Two Worlds II |
Jedno slovo.....Veľkolepé
9.5
Mohutný svet sa nemá čím pýšiť. Nájde sa v ňom veľa nebezpečných a neprebádaných jaskýň a veľa beštií z chuťou po krvi. Ihneď tá krv nemusí byť ľudská, no nebezpeč
ná háveď ohrozuje všetkých. Nejde o to či to je roľník, pastier alebo prostí obchodník. Ide o to, že sa všetko ľudské z povrchu zemského môže vytratiť behom sekundy a nikto nebude tušiť kto to zapríčinil. Každého ihneď napadajú otázky prečo, prečo dopadli takto a nemohli si žiť ďalej tak ako žili. Odpovede sú rôzne. Niekoho napadne, že niečo urobili zle, niečo čo sa už nedá napraviť, niekoho zas osobná vec, a tým najmúdrejším hneď padne na um, že im treba hrdinu. Akého hrdinu? Takého ktorému môžeme zveriť aj vlastné oko. Samozrejme, že to nemyslím doslova, no pointa je v tom, že niečo na svete je zlé a náš hrdina to potrebuje zastaviť. Nemusí sa toto všetko stať iba v reálnom svete, ale aj v našom obľúbenom virtuálnom, kde sa to nazýva Role Playing Game. Tento žáner je veľmi obľúbený a o zapísaní do listiny legiend sa pokúša veľa vývojárskych štúdii. Dnes tu máme naše obľúbené štúdia ako Bioware, Bethesda, ale tiež tu máme aj nie až tak známe štúdio Reality Pump. Viem, že mnohí z vás ho nepoznajú, tak ho vám trošku objasním. História tohto malého vývojárskeho tímu nie je až taká bohatá, aby som vám tu spomínal všetky tituly, no iste sa patrí spomenúť Two Worlds, ktoré sa pokúsilo konkurovať sériám ako The Elder Scrolls a Gothic. Spokojne zaspím aj keď poviem, že sa mu to až tak nevydarilo. Plusov bolo viac než dosť, no tých mínusov ešte viac a neboli to žiadne malé protiklady. Napriek tomuto neúspechu začali pracovať na novom pokračovaní, ktoré sa veľmi neprezentovalo, no dopadlo .......ne, takže sa usaďte a vychutnajte si nasledujúce riadky do sýta.
Ak ste hrali prvý Two Worlds, tak ste si určite povšimli jednu zásadnú chybu. Príbeh nebol žiaden boží výtvor a po čase bol stereotypný a nudný. Vzkriesenie malo prísť s druhým pokračovaním a môžem povedať, že sa vydarilo. Začiatok hry je bezpochybne najlepší aký sme v tomto žánri videli [nepočítam Mass Effect], ale ešte predtým ako sa naplno vžijete do hry si vytvoríte svoju postavu. Na výber síce nebudete mať také možnosti ako v The Sims, ale trošku slabšie možnosti. Načrtnúť si budete môcť rysy človeka, rasu, výšku a podobne. Ak by som mal započítať túto možnosť do plusov alebo mínusov jednoznačne by som ju zaradil do plusov, keďže sme už takéto možnosti v RPG už dávno nevideli. Hneď po dokončení sa dostávate priamo do akcie. Úvodné intro je jednoznačne vydarené a vidieť v ňom môžeme veľa podstatných vecí. Veľmi o tom nechcem prezradzovať, ale spomeniem, že sa hlavný hrdina a jeho fešná sestra dostanú do poriadnej kaše. Všetko už vyzerá stratene, no z ničoho nič príde pomoc z neznámej strany. Zachrániť sa podarí iba hrdinu a jeho sestra je vydaná na pospas osudu. Po úteku z väzenia sa hrdina dostatočne oboznámi so skupinkou záchrancov a pokračuje po svojej púti s cieľom nájsť svoju sestru a prinútiť pykať Gandohara za svoje činy.
