Saboteur |
GTA štýl zasadený do prostredia druhej svetovej vojny…
8.0
Píšu sa roky 1939 až 1945, teda roky v ktorých sa celý svet trápil pod záštitom druhej svetovej vojny. Trápilo to tiež Seana a jeho priateľov. Sean Devlin írsky mechanik, odmalíčka chcel byť pretekár, žijúci vo francúzskom hlavnom meste, ktoré rovnako ako veľa iných oblastí, trýzni druhá svetová vojna.
Sean je írsky chlapík, ktorého donedávna zaujímali akurát tak ľahké ženy a chlast. Politické konflikty boli to posledné čo ho trápilo, ale nacisti mu ležali v žalúdku. Po menšom konflikte s nimi, zabili Seanovi jeho najlepšieho priateľa a z ingorantského mechanika sa stal muž, ktorý azda najaktívnejšie viedol odboj proti režimu vlády Adolfa Hitlera. Odboj pre Seana nespočíva v štrajkovaní s tabulami pred fašistickým ústredím. Mechanik chce odbiť rovnakou mincou a síce so samopalom v ruke. Nacistov je plné mesto a temperamentný Ír sa nemôže nečinne prizerať tomu, ako padá jeden ľudský život za druhým a nie je sám. Vittore, Veronique, Jules či Luc sú s ním v boji proti fašizmu.
Samozrejme postupom času bude odboj silnieť a postavenie pár nespokojencov sa časom strhne na veľký boj proti nacistom. Sean bude vodca odporu. Mohli by ste si povedat, že vojnových hier o druhej svetovej vojne bolo dosť, ale toto ani zdaleka nie je klasická vojnová hra. Už len third person kamera nám napovie, že je to skôr hra typu GTA, ale zasadená do vojnového prostredia druhej svetovej vojny... Kombinacia ktorá určite stojí za vyskúšanie. Príbeh v hre dotváral skvelú atmosféru The Saboteur a určite potešil.
Nič menej vzhľadom na dobrý námet si myslím, že sa z toho dalo vytrieskať ešte viac. Hlavným vinníkom nevyužitého potenciálu hry, ale určite nie je príbeh, ktorý patril k tomu najlepšiemu v Saboteur. Vinníka by som hľadal skôr v občas arkádovom spracovaní hry a viacerých technicky slabích veciach. Či už fyzika, ktorá bola veľmi slabá, alebo rôzne maličkosti ako spracovanie vody, pri nej som mal pocit, že som omylom spustil Mafiu 1.
Grafický dizajn by ale určite pôsobil omnoho lepšie, keby bol v hre anti aliasing. Hrany boli naozaj neostré a škaredé. Vykreslovanie absolútne odveci, dohľadnost podpriemerná a to som mal všetko naplno. Technickej stránke hry naozaj je čo vyčítať, ale aby som nebol nespravodlivý Pandemic potešil obrovským otvoreným mestom a pekným level designom. Štvrte ovládané nacistami, bez náznaku nejakého občianskeho odporu, boli farebne ladené do šeda a takisto tam neustále pršalo a všetko vyzeralo absolútne beznádejne. Netradičný ale zaujímavý prvok, ktorý dotváral pochmúrnu atmosféru druhej svetovej vojny. Kontrast medzi okupovanými miestami obsadenými nacistami a odbojovým štvrtiam bol veľmi vydarený. Dodáva to hre jedinečnú atmosféru.
Ďalším dôležitým prvkom hry je mesto. Veľmi pekne stvárnený Paríž, ktorý je obrovský... Eiffelova veža je krásne vyditeľná, tiez nacistické vzduchoľode sú všade okolo vás. V hre je takisto viacero lokalít hlavná lokalita pre Seana je podnik Belle. Podnik, hmmm... skôr bordel, takže Sean, klasický Ír, nemôže byž šťastnejší, ako keď príde do Belle, čo je vpodstate jeho domov, a zapáli si cigaretu. Lokalít je ale v hre oveľa viac a postupom času stále pribúdajú. Hra má takisto veľa áut či zbraní. Autá su spracované slabšie, či už jazdné vlastnosti alebo grafické spracovanie. Aj keď grafická stránka modelov nevyzerala zle.
Tiež závodné autá boli pekne spracované a mali pekný zvuk, ale dosť chýba deštrukčný model, ktorý je nulový. Audio tiež neohúrilo, napríklad hudba je taká nejaká, do takej doby určite mohli dať aj lepšiu, takže z rádií v aute máte na výber ale dobrej pecky sa nikde nedočkáte, navyše mám pocit, že každé z rádií hra 5 pešníčiek dookola... Potom tam chýbajú maličkosti typu, že keď zhodim plechový kontajner nič nie je počuť a podobné nedorobky... Ale zvuky zbraní sú obstojné rovnako ako zvuky motorov.
Saboteur je veľký projekt, ktorý ale narozdiel od iných komerčných hier ponúka veľmi slúšnú hernú dobu. 10/12 hodín hlavnej príbehovej línie je na dnešnú dobu veľmi slušné, s vedľajšími misiami poskočí herná doba na 15 možno 16 hodín a pokiaľ nechcete na mape žiadne upršané šedé miesto, musíte zničit všetky nacistické veže, reflektory a iné... takže pokiaľ sa rozhodnete nastoliť na vašej mape totálnu demokracie tak vám herná doba poskočí o ďalšie tri hodiny. Takže aby ste už naozaj nemali čo robiť v hre musíte si za ňu sadnúť na 18 hodín minimálne, to je naozaj viac ako obstojné.
Samozrejme koho hra baví presedí za ňou ešte viac času, kedže underground club v Belle je stále otvorený, závoďaký si môžte stále kupovať, v meste máte veľa vymožeností a preteky nájdete všelikde. Je veľa hier za ktoré sa neoplatí vyhodiť peniaze, pri súčasnom trende, kedy prejdete hru za jedno poobedie, viz. Call of Duty, ale pre hráča, ktorý má rád hry, založené na skutočných udalostiach, je Saboteur skvelá voľba a stojí to za to, 16 hodín kvalitnej zábavy
je dnes celkom dosť.
Ale aj napriek všetkým pozitívam to stále nie je tak dobré ako to byť mohlo, keby EA dali Pandemicu viac času na dokončenie hry. Chyby v hre sú síce po väčšine iba maličkosti, ale z detailov sa robí dojem a Saboteur občas po technickej stránke nemilo prekvapil okrem občasných bugov, najmä vecami, ktoré som písal vyššie. Pokiaľ by tieto detaily Pandemic doladil, Saboteur by patril medzi najlepšie hry roku 2010, ale aj tak sa Pandemic nemá za čo hanbiť... Takže v krátkom zhrnutí, je Saboteur veľmi dobrá hra, ktorá ale aj tak nenaplnila svoj potenciál.
Plusy:
+príbeh
+veľké otvorené mesto
+herná doba
+skvelá netradičná atmosféra
Mínusy:
-niektoré grafické nedostatky
-chyby v hrateľnosti (cover systém a iné...)
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: EA / Pandemic studios Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|