Prince of Persia: The Forgotten Sands |
Štvrtý diel série, dokonalé vyvrcholenie alebo prepadák ???
6.5
Princ z Perzie z prichádzajúcim filmom, prichádza aj na PC a TV obrazovky. V poradí už štvrtý diel série sa opäť vracia k pôvodnej trilógií pieskov času a starému – mladému princovi.
Kde bolo tam bolo, bol raz jeden mladý princ. Toho v živote stretávala samá smola a kam prišiel, tam problém bol...
Zabudnuté piesky sú interquel. Tento diel je zasadený medzi prvý diel Piesky času a druhý diel Warrior Within. Princ je na svojej ceste za bratom Malikom. Má ho poctiť svojou návštevou a priučiť sa čo-to o velení armády. Ako tak putuje púšťou a blíži sa k cieľu svojej cesty zistí, že bratovo kráľovstvo je napadnuté, mesto je v obležení a ostáva už len otázkou času, kedy nepriateľ prenikne za hradby mesta. Princ využije svoj talent a schopnosti a nájde štrbinu v nepriateľovej armáde a prenikne ňou aby sa dostal do mesta. Keď konečne prenikne uličkami a hradbami mesta a zastihne Malika, bratia sa nestihnú ani zvítať, pretože nepriateľ práve prelomil hradby. Narýchlo teda zaranžujú miesto schôdze a rozdelia sa. Malik sa presunie hlbšie do mesta a Princ opäť ostáva sám. Keď sa po krátkom čase konečne stretnú, mesto je už takmer dobité, obrancovia kladú už len symbolický odpor. Vtedy Malik dostane zúfalo šialený nápad. V hĺbke kráľovského paláca sa nachádza magický uzáver, ktorý zadržiava dávno uväzneného džina Solomona a jeho pieskovú armádu. Princ síce namieta proti takej šialenosti, ale Malik sa nedá obmäkčiť a pomocou magického klúča otvárajú uzáver – klúč sa rozlomí na dve časti a obaja bratia si jednú vezmú. Piesok sa z uzáveru vysype a vypúšta armádu na slobodu. Každého, koho pohltí táto sypká hmota, zmení sa na piesočnú sochu. To by ale nebol taký problém, no z vysypaného piesku povstanú hrozivé pieskové kreatúry. Potiaľ plán funguje tak ako, má. Kreatúry sa rozlezú na všetky strany a útočníkov rozmetajú na prach. A tu nastáva problém a situácia sa rýchlo zvrtne. Bratia zisťujú a hlavne Malik, že Solomonovú armádu nemožno ovládať tak, ako predpokladal. Kaluž vystriedala blato. Nepriateľ, ktorý napadol mesto bol nahradení ešte horším zlom. Nech sa bratia snažia akokoľvek proti piesku bojovať, armáda nemá konca. Jeden rozsekaný nepriateľ je nahradený ďalšími dvoma pešiakmi, tý ďalšími a ďalšími. Mesto sa pomaly ale isto mení na prach, ulice pohlcujú piesočné sochy a ticho. Aby toho nebolo málo, časti kľúča, ktoré si obaja súrodenci nechali ich začínajú meniť. Hlavne Malik je isto iste pohlcovaný temnotou a jeho srce už viac nieje pĺne lásky k bratovy a svojej krajine, ale nenávisťou k celému svetu. Rozum mu zatemnila sila, ktorú ziskava z padlých nepriaťelov. Čím je hladnéjší po ďalších a ďalších pieskových obetiach, tým je viac a viac odsudený k záhube. V tejto chvíli, kedy sa už zdá, že všetko je stratené, Princ sa rozhodne nájsť brata, ktorý sa mu stratil pri bitke s obludami. Keď tak blúdi palácom, objaví portál k Razii, ďalšiemu džinovy a strážcovy mesta. Razia povie princovy ako môže situáciu zachrániť. Jedinou cestou je spojenie oboch polovíc klúča. Princovy teda neostáva nič iné, len polocivu kľuča, ktorú má brat ukradnúť a vrátiť ju na miesto kde patrí – do magickej brány odkiaľ vypustili Solomona a armádu.
Nie všetko je také zle, ako by sa mohlo zdať, alebo áno ?