Pekným spestreným popri normálnom zabíjaní je takzvané tiché zabitie. Prebieha tak, že si čupneme a priblížime sa zo vzadu k nepriateľovi. Následne stlačíme príslušnú klávesu a protivníka bodneme. Všetko to prebieha veľmi pekne a považovať to za mínus by bolo veľmi neobjektívne, a predsa sa toto ešte v RPG nikdy nevidelo.
Dúfam že ste sa nebáli o to, že táto rpg-čka bude bez poriadneho levelovania. Pravdou je vlastne opak. Prepracované skúsenosti a perky sú veľmi dobre vyvážené. Body budete vrážať do štyroch atribútov (zdravie, sila, obratnosť, mágia), avšak báť sa o to, že by nám to bolo na nič by bola hlúposť. Ich využitie nájdeme v každom povolaní. Určite vám je jasné, že takú mágiu nevyužijete v bojovaní na blízko, ale miesto toho na prepracovaný systém mágie, ktorý funguje na primitívnych kartičkách, ktoré si môžeme buď kúpiť alebo nájsť. Nepochybujem o tom, že si hovoríte načo nám slúži taká obratnosť. Odpoveď je jednoduchá, ale tým viac geniálna, a pretože byť lukostrelec a nemať dobrú obratnosť je ako byť automobilový jazdec a nemať ruky. Možno som pridal až veľmi tvrdé prirovnanie, pretože sa obratnosť môže hodiť aj pri bojovaní na blízko. Hovoríte si prečo? Pretože uhýbanie bodnutiu je iste dôležitejšie než samotný boj. Posledné dva atribúty sú vám určite známe. Do životu sa určite oplatí investovať v každej situácii, pretože lektvarov nie je neobmedzene. Keď som posadil silu až na koniec určite to neznamená, že ju budeme najmenej potrebovať, práve naopak. Na napínanie luku a bojovanie je to tá najvhodnejšia vlastnosť, ktorá nám pomôže sa dostať z rôznych kolízii.
Dúfam, že ste si nemysleli, že to je všetko, pretože je tu toho ešte omnoho viac. Napríklad také skúsenostné body sa nám určite zídu. Po každom novom leveli ich dostaneme. Väčšinou po dvoch alebo troch, podľa toho o aký level ide. Premýšľať sa pri vyberaní bude a to vo veľkej miere, pretože mrhať sa nebude iba do klasických bojových, lukostreleckých a magických schopností, ale aj do vedľajších. Z nich určite môžem odporučiť odolnosť, plíženie a zlepšené zabíjanie zo vzadu, keďže tou istou dýkou s tými istými skúsenosťami nezabijeme bodnutým všetkých. Napríklad také stráže v meste. Na tie budete potrebovať veľa skúseností so zabíjaním, a samozrejme dobrú dýku s veľkým poškodením. Neoddeliteľnou vecou v tejto hre je aj vyrábanie predmetov, lektvarov, kúziel a rôznych iných vecí. Určite vás zaujíma, čo sa od tejto zložky dá čakať. A ja vám len poviem, že naozaj veľa. Čo ma úplne prekvapilo je systém získavania surovín. Nie, nie je to žiadny otrepaný systém kúpiť a urobiť, ale zo zbraní a predmetov. Ešte pred vyhodením zbrane je najlepšie si ju rozobrať. Vzniknúť z nej môže hocičo. No najčastejšie budete vídať drevo a kameň. Rozhodne nečakajte, že po rozobratí sa bude dať ešte zo zbraňou bojovať. Stratí svoju cenu a môžete ho akurát tak vyhodiť. Ak náhodou nájdete nejakú rastlinu, tak si z nej môžete vyrobiť hocijaký lektvar. Samozrejme, že jedna rastlina stačiť nebude. Základom je dobre kombinovať a výsledkom môže byť všeličo. Od lektvarov na obnovenie many až po nadobudnutie sily. Ešte predtým ako ho uložíte si ho môžete ľubovoľne pomenovať, aby ste vedeli pod akým názvom ho hľadať.
