Assassin's Creed |
Stredovek ako ho (ne)poznáme.
8.0
Nothing is true, everything is permited. Tak znie oficiálny slogan hernej pecky z roku 2008 Assassins Creed. Hra vyvolala v hernom svete rôzne dojmy. Jedny hru obhajovali, vyzdvihovali dokonalú grafickú stránku a dokonalú simuláciu stredovekého života, iný zase hru kritizovali kvôli jej stereotypným misiám a plytkému príbehu. Kedže patrím k tej prvej skupine, rozhodol som sa urobiť dôkladnú ,,pitvu" tejto hry.
Mnohými kritizovaný príbeh nieje v skutočnosti až tak zlý. Preberáte úlohu Desmonda Milesa ktorého unesie ,,farmaceutická" spoločnosť Abstergo, aby s pomocou ich najnovšieho prístroja preskúmali Desmondovu genetickú pamäť a vďaka nej našli stratený Templársky poklad kvôli ktorému sa viedli stáročia vojny. Abstergo totiž niesú farmaceuti ale novodobý Templáry z celej sily bojujúci proti dnešným Assassinom - vrahom. Bohužiaľ assassini už dávno niesu tým čo bývali a Desmondovi neostáva nič iné len ostať v zajatí Absterga a nedobrovoľne nechať nepriateľov prehrabávať sa v jeho genetických spomienkach. Desmond si teda ľahíňa do prístroja Animus a vracia vo virtuálnom svete do obdobia tretej križiackej výpravy. Tu už ale preberáte rolu dávneho predka Altaira pomocou ktorého budete v stredovekom blízkom východe hľadať a vraždiť významné historické postavy ktoré majú spojitosť s oným pokladom a s templármy.
Bohužiaľ spomínané vraždy prebiehajú vždy rovnakým spôsobom. Dostanete informácie v ktorom meste sa daný cieľ nachádza, v meste urobíte dôkladný prieskum, zozbierate dôležité informácie o cieľi a hurá do plnenia poslania. To je všetko. A toto robíte počas celej hry deväťkrát. Trošku stereotypné nemyslíte? Vďakabohu za vedľajšie misie. Tie sú natom podstatne lepšie ako hlavné misie. Je ich síce len pár druhov ale aj tak vedia pekne predĺžiť hraciu dobu. Vďaka vedľajším misiám ale hlavne dostávate spomínané informácie o svojej obeti. Či už plnením poslíčkovských misií, vraždením otravných veliteľov alebo fyzickým získavaním informácií. Ďalším pekným vedľajším prvkom je pomáhanie obyvateľom alebo učťencom ktorých otravujú miestny vojaci. Keď týmto ľuďom pomôžete vedia sa vám aj náležite odmeniť. Buď zdržia prenasledovateľov alebo vám pomôžu splynúť v dave.
Ďalšou peknou vlastnosťou hry je voľnosť. Ak sa vám nechce môžete sa v pokoji poprechádzať po meste a sledovať miestny život. Ten je zachytený veľmi realisticky. Ženy chodiace s džbánmy s vodou, obchodnícy ponúkajúci svoj tovar, hliadky udržiavajúce poriadok v meste, vyššie spomínaný obyvateľia a účenci, a ešte veľa iných vecí. Vidieť že mesto naozaj žije. Ale ani vidiek nieje na zahodenie. Dedinský život sa tu veľmi nelíší od toho mestského ale aspoň je tu kľud a pekná príroda. A aby ste sa po mape netúlali poslepiačky, autori pridali pekný prvok na aktualizáciu vašej mapy. Stačí vyliezť na jednu s predurčených budov a Altair si urobí z výšky pekný obraz otom čo sa deje v okolí. A aby ste sa nemuseli trepať dolu dve hodiny, stačí urobiť efektný skok z budovy priamo do kopy sena. Tieto kôpky sena tu neslúžia len na záchranu života pri skou z výšky ale aj na ukrytie pred nepriateľmi. Tu ale môžete využiť aj učencov, ľudí sediacich na lavičkách ale aj strešné altánky.
