Gates of Hell - Ostfront a realistický damage model |
Baberbedwire Studios v novom dev blogu popísalo systém poškodenia tankov a vozidiel v ich pripravanom DLC pre Call to Arms.
Baberbedwire Studios v novom dev blogu popísalo systém poškodenia tankov a vozidiel v ich pripravovanom DLC pre Call to Arms.
Pre tých čo hru nepoznáte je to RTS z Druhej svetovej vojny, ktorá sa zameriava na východný front. Hra ponúkne zničiteľné prostredie, realizmus a priame ovládanie jednotiek pomocou kombinácie WASD + myš.
No, ale teraz sa už poďme pozrieť na nový dev blog. Autori sa rozhodli vytvoriť úplne nový a ich vlastný model poškodenia. V predchádzajúci hrách, napríklad Men of War: Assault Squad 2, to bolo skôr o šťastí ako záložné na nejakom realizme. Tam sa vám kľudne mohlo stať, že za istých okolností ste s protitankovou puškou boli schopný spraviť väčšie poškodenie ako s legendárnym 88 mm delom.
V Gates of Hell môžete očakávať veľmi komplexný systém. Výhodu budú mať hráči, ktorí poznajú dobovú vojenskú techniku. Tanky, ale aj vozidlá sú podrobne spracované s detailne nastavenými hit boxami a rozdelené na komponenty. Tie sú podvozok, veža, hlavná zbraň - delo, motor, palivo, munícia a prevodovka. Toto rozdelenie je unikátne, ktoré nenájdete v žiadne bežnej RTS hre.
Zasiahnutím akéhokoľvek komponentu sa spustí reakcia, ktorá má za následok buď poškodenie alebo úplne zničenie danej časti. Pri zásahu sa môže kľudne stať, že to schytá aj ďalší komponent. Takže jedným zásahom ste schopný poškodiť viac častí naraz.
Množstvo poškodenia závisí primárne od veľkosti náboja, ale do kalkulácie vstupuje aj o aký typ náboja sa jedná. Napríklad APHE je proti pancierový náboj s výbušnou náplňou, ktorý spôsobí väčšie poškodenie ako obyčajná AP munícia. Veľkú úlohu tu zohráva aj kinetická energia náboja. Pri spojení týchto dvoch faktorov dostaneme komplexný systém, pri ktorom dva rovnaké zásahy spôsobia rozdielne poškodenie.
Aby boje boli dynamickejšie, tak poškodenie niektorých komponentov tanku vyvolá ďalšiu reakciu. Napríklad zásahom munície môže vybuchnúť tank alebo ho takzvane uvariť (cook off). Sila výbuchu munície závisí od jej množstva. Pri malom nastane pomalé vyhorenie. V predchádzajúci hrach to bolo založené na náhode. Ak ste zasiahli trup, tak bola nejaká šanca, že to vyvolá reakciu výbuchu munície. V Gates of Hell musí náboj skutočne zasiahnuť muníciu, aby vybuchla.
Poškodenie nábojmi a pevnosť komponentov má skryté matematické hodnoty, ktoré sa starajú o to, aby celý system fungoval. Nie sú to klasické healtbary, pretože hráč ich nevidí a vlastne ani neoznačujú život daného komponentu. Vývojári ich nazývajú ako pomocníkov. Napríklad 2 až 3 úspešne prerazenia trupu Panzeru 3 45 mm delom s 20K nábojom ho vyradia z prevádzky. Ak sa zameriate na miesto, kde je munícia, bude stačiť jeden alebo dva zásahy. Ak použijete náboj bez výbušnej náplne, napríklad APCR, tak zvýšite šancu prerazenia, ale bude treba viac zásahov na zničenie trupu. Takýto náboj je dobrý ak chcete vyradiť posádku v tanku, ktorý si následne môžete ukradnúť.
Ako som spomenul vyššie, jeden z komponentov je aj palivo. Ináč sa pri zásahu bude správať benzínový motor a ináč dieselový. Benzínový ľahšie splanie.
Na RTS hru je to slušne prepracovaný systém, ktorý si môžete už teraz vyskúšať. Na Steame prebieha playtest demo, do ktorého sa môžete ľahko prihlásiť cez store page hry. Jediná podmienka je, aby ste vlastnili aspoň Call to Arms: Basic Edition.
Viac sa môžete o tom dočítať v dev blogu.
PC
Vývoj: Digitalmimdsoft / Barbedwire Studios Štýl: Stratégia / Akcia | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|