MotorStorm: Apocalypse |
Keby som mal veľmi stručne charakterizovať nový počin od Evolution Studios, tak by som povedal ,že je to šialená hra. Je tak šialená ,že...
6.0
Keby som mal veľmi stručne charakterizovať nový počin od Evolution Studios, tak by som povedal ,že je to šialená hra. Je tak šialená ,že vás v mnohých chvíľach donúti zadržať dych, otvoriť oči dokorán a len s údivom sledovať skvelé ,pred skriptované animácie deštrukcie sveta zmietaného apokalypsami rôzneho druhu ,v ktorom sa táto hra odohráva. Žiaľ , ale niekedy je aj tak šialená ,že máte chuť hodiť gamepad na zem a v návale zlosti chcete urobiť už len poslednú vec v živote a to: rozkúsať blu-ray disk v zuboch...
Ako som už naznačil, je to hra mnohých protikladov ,ktorá pri prvých momentoch hrania skutočne ohúri, no po dohratí spôsobí pocit úľavy , že už to máte konečne za sebou. Je to spôsobené mnohými vecami, tak si ich poďme rozobrať.
"Hre chýba motivácia hrať ju."
Jednou z tých zlých a skutočne frustrujúcich vecí v hre je večne podvádzajúca umelá inteligencia. A nemyslím tým teraz jednotlivého protihráča ale komplet cele závodné pole. Hra ma jednoducho nastavený vzorec, že v prvých 2 kolách jazdite na posledných priečkach, a to aj keby ste jazdili ako Schumacher v najlepších rokoch ponáhľajúci sa odviesť svoju rodiacu ženu do nemocnice, využívali všetky skratky, mali tonu šťastia a neviem čo ešte. Skrátka prvé 2 kola budete medzi poslednými, 3tie kolo sa to začne zlepšovať, a v 4tom ako keby zázrakom sa dostanete medzi popredné priečky, a to opakujem, v podstate bez ohľadu na to ako jazdíte. O tom či závod vyhráte rozhoduje prakticky pár sekúnd pred koncom, kedy buď máte šťastie a nehavarujete, alebo skončíte 2-4ty. Tento prístup môže vyhovovať začínajúcim hráčom ktorí si isto budú ceniť fakt ,že aj keď v hre veľa krát nabúrajú, šanca vyhrať celé preteky tu stále je. No dovolím si tvrdiť ,že väčšinu hráčov tento fakt bude skôr frustrovať.
"To už je lepší žiaden, ako tento príbeh."
V móde Festival sú 3 typy závodov. Klasicky závod, ďalej závod kedy v určitom časovom intervale stále "posledný vypadáva" až pokiaľ neostane posledný hráč, a útek z mesta , kedy jazdíte buď sám alebo len proti minimálnemu množstvu protihráčov. To koľko budete mat protihráčov sa v danej chvíle odvíja od "deju" hry. Tie uvodzovky v slove dej, sú naozaj na mieste , lebo tak ako aj ony, tak aj tento dej je v hre skutočne len na okrasu. Samozrejme ,že pri čistokrvnej arkádovej závodnej hre by málo ľudí očakávalo a hlavne vyžadovalo nejaký prepracovaný dej, ale ten ktorý je tu, a to akou formou je podávaný, je vyslovene na obtiaž a ťahá tuto hru hlboko dolu. Hráčovi je podávaný formou komixových ukážok z ktorých je 8 z 10 vyložene trápnych a absolútne nezaujímavých, a už veľmi skoro začnete ďakovať Bohu ( Alahovi, Gaborikovi ,Sony alebo Microsoftu... rozdielnosť vierovyznaní je jednoducho prípustná) za možnosť tieto "útržky" preskakovať.
"Zabudnite na kupovanie aut"
Pred každým závodom vám hra , hneď potom ako vám ukáže ďalší komiks zaujímavosťou drsne konkurujúci 549-temu dielu Seherezady, pridelí sama auto, či motorku. Typov vozidiel je pomerne veľa, ale fakt, že si žiadne z nich nemôžete kúpiť, ani nijako vylepšiť nehrá veľmi do karát motivácii závodiť. Samozrejme toto platí len pre single-playerovu časť s názvom Festival. K frustrácii hráča úspešne pomáha aj nedoladenosť výbuchov auta po náraze. Niekedy vybuchnete aj keď sa len obtriete okolo zvodidiel v trosku ostrejšom uhle, no niekedy nezbĺkne oheň a neuškvaríte sa tak v aute ako kura od KFC ani keď to v plnej napálite do rôznych sutín. Taktiež trate sú niekedy dosť neprehľadné a vám sa podarí skočiť niekam do "neznáma" s tým že sa roztrieskate o neviditeľnú stenu.
