Gears of War |
Hra Gears of War debutovala v roku 2006 ako exkluzivita pre Xbox 360, ale po roku zaplesalo srdce aj pc hráčom, keď vyšla verzia hry pre platformu PC.
9.0
Hra Gears of War debutovala v roku 2006 ako exkluzivita pre Xbox 360, ale po roku zaplesalo srdce aj pc hráčom, keď vyšla verzia hry pre platformu PC.
Ľudstvo je na pokraji vyhynutia, z miest sú už len ruiny. Zúfalstvo preniklo celou planétou Sera, kde sa tá katastrofa odohráva. Väčšina povrchu planéty bola zničená len preto, aby bola zastavená nepriateľská rasa Locustov, ktorých jediným cieľom je zničiť ľudstvo. Žiaľ Locustov sa nepodarilo vyhubiť a preto teraz vychádzajú z hlbín zeme dokončiť svoju prácu. Ale nie všetci ľudia sa už vzdali, našťastie sa nájde zopár hrdinov, ktorí sú ochotní bojovať proti tejto rase, snažiac sa ich zastaviť. Jedným z týchto hrdinov je aj Marcus Fénix. Bývalý člen Delta squad, ktorý sa po neuposlúchnutí rozkazu ocitol v base. Namiesto vykonania rozkazu sa rozhodol zachrániť svojho otca. Bol odsúdený na 40 rokov, no keď Locusti vnikli už aj do väzenia, Marcus sa dostáva na slobodu. Chopí sa zbrane a je rozhodnutý spraviť všetko čo bude v jeho silách, len aby zničil nepriateľa.
Marcus na to samozrejme nebude sám. V boji mu budú pomáhať ďalší traja odvážlivci. Jeho verný priateľ Dominic Santiago, obrovský svalnatý černoch Augustus Cole a mrzutý Baird, ktorý nie je nadšený z toho že musí podliehať Marcusovým rozkazom. Títo traja sú riadený počítačovou inteligenciou, prípadne po pripojení xboxového ovládača sa ďalší hráč chopí ovládania Dominica. Všetci štyria vyzerajú ako steroidmi preplnený kulturisti, ale charizmou si vás získajú, hlavne Marcus. A to buď kvôli občasným humorným komentárom, alebo neustálym doberaním sa medzi sebou. No keď dôjde k boju menia sa na profesionálnych zabijakov, ktorí vystrieľajú do nepriateľských Locustov toľko olova, koľko sa do nich vmestí.
Samozrejme Marcus disponuje slušným zbraňovým arzenálom, vďaka ktorému dokáže prežiť. Z tých menších sú tu dve pištole, no najčastejšie som využíval zbrane väčšieho kalibru a to sú útočné pušky, či už jednotky gears alebo locustov. Prvá z menovaných pušiek, okrem toho že strieľa presne a s vysokou kadenciou má ešte ďalšiu možnosť využitia. Na spodnej strane hlavne sa nachádzajú ostré zúbky a v prípade potreby sa zo strelnej zbrane stáva motorová píla. Ak sa v tomto momente dostane nepriateľ blízko k vám, bez váhania bude rozporciovaný priečnym rezom a krv z neho efektne ostrieka monitor. Z ďalších zbraní je tu ešte brokovnica, granáty, granátomet, sniperka a luk strieľajúci šípy, ktoré vzápätí explodujú. Špeciálnou zbraňou je tzv. Kladivo úsvitu (The Hammer of Dawn), ktoré sa používa na nepriateľov odolných voči normálnym zbraniam. Kladivo úsvitu funguje iba na otvorenom priestranstve, po zameraní oponenta sa zo satelitu na oblohe vymrští lúč a likvidácia nepriateľa je už istá. Na niektorých miestach sa nachádza aj stacionárny guľomet.
Aby sa dané spektrum zbraní mohlo dobre využívať, je v hre viacero druhov nepriateľov. Najčastejší sú obyčajný grunti, vyžívajúci klasické zbrane ako samopal alebo brokovnica, sem tam po mne hodili aj granát. O niečo silnejší sú tzv. bomberi, väčší a odolnejší chlapíci, požívajúci granátomet. Nájdu sa tu aj štvornohý mutanti, ktorým po odstrelení explodujú jednotlivé končatiny. Zaujímavý sú aj lietajúci Kryllovia, ktorí útočia v noci v húfoch a jedine vtedy ak sa postava nachádza v tme. V hre sa nachádzajú aj bossovia ako napr. Bersekerk s ktorým som sa stretol zopárkrát.
Gears of War je akčná hra z pohľadu tretej osoby. Hra je plná akcie, takže rozhodne nečakajte nejaké herné prvky z iných žánrov. Misie sú koridorové a väčšinou pozostávajú z úloh, prestrieľať sa z miesta A do miesta B. Prípadne ubrániť nejaké miesto pred nájazdom Locustov, pokiaľ sa neotvorí cesta ďalej. No aj napriek tomu nehrozí aby sa dostavil stereotyp, počas slušných, zhruba 12 hodinách hernej doby. Charakteristickým znakom GsoW je systém krytia, ktorý je spracovaný dokonale a len ťažko mu môže niečo konkurovať. Krytie je aj základom úspešného postupu hrou. Rambo štýlom by som rozhodne ďaleko nezašiel. Na každom kroku sa nachádzajú rozličné veci, kde sa dá kryť, či už je to zvalený stĺp, vybuchnuté auto, rôzne skaly, steny, prakticky všeličo. Stačí prísť k danej prekážke, stlačiť medzerník a Marcus sa ihneď prilepí na prekážku, kde je v bezpečí pred nepriateľskými strelami. Z jednej prekážky sa dá plynule prejsť za druhú, rýchlejší presun umožní beh, ktorý je veľmi pekne spracovaný. Spoza krytu sa dá strieľať dvoma spôsobmi. Buď Marcus vystrčí iba ruku, strieľa síce nepresne ale je aj menšia pravdepodobnosť jeho trafenia, alebo sa zdvihne poriadne namieri, no teraz už môže byť zasiahnutý.
Umelá inteligencia nepriateľov je na vysokej úrovni, strieľajú presne, kryjú sa za prekážky a snažia sa postupovať logicky. Horšie je to s umelou inteligenciou Marcusovho týmu. Veľakrát sa mi stalo že sa rozbehli vpred, proti nepriateľskej skupine bez toho, aby sa kryli a o chvíľu už ležali na zemi. Po ich zostrelení ešte nie sú mŕtvi, hráč má chvíľu času aby došiel k nim a oživil ich. Ak to stihne nič sa nedeje a pokračuje sa v hre.
Hra je dobre optimalizovaná a pôjde aj na slabších pc bez problémov. Grafika je slušná, detaily postáv sú na vysokej úrovni a graficky veľmi pekné sú spracované lokácie. Nie sú nejako extra rozsiahle ale sú vypracované do posledného detailu. Z jednotlivých lokácií najčastejšie sú zruinované mestá, zaujímavé je aj rodisko Locustov pod zemou a taktiež aj misia na vlaku. Podaril sa aj dabing postáv, drsný hlas vojakov tam sedí perfektne a k tomu všetkému hrá kvalitná hudba.
Výrazným mínusom hry je fyzika a žiadna interaktivita s prostredím. Nič sa v hre nedá rozbiť, auto sa pri výbuchu ani nepohne. Ale na druhej strane je to veľmi kvalitná atmosférická akčná hra.
Xbox 360
PC Vývoj: Microsoft / Epic Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|