Medal of Honor (2010)

Medal of Honor - čo môžeme od pokračovania série očakávať? Prečítate si v dojmoch z testovania bety.

PC
pridal life28 4.7.2010 o 9:52 pod používateľské preview

/ Obrázky ani video nereprezentujú finálnu kvalitu hry /

Medal of Honor mal byť pokračovaním, a zároveň znovuzrodením vojnovej série, tento krát zasadená do prítomnosti, v podstate, ako každá vojnová akcia dnes. Či sa jej to podarilo nechcem opisovať, lebo to ani neviem. Viem ale ako dopadla multiplayerová stránka hry, ktorú mám možnosť testovať.

Tiež neviem, či je správne vydávať hru v období, v ktorom vyšli už dve obrovské konkurencie v podobe Battlefield Bad Company 2 a vysoko predávaný Modern Warfare 2. A keďže aj MoH je vojna v prítomnosti, všetky nápady jej boli už vyfúknuté, takže bude ťažké prekonať súperov, ktorý sa na lavičke hrejú už nejaký ten čas. S čím teda prišiel MoH? Prvý gameplay sme videli na E3 2010, keď si to priamo na pódiu zahralo niekoľko vývojárov. My teraz testujeme betu hry, a už teraz sa dá povedať, ako bude multiplayer vyzerať aj vo finálnej hre. 

 K dispozícii sú dva multiplayerové módy, prvý z nich je klasický team deathmatch (team assault), ktorý prebieha v ruinách malého mestečka Kabul City, niekde na strednom východe. Mesto je šikovne ohraničené stenami a budovami, takže žiadne umelé steny. Vlastne celý dizajn mapy ponúka veľa možností na taktizovanie, rýchle úniky a akcie, a napokon aj strelecké miesta. Kempovať sa vám ale nevyplatí, pretože hra je svižná, a tam, kde ste pred chvíľou mali spawn point základňu, už spawnujú nepriatelia, takže vy ste na opačnej strane. Hráči preliezajú uličkami a budovami ako mravce, takže skôr, či neskôr vás niekto nájde. A keďže po smrti kamera neukazuje na hráča, ktorý vás zabil, ale na vaše bezvládne telo, neviete, odkiaľ prišla rana.

Dovtedy ale budete mať dosť času postrieľať niekoľko nepriateľov spoza okien, stien, alebo skál. Druhá mapa je totiž oveľa väčšia, a nachádzajú sa na nej aj vozidlá. Mapa Helmand Valley je taktiež na blízkom východe, ako celá hra, no ponúka rozľahlejší priestor, viac vhodnejší pre sniperov, no postupom mapy zase vojakov so samopalmi. Je to mód typu misie, v ktorom musíte obsadiť 5 kontrolných bodov, v čo najkratšom čase. Strany obraňujúcich Pakistancov a útočiacich Američanov sa po každom kole striedajú. Ak sa vám predsa len nebude chcieť ísť pešo, k dispozícii bude tank pre niekoľko osôb, rovnako ako v Battlefield Bad Company 2.

A práve s touto hrou má MoH najviac spoločné. A to je chyba. MoH mal byť originálny, a nie kópiou BF BC2 s pozmenenými prvkami. Robí to síce rovnaká firma DICE, no zmeny mohli byť oveľa väčšie. Vojnové multiplayerovky asi už nemajú čo nové ponúknuť. Pred každým spawnom si vyberiete jedného z troch vojakov, Rifleman, Special Ops a Sniper. Prvý dvaja so sebou nesú M16 s granátometom alebo bez, a na druhej strane Ak47. Sniper má so sebou silné pušky, a všetci majú nôž a pištoľ, účinné hlavne na krátke vzdialenosti. Zbrane si samozrejme môžete vymeniť, a pridať si aj rôzne periférie, ako laserový bod, alebo zväčšený zásobník. Tie sa vám otvárajú postupným zvyšovaním skillu.