Iste, príbeh je na túto sériu už dosť klišé. Niečo sa pos... ehm, pokazilo a kto iný, ako hrdina nami ovladaní môže svet zachrániť? Bolo to tu už v predošlích dieloch a je to tu aj teraz. Nuž, kedže sme si už túto hru zaobstarali, bolo by fajn ju dohrať, nech je príbeh akokoľvek nudný, či obohraný. Stále na nás čakajú vymakané boje, hádanky, puzzle a krásna Perzská architektúra. Úvod hry vyzerá tak ako pri predošlích dieloch. Princ je typický nahodený vo svojich typických šatách, pripravený vyraziť do boja. Meč držiaci sa na opasku mu plieska o nohu, nič nám nebráni pohnúť pákou na gamepade a vydať sa vstriec dobrodružstvu. Priznám sa, že prvé momenty od ohlásenia hry umňa vyvolali negatívny dojem a riadnu dávku skepticizmu. Nuž skepticky naladený sa obzerám, skúšam tlačítka.. „óó zisťujem, že Princ dokáže kopať, to tu ešte nebolo“. „Dobre, niečo nového sem pridali, možno to nakoniec bude haluz a celkom sa zabavím“. Zbieham dlhými schodmi od strážnej veže a vstupujem na hradby. Len som ta došiel a prvý zloduchovia sa objavujú. Mačkám tlačítko na útok, dva tri seky a prvý panák pada k zemi. „No fajn, celkom mi to ide, na toho druhého skúsim kombo“. Stláčam štart button a hľadám v menu movelist, ale nieto ho. „No dobre, asi nato mám prísť sám, ajtak na nejaké tie kombinácie si spomeniem“. Skúšam teda nejaké finty na druhého panáka, no okrem sekania, kopancov a prekočenia ho, nič iné nefunguje. Dokonca ani obrana, iba náhrada v podobe debilných kotuľov. Ešte ma napadlo, že sa asi po čase nové kombá odomknú, veď nakraji obrazovky skáču akési xp body. „Dobre teda, po prvé kombo to nejako s tými bojmi vydržím“. Ale po čase zisťujem, že už mám nahraných dosť bodov a párny počet levelov, ale všetko ku čomu som sa dopracoval, sú len nejaké špecialne kúzla, ako úder do zeme s následkom vyvolania tlakovej vlny a odhodenia protivníkov, spálenie nepriateľa, kamenná koža, čo má za následok lepšiu výdrž na istý čas a podobne. Riadné boje s kombami zmizli. No, príbeh je nejaký poslabší, boje prakticky hra obsahuje z nutnosti. Aspoň že všetko ostatné ostalo pri starom...a vlastne staré overené veci sú jediná zložka, ktorá robí túto hru ešte ako tak hrateľnou a zábavnou. No možno z nostalgie, ale predsa ešte pokračujem v hraní. Tento PoP stále ponúka občasné hádanky, ešte stále treba popreskakovať zopár jám, preručkovať rýmsy, vyhnúť sa niekoľkých ďalším pasciam atď. Ešte stále ma princ vtipné hlášky a aspoň on ostal z väčšej časti taký aký bol. Vlastne ani tu si hra nedá povedať a aj Princ bol zmenený k horšiemu. Chvíľami som mával pocit, že to ani nieje ten starý princ, ale iba nejaký jeho bratranec – istá podoba tam bola, ale predsa mi naňom niečo nesedelo, žeby brada? Aspoň, že kvalita a rozmanitosť levelov sa drží na rovnakej úrovni ako predošle. Hradby strieda palác, palác je striedaný záhradou, tá hradbami a dokolečka dokola. Môžte očakávať pekné veľke interiéry, ale aj rozsiahle exteriéry. Desing je pekný a každým metrom pripomína orient. Aspoň tu sa prejavila istá kvalita.
Čo všetko Princ dokáže?