Takže zhrňme si to, hra vám sama vyberie vozidlo, umelá inteligencia spôsoby že každý priebeh závodu je prakticky totožný s tým predchádzajúcim, niekedy neprehľadné trate, nie vždy rovnaké podmienky pre výbuch auta pri nárazoch, a k tomu príbeh, ktorý to ťahá všetko ešte o dosť hlbšie. Je tu teda vôbec nejaký dôvod, prečo takúto hru vôbec hrať?
"Pocit z rýchlosti"
Apokalypsa postihla svet naozaj ničivo, a okrem tornád sa dočkáte aj fenomenálnych zosuvov pôdy, zemetrasení, či rútiacich sa budov na ktorých strechách budete taktiež závodiť. Niektoré trate si naozaj zaslúžia prívlastok dokonalé, no ich kvalita je niekedy kolísavá. Pocit z rýchlosti ,najme pri pohľade z kapoty je neuveriteľný a súčasne s nejakou veľmi podarenou pred skriptovanou animáciou deštrukcie prostredia spôsobí , že vaše oči zabudnú žmurkať, očné buľvy povistúpia a váš tep sa zrýchli = dostaví sa čistá radosť z arkádového závodenia, a adrenalín vám bude tiecť z uší. Samozrejme toto všetko za asistencie skvelej psychedelickej elektronickej hudby, ktorá tiež má kolísavú kvalitu, ale v globále sa dá označiť soundtrack za veľmi podarený.
Po skončení hlavnej single playerovej časti ktorá zaberie zhruba 8-10 hodín ,má hráč ešte možnosť vyblbnúť sa v móde nazvanom Special Events, kde ide o to zajazdiť čo najlepší čas s možnosťou jeho porovnania so svetom a kamarátmi. Taktiež je tu široká možnosť kustomizácie vozidiel, za ktorú by sa v rozsahu nemusel hanbiť ani editor ľudí v hre Sims. Toto upravenie vozidla dostane najväčší význam práve v on-line multiplayeri.
"Eso v rukáve"
Tato recenzia sa týka najme SP časti hry, keďže v čase jej písania nefunguje služba PSN. No multiplayer bude veľkou zbraňou MS:Apocalypse takmer na isto, pretože v nej odpadnú problémy s umelou inteligenciou (teda aspoň niekedy J ) , taktiež je tu systém odmien a rastu ,kedy si hráč môže postupne vylepšovať vlastnosti áut rôznymi perkami a podobne. Takže konečne motivácia jazdiť, a konečne vyriešený problém s pred pripraveným scenárom závodu. Toto všetko spolu s tým že na adrenalínom nasiaknutých tratiach môže spolu súťažiť až 16 hráčov, z toho off-line 4-ria , a on-line 2-ja na jednej konzole určíte spôsobí , že MP časť hry bude práve pre mnohých isto dobrým dôvodom na kúpenie tejto hry.
"Split Second vs párty na konci sveta"
Veľa ľudí si môže myslieť že táto hra sa až príliš inšpirovala Split Secondom a že sú veľmi podobné. Pravda je to možno len z prvej polovici, ale rozhodne to nie sú rovnaké hry. Dokonca , až na samo deštruktívne sklony tratí, ani len podobné. Split Second ťaží hlavne z dobrého načasovania a škodoradostnej radosti, poprípade strachu z vynikajúco načasovaného odpaľovania určitých pasáži tratí priamo hracom. Túto genialitku v Motorstorme nenájdete. Je postavená na úplne inom princípe, kde sa jedná jednoducho iba o poriadne odviazanú "párty na konci sveta", neskutočnom pocite z rýchlosti, a dych berúcich apokalyptických deštrukciách tratí, ktoré sú na rozdiel od Split Secondu naozaj o dosť väčšie a ničivejšie. Trpia však ale tým, že nie všetky sa odpaľujú náhodne, a tak sa vám ľahko stane že už dopredu budete vedieť že v druhom kole toto a toto spadne či sa zničí. Hry sú to iné, ale ak by som mal odporučiť či vybrať lepšiu hru, s ohľadom na hore napísané, určíte by som zvolil Split Second.
Verdikt:
Motorstorm: Apocalypse je hra s veľmi kolísavými kvalitami. Na jednej strane dokáže uchvátiť ako snáď žiadna iná svojím adrenalínom, no na strane druhej dokáže aj odradiť rôznymi hlúpymi chybami a nedoladenosťami. Pre fanúšika bláznivých arkádových hier jasná voľba, no pre fanúšika arkádových hier ktoré majú aspoň hlavu a patu, je to hra na zváženie. S dodatkom ale , že všetko to môže zachrániť MP ktorý vyzerá skutočne famózne, no ten nebol predmetom tejto recenzie.
PS3
Vývoj: SCEE / Evolution Studios Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|