Army of Two: The 40th Day |
Podarilo sa EA opraviť renomé tejto značky po nevydarenej 1. časti?
8.5
Army of Two. Niečo ako synonymum priemernej strielačky. Nič nové neponúkla, všetko skopírovala a celý svoj potenciál premárnila. Skrátka, EA si touto hrou meno nevylepšilo. A tak sa rozhodlo pochlapiť a vydať pokračovanie ktoré by opravilo renomé značky. Podarilo sa? Zachvíľu zistíte.
Dobre zorganizovaný tým dokáže veľa vecí. Či už postavať robota, opraviť auto alebo prestrielať sa celým Šhangajom. Ale aby som vás nemýlil, v tejto hre nebudete stavať roboty, či nedajbože opravovať autá. Nie, tu vyskúšate iba tretiu menovanú možnosť a verte že sa pri nej priam královsky zabavíte. Celé mesto bude vybuchovať, vojaci budú popravovať ľudí, no proste chaos. A v centre toho chaosu nebude nikto iný než naši starí známi vyhľadávači prúserov Salem a Rios. Tých dvoch spoznáte hneď. Obidvaja majú tetovania na rukách, nepriestrelné vesty, maskáče a charakteristické masky na tvári. Proste týpci ktorých neprovokovať. Hráč si samozrejme môže vybrať za ktorého z nich bude hrať. Schopnosti majú úplne rovnaké ide len o vzhľad.
Rios je obrovský vymakaný, vyholený Rambo týpek ktorý má ale dobré srdce a radšej sa vyhne zabíjaniu. Ak zaňho nehráte je vždy pre morálne správnu možnosť. Jeho presný opak je Salem. Je menší má dlhé vlasy a vždy je pre morálne zlú možnosť. Je to ten typ ktorý robí túto prácu pre adrenalín a miluje prestrelky. Obidvaja maju dobrý humor a na ich rozhovoroch som sa často aj zasmial.
Keď už som spomenul morálne dilemy, tak to priblížim: V určitých okamihoch hry dostanete možnosť výberu. Napríklad: V obchodnom centre vám bude pomáhať jeden Ruský chlapík, keď budete odchádzať vojde do izby kde bude dobitá žena. Samozrejme že tí dvaja sa budú zaujímať čo tam s ňou chce urobiť. On im povie nech sa do toho nestarajú. Vtedy naňho namieria zbrane a on im ponúkne slušnú kôpku peňazí. Tak a teraz máte možnosť: Vezmete peniaze a necháte ženu tak alebo ho postrelíte nech môže žena utiecť? Po každom rozhodnutí vám hra ukáže následky vášho rozhodnutia v nejakom komiksovom stripe. Samozrejme že rozhodnutia ovplyvňujú aj vašu morálku. Morálka neni len tak pre zábavu, podľa nej sa k vám správajú postavy: pomôžu vám alebo musíte všetko robiť vy? Je len na vás či budete hrdinovia Šhangaja alebo postrach všetkého živého.
Ďalšia dôležitá vec je vzťah dvoch hlavných postáv. Aký budete mať vzťah záleží na tom či si budete pomáhať, podporovať sa alebo či sa budete provokovať a kašlať na seba. Keď to hráte s kamarátom je viac menej jedno aký maju herné postavy vzťah ale ak hráte s počítačom je to dôležité, pretože inak vám nebude chcieť dať “stupáka“ cez stenu a nebude počúvať vaše príkazy pričom príkazy su veľmi dôležité.
A to ma dostáva k ďalšiemu bodu, a to príkazy počitačom ovládanému parťákovi. Ak plánujete hrať hru s kamarátom tento odstavec môžete rovno preskočiť, ale ak na to idete sám toto bude pre vás alfa a beta celej hry.
Systém príkazov je jednoduchý no zároveň geniálny. Všetky príkazy sú rozdelené na jednotlivé šípky a môžete ich pohodlne rozdávať priamo počas prestrelky. Sú tri hlavné príkazy a to: drž sa pri mne, zostaň tu a napreduj. Menu príkazov sa nachádza v pravom dolnom rohu a funguje takto: Keď prvý krát ťuknete na príkaz napr. zostaň tu, váš parťák sa skryje za najbližšiu prekážku a bude strielať nepriateľov. Vtedy bude príkaz ako keby horieť modrým ohňom. Keď ťuknete druhý krát prikaz začne horieť oranžovým ohňom a váš parťák začne strielať po všetkom čo sa hýbe a bude na seba pútať poznornosť nepriateľov, kým vy ich obídete zozadu a rozstrielate. Každý príkaz ma tieto dve formy, a ak máte dostatok kreatívnosti môžete vytvárať slušné stratégie.
Teraz popíšem agro čiže to na ktorú postavu sú upriamený nepriateľia. Keď strielate pútate na seba pozornosť nepriateľov čiže sa vám zvyšuje agro, čo môže druhý hráč využiť na sniperovanie alebo obchádzanie, takže je to veľmi dôležitá vec. Samozrejme hra sa dá na Casual prejsť aj klasickým strielaním bez akejkoľvek taktiky, ale na najťažšiej obťiažnosti je taktika nutnosť.
