Tomb Raider 3 : Adventures Of Lara Croft |
Core Design vyráža opäť s legendárnou Larou Croft za veľkým dobrodružstvom. Tentokrát sa jedná o genetickú mutáciu človeka ktorú je možné vykonať za pomoci úlomkov z meteoritu. Svet je v ohrození a dokáže ho zachrániť len ako inak Lara Croft.
10
Nie je to ten najsilnejší, kto prežije, ani ten najinteligentnejší, ale ten kto sa dokáže najlepšie prispôsobiť ...
Charles Robert Darwin (★1809 - † 1882)
Core Design a Lara Croft opäť vyrážajú za novým dobrodružstvom. Po úspešnej Tomb Raider a akčnejšej Tomb Raider II ktorá priniesla veľa nového, no mala svoje chyby, sa Core rozhodlo všetko to napraviť a ponúknuť opäť niečo nové a dych vyrážajúce. Keďže sa v druhom diely Tomb Raider zapáčil hráčom akčnejší štýl, no zároveň chýbalo viac tombraiderovských misií, tvorcovia sa rozhodli tento pomer vyvážiťa predstaviť tak niečo nové a lepšie pod názvom Tomb Raider III Adventures of Lara Croft.
Ešte na úvod jede vtip na rozveselenie: Viete aký by bol najakčnejší manželský pár? Duke Nukem a Lara Croft.
Dej 10/10
Dávno, pradávno pred miliónmi rokov dopadol do Antarktídy meteorit. V tom čase bola Antarktída tropickou oblasťou kde žili zvieratá. Prvý kto meteorit objavil boli polynézsky ľudia, ktorý z neho vytvorili štyri artefakty. Tie uctievali v krátery meteoritu. Po tom čo zistili, že artefakty majú nadprirodzenú moc a spôsobujú im nešťastie, opustili mesto ktoré vybudovali a artefakty nechali v ňom.
Neskôr na tieto miesta zamieril Charles Darwin aj z námorníkmi a skúmal kráter. Moment! Darwin? Hm to mi čosi hovorí. Žeby genetika, vývoj človeka? Tak potom musí mať meteorit niečo s tým spoločné a to sa dozviete v hre, ale nie na začiatku. Na začiatok vás uvíta ukážka spred niekoľkých milionov rokov, kedy meteorit padol na zem a vzápätí sa dej presunie do súčasnosti, kedy sa skupina výskumníkov z RX-Tech rozhodne kráter skúmaťm. Keďže je vidno, že to miesto bolo kedysi obývané rozhodli sa ho bližšie preskúmať a pri odpaľovaní bomby natrafia na hrob, kde zistia že tam kedysi dávno skúmal dačo Darwin. Denník jedného z námorníkov získal vedúci RX-Tech Dr. Willard a dozvedel sa z neho, že existovali štyri artefakty ktoré posádka spolu s Darwinom rozdelili do rôznych kútov sveta. Najme si Laru aby ich našla.
Lara v zapadnutej džungli zahľadela na rieke loď.
Spočiatku sa nedá tušiť ako sa veci vyvinú. Uvidíte len Intro, z ktorého môžete chápať maximálne to že sa nejaký meteorit zrútil do džungle a vyhubil zvery žijúce v nej. Potom začínate s nič netušiacou Larov v Indií a až potom sa pomaličky začnete po kúskoch dozvedať podstatu všetkého. Z tých kúskov sa postupom času začne skladať veľký príbeh a pátranie po kúskoch pokračuje v plnej paráde po celom svete. Vzhľadom na to že si môžete vyberať po prejdení prvej misie kam zamierite ďalej, autory sa snažili príbeh zladiť tak aby ste nejakú zmenu nepocítili. V každom jednom levely stretávate nových ľudí ktorý s vami vždy prehodia zopár slov.Trápi ma len jedna vec. To že sa opakujú okolnosti z predchádzajúcich dvoch častí. Zajmú vás, zoberú vám zbrane a vy zase budete musieť byť nejakú tú chvíľu bez nich. Nie je to nejako extra škodlivé ale nie je to už moc opakujúce sa?