Veľakrát sa stretnete z vypáčením zámkov. Na začiatok je to všetko jednoduché, stačí trafiť pakľúč do správnej dierky a zámok je otvorený, no postupom času sa všetko bude zhoršovať a vypáčiť zámok bude peklom. Zas až tak doslova sa to brať nemôže, no veľakrát ide o čas a stihnúť všetko úspešne zvládnuť je veľmi obtiažne. To čo býva poväčšine iba MMO sa objavilo aj v tomto a nie je to nič iné než hot-keys, do ktorého si môžeme uložiť napríklad zbrane a jednoduchým stisnutým pomocou toho ihneď vytiahnuť.
Možno si už hovoríte, že Two Worlds 2 je geniálna hra, no aj majster tesár sa niekedy utne a tu tomu nie je inak. Popri veľkých kladoch sa nájdu aj veľké protiklady. Vlastne povedať, že sú to až také veľké nie je práve najvhodnejšie. Možno sa mýlim, možno nie, ale tých pár mínusov, čo je v tomto geniálnom diele nie je až tak závažných, no predsa tešili ste sa na prehľadný inventár? Hneď sa prestaňte. Tešili ste sa na prehľadný zápisník úloh? Tiež sa prestaňte. A zase, tešili ste sa na dobrú AI? To je ďalšia chyba, no pochybujem, že niekto sa na takéto veci vôbec tešil, pretože to nie sú žiadne závažné mínusy. Myslím, že viacerým bude vadiť ten neprehľadný inventár, no dobrá správa je, že od fanúšikov sa práve vypustil malý mód, ktorý vám ho upraví a bude prehľadný, takže jeden mínus preč. Ďalšie sa zatiaľ neodstránili, no už je na povrchu prvý patch, ktorý toho celkom dosť opravuje. Bez čoho by RPG žáner zanikol a ani neexistoval sú úlohy, ktoré všetci väčšinou nazývame questy. V tomto prípade ide o niečo nezabudnuteľné. Questy sú neuveriteľne rozsiahle a skoro vždycky sa stretnete s nejakou prekážkou, ktorá vám postup pekne skomplikuje. Na výber je vážne pekná ponuka questov, ktorá sa delí na hlavné, vedľajšie a pre guildu. Hlavné úlohy sú logic
ky najdôležitejšie a bez ich plnenia na postup v príbehu môžete akurát tak zabudnúť. Vedľajších je ešte viac a väčšinou ich budete získavať niekde na ulici od ľudí alebo na nástenkách podobne ako v Zaklínačovi. Nakoniec tie najlepšie a to sú guildy, pre ktoré budete robiť rozmanité úlohy a postupne sa budete zasvecovať do útrob guildy. Na záver spomeniem, že herná dĺžka je solídna (50h.). Po dokončení príbehu si ďalej môžete užívať ostrov a prebádať neprebádané. Podľa mňa som už toho dostatočne veľa spomenul, aby bolo zaručené, že táto hra je perfektná RPG, no vývojári nám pripravili aj malé prekvapenie v podobe minihier. Ponuka je skutočne perfektná. Nájdete tu klasický, ale stále zábavný poker, ale aj takú malú hudobnú hru, ktorá sa veľmi podobá jednej hudobnej hre. Funguje tak, že si musíte kúpiť nástroje na hranie, a potom už len hrať. Ak by som mal hodnotiť ponuku zbraní, rozhodne by som ju vychválil do nebies. Ako som už spomínal zbrane sa radia do troch kategórii, pričom v každej nájdete niečo cez 36 zbraní, čo je rozhodne krásne číslo.
