Darksiders: Warmastered Edition |
Darksiders:Warmastered Edition je hack and slash, puzzle hra z roka 2010, ktorá v roku 2016 vyšla v remastrovanej edícií.
7.0
Počet odohratých hodín: 22
Obtiažnosť- stredná(teda druhá z troch)
Grafické nastavenie- stredné lebo potato pc nemusí remastre
Hra bola hraná na :klávesnica a myš
Darksiders:Warmastered Edition je hack and slash, puzzle hra z roku 2010 ktorá v roku 2016 vyšla v remastrovanej edícií. Možno vás znova sklamem, ale nebudem tu porovnávať pôvodný Darksiders s tým remastrovaným keďže pôvodný som samozrejme nehral lebo v dobe keď vyšiel som ja obýval miesto menom jaskyňa. A poviem vám bola veru krásna. Ale bez hier pomerne pustá. Každopádne nie sme tu od toho aby som si tu ja pred vami vylieval svoje úbohé srdiečko, ale sme tu od toho aby sme sa pozreli na veľmi zaujímavú zábavnú hack and slash mlátičku s puzzle prvkami a s nádychom metroidvanie. A verte mi je za čo stáť, aj keď to má nejaké chyby, ale o tom až v dole uvedenom texte
Darksiders:Warmastered Edition je hra ktorá si berie príklad z biblických príbehov o 4 jazdcoch apokalypsy. Títo 4 jazdci slúžia pradávnej Rade ktorá v sebe ukrýva ultimátnu silu a má na starosti rovnováhu a rád medzi 3 kráľovstvami. A to konkrétne medzi kráľovstvami ľudí ,anjelov, a démonov. Túto rovnováhu Rada presadzuje prostredníctvom vyššie zmienených 4 jazdcov apokalypsy. Vo vesmíre pritom existuje 7 pečatí, pričom keď sa všetkých 7 zlomí a ľudstvo už bude v tej dobe pripravené na boj tak nastane medzi všetkými kráľovstvami finálna vojna. Bohužiaľ sa niečo pokašlalo. Na zem, ale zároveň prišlo peklo a nebo skôr pričom sa začala brutálna režba medzi všetkými. Avšak ľudstvo nato nebolo vôbec pripravené. Vtedy na scénu prichádzate vy ako jazdec apokalypsy War(alebo ja Vojna ak chcete) .Idete zastaviť toto šialenstvo. Hra v tej chvíli inak funguje ako tutorial a ukazuje vám, že jej ovládanie na myši a klávesnici vás ešte veľmi potrápi a frustruje ( o tom, ale až neskôr). Bohužiaľ War počas celého toho masakru z nejakého dôvodu stráca sily, až ho nakoniec zabije jeden z démonov , Straga v mene Ničiteľa. Našťastie pre Wara ho oživí Rada, ale zároveň mu dá pekne zožrať to, že porušil pravidlá lebo nebol povolaný do bitky. Plus navyše si o ňom Rada myslí, že slúžil v radoch ničiteľa, a keď už ho potom nepotreboval tak sa ho proste zbavil. War samozrejme protestuje s tým, že bol povolaný lebo pečate boli, narušené lenže sa nakoniec od Rady dozvie, že tomu tak vôbec nie je pretože by potom došli na scénu všetci štyria jazdci. War protestuje tým, že jeden z anjelov Abbadon než zomrel dačo vedel čiže v tom musí byť dačo viac. Nakoniec tak War Rade prisľúbi, že to všetko vyrieši a, že potrestá tých čo sú zato zodpovedný. Rada váha, ale nakoniec povolí s tým, že ho, ale bude kontrolovať Darkling aneb Watcher ktorý ho bude držať na uzde.
A takto nejako zhruba začína príbeh Darksiders. Musím poznamenať, že príbeh je veľmi kvalitný a dobre napísaný, so zaujímavým svetom a zaujímavými postavami. Či už to je jazdec War ako taký , alebo Darkling aneb Watcher ktorého si môžete kedykoľvek v hre zavolať, pričom skoro vždy utrúsi nejakú tú vtipnú a často hrubú poznámku na miesto kde sa práve nachádzate(a niekedy dá aj radu ako ďalej postupovať v hre). Príbeh je pritom podávaný prostredníctvom cutscén ktoré sú veľmi kvalitné. Tu je, ale pre mňa malý problém. U Cutscénach sa mi stávalo a neviem či iba mne, že strašne lagovali(na začiatku občas aj vypadával zvuk). Ale u iných som zase videl, že idú v pohode. Asi to je len mojím potato pc. Každopádne mi prišlo fajn to zmieniť pre ľudí so slabším pc.
