Bioshock 2 |
"We Will Be Reborn"
10
Pre tých čo hrajú hry už nejaký ten piatok, nebolo veľkým prekvapením, že Irrational Games vyrobil vynikajúci titul. Robili to už od System Shocku 2. No veľkým neznámym bolo ako si chlapíci z 2K Marin, založené členmi, ktorí pracovali na originálnom titule, poradia s pokračovaním. Ako sa ukázalo odviedli veľmi dobrú prácu. Je raritou pre hry budované s takýmto veľkým rozpočtom, že sa berie seriózne tematická súdržnosť medzi prostredím, príbehom a hrateľnosťou. A to je presne to, čo sme dostali. Bioshock 2 je príkladom, že kreativita nie je na úkor obchodného úspechu.
Už od prvého pohľadu na podmorské utopické mesto Rapture som vedel, že prvý Bioshock je výnimočná hra. Prostredie bolo rozdielne od čohokoľvek, čo som dovtedy videl a odhaľovanie tohto mesta bolo natoľko očarujúce, že som jednoducho prehliadol menej hviezdne elementy (hackovanie/ streľba mechanizmov/ a v konečnom dôsledku aj vrcholné zakončenie príbehu).
Kým Bioshock 2 sa veľmi venoval nedostatkom predchodcu a taktiež zniesol prekliatie familiárnosti. Prechádzky mestom sú stále veľmi zaujímavé, ale je to ako kúzlo, ktoré ste už videli...nie také zaujímavé aké bolo po prvý krát.
Bioshock 2 na rozdiel od predchodcu je rozdelený na single-player a multi-player. No esenciou hry a samotný základ je stále kampaň. Nemusíte byť super znalcom prvej časti aby ste si užili pokračovanie, ale ak ste, tak hra stále ponúka množstvo o osude Rapture. Bioshock 2 sa odohráva približne 10 rokov po originálnom titule s postavou, ktorá sa oblieka do špeciálneho obleku Big Daddyho a ovláda hromadu super schopností. (Pre nezasvätených: V podstate ste geneticky obohatený super vojak s vrtákom v ruke a schopný čarovať kúzla nazývané „plazmidy“ ). Tento konkrétny Big Daddy sa vydáva na svoju cestu zistiť prečo bol znovu oživený.
Aj keď najsilnejšou stránkou Bioshocku je jeho epický príbeh a jeho rozprávanie, naozaj o ňom nechcem viac prezradiť...stačí povedať, že Rapture ešte drží v rukáve mnoho tajomstiev, ktoré počas hrania odhalíte a stále sa tu nachádza množstvo neprebádaných kútov, ktoré neboli prezentované v prvom diele. Fanatici sa dozvedia veľa o tom, čo sa prihodilo počas dlhej 10 ročnej medzery vďaka audio záznamom, ktoré milo doplňujú hlavnú dejovú líniu ale nie sú základom. Mal som obavy ako bude pôsobiť príbeh, ktorý je dotlačený do toho istého mesta a tej istej zápletky znova. Avšak všetko dáva zmysel a nadväzuje na udalosti prvého dielu.
Bioshock 2 vás prinúti robiť tvrdé rozhodnutia, ktoré vás ešte viac vtiahnu do celého príbehu. Počas vašej cesty vám budú poskytnuté možnosti rozhodovať o živote obyvateľov Rapture, ktoré zanechajú odozvu, ktorej budete musieť čeliť. Taktiež ako v prvom Bioshocku volíte budúci osud Little Sisters( malé dievčatká, ktoré zmutovali na zberačky genetického materiálu).
Tentoraz sú veci trochu komplikovanejšie. Namiesto vyberania si len medzi záchranou a zabitím Little Sisters(zabitie vynesie viac genetického materiálu pre vaše použitie), máte možnosť adoptovať si ju, čim sa z vás stáva jej odhodlaný ochranca, ktorého úlohou je chrániť ju počas odoberania genetického materiálu(ADAM), ktoré priláka prehnitých obyvateľov mesta. Po odobraní ADAMa z dvoch anjelov mate opäť na výber medzi životom a smrťou Little Sister. No ako som povedal, veci sú trochu komplikovanejšie a po zachránení alebo zavraždení všetkých Little Sisters budete čeliť novému nepriateľovi, ktorým je Big Sister. Zaujímavým dodatkom bola časť hry, ktorú si skúsite ako Little Sister, v ktorej uvidíte Rapture jej pohľadom.
Dobré rozprávanie príbehu je pre Bioshock veľmi dôležité ale tento krát je boj do veľkej miery taktiež vylepšený. Zatiaľ čo v prvom Bioshocku ste mohli používať buď plazmidy alebo strelné zbrane, teraz je možné používať plazmidy aj zbrane súčasne, čo pôsobí v boji značne menej nemotorne. Ďalší dôležitý prínos je zahrnutie melee attack button-u, ktoré vás uvoľní z nekonečného cyklovania cez všetky zbrane. Koniec koncom tieto na prvý pohľad menšie zmeny zaručujú plynulejší boj a nové taktické možnosti.
Bioshock 2 viac než pravdepodobne utiekol z tieňa toho momentu v kancelárii Andrew Ryana pred dva a pol rokom. Bez ohľadu na čokoľvek je Bioshock 2 viac než len ďalšia návšteva do strateného raja. Dá sa tu stále nájsť veľa aby bol tento titul plnohodnotný, zmysluplný a presvedčivý.
Plusy:
-grafické spracovanie
-hrateľnosť
-stále očarujúce prostredie
-príbeh
-Big Sister
Mínusy:
-slabý technologický progres
-zbytočný mutiplayer
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Take 2 / 2K Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|