Oproti ostatným trom dielom tu okrem vrátenia času nájdeme novinky v podobe schopnosti zastaviť tok vody a pomocou spomienok doplniť chýbajúcu časť levelu. Samozrejme tieto oschopnosti Princ dostáva do vienka postupne. Voda a okolo toho je to snáď jasne – zastavíme tok vody, vznikne stena, alebo stĺp po ktorom sa možno dostať ďalej. Spomienky a doplnenie levelu funguje asi tak, že Razia predá svoje spomienky z bývalého NErozbitého mesta Princovy. Tak napríklad Princ si potom spomenie na padlý most, a ten sa tam objaví. Je možné pridať len jednú chybajú spomienku, tá predošlá zmizne po aktivovaní novej. V neskorších fázach hry bude potrebná dostatočná zručnosť, aby ste dokázali robiť doslova psie kusy a kombá zo zastavovaním času, pridaním spomienky a skákaním pomedzi to a skĺbením všetkého dohromady. Boje už niesu tým čo bývali a tak jedinú výzvu predstavujé už len prekonávanie prekážok a veľmi chabé číslo hádaniek. Tie by sa dali kľudne porátať aj na jednej ruke, ak si dobre pametám a jedna trvá možno 10-15 minút. Ďalšou zmenou v tomto diely je aj levelovanie princa. Z každého padlého nepriateľa máme jeden XP bod. Tých treba na každý level dosiahnúť istý počet, ktorý sa s pribúdaním levelov zvyšuje. Každou novou úrovňou možno zlepšiť jednú ľubovoľnú vlastnost podľa „stromu“.
Grafika a zvuky a to ostatné...
Grafika rozhodne neurazí, ale ani ničím nevybočuje mimo priemer. Textúry sú fajn, voda je pekne rozmazaná, modely niesú zlé...nedostatky pri grafike vyvažuje nádherná architektúra mesta a palácov. Nepriatelia a bossovia su tiež v pohode vymyslený. Aspoň tie zvuky ostali minimálne také dobré ako predošle. Dabing a dialógy pôsobia dostatočne filmovo a kvalitne. Na celej hre podal najlepší výkon asi herec dabujúci princa, ale aj tu nebol potenciál využitý naplno a Princ hovorí len v najnutnejších prípadoch. Kedysi celkom náročnú hru dnes dohráme v pohode do 7-8 hodín. Prestrihové scény niekedy vyrážali dych, ale celkové znechutenie, respektíve sklamanie dojem nenaprávajú. Smutné, ako niekto kvalitne rozbehnutú hru domrvil. Nechápem len: načo opravovať niečo čo nieje pokazené?
Zazvonil zvonec a džin sa vrátil do lampy...
No čo dodať ? Sám som sa dosť čudoval, že som toto dohral. Bez všetkého priznávam, že táto hra je vcelku zábavná a nehral som ju z donútenia. Lenže nedá mi nepovedať, že predošlé diely boli jednoducho o dve, tri triedy lepšie, čo sa hernej a zábavnej stránky týka. Boje su okresané takmer na minimum, hádaniek je málo. Celkovo obtiažnosť šla veľmi dole aj čo sa prekážok týka. Hra pôsobí nedokončeným dojmom a je len akousi reklamou pre film, ktorý podľa mňa tiež nestál za veľa. Na skrátenie poobedia to určite postačí, presne ako film na skrátenie večera, ale ak niekto plánuje kúpiť tento premňa zbytočný diel, mal by svoju kúpu rozhodne prehodnotiť a dobre zvážiť. Prečo dávať cez 40€ za hru, ktorá zďaleka nedosahuje kvality predchodcov? Ak vezmem do úvahy, že celá trilógia pôvodného Princa sa dnes hocikde dá kúpiť do 20€, naviac kompletne v čestine, tak za tento diel sú to vyhodené peniaze. Nakoniec len dodám, že fanúšikov tento diel ságy isto poteší ale myslím, že aj sklame zároveň. Je to jednoducho najslabší diel série. Tým, ktorý staré PoP-y nehrali, doporučujem siahnúť radšej ponich, ako nechať si skaziť dojem týmto nepodarkom. Známka 6.5 možno vyznie kruto no hard-core fandovia nech si kľudne dajú plus jeden bod.
Plusy and mínusy :
+Návrat ku starej trilógií,
+Architektúra,
+Niektoré staré elementy.
+Levelovanie a schopnosti,
+Schopnosť privolať spomienky a zastaviť vodu.
-Boje,
-Obtiažnosť, ľahké,
-Pôsobí to dosť nedokončene,
-Je to zbytočný diel.
Napísal som pre X360 ja (p3x) xD
Xbox 360
PS3 Wii DS Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|