Hrateľnosť 10/10
Na ovládaní sa takmer nič nezmenilo. Je také isté ako aj v predchádzajúcej časti. Na jednej strane poteší toho kto nemá rád nejaké zmeny, na strane druhej sklame toho čo očakáva za každým niečo nové. Pohyby Lary sú stále tie isté, až na to že pribudlo šprintovanie a rúčkovanie po strope. V PC verzií je pohybov o trošku viac hlavne rôzne kotrmelce. K tomu šprintu, nemôžete s postavou utekať stále. Šprint je obmedzený čomu naznačuje aj tabuľka ktorá sa pri šprinte ukazuje. Ak ostane čierna, chôdza sa vráti do normálu, no pri šprinte môžete urobiť kotrmelec a energiu si aspoň čiastočne vrátiť. Šplhanie po strope je docela zábavné, no časom si ani neuvedomíte kde sa máte šplhať a kde nie. Kedže občas ked sú v podobe nejakého ťahavého brečtanu, dokážu pekne splývať s prostredím. A hra je o to ťažšia že pri rúčkovaní musíte držať tlačítko aby sa Lara nepustila a nespadla. Niekedy je takáto časť so šplhaním skrytá tak že ju na prví pohľad nevidíte. Napríklad v Pacifiku v jednej jaskyni. Spočiatku by sa zdalo že musíte doskočiť niekam na skalu no v skutočnosti na strop a prerúčkovať niekde inde. Preto doporučujem za každým sa obzerať a zvážiť kam skočiť. Máte na to pekne prispôsobený pohľad, ktorý si zapnete pomocou L1 a L2. K pohybom len to že sú také isté ako v predchádzajúcich častiach. Skok dopredu, dozadu, skok a obrátka a tak ďalej, nemení sa ani spôsob strielania zo zbraní, to všetko sa naučíte hneď na začiatku alebo máte možnosť si spustiť tréning.
Otravné Antarktické, zmutované včely.
Po prejdení prvej misie v Indií sa vám znázorní zemeguľa a vy si môžete zvoliť kam zamierite na ďalšiu misiu. Pre milovníkov lezenia po strechách v meste tu máme Londýn. Pre exotické typy Pacifik, pre akčných hrdinov a milovníkov záhad púšť v Nevade spolu z Areálom 51 ktorý skrýva množstvo záhad a pre otužilcov a milovníkov zimy Antarktídu. A pre tých ktorý sedia doma pri telke tréning v Larinom dome.
Čo sa týka počtu nepriateľov, opakuje sa systém z dvojky. Ten istý počet, no na šťastie majú menšiu HP, a preto do nich nemusíte strieľať toľko munície ako tomu bolo v predchádzajúcom diely. I zbrane majú väčšiu účinnosť, nie ako v dvojke že ste takmer ani nerozlíšili či strieľate z brokovnice, či z pištolí. Zbraní tú máte bohate veľa. Zastielate si z klasických „ Larovských“ pištolí , z brokovnice, harpúny, uzíku, granátometu, MP5, z bazuky a pištole tzv. Desert Eagle (Púštny orol). K tomu nejakú tú chvíľu si môžete zastrilať z malého dela, ktoré skôr svojou funkciou pripomína starý nemecký flak z druhej svetovej. Niektoré zbrane sú v hre tak umiestnené, že ich môžete ihned stratiť ani neviete ako. Napríklad taká brokovnica ktorú môžete nájsť na začiatku.
Terén prvej misie začína na akomsi kopci po ktorom sa Lara kĺže dole. Brokovnica sa nachádza ihneď pod nosom, no ak zle doskočíte, Lara sa zošmykne a pôjde dole a dole a vy už brokovnicu nemusíte mať. Teda aspoň už nie v Indií. Je potrebné mať všetky zbrane, pretože ich účinnosti sú oveľa lepšie odlíšené, než v predchádzajúcej časti. A samozrejme aj z toho dôvodu že ak vás niekde „nedaj bože stretne“ T-Rex, aby ste ho mali vôbec ako zastreliť, pretože neviem či by sa vám to tými dvoma základnými pištoľkami podarilo do rána. Ale i tak ich treba využívať najlepšie čo to len ide, lebo čím bližšie ste ku koncu, tým sú nepriatelia silnejší. To sa ale netýka bossov ktorý, sú náročný stále. I keď je najlepšie pred nimi neustále uskakovať, aby vás nezasiahli energiou ktorú vydávajú. Napríklad váš prvý boss šibnutí Tony. Strieľa po vás akúsi elektriku, ktorej zasiahnutie nie je moc príjemné najmä ak nemáte dostatok lekárničiek. Z bossov je najťažší boss v Londýne ktorým je Sophia Leigh s jej „Okom Isis“. Je to boss, ktorý má uteká po strechách Londýnu a neustále na vás útočí z diaľky. I vtedy keď sa snažíte niekam preliezť alebo prerúčkovať. Nedá vám pokoja, no potom stačí len trošku zapojiť hlavu a je po nej. Finálový boss nie je ani z ďaleka tak ťažký ako by sa na prví krát zdalo. Stačí len pozbierať štyri kúsky meteoritu a tým ho zabijete, samozrejme nebudem prezrádzať ako sa to stane. Kto by to bol tušil všetci bossovia v hre sú majitelia artefaktov z meteoritu. Aké nečakané.
