Fallout 4 |
Spomeňme si na Fallout 4.
6.0
Mal som 15 rokov, vstával som skoro ráno aby som stihol live konferenciu Bethesdy a aby som sa dozvedel viac o novom Falloute.
Todd Howard má vo svojom S.P.E.C.I.A.L vylevelovanú charizmu na 10 a väčšinu svojho času asi grindoval speech.
Hej, v tej dobe som mal zimomriavky až za ušami a veľmi som sa na nový Fallout a jeho nový grafický kabátik tešil. Tešil som sa až príliš.
Fallout 4 nie je zlá hra, ale nie je to RPG na aké som bol zvyknutý v predošlom diely a síce New Vegas. Samozrejme, že aj trojka bola o niečo horšia, čo sa možností týka, ako New Vegas, ale to som nejako v tej dobe prijal.
Fallout 3, Skyrim aj Fallout 4 majú spoločnú vec hneď zo začiatku hry - dlhé intro.
Takže, pozrel som si začiatočnú cutscénu, objavil sa v kúpeľni a začal si vytvárať postavu, ktorú mi moja drahá polovička (ktorá sa mi chcela pred zrkadlo silou mocou nahrnúť) sem-tam okomentovala.
Artwork a pastelové farby sa mi veľmi pozdávali a graficky hra vypadala vcelku dobre (dobre na to, že to bol x-krát prefiltrovaný Gamebryo engine, ktorému tvorci zmenili meno na Creation, ale podstata vyhádzala z Gamebryo enginu).
Prešiel som si tvorbou postavy, pokecal s Vault-Tec pracovníkom, dal svojej postave vlastnú charakteristiku a utekal do Vaultu.
Celý tento začiatok hry sa mi zdal príliš rýchly, chápem, že pri hrozbe jadrového útoku by som sa asi nezastavil susedovi na kávu a pár cigariet, ale budiž no.
Fast forward dopredu a ja som sa konečne dostal z Vaultu a predomnou sa ocitol výhľad na krajinu. Bolo to fajn, nemal som nič proti, páčilo sa mi to.
Fallout 4 bol ale veľmi slabo napísaný (čo sa týka príbehu a dialógov). Možnosti voľby odpovede vašej postavy niekomu s kým ste sa rozprávali boli proste hlúpo navrhnuté.
Zo štyroch možností odpovede, sú 3 kladné a jedna vo forme toho, že sa vrátite neskôr a toto bola hlavná vec prečo sa mi Fallout hneď zo začiatku trocha zhnusil.
Mať nadabovanú postavu mi zo začiatku prišlo tiež dosť cool, ale viaže sa to na môj problém s dialógmi a to, že postava vôbec emočne nezodpovedá môjmu emocionálnemu rozhraniu. Mám na výber odpovedať smutne, lebo mi uniesli syna alebo zabili ženu, ale popravde to bola posledná vec, ktorá ma na začiatku môjho prvého hrania zaujímala.
A to je ďalší problém tejto hry. Má to byť RPG ale hra ma vhodila do sveta a nanútila mi byť tým, čím ona povedala, že budem - bývalý vojak a number one tatinko.
Ako u Bethesdy býva zvykom sú tu zaujímavejšie questy ale aj opakujúce sa stereotypné questy typu - nájdi-to-a-prines-to-alebo-niekoho-zabi.
Nehovorím, že som sa pri tejto hre nebavil, občas som sa aj zasmial a nebolo to celé až také zlé. Prešiel som aj DLC a zatiaľ čo Far Harbor malo zaujímavú temnú atmosféru, Nuka World mi prišiel o trochu nudnejší. V Nuka Worlde bolo viac frakcií nájazdníkov a najmä u nich ste mohli zažiť bezduché fetch questy.
Dizajn sveta a grafická stránka tejto hry je pre mňa na dobrom bode, gameplay taktiež ušiel, spoločníkov, ktorí vás môžu sprevádzať, je tiež dostatok a niektorí majú aj svoje vedľajšie misie, v ktorých o nich zistíte viac, alebo im môžete aj pomôcť s ich osobnými problémami. Je tu aj možnosť romancie pár spoločníkov, ale nečakajte od toho nič na štýl Witchera 3, môžete si medzi sebou povedať len pár milých slov a tým to končí.