Ale hej všetci vieme čo je u týchto hier numero ono- predsa gameplay. Musím poznamenať, že Darksiders je moje žánrovo po prvé a sakra, že to je kvalitné po prvé. Ale má to aj chyby ktoré nesmiem opomenúť.
Takže ako som už vyššie spomenul hra je hack and slash čo je žáner kedy ako hráč z pohľadu tretej osoby čelíte hordám silných aj slabších nepriateľov ktorých mlátite až do ich úplného vykrvácania. Alebo roztrhania, alebo upálenia, napichnutia, proste na veľa spôsobov. Hra je proste v tomto dosť brutálna a sakra, že jej to tak sekne.
V hre máte niekoľko zbraní(či už na blízko alebo na diaľku) a každá ma unikátny štýl boja a rôzne kombá(hlavne zbrane na blízko). Hra obsahuje taktiež glory killy čiže takz. popravy ktoré viete dať nepriateľovi (aj bossovi) keď už má málo hp.
V skratke by sa hra vlastne dala charakterizovať ako dostaň sa z bodu A do bodu B a zabi pritom najviac nepriateľov na čo najväčšie kombo(to sa násobí za každý úder do protivníka- takzvane kombometer). Tu je, ale prvé, ale. Násobenie kómb tu funguje veľmi zvláštne. Aby som to vysvetlil máte zbraň u Wara čo je hlavne jeho veľký meč Chaoseater ktorým mlátite nepriateľov pomocou rôznych typov útokov. A tu je ten zvláštny problém. Napríklad sa rozhodnete, že behom komba zaútočíte s inou zbraňou a občas(nie vždy) sa to kombo proste zruší a to aj napriek tomu, že vás nepriateľ netrafil alebo vy ste neprestali z ich mlátením. A to vie občas pomerne naštvať hlavne keď sa snažíte o poriadne veľké kombo.(Našťastie sa nejedná, v tejto konkrétnej hre o nič esenciálne dôležité).
Čiže boje sú brutálne, rýchle a veľmi zábavné. A máte teda aj rôzne zbrane s ktorými viete nepriateľov účinne masakrovať a kombinovať ich navzájom. To všetko ešte, dopĺňajú špeciálne útoky ktoré míňajú zúrivosť(niečo ako mana), až po špeciálnu formu Wara kedy sa z neho stane nepremožiteľný stroj na, zabíjanie vašich nepriateľov(niečo ako jeho ultimátna forma čo sa dobíja keď mlátite nepriateľov). Teraz sa, ale na chvíľu presuňme na tých samotných nepriateľov. V hre totižto bojujete aj proti peklu, ale aj proti nebu( a iným stvoreniam).
Samotný nepriatelia sú dosť variabilný len škoda, že na samom konci hry sa väčšinou objavujú len ich silnejšie verzie. Škoda toho aj, že bossovia aj napriek originalite ich zabíjania a hľadaní špecifického postupu na nich, nie sú moc ťažký a rozhodne sa pri nich ako občas pri normálnych nepriateľoch nezapotíte. Čo je trocha škoda lebo to uberá na adrenalíne(zato ich dokončovanie je veľmi sweet).Hlavne keď si to porovnám s takými bossmi s Devil May Cry série tak tu sú proste kvalitou oveľa nižšie.
V hre sa pritom zlepšujete. Či už to je so samotným zaobchádzaním, so zbraňou na princípe toho že ,čím viac s ňou niekoho mlátite tým lepšie vám to s ňou ide(samozrejme aj vašim vlastným učením sa nových kómb) .Alebo keď v truhliach všade po svete nájdete kúsok vylepšenia života a zúrivosti. .Alebo keď v nich nájdete dokonca vylepšenia na vaše zbrane ako také. Toto všetko viete pritom nájsť, ale aj kúpiť u obchodníka Vulgrima za modré duše(mena z truhlier a z nepriateľov). Samotný Vulgrim vám pritom ponúka všetko- od konzumných vecí na doplnenie života a zúrivosti, po vylepšenia zbraní a sily ich kómb, kupovanie nových zbraní, až po vylepšenia a kupovania nových špeciálnych schopností. Je to skutočne fajn a dobre spravený systém. A samotný obchodník je veľmi zaujímavá postava o ktorej dúfam, že sa v ďalších hrách dozviem aj niečo viac(je to aj dosť veľký riťolízač bacha naňho :D- You are as wise as you are powerful).