Okrem toho, že body získavate za rôzne zabitia, zvyšuje sa vám aj skill, no o poradí v tabuľke rozhodujú body. Skill sa zvyšuje celkovo - na váš účet v MoH. Pri zásahoch získavate aj rôzne medailové ocenenia, a rovnako ako v COD MW2, za niekoľko zabití za sebou dostanete možnosť privolať leteckú podporu, mínomety alebo proste len zapnete radar, za ktorý sa vám ihneď pripočítajú body.

Akcia je rýchla, a zápasy trvajú 7 - 15 minút, čo je myslím si že dosť aj na oddych. Samozrejme, k týmto dvom herným módom pribudnú ďalšie, a pochybujem, že vymyslia niečo originálnejšie ako MW 2. Každopádne sa teším na veľké mapy v štýle Bad Company, kde si možno aj zalietame na vrtuľníku.

Do očí bije aj grafická podobnosť, je to v skutočnosti Bad Company na strednom východe, no niektoré grafické efekty boli vypustené, a hra vďaka tomu beží s lepšou optimalizáciou. Prostredia pôsobia živo, ale textúry nie sú bohvie čo. Ostrú textúru budete hľadať ťažko, a dokonca ani pred očami na zbraniach ju nenájdete. A hra je postavená na Frostbite engione (BC2) ...ale, kde je deštrukcia? Uhádli ste, v hre steny, ani tehličky odpadávať nebudú, dokonca ani guľky neprejdú cez stenu. Podobne je na tom aj účinok raketometu alebo granátu, nie len že dym za letiacou raketou nevidno, poprípade len dymovú čiarku, ale explózia nezabije nepriateľa ani z pol metra. Proste mu to musíte hodiť pod nohy. Naopak realistické sú zásahy zo zbraní, 2-3 pekne mierené guľky, a nepriateľ sa chytá za hlavu, čo môže niekomu vadiť, pretože nemá šancu ukryť sa do bezpečia, alebo dostatočne rýchlo reagovať.

Ďalším mínusom (alebo plusom?) sú letiace guľky. Mám dobrý zrak, takže na veľkej mape si všimnem aj skrytého vojaka v kroví kilometer odo mňa. No zabiť ho 5 strelami z guľometu je asi moc. Naopak v BC2 bola super gravitácia striel, a tu sú sniperky vskutku zbytočné. Prispieva k tomu aj takmer nulový spätný úder zbraní, ktorý je dokonca menší, ako v MW2. To ale už autori opravujú.

Ďalšie chyby sú skôr technické, poprípade nelogické. Do menu sa dostanete až po respawne, čo znamená, že keď si chcete niečo nastaviť v Options menu, váš vojak stojí už na bojisku nehybne. Skvelý živý terč. V nastavení ovládania sa mi drzo nedali nastaviť bonusové tlačidlá na myši, čo dúfam že opravia. Opravujú aj server browser, ktorý síce nájde niekoľko serverov, ale ako náhle začnete v ňom rolovať, všade sa objavia nuly. Padanie hry som ja nezaznamenal ani raz, ale stáva sa, že padá. Zvuky sú na dobrej úrovni, ale v žiadnom prípade nemajú na BC2, v porovnaní s tým sú zvuky zbraní oničom.

Nechcel som na MOH len kydať zlé postrehy, ale zatiaľ pravdepodobne prevládajú. Ale, je to beta verzia, a autori majú do októbra čas. Myslím, že väčšina bude opravená, a multiplayer bude aspoň taký dobrý ako v MW2. Medal of Honor ale nie je postavený na multiplayeri, a tak nečakajte, že vydá 2 parádne multiplayerovky za pol roka. MoH bude mať silnú stránku práve tú kampaňovú, dúfajme.



napísal life28 4.7.2010



Páči sa mi!

MEDAL OF HONOR (2010)

PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: EA / Danger Close
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 15.10. 2010
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 28]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29580)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk