti mutantom, každopádne ma boj proti mutantom nesmierne bavil čo sa mi stalo v hre asi prvýkrát. Čítal som ale viac sťažností na to, že mutanti nereagujú na výstrely, mne toto nejak obzvlášť nevadilo. Čo bolo pre mňa ťažšie, bolo zabíjanie ľudí. To bolo hlavne kvôli katastrofálne poddimenzovaným zbraniam nesmierne náročné, hlavne ak ste bojovali proti viacerým naraz, čo bolo v podstate vždy. Časom ale v tom každý nadobudne určitú prax a nájde si svoj spôsob ako na to, navyše mi občas pomohli keďže ich AI nebola na vysokej úrovni. Ja som preferoval zabíjanie odzadu. Metro 2033 bolo naozaj dosť akčné, čo sa mi na ňom veľmi páčilo.
Audio: 10/10
V moskovskom metre už dávno nepočujete premávať vlaky. Za to počujete každé slovíčko, každý vzdych a každý krôčik obyvateľov metra. Deti sa smeju, ženy nariekajú, chlapi nabíjajú svoje zbrane, taký je každodenný život týchto "väzňov", ale prejdime z poézie na technickú stránku audia:). Dabing mi prišiel veľmi vydarený a ruský prízvuk v angličtine bol celkom vtipný a u nacistov bolo tiež cítiť ten nemecký tvrdý prízvuk. Ale čo sa týka dabingu tak pokiaľ ste si kúpili originál českú verziu hry, tak odporúčam nastaviť ruský dabing, ktorý dodáva už tak výnimočnej atmosfére niečo navyše. V metre ste mali šancu počuť všeličo keďže každý tam žije svojim vlastným životom. Ľudia nie sú naskriptovaní, keď okolo niekoho prejdete prvýkrát a počujete ako leští zbraň, druhýkrát už môže opravovať varič. Zvuky zbraní sú tu veľmi realistické a prepracované. Audio v hre sa rozhodne vydarilo.
Umelá inteligencia: 5
Najväčšie sklamanie v tejto hre. Veľa nových technicky vyspelých hier má problémy z AI a Metro ich bohužiaľ má tiež. Ako som spomínal nacisti, či banditi proti ktorým bojujete sa zabíjajú kvôli poddimenzovaním zbraniam ťažko, ale občas vám to uľahčia práve "vďaka" nie príliš dobrej AI. Našťastie sa nedokonalosti objavujú skôr u vašich protivníkov ako u vašich spojencov čo mi občas aj prišlo vhod. Metro je pochopiteľne koridorová hra, keďže sa príbeh odohráva v moskovskom metre, preto je pre mňa AI dosť veľké sklamanie. Pri sandboxe sa to dá pochopiť ale pri koridore by sa to stávať nemalo...
Záver: 9
Zatiaľ pre mňa najlepšia hra čo vyšla v tomto kalendárnom roku, od perfektného, hlbokého príbehu až po nádhernú a jedinečnú grafiku. Metro prinieslo presne to čo som od neho očakával, a teda perfektnú zábavu a krásne vyvrcholenie perfektného príbehu s množstvom zápletiek. Atmosféra ktorú môžete v metre vidieť je jedinečná, treba si zahrať aby ste mohli pochopiť príbeh a nasiaknuť jedinečnú atmosféru Metra.
Plusy:
+Jedinečný príbeh
+Perfektné grafické spracovanie
+Audio
+Hratelnosť
+Živé prostredie
+Atmosféra pri ktorej naskakuje husia koža
Mínusy
-Umelá inteligencia
-Animácie
-Účinnosť zbraní
PC
Xbox 360 Vývoj: THQ / 4A Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|