F.E.A.R. 3 |
Ešte pred vydaním to veru s touto hrou nevyzeralo najlepšie, predovšetkým kôli výrazným zmenám ktoré boli podstúpené. Len či priniesli želaný efekt ?
7.0
Strach je pocit znepokojenia z blížiaceho sa zla. Je to prevažne negatívny cit alebo nepríjemná emócia. Prejavuje sa zrýchleným dýchaním alebo búšením srdca, zvýšením krvného tlaku.. Aj týmito slovami by sa dala definovať hororova FPS akcia F.E.A.R. Hoci názov F.E.A.R nespĺňa práve definíciu strachu, jeho element je dostatočne zastúpený aj v novom pokračovaní FEARu, ktorý pravdepodobne definitívne uzavrie kapitolu Almy Wade, Pointmana a Paxtona Fettela. Ako čas plynie, veci v okolí, vo svete sa menia, ľudia starnú, menia sa. Podobný osud zastihol aj v minulosti kvalitnú akciu F.E.A.R. Ešte pred vydaním to veru s touto hrou nevyzeralo najlepšie, predovšetkým kôli výrazným zmenám ktoré boli podstúpené. Len či priniesli želaný efekt?
V deji sa posúvame o 9 mesiacov ďalej. Po rozbombardovaní Fairportu, ktorého cieľom malo byť zničenie Almy. Nepodarilo sa, ba čo viac, Alma naberá na svojej sile a preniká do reálneho sveta tak, že predstavuje skutočné veľký problém. Hráč sa do tretice ujíma hlavnej postavy Pointmana - členu FEAR squadu, ktorý je v útrobách opusteného väzenia a práve sa nachádza v strede nie príliš príjemného vypočúvania. Keď to už vyzerá, že nadišla jeho posledná hodinka v spiritualnej forme sa zjaví Paxton Fettel aby zachránil brata. Dvaja bývalí nepriatelia teraz spájajú svoje sily aby porazili korporáciu Armacham, ktorá stojí za všetkým zlom dostali sa k Alme. Cieľom je Fairport, kde sa nachádza Jin Sun-Kwon, ktorá je členkou "First.Encounter.Assault.Recon - FEAR" teamu. Tá odhalila tajomstvá odkryté Michaelom Beckettom (hlavná postava z Fear: Extraction Point) ale hlavne potrebuje pomoc, pretože celý Fairport a hlavne jeho obyvatelia prepadli šialenstvu, za ktoré môže práve Alma. Ľudia sa infikovali jej hnevom a ponorili celé mesto do chaosu, ruín a mŕtvol. Každý kto ostal normálny bol zabitý. Aby to bolo zaujímave do mesta prišli vojenské zložky Armacham korporácie aby nastolili poriadok a hlavne upratali svoj neporiadok. Lenže mestečko je preplnené šialencami a celá situácia ako sa zdá sa kompletne vymkla kontrole a jednotky Armachamu dostávajú pekne zabrať.
Novinkou na celej hre je vlastne úplne všetko. Hlavným kameňom tohto úrazu je, že na vývoji sa prestal podieľať Monolith a tvorbu prebral Day 1 studio, ktoré sa staralo iba o tvorbu FEARov na konzoly. FEAR 3 tak už vôbec nepripomína predošlé diely a to hlavne kôli zmene enginov z pôvodného Linteh na modifikovaný Despair Engine. Celkový dojem z hry je viac menej dobrý, no konzolového pocitu som sa nezbavil. Hlavne zbrane sú akési malé a pripomínajú skôr airsoftové repliky a majú klasické zastúpenie, teda pištoľ, samopal, brokovnica, ostreľovačka atď. Okrem iného do hry vstupuje možnosť hrať kooperatívne s druhou postavou Paxtona. Ten disponuje prevažne psychosilami, ako napr. telekinézia a podobne, nepoužíva zbrane. Hrať za postavu Fettela je inak celkovo dosť nuda, teda aspoň mňa viac baví strieľať. Postavy počas hrania získavajú úrovne v určitých oblastiach. Napríklad ak trafíte 20 headshotov, postupujete na ďalšiu úroveň v jednej oblasti a postava môže mať o jeden zásobník viac, alebo ak granátom odpálite dvoch nepriateľov pár krát po sebe tak možno mať o granát viac a pod. FEAR ostal verný svojim predchodcom aspoň v bullet-time móde ak už v ničom inom, ktorý je skôr z núdze cnosťou. Funguje klasicky, spomalíte čas, a tak získate nad nepriateľmi výhodu rýchlejších reakcií. Po čase sa automaticky dopĺňa.
Fear 3 ponúka zopár odlišných lokalít. Od väzenia, okolitého mestečka, cez Fairport, jeho letisko až po laboratória Armachamu. Prejdenie jednej úrovne trvá cca 30-50 minút, záleží od obtiažnosti, celkovo je zložená z 8+ finálnej úrovne. Na konci sa môžme tešiť na dve rôzne zakončenia.
Na prvý technický pohľad FEAR 3 nepôsobí nijako zle, dokonca by som povedal že graficky je na slušnej úrovni... ak stojíte 10 metrov od monitoru. Nič vyslovene nebije do očí ako napríklