Resident Evil 5 |
Návrat ku koreňom ?
7.0
Afrika. Čierny kontinent. Kolíska ľudstva. Práve tento svetadiel bol hlavným dejiskom pre hry v roku 2008. Vydali sme sa tam ako žoldniery v Far Cry 2, ale aj ako Chris Redfield, hlavný hrdina série Resident Evil. Práve tu je zasadené piate pokračovanie tejto úspešnej survival horror série. Ale je to naozaj to pravé ,,survival"? Áno aj nie.
Príbeh hry je zasadený do fiktívneho mesta Kijuju v Afrike, kde je preradený Chris Redfield, člen týmu S.T.A.R.S aby tu so svojou novou partnerkou Shevou Alomarovou našli dílera bio zbraní Irvinga ktorý sa snaží predať vírus známi z predošlých dielov na čiernom trhu. Tu už stihol nakaziť obyvateľstvo preto je časť mesta v uzavretej zóne. Už po príchode vám je jasné že tu niečo nehrá. Vyziabnuté tváre obyvateľov, ich agresívne správanie, ubíjanie ,,čohosi" vo vreci v strede ulici počas bieleho dňa, to iste nieje normálne. Máte sa stretnúť sa vaším informátorom v mäsiarstve aby vám dal vaše zbrane a aby ste vy mohli ísť do akcie.
Veci sa ale zvrtnú a vy sa ocitáte na ústupe pred veľkou skupinou pochodujúcich domorodcov ktorý vám určite nechcú potriasť rukou. Ako správny hrdina iste začnete strieľať ale zistíte, že náboje tu nerastú na stromoch a že domorodci majú zrejme odolný organizmus, pretože znesú veľký nápor guliek. Najlepšie by bolo ustupovať a ako tak ich spomaliť paľbou, ale tu zistíte závažný fakt. Počas mierenia sa nemôžete hýbať. Autori sa nepoučili a toľko kritizovaný prvok z RE 4 neodstránili ale nechali ho tam. Tak vám neostáva nič iné len utekať ako o život. Potom pomocou príslušnej klávesy len zatarasiť dvere a je vyhraté. Ovládanie postavy je celkom v pohode aj keď dakedy by ste potrebovali ruku naviac, najmä v interaktývnych sekvenciách ktorými je prepchatá celá hra. Vyzerajú veľmi dobre ale neužijete si ich lebo budete mať čo robiť aby ste sa nepomylili pri stláčaní kláves. Ale aké je ovládanie vozidiel ? V hre budete síce ovládať len jedno vozidlo, a to motorový čln. Ten sa ovláda čisto arkádavo, tak žiadnu simuláciu nečakajte čo je dobre. Kto by chcel aby sa survival horor premenil na simulátor.
Ehm...survival ? Toto slovíčko RE 5 bohužiaľ nepozná. Teraz je to iba lineárna akcia z pohľadu tretej osoby. Nečakajte žiadne strašidelné miesta typu nemocnica v predchádzajúcich dieloch. Takmer všetko sa odohráva počas bieleho dňa, kedy nerobíte nič iné len kosíte davy zombíkov. Keď nastupuje noc človek si začne myslieť ,,Konečne tma ! To budú iste nejaké hororovky !" Omyl. Všetko čo dostanete bude len pár misií s tým istým nádychom. Všetko sa to zmenilo len na virtuálnu strelnicu.
A kedže je to strelnica, mali by ste dostať teoreticky nejaké zbrane. Tých je tu chvalabohu dosť, čo je po dlhom čase väčšie plus. Od viacerých druhov pištolí, cez rôzne samopaly a brokovnice až po také lahôdky ako guľomet a iné hračky. Ale ako som spomenul vyššie, náboje nerastú na stromoch takže musíte mať veľmi presnú mušku, a u zombiích platí že, keď chcete šetriť, mierte na hlavu.Nie všetci nakazený sú padavky, takže si pripravte dostatok munície na nejakých tých bossov a minibossov. Nie je ich síce veľa, ale aj ten najľahší vám dokáže pekne napraviť ,,fasádu". Naštastie tohto sa Capcom nevzdali, a celou sériou tiahnu bossov ktorý okorenia danú situáciu.
Kedže sme takto pekne rozpytvali ovládanie a iné zákutia tejto hry čo takto prejsť na to, čo si väčšina hráčov všimne ako prvé - technické spracovanie. To je musím uznať, jedno z najlepších aké som zatiaľ videl, aj keď sa jedná o dva roky starú hru. Dokonalé animácie, majstrovsky vymodelované postavy a herné lokácie, všetko je na jednotku. Trošku zamrzia občasné nekvalitné textúry, ale to je detail. A čerešnička na torte - optimalizácia. Tá je priam dokonalá, najma keď sa jedná o port. Na to, aby ste si hru užili v dokonalej kvalite tj. medium a low detaily, nepotrebujete žiadne delo. Hra bola testovaná na Core 2 Duo 2 Ghz, 3GB RAM, ATi 3470 a na spomínaných detailoch hra dosiahla stabilný framerate 30-35 fps. Následne boli všetky nastavenia zvýšené na maximum a dosiahol som 15-20 fps. Ďalej som testoval na i7, 6GB RAM, ATi 4870x2 a na max. detailoch hra dosiahla 70-80 fps, pričom framerate ani raz neklesol pod 70. Takto to má vyzerať keď sa optimalizuje.
Čo sa týka hudobného podmazu je to menšie mínus. Hudbu nikdy poriadne nezaregistrujete, buď preto lebo ustupujete pred davom lačných zombie, alebo jednoducho preto lebo vás nezaujme. Samozrejme nájdu sa aj také momenty kedy hudba dokreslí už tak dobre navodenú atmosféru ale zmizne tak rýchlo ako sa len dá. Aj keď je hudba nevýrazná občas treba tvorcu hudby pochváliť za dobre odvedenú prácu. Sú využité najmä klasické africké bubny ale začujete aj burácajúci orchester.
Nuž čo na to povedať. Resident Evil 5 nieje síce dokonalá hra, ale určite není ani zlá. Capcom sa vybral takou zlatou strednou cestou. Nič nové sa do hry nepridalo, naopak trochu sa z nej ubralo. Nemožnosť streľby počas pohybu, trochu nedoriešený inventár trochu uberá na kvalite hry. Ale zase geniálne grafické spracovanie, množstvo zbraní a ako vždy perfektný príbeh spomínané mínusy s ľahkosťou prevýšia. Aj keď to nieje RE na aké sme zvyknutý, aj tak to stojí za vyskúšanie.
PS3
PC Xbox 360 Vývoj: Capcom / Capcom Štýl: akcia / survival Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|