Behom hry získate okrem zbraní a vylepšení na ne, aj špeciálne nástroje (pričom väčšina z nich sú aj zároveň zbrane na diaľku a na blízko) ktoré vám umožnia nové spôsoby pohybu v priestore -či už sa jedná o rukavicu s reťazou a z bodcom na jej konci, artefakt na tvorenie portálov úplne ako prevzatý zo série Portal, maska na videnie vecí v ríši tieňov a podobne. A to všetko zároveň s pasívnymi vylepšeniami čo War dostane behom príbehu a ktoré mu tiež v mnohých veciach pomôžu. Taktiež vám tieto všetky veci umožnia riešiť rôzne zaujímavé hádanky ktoré hra ponúka a ktoré vám občas aj zapotia mozog. Tu je len škoda, že v jednej časti hry je tých hádaniek tak moc, že to strašne brzdí jej tempo.
Ďalej vám všetky tieto nástroje a zlepšenia umožnia nájsť a zobrať veci (práve ďalšie vylepšenia a truhly) z minulých lokácií. Hra totižto funguje na štýl metroidvanie kedy sa na niektoré miesta neviete dostať ihneď bez určitej veci. Hra má tento štýl spracovaný celkom dobre a keďže prostredia hry sú celkom pekné a rozmanité tak samotný backtracking(návrat a chodenie do starých lokácií) potom ani nie je moc otravný. Plus navyše ten loot z tých truhlier zato stojí :D. Len tu je zase trocha škoda to, že hra si o vás ako o hráčovi asi myslí, že ste tak trocha idiot a tak čokoľvek čo nájdete a proste viete čo to je, tak vám hra aj tak obrovským okienkom ukáže čo ste našli(ešte, že to nerobí u truhlier kde sú len životy, zúrivosť a duše lebo to by som si asi vlasy trhal :D)A v nastavení hry to vypnúť bohužiaľ nejde.
Čo, ale najviac kazí celý gameplay a miestami silno kazí dobrý dojem z celej hry a čo je zároveň jej najväčší mínus je ovládanie. To robil najväčší hlupák vo vesmíre(alebo najlenivejší) . Tu sa všetko čo sa mohlo na klávesnici a myši dosrať sa dosralo. O zlom UI nehovoriac. Ani o tom neplánujem viacej hovoriť lebo to by bolo toľko sťažností , že by to asi stačilo na samostatný článok. A verte mi keď vám poviem, že nastavenie kláves vám veru nepomôže. Je to škoda lebo ovládať sa to vlastne aj v pomerne dá, len vám to môže miestami veľmi znepríjemniť zážitok z tejto inak skvelej hry.(a miestami sa môžete kvôli tomu cítiť bohužiaľ aj trocha frustrovane) O to viac je to nepochopiteľne keďže sa jedná o remaster hry kedy autori to mohli pokojne opraviť.(aspoň mohli oddeliť to aby dash a block nebol na tej istej klávese). Možno sa, ale hra na takom ovládači, ovláda lepšie to už, ale nechám na vás.
Ďalej tu máme hudobný podmaz. Hra má celkom fajn melódie, ale okrem main theme tu moc zapamätateľného nenájdete. Takže z tejto stránky je hra taká, že ok. Not great, not terrible.
Ďalej tu máme technické spracovanie. K tomuto len dodám, že hra aj dnes vyzerá veľmi pekne a štylizovane. Či už od samotného HUDU ktoré je prehľadné a pekné až po samotné postavy a prostredia ako také. Hra beží svižne len škoda tých lagnutých cutscén(ale to je možno len problém môjho potato pc). Musím, ale upozorniť na fakt, že vo neremastrovanej edícií hry takýto problém nebol.
Na záver vám chcem len povedať, že hra je vážne dobrá. Ale to príšerné ovládanie , zlé UI, upozornenia, že ste niečo zobrali a ktoré nejdu vypnúť, nič moc bossovia, kombo meter ktorý funguje na základe neznámej sily vesmíru hru trocha zrážajú dolu. Ale všetko ostatné od príbehu, po postavy , cez zaujímavý lore a svet, súbojový systém ,pomerne fajn dĺžku hry a pomerne zábavný metroidvania style je všetko skvelé a preto aj dávam hre výsledne hodnotenie pomerne vysoké. Nezabudni ten kto toto číta-you are pretty good!
Plusy aj mínusy
+-vyššia variabilita nepriateľov by ešte trocha bodla
+- konzumné itemy sú uselless na strednú obtiažnosť.
+pomerne zábavný metroidvanie style
+upgrady vo svete a ich kupovanie
+postavy-obzvlášť Vulgrim :D
+zaujímavý lore a svet
+zaujímavý a originálny príbeh
+fajn niektoré hádanky
-lagnuté cutscény
-jedna zdĺhavá pasáž s hádankami všade za rohom
-nič moc bossovia
- Rady ktoré nejdú vypnúť
-zlé UI
PC
PS4 Xbox One WiiU PS Plus Vývoj: Nordic games / Vigil games Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|