Preview na Final Fantasy 16 |
Prekoná Final Fantasy XVI prekliatie značky?
Prekoná Final Fantasy XVI prekliatie značky?
História
Final Fantasy je dlhoročná videoherná séria, ktorá vošla do povedomia najmä vďaka svojmu siedmemu dielu. Prvá 3D hra v sérií zaznamenala celosvetový úspech a na niekoľko rokov zaradila tzv. JRPG žáner medzi mainstream. Final Fantasy VII bola “must have” titulom na prvý Playstation (podľa oficiálnych čísel druhá najpredávanejšia PS1 hra) a podobne to bolo s príchodom PS2 a Final Fantasy X.
Prekliatie značky?
Po veľkých úspechoch prišli však aj neúspechy. Film Final Fantasy: The Spirits Within bol prepadák a otec Final Fantasy série Hironobu Sakaguči bol prakticky donútený odísť zo Squaru. Square Soft sa zlúčil so svojím rivalom Enixom a vytvoril sa tak Square Enix a podľa mnohých sa vytratilo čaro Square Soft hier. Vývoj Final Fantasy hier bol odvtedy akoby prekliaty.
Final Fantasy XII mala problémy keď pre dlhý vývoj odišiel kvôli zdravotným problémom uprostred vývoja hlavný režisér.
Final Fantasy XIII mala problémový vývoj pre nejednotnú víziu a taktiež kvôli komplikovanej architektúre PS3.
Final Fantasy XIV: Online bol nevydarený pokus o druhú MMORPG v sérií lenže vedúci projektu o tomto žánry vela nevedeli a hra bola pri vydaní skoro nehratelná.
Final Fantasy XV mala dlhý a niekoľko-krát reštartovaný vývoj (pôvodne sa volala Final Fantasy Versus XIII).
Aj z týchto dôvodov kvalita posledných Final Fantasy titulov upadla a značka už nemá rovnakú prestíž ako mala v časoch PS1 a PS2.
Aj preto sa Naoki Jošida (známy tiež aj ako Yoshi-P) javí akoby taký mesiáš Final Fantasy značky. Práve jemu Square Enix pridelil za úlohu záchranu katastrofálnej Final Fantasy XIV: Online. A bol to práve on kto rozhodol že hru žiadne patche nezachránia a musí byť od základu prerobená. Po troch rokoch pod jeho vedením tak bola vydaná Final Fantasy XIV: A Realm Reborn, ktorá sa aj vďaka nasledujúcim datadiskom stala nie len jednou z najobľúbenejších FF hier, ale aj finančne najúspešnejšou hrou v sérií.
Niet divu že práve jemu a jeho tímu (Creative Business Unit III) pridelil Square Enix ďalšiu hru v serií, teda Final Fantasy XVI (zatiaľ čo Creative Business Unit I pracuje na FFVII Remake trilógií a Kingdom Hearts 4).
A keďže už tri mesiace pred vydaním hry bolo oznámené že hra je hotová, vyzerá to tak že FF16 mala, na rozdiel od predchodcov, pomerne bezproblémový vývoj (aj keď COVID zrejme vývoj o niečo predĺžil). To je zrejme výsledkom toho, že Jošida a jeho tím mal od začiatku jasnú víziu o tom ako má hra vyzerať. Podľa jeho slov FFXVI bola postavená na štyroch hlavných pilieroch ktorými chcú osloviť nielen fanúšikov značky ale aj prilákať nových hráčov ktorí FF hru nikdy nehrali.
Prvý pilier - Príbeh
Prvý a podľa Jošidu najdôležitejší pilier FFXVI je príbeh. Príbeh FFXVI je po dlhom čase návratom série do klasického fantasy sveta inšpirovaného stredovekou Európou. Svet zvaný Valisthea je domovom niekoľkých národov a kráľovstiev vybudovaných okolo obrovských magických kryštálov vďaka ktorým prosperujú, ale aj vedú vojny. Sami vývojári tieto kryštály prirovnávajú k rope v našom svete. Ďalším dôležitým aspektom sveta FFXVI sú Dominanti, teda ľudia schopný premeniť sa na Eikonov (v predošlých hrách Summons) čo sú obrovské monštrá schopné zničiť celé mestá. Hlavným hrdinom príbehu je Clive Rosfield a jeho mladší brat je práve takýmto Dominantom. Hra bude sledovať príbeh Clivea Rosfielda v troch dôležitých etapách jeho života, v jeho tínedžerskom veku, dvadsiatich a jeho tridsiatich rokoch.