Žiadna strielačka by nebola strielačkou bez zbraní. Aký arzenál nás čaká tu?
Viac než slušný. Každý si tu príde na svoje. Je tu všetko od pištolí cez samopaly, automatické brokovnice, sniperky až po raketomety. A teraz najlepšia vec: Každá zbraň sa dá plne upravovať. MW2 so svojou kamuflážou je oproti tomuto šuvix. Tu si prosím pekne môžete na zbrani zmeniť všekto. A tým myslím úplne všetko. Napríklad: V istej časti hry zoženiete automatický samopal M4 a môžete na ňom vymeniť hlaveň, zásobník, tú vec vzadu čo sa opiera o rameno a neviem ako sa to volá :)), môžete pridať predný držiak pre vyššiu presnosť, pridať mieritká, tlmiče a zmeniť farbu. Farieb je tam až absurdne veľa. Na začiatku máte rôzne kamufláže neskôr je zebra, kostričky, srdiečka, krúžky a najväčšia špecialita je keď vám pozlátia zbraň. Na takom Desert Eagle to vyzerá parádne :) Ale ak chcete byť originálny prečo nepripevniť na zbraň kuchynský nôž alebo tlmič z plechovky? A takýchto improvizovaných úprav je tu hojne takže sa dá so zbraňou pekne vyblázniť. Toto je asi jediná hra kde si môžete vytvoriť vlastnú zbraň. Samozrejme každá úprava vám mení vlastnosti zbrane a je na vás či chcete mať všetko vyvážené alebo budete mať zbraň zameranú na jeden atribút. Keď máte zbraň plne upravenú ani nezistíte čo to vlastne je nebyť nápisu hore. Ja osobne mám najradšej M16 s hlavňou a zadným držiakom z M4 a 100 nábojovým zásobníkom aký zvykne byť na ľahkých gulometoch. Na to dám tlmič a hneď je zbraň ktorá sa dá používať na nenápadné odstrelovanie ale aj na priamu prestrelku. A v obidvoch je neprekonateľná. Veď aby nie keď som sa s ňou trápil hodinu a pol :)
Ďalšiou zaujímavou vecou je záchrana civilistov. V určitých častiach hry uvidíte vojakov ako idú popraviť civilistov, a je na vás či ich zachránite. Samozrejme oplatí sa to lebo od nich dostanete peniaze, súčiastky a niekedy aj zbraňe. Určite ich odporúčam všetkých zachrániť, pretože na konci vám potom pomôžu. Nechcem spojlerovať preto nenapíšem ako a kde, ale určite sa to oplatí.
Každý si asi všimol masky na oboch hrdinoch. Nie niesú to žiadni znetvorení psychopati (no vlastne Rios má jazvu) vyzerajú normálne, a keď sa nebojuje masky majú hore. Vec ktorá poteší je to že si môžete vybrať z celkom slušného výberu masiek, takže na maske môžete mať lebku alebo smajlíka. Ďalšia parádna vec je to že na internete si môžete vytvoriť vlastnú masku a uploadnúť ju do hry.
Z multiplayeru som hral iba jeden mod a to Extraction ktorý je veľmi kvalitný. V podstate je to horda z GOW, čiže útočia na vás hordy nepriateľov a vy musíte prežiť. Iné módy som nehral pretože za nič nestoja a MP je v tejto hre veľmi priemerný.
Prostredia sú fajn dostanete sa do ulíc Šanghaju, prestrielate sa ZOO, nemocnicou, obchodným centrom a budete utekať z Africkej embasády. Nudiť sa nebudete pretože všetko okolo vás bude vybuchovať alebo nejakým spôsobom vylietavať do vzduchu.
Grafika postáv je veľmi pekná, prestrihové animácie sú kvalitné. Ale celkom zamrzí absencia titulkov. Grafika celkovo je fajn neni nejaká revolučná ale úplne stačí. Bugov tam je veľmi málo, prešiel som to 3krát a videl som iba jeden.
Celá hra je vlastne o tom že ste mali v Šanghaji nejakú prácičku keď mesto začala obsadzovať nejaká armáda ktorá spôsobila chaos ako sa patrí. A vy odťiaľ budete utekať a ku koncu aj zistíte prečo ten cirkus. Takže ako vidíte príbeh není nejako extra originálny ale stačí.
Tak teraz to zhrniem: AoT 40th DAY je kvalitná strielačka s podareným CO-OP multiplayerom a úžasnou úpravou zbraní. Dajú sa tam vymýšlať kvalitné taktiky pomocu podareného systému príkazov a ešte oveľa viac. Je ale pomerne krátka a nemá moc dobry MP (okrem Extraction, to je fakt paráda! J)A preto to hodnotenie. Ale ak vás bavia third person strielačky, radi si upravíte zbrane, radi vymýšlate taktiky alebo si chcete s kamarátom zastrielať, toto maximálne odporúčam! :)
Xbox 360
PS3 PSP Vývoj: EA / EA Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|