Plusov v tejto hre je ako jahôd v lete a tento fakt neobchádza ani krásne vymaľované prostredie. Či už sa nachádzame na púšti, lese alebo vode, vždy sa pozastavíte a pokocháte sa tou nádherou, ktorá na vás vyskočí. Tešiť sa môžete aj na dopravné prostriedky, kde nájdete dva kúsky. Prvý je klasický kôň, ktorého získate už na začiatku hry. Ovládanie koňa je výborne, ako aj hlavného hrdinu. Veľká škoda pri koňovi je, že nemôžete sním prejsť cez teleporty, čo veľakrát zamrzí. Druhý prostriedok je originálna malá loďka s tiež veľmi dobre zvládnutým ovládaním. Tieto prostriedky vás pekne chránia pred stále nabiehajúcimi nepriateľmi. Apropo nepriateľov je tiež rozmanito a vývojári sa vážne pohrali s ich charakteristikou. Naznačujem tým, že každý netvor má svoje slabiny, na ktoré je citlivý. Počet nepriateľov je úctyhodný. Rozhodne medzi nimi čakajte kúsky ako divé prasce a podobné príšery. Konečne prichádzame k tomu na čo som sa najviac tešil. A to nie je nič iné ako technické spracovanie, ktoré je našťastie výborné. Tiene efekty a všetky ostatné prvky sú výborné zvládnuté. Hra taktiež podporuje Direct 11 a vďaka tejto možnosti sa vám naskytnú oveľa krajšie vizuálne orgie. Jediné, čo by som mohol grafickej stránke hry vytknúť je stvárnenie občanov. To je proste strašné. Rozmazané textúry a efekty sa rovnajú roku 2005. Ešte, že to nič nemení na výslednom hodnotení, pretože ostatná časť grafického stvárnenia to všetko zachraňuje. Ak sa bojíte, že vám počítač túto hru nepotiahne, tak sa nebojte, avšak nedá sa povedať, že optimalizácia je nejaké umelecké dielo, no hru rozhodne potiahnete na všeličom, čo nie je staršie ako štyri roky.
Ak by som vám mal naznačiť, čo môžete očakávať na vašich ušiach určite by som to veľmi nezveličoval, pretože zvuk doslova hladí naše uši. Krásne efekty zvuku ako žblnkanie vody, trávy a ostatných vecí si vychutnáte na plnej čiare, avšak s poriadnym ozvučeným a 5.1 reproduktormi sa vám naskytne to, čo ste ešte určite veľakrát nepočuli. Možno to takto neznie veľmi zaujímavo, ale vyskúšať to rozhodne musíte.
Jednoznačne veľké plus hry je dabing hodný filmového trháku. Taký kvalitný dabing som naposledy počul v Mass Effecte, kde to dabovali najlepšie platené hviezdy na svete. Samozrejmosťou dabingu je kompletné nadabovanie každej postavy v hre, vrátane hlavného hrdinu. Určite ste čakali aj dobré kúsky v hudobnej zložke, ktorá je tiež výborná. Každá skladba zapadá presne do určitej situácie a každú pesničku si určite naplno vychutnáte.
No čo už... Posledný Gothic sa veľmi nevydaril, a tak sa plne otvorila cesta pre pokračovanie Two Worlds, ktoré dopadlo nad očakávania dobre. Čakať môžete naozaj veľa vecí. Spomenúť sa zaslúži grafické spracovanie, hudobná zložka hry a perfektný príbeh. Všetko toto si dajte do kopy a výsledok bude jedno z najlepších RPG tohto roka. Tak načo čakáte??
+ Veľkolepý príbeh
+ Super ovládanie
+ Grafické spracovanie
+ Kôň
+ Perfektný dabing a hudba
+ DX 11
+ Celkom optimalizácia
+ Hrdina
+ Všetky schopnosti a perky
+ Vytvorenie hrdinu podľa vlastných predstáv
+ Množstvo vecí
+ Bezkonkurenčný svet
+ Zábava na dlhú dobu
- Neprehľadný inventár a záznamník úloh
- Slabšia AI
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Zuxxez Entertainment / Reality Pump Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|