Druhý pilier - Postavy
Práve hlavná postava, Clive Rosfield, predstavuje najväčší odklon od predošlých FF hier, keďže vo FFXVI budete ovládať iba jednu postavu. Pokiaľ teda nerátate Cliveovho verného vlka Torgala ktorému môžete dávať rozkazy počas súbojov (vývojári sa netaja že Hra o Tróny bola jednou z inšpirácií pre túto hru). V niektorých častiach hry bude Clive sprevádzaný ďalšími postavami ktoré mu budú pomáhať pri súbojoch, tieto postavy však nebude možné ovládať.
Tretí pilier - Grafika
Final Fantasy XVI je exkluzivita pre PS5, to znamená že PC-čkári si zrejme zahrajú až v budúcom roku a XBOX-ári si zrejme nezahrajú vôbec. Hra bola od začiatku designovaná na PS5, aj vďaka tomu nebude mať prakticky žiadny loading a bude mať in-game cutscény ktoré by HDD v PS4 nezvládala. Podľa vývojárov je tam tých cutscén viac ako 11 hodín. Možno aj preto sú v hre kontroverzné QTE ktorými chcú udržať hráčovu pozornosť. Jošida označil hru ako vzrušujúcu jazdu na horskej dráhe, keďže v hre sa striedajú akčné súboje a cutscény. Tiež je zaujímavé že hlas a motion-capture nahrávali Anglickí herci, takže japončina nebola hlavným jazykom. Čo sa týka sveta, nebude to open-world, ale bude rozdelený na menšie zóny a štyri väčšie oblasti (okolo 2x2 km) ktoré môžete preskúmavať na svojom chocobovi. Peniaze a podpora od Sony zjavne pomohli vylepšiť ich starý FF14 engine.
Štvrtý pilier - Súboje
Aj keď tradičné ťahové súboje nie sú v sérií Final Fantasy už nejakú dobu, FF16 bude mať plne akčný súbojový systém. Na dizajne súbojov pracoval Ryota Suzuki ktorý prišiel z Capcomu kde mal na starosti súboje v Devil May Cry 5 a Dragons Dogma. Práve Devil May Cry najviac pripomínajú súboje vo FF16 (Devil May Clive?). Clive bude postupne odomykať nové magické schopnosti Eikonov, ktoré bude možné následne vylepšovať. Hra ponúkne aj bitky Eikonov čo budú epické súboje s obrovskými bossmi. Každý tento bossfight má byť tak unikátny až máte mať pocit že hráte rôzne herné žánre.
Final Fantasy XVI je po dlhej dobe (snáď od vydania Witcher 3) asi najzaujímavejšia príbehová, akčná RPG hra v tradičnom fantasy svete. A ešte dlhšia je doba kedy sme dostali naozaj kvalitnú hru v sérií Final Fantasy (nerátajúc FFVII Remake). Otázkou je aká kvalitná bude hra ktorá kombinuje príbeh ako z Hry o Tróny z prvkami Final Fantasy, level dizajn z God of War: Ragnarok, súboje z Devil May Cry 5 a bitky z bossmi ako v God of War 3. Mnohých zrejme odradia dlhé cutscény a frenetický súbojový systém, alebo fakt že si hru nemôžu zadovážiť na ich platformu.
Hra vyjde 22. Júna exkluzívne na PS5. Hra dostane pred vydaním demo ktoré bude obsahovať začiatok hry.
Na čo sa môžeme tešiť
+akčné RPG vo fantasy svete
+temný fantasy príbeh s vekovým ratingom 18+
+skvelá hudba
+súboje Eikonov vyzerajú epicky
Na čo sa netešíme
-iba na PS5 (PC verzia zrejme príde až budúci rok)
-akčné RPG ktoré bude viac akčné ako RPG
-efekty pri súbojoch môžu byť až príliš
-že quick-time eventy budú otravné
-žiadne minihry
-tí čo neovládajú jazyky budú mať problém,
keďže hra nebude mať češtinu
PC
PS5 Vývoj: Square Enix / Square Enix Štýl: RPG
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|