No čo sa týka AI je to vcelku v poriadku. Pri odhalení vás nepriateľia dokážu prenasledovať dlhú dobu a len tak ľahko im neutečiete. Ak keď už nieje možnosť úniku, treba bojovať. Tu sa nepriatelia strategicky rozmiestnia okolo vás a po jednom útočia. Je jednoduché bojovať proti obyčajným vojakom ktorých zabijete jedným šmahom meča, ale bojovať proti rytierom v brnení je už iná káva. Dokážu blokovať vaše útoky a s úspechom ich premieňať na protiútoky.
Keď už spomíname boje, je treba ešte vyzdvihnúť ovládanie a systém súbojov. Ovládanie je veľmi jednoduché. V prevom hornom rohu sú vyobrazené možnosti ovládania. pre každú časť tela je pridelená iná klávesa. Môžete ovládať hlavu, prázdnu ruku, ozbrojenú ruku a nohy. Ale pri stlačení a držaní príslušného tlačítka sa možnosti zmenia na odstrčenie počas behu a šprint. je to vlastne taký akčný režim. Čo sa týka bojov je to jednoduché a elegantné. Držaním tlačítka ste v obrannom postoji a v správnu chvíľu môžete vykonať protiútok alebo sa môžete vyhýbať silným útokom ktoré by ste nevykryli. V skratke, Ubisofťáci to vymysleli dobre. Je to originálne a funguje to.
Ako sme už zvyknutý, Ubisoft vypúšte len tie graficky kvalitné tituly. AC nieje žiadna výnimka a ponúka nám bravúrne grafické spracovanie a vynikajúcu optimalizáciu. Grafika je plná efektov a ostrých textúr ktoré potešia nejedného hráča. Architektúra je priam dokonalá, modely postáv sú do detailu vyšperkované a mo-cap urobil svoje, čo vidieť ako pri obyčajnej prechádzke ale aj pri súbojoch. Aj mimika tváre je pekná a dokonale zachyťuje aktuálny výraz tváre. Čo sa týka optimalizácie tu nieje čo riešiť. Na spustenie nepotrebujete žiadne delo, stačí priemerná mašínka. Hra vyzerá dobra ako na minimálnych tak na stredných detailoch, ale pre spustenie na najvyšších potrebujete už trošku lepšiu grafickú kartu. Trochu ma zaskočilo keď som zistil, že hra beží rýcjlejšie v DX10 móde ako v DX9. Je to samozrejme pozitívne zistenie, kedže môžete pustiť hru s lepším výkonom a s krajšou grafikou. Holt, Anvil engine je zrejme kvalitný.
Ozvučenie má taktiež svoje čaro. Hudba je trošku rozporuplná. Niekedy nahodí kvalitný soundtrack, inokedy ju ani nepostrehnete. treba poriadny podmaz, to je pravda. Ale zase, zvuky sú natom oveľa lepšie. Hluk v mestách keď sa prechádzate po ceste, obchodníci voláju ľudí do svojich obchodov, len tak stojace skupinky ktoré vedú rozhovory, je to jednoducho paráda. Na vidieku budete zase počuť pekné spievanie vtáčikov, hučiacu rieku alebo zurčiaci potôčik. Čo sa týka dabingu tu sa tiež prejavila kvalita, najmä u českej verzie. Budete počuť samé známé hlasy z filmov alebo z televízie, dabing nepôsobí strojovo a cítiť z neho ľudskosť. Niektoré postavy majú rovnaké hlasy, ale to nevadí lebo sa jedná o postavy ktoré niesú dôležité.
Celkovo mi príde Assassins Creed ako výborná akčná adventúra ktorá zaujme hráčov svojím príbehom, grafickým spracovaním a dokonalým zachytením stredovekého života ale nepoteší zase po čase stereotypnými misiami a bohužiaľ nulovou znovuhrateľnosťou. To ale nič nemení natom že je to kvalitný titul.
PS3
PC Xbox 360 Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Montreal Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|