Lara a jeden z bossov Sophia majiteľka svetoznámej kozmetickej spoločnosti.
K tým nepriateľom : opciám, tigrom, raptorom, supom, mutantom, hadom, jašterom, piraňám.... , (hm nezaložíme si ZOO?) len to že sa vyskytujú takmer na každom kroku. Takou novinkou sú nebezpečné piraňe, ktoré sa na vás budú hrnúť, ak v Indií čo i len vkročíte do nejakej rieky. I keď len preskakujete rieku, tak vás nespustia z očí a sledujú každý váš pohyb.Takou nejväčšou novinkou sú železný roboti v Indií. Hady ktorý sú tu tiež nie sú najmilší. Občas sú dobre maskovaný a len tak z ničoho nič na vás vyskočia. I keď hady, no kobra indická, pre tých kto nevie že žije v tropických pralesoch. To by sa ešte dalo obhájiť ale sup ktorého som v Indií stretla nie. Asi som v škole na hodine biológie chýbala kedy sa učilo o nejakom supovi žijúcom v hustých dažďových pralesoch. Okrem zvierat si zabojujete s pytliakmi, domorodými kanibalmi či ľuďmi zmutovanými z nejakým druhom tuleňa. V Nevade keď vás zabasnú, tak si môžete pomôcť tým že vypustíte z väzníc väzňov, ktorý budú zabíjať za vás. Jednak v tejto misií nemáte zbrane ale aj vám to dokáže pomôcť a uľahčiť prácu, keď ich vypustíte aspoň desiatych. To isté je v Pacifiku s raptormi. Len si ich kľudne nechajte nech zabíjajú pytliakov, budete mať menej roboty. Špinavú prácu nechajte im.
Aby ste si v hre ani len chvíľku nevydýchli, Core nám v tretom pokračovaní Tomb Raider série zakomponovalo veľmi veľa pascí a prekážok. Typickými sú padajúce kamenné gule. Hoc ste si ich už dosť užili v predchádzajúcom diele, tento krát na vás budú padať stále. I keď sa ich príchod dá predpovedať typickým hrmotom, ujsť pred nimi býva občas ťažké. Niekedy stačí potiahnuť len páku, vy čakáte že kde sa čo otvorí a ono vás to prevalcuje. Nemáte ani kam utiecť, pretože guľa ide oproti vám. V tom prípade to sú úseky s vyvýšeným terénom, kde sa treba skratka len skloniť niekde pod schod. No ak nie tak je z vás palacinka ala Lara. Je tu veľa ostrých šípov na ktoré sa dá veľmi ľahko napichnúť už ihneď na začiatku. Tieto pasce menia svoj vzhľad podľa toho akú misiu hráte. V tých akčnejších sú to pichľavé drôty, v tých tombraiderovských šípy či nejaké ostré hroty. I keď sa vzhľad zmenil jedná sa o tú istú pascu. Dajú sa prejsť buď tak že ich preskočíte, alebo prejdete pomalou chôdzou cez ne. Novinkou sú pohybujúce sa mreže ktoré sa pustia po celom objeme miestnosti a vám nezostáva nič len skryť sa do nejakej diery alebo výklenku. Vždy tam nejaký je.
Exotický pacifik ukrývy v sebe množstvo záhad.