Príbeh o pomste mŕtvej manželky a unesého syna ma moc nebavil, bol mi jasný už v polovici hrania a celkovo sa mi to zdalo nejaké divné. Nepriatelia väčšinou používali len jeden typ zbrane a jej variácie - pipe rifle, z power armoru sa stala mainstreamová vec a používať ho mohol ktokoľvek, stačilo mať fúzne jadro, ktoré tiež nebolo nejak extra ťažko získateľné, stačilo mať otvorené oči v pár lokáciach a trochu nafarmiť zátky a mal som jadier toľko, že som ich musel predávať. Za celú hru som aj tak power armor používal žalostne málo, pretože ma to s ním absolútne nebavilo.
V hre je opäť viacero frakcií ku ktorým sa môžete pripojiť a robiť pre nich vedľajšie úlohy, no pred koncom sa pridáte len k jednej. A koniec? Ten bol fádny. Naozaj som sa tešil, že aspoň koniec vo mne niečo zanechá a naschvál som si nečítal reddit a iné fóra aby som si ho nevyspoileroval. No ku koncu som sa chytal za čelo, že prečo priemernú hru zakončili podpriemerným vyuzlením. Celkovo je tento Fallout skôr FPS shooter s prvkami RPG, s priemerným príbehom, na zastaralom engine, trochu lepšou grafikou a mám pocit že tento veľkolepý comeback sa moc nepodaril. Určite sa casual hráč zabaví, no pre mňa ako fanboya série je táto hra bez možnosti druhého rozohrania. Steam mi ukazuje 90 nahraných hodín a pochybujem, že k ním ešte pripočíta hodinu naviac. Strávil som v tomto Falloute najmenej času oproti predchodcom a aj tých 90 hodín je tam kvôli tomu, že som najprv robil vedľajšie úlohy - ktoré ma neskôr omrzeli, keďže boli dookola to isté, no a najmä vďaka DLCs. Potom som chcel už hru čo najskôr dokončiť a užiť si aspoň koniec…neužil som si ho.
Ďalšia vec sú settlements, alebo teda možnosť si vytvoriť svoju vlastnú kolóniu preživších, stavať im domy, generátori na elektrinu, obranné strelné veže, apod. Materiály ste zbierali po celej mape, či už vo forme itemov, ktoré ste rozkladali a z nich získavali suroviny, alebo ste v stavebnej zóne mohli scrapovať aj väčšie objekty ako autá, kusy dreva, pneumatiky. Celkovo sa mi aj táto feature zdala nedotiahnutá do konca, priam nudná a ani som ju moc nevyužíval. Postavil som si jeden settlement v oblasti, kde sa pred jadrovým útokom nachádzal môj dom a susedstvo a nejak sa o to potom viac nezaujímal. Pre mňa úplne zbytočná vec v hre, stavba objektov bola nedomyslená, keď ste chceli postaviť podstavu pre nejakú budovu na nerovnej ploche, mali ste smolu, pretože terén zasahoval cez ňu a tým pádom to vypadalo zle, takže som stratil záujem sa tejto činnosti aj v hre venovať.
Bethesda mohla dať vývoj radšej do rúk niekomu ako Obsidian, plne sa venovať Starfieldu a tým by sa všetko urýchlilo a možno aj TES6 by prišiel skôr a môj výlet do Bostonu sa, bohužiaľ, nevydaril tak, ako som dúfal.
+pár zaujímavých questov
+far harbor dlc
+obstojná grafika
-zlé dialógové možnosti
-dabing hlavnej postavy
-bugy
-nudné konce
-nuka world dlc
-nie je to rpg
-občas neprehľadný pip-boy
-deathclaw vôbec nie je nebezpečný ani na hard:-)
- málo dôvodov na druhé prejdenie hry
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Bethesda / Bethesda Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|