Ďalšou z noviniek je pohyblivé bahno, do ktorého sa zabárate. Zoznámite sa s ním už ihneď v Indií. Má svoje hlbšie i plytšie miesta. Ak sa ponoríte, začne vám ubúdať kyslík ako je to pri ponorení. Ak kyslík zmizne začne sa znižovať HP. Klasický systém z predchádzajúcich častí. V Antarktíde kde je voda ľadová, pribudol i nejaký merač teploty, postavený na podobnom princípe ako to s vodou. Samozrejme že tam s Larou nemôžete byť ponorený dlho, nie je to žiaden termal park ale ľadová voda južného oceána. Ono spočiatku sa takto dajú pod vodou v Antarktíde nájsť len náboje a secrety, ale neskôr je potrebné sa ponoriť do tej vody tak či tak. Toľko k prekážkam.
Adventúrna časť nám priniesla tiež niečo nové. Okrem neustáleho zberania predmetov a vkladania ich do stien, aby sa vám dačo tvorilo sú tu hádanky v podobe stláčania kamienkov, strieľania do mriežok ktoré sa rozpadnú a ukrývajú niečo, či presúvania sa z miestnosti do miestnosti. Pod vodou sú to páky, no pribudlo aj niečo extra. Stačí ak nastane situácia, kedy nebudete vedieť kam ďalej alebo sa budete trápiť tým že ako doskočiť na nejaké miesto, ked nikde nič nie je. Stačí kdesi niečo potiahnuť a zapáli sa oheň, ktorý vám naznačí neviditeľné kvádre a vy sa po nich ľahko dostanete tam kde treba. Sranda musí byť!
Sranda bude aj pri riadení vozidiel. Do hry je zakomponovaných viacero vozidiel. Povozíte sa na baníckom vozíku, ako sa na pravého bádateľa patrí. Príde vám to ako skvelá minihra, pretože je potrebné nie len uhýbať sa rôznym prekážkam, ako prikrčiť sa alebo pribrzdiť, ale aj prepínať výhybky pákou ktoré sa vám objavia v ceste. Niekto si povie že to bude oddychovka ,no ihneď po prejdený prvej trati asi zmení svoj názor keďže, vykoľajenie sa, rozbitie držky o železnú tyč či tresknutie Larinej hlavy o nejakú tú prekážku nie sú veci príjemné pre hráča. No pre milovníkov automutilácie môže prísť docela zábava.
Jazda na motorovom člne v Antarktíde
V ponuke máme štvorkolku, ktorú si môžete odskúšať v tréningu, no neskôr sa s ňou zoznámite v Indií kde budete musieť preskakovať jamy a neskôr v Nevade. Ďalej je tu motorový čln, ktorý využijete v Antarktíde. V Pacifiku vás privíta kajak s ktorým budete musieť splaviť výr či iné prekážky. Priam dovolenkovým rajom na zemi sa dajú nazývať kanále na odtok Temži, v ktorých si môžete prehliadnuť nádherné sairatové útesy a potvory žijúce v jeho okolí, ktoré môžete pomocou malej miniponorky ničiť. I keď k tej miniponorke. Nemáte k nej prakticky žiaden kyslík. Vkuse musíte odbehnúť, niekde sa nadýchnuť a zase sa vrátiť k ponorke a pokračovať. Zdá sa vám to s tými počtom vozidiel prehnané? Áno, je to prehnané, no v hre to takmer nepocítite pretože celá hra je dlhá a každá jedna misia má viacero levelov. A keď budete mať riadiť to vozidlo v jednom zo šiestich levelov, i to keď tak len chvíľu, nikomu to nemôže uškodiť alebo ho to snáď ešte unudiť.
V niektorých misiách je hľadanie cesty náročné. Spočiatku vám misie v Anglicku môžu pripadať ako veľký chaos z ktorého sa dakto ťažko len vysomári, no postupom času sa naučíte hľadať cestu aj z takýchto misií kde cesta môže byť skrytá za závesom či mriežkou. I keď celá misia vyzerá ako jedno smetisko. Chce to len trochu viac rozmýšľať. Takisto je to pri hľadaný secretov. Musíte preskúmať každý roh aby ste ich všetky našli. Bývajú ukryté v Jamách, pod rastlinami, v strome a šachte. Za ich zberanie nemáte spočiatku nič, no ak ich nazberáte všetky čo len v hre sú, otvorí sa vám bonusový level All Hallows ktorý je najťažší v celej hre. Podľa mňa. No ak ho prejdete a začnete novú hru, Lara bude mať všetky zbrane a neobmedzenú muníciu, čo je nad mieru uspokojivé. Len pre informáciu, secretov je v misií 59 a sú v podobe munície, zbraní, lekárničiek, svetlíc a podobne. Nie sú to žiadne sošky dráčikov ako tomu bolo v predchádzajúcom diely.
Pohľad na All Hallows.
Jednou menšou nevýhodou oproti PC verzií je že si môžete ukladať hru len pomocou nazbieraných otravných krištáľov zelenej farby. V PC verzií je to možné kdekoľvek a kedykoľvek. Nie je to zase až tak strašné, stačí si ich len nazbierať primerané množstvo a uložiť kde chcete, to je celá veda. Inventár je ten istý ako poznáte z predchádzajúcich dielov. Prehľadný ako vždy. A samozrejme sa vám zobrazí tabuľka zo štatistikami po prejdení misie.
Opäť je tu tréning v Larinom dome. Zdokonalený najviac ako to len šlo. Môžete sa tu pohybovať vo viacerých miestnostiach, oproti dvojke pribudlo len pár miestností, no v telocvični pribudli nové prekážky a v celom dome je niekoľko hádaniek ako napríklad: stlačiť knihu a vypne sa vám v krbe oheň a potom sa môžete dostať cez krb až do tajnej miernosti. Alebo stlačiť páku a rýchlo prebehnúť k druhým dverám ktoré sa pomaly začnú zatvárať. Nie je za to prakticky nič. Za žiadnu z týchto hádaniek. Je to len čistý tréning ako sa správne pripraviť na hru. Avšak to najlepšie je že tréning obsahuje jazdu na štvorkolke. V tréningu je znova opičia dráha a teraz aj terče do ktorých je možné si zastrieľať. A opäť je tu otravný sluha Winston Smith a otravuje vás s čajíkom, no ako náhle nájdete zbrane tak si to rozmyslí a objaví sa v nepriestrelnom obleku, a môžete si aj zastrialať do neho pretože je nepriestrelný ako terminátor.
Pohľad na Tréning. Môžnosť vyskúšať si štvorkolku, strielanie do terčov, a veľa daľších noviniek.
Hrateľnosti dávam s čistým svedomím plný počet bodov pretože nemá žiadne chyby, žiadne zasekávanie sa pri sochách, zlé ovládanie či slabá AI nepriateľov. Tretie pokračovanie všetky nedostatky z predchádzajúceho dielu odstránilo a prekvapilo tak prvotriednou hrateľnosťou ako sa na konzolu PS1 patrí.
Grafika 8/10
Čo by sa na prví pohľad dalo o grafickom spracovaní povedať, je to že je len o chĺpok lepšie než bolo v predchádzajúcej časti. Možno to niekoho sklame pretože dvojka oproti jednotke vyzerala z grafického hľadiska oveľa lepšie. Treba zvážiť fakt že Tomb Raider III vznikol v relatívne krátkom čase. Preto ani boh vie ako lepšia nemohla byť. Tvorcovia si namiesto toho dali záležať na príbehu a hrateľnosti, či na dizajne levelov ktorý je nad mieru uspokojivý. Nebudú to už nudné nezaujímavé levely ako z predchádzajúcej časti. Bude to mix akcie a tombraiderovského čara. Veľké a nezabudnuteľné dobrodružstvo s Larou. Levely sú tak robené aby nenudili a aby priniesli pôžitok z hrania ako sa na Tomb Raider patrí. Postava Lary sa nevylepšila, no objekty či nepriatelia sú o dosť vylepšený. Sem tam akýsi ten polygón im pridali. Malé lekárničky, náboje a iné drobnosti už prešli do 3D formy. O to lepšie pre hráčov. V hre som nepostrehla ani nejaké zasekávanie postavy pri objektoch či Laru zarezávajúcu sa do steny. Všetky grafické chyby z predchádzajúcej časti pominuli.
Čo sa vylepšilo je voda, ktorá vyzerá o moc skutočnejšie a v ktorej plávajú drobné ryby. V prvej misií trošku prší a to je na vode najlepšie vidno. V leveloch je toho na pozeranie veľa. Poprechádzate sa po púšti až sa ocitnete niekde v Areáli 51, kde je to veľa záhad ak ste hrali hru Areal 51 určite viete o čom je reč. Tieto misie v púšti ani zďaleka nie sú tak náročné, ako v Londýne. Ako som už spomínala je to tam občas ako veľké smetisko odkiaľ sa nedá vysomáriť. Ono to tak aj naozaj je a horšie je že celá táto misia okrem niektorých úsekov je tmavá a tým sa cesta hľadá ťažšie. V takom Pacifiku sa niečo takéto stať nemôže, lebo je ihneď jasné kam treba ísť. Za to v Indií bolo problémové hľadať páky, skryté za kvádrami. Totižto kvádre vyzerali takisto, ako aj steny chrámov. Neboli vôbec prehľadné a preto sa tu môžno stane že sa tu zastavíte a nebudete vedieť kam ďalej. A to je len ďalším príkladom toho že Tomb Raider III je jedna z najťažších Tomb Raiderov z celej série.
Ujo zrejme netušil že tá osoba po ktorej strielal je Lara Croft.
Terén je podobný dvojke i ked o niečo lepšie graficky spracovaný, je stále hranatý, no jeho farba i zaostrenie je oveľa lepšie. Všetko je snímané z klasickej Third Person, ako tomu bolo aj v predchádzajúcich dieloch . I keď sa v teréne občas vyskytne úsek, kde je pohľad snímaní statickou kamerou z jedného pohľadu čo môže mať malú nevýhodu, najmä u hráčov ktorý sa s Larou ponáhľajú dopredu. Môže sa stať že sa naraz pohľad zmení a vy nezastavíte a padnete do jamy levovej. Preto treba ísť normálne a primerane a nikam sa neponáhľať, veď nikde nehorí, leda že by sa vám od hrania chytila konzola. Tretie pokračovanie Tomb Raider prinieslo ako prvé napodobnenie džungle. Nie je to nič extra, ale oproti ostatným častiam je to obrovský krok vpred. Okrem toho sa tu objavujú prvé drastické scény. Krv bola použitá už aj v predchádzajúcich scénachv no tu sa dá hovoriť aj o chýbajúcich končatinách či nejakých mutáciách.
Povedala som že tvorcovia vylepšili všetky možné chyby z dvojky čo je pravda no, jednu prehliadli. Najlepším príkladom je štvorkolka, stačí aby sa nepriateľ čo i len dotkol naštartovaného, nehybného vozidla, a ihneď umrie. Nie je to zase ani tak závažná chyba. Hrala som aj novšie Tomb Raidery a tá istá chyba sa opakovala. I tak to v hre možno ani nepostrehnete.
Čo sa týka Intra je zo všetkých doposiaľ najlepšie. Spočiatku vám príde ako dajaký dokument o zvieratách, pretože tá grafika je naozaj špičková. Nádherné intro poukazujúce na meteorit, jeho náraz a vyhubenie všetkých druhov. Potom sa ukážka presúva na súčasnosť a spoločnosť RX-Tech ktorá robí na už zľadovatenej Antarktíde výskum, a vzápätí objav ktorý dvaja pracovníci idú preskúmať. Ihneď po ukončení intra vstúpite do hlavného menu a tam si môžete vybrať rôzne nadstavenia obrazu, zvuku, či spustiť tréning, ale čo je hlavné i vašu prvú misiu.
Naozaj pripadá ako nejaký dokument.
Ukážky sú v Tomb Raider III o niečo chudobnejšie než boli v dvojke či jednotke, no o to zaujímavejšie. Napríklad keď Dr. Willard rozpráva Lare príbeh o Darwinovi a jeho výprave na Antarktide. Nádherná ukážka z Darwinovej výpravy, ktorú si budete pamätať snáď navždy. Tak je to i z Outrom. Nechajte sa prekvapiť. Okrem takýchto kvalitných ukážok sú tu i ukážky, v takej kvalite ako je sama hra. Tých je tu naozaj bohate veľa. Sú to väčšinou rozhovory, rôzne príbehy, či zdieľanie si pocitov.
Zvuk 10/10
Oproti dvojke je Tomb Raider III bohatšia na soundracky ako aj zvuky prostredia v ktorom hráte. Napríklad v Indií sú to zvuky zvierat žijúcich v pralesoch. To len pre prípad že by ste sa obávali tichých miest v hre. Tie sa tu nenachádzajú. Všade je to nejaký ten zvuk a občas nejaký pekný soundrack. Už v prvej misií sa zoznámite s jedným prekrásnym indickým a to už nehovoriac o tom koľko takých krásnych ešte bude. Prekvapilo ma že sa hra vracia, čo sa týka soundrackou k jednotke. Tichým a pokojným melódiám. Hudba nie je ani rovnaká ako z predchádzajúcich dielov, maximálne pozmenená a to sa týka hlavne známej melódie ktorá sa vám objaví v hlavnom menu. Nathan McCree ktorý zložil melódie aj predchádzajúcich piesni dokázal, že jeho meno niečo znamená. Sú to soundracky rôzneho charakteru. Jedny sú pokojné a pomalé, z druhých ihneď cítiť dobrodružstvo a nádych iných exotických krajín. Najviac soundrackou je akčného charakteru no objavia sa tu aj soundracky ktoré asi najlepšie vystihuje slovo "šok". Sú to hlavne zvuky ktoré vás nenápadne upozorňujú na blížiace sa nebezpečenstvo.Nebudem tu rozoberať že rozhovory a hlasy postáva sú výborne nadabované keďže je to čo sa týka Tomb Raider sérií už dávno známa vec. Zohľadním len to že sa vylepšili zvuky ktoré vydávajú zvieratá. Opičie, psie či tigrie a hadie, skrátka radosť hrať.
Tomb Raider: The Lost Artifact 10/10
Pretože Tomb Raider III Adventures of Lara Croft si ihneď získalo tisíce fanúšikov, v snahe zbohatnúť a zároveň tých fanúšikov potešiť vydalo Core Design exkluzívne v roku 1999 pre PC pokračovanie tohto dobrodružstva. Oproti minulému rozšíreniu z Tomb Raider II Golden Mask je to prvá Liga. Nie je to ani nudné, ani krátke, ani bez deju. Niečo oveľa lepšie. V tomto pokračovaní sa Lara dozvie o piatom úlomku meteoritu „Hand Of Rathmore“ a ako inak prepadne ju túžba po dobrodružstve a vydá sa tento úlomok hľadať. Hra sa skladá zo šiestych levelov, plne nabitých akciou a prepracovanými detailmi, napríklad medúzy vo vode.
Zopár záberov z postredia Tomb Raider III The Lost Artifact
Začínate na zámku Dr. Wilarda kam vás dopraví vrtuľník. Pod zámkom sa nachádzajú rôzne laboratória a katakomby vedúce až do SLINC (Sophiinej spoločnosti). V hre nájdete veľa nových potvor ako napríklad pterodaktila alebo rôznych opice zo ZOO. Zopár grafických hlúpostí na pobavenie sa, ale pekne spracované prostredie a preto sa nemôže stať že budete ľutovať toho, že ste si to zahrali. Misia končí v Paríži kde sa zo Sophiou zase stretnete. Poviem vám už len toľko že ak ste v nejakej recenzií čítali že to nie je možné stiahnuť tak je to blbosť. Je to doplnková hra ako sa patrí a oplatí sa zahrať.
Tomb Raider III adventures of Lara Croft patrí k najobľúbenejším u fanúšikov Tomb Raider série. Je dlhá, náročná, zábavná a pútavá. Dosť dôvodov na to si ju zahrať a zistiť že to tak je. Je to hra, pri ktorej sa rozhodne nebudete nudiť a ktorá vám prinesie ten praví pôžitok z Tomb Raider. V skratke povedané kto túto hru nehral nemôže vedieť čomu sa hovorí vynikajúca Tombraiderovka.
Plus
-Neobyčajný príbeh.
-Dlhá hracia doba
-Veľa postáv
-Pútavé misie
-Veľa hádaniek a pascí
-Široký výber zbraní
Mínus
-Minimum grafických chýb ktoré sa ledva dajú postrehnúť
PC
Vývoj: Eidos / Core Design Štýl: Akčná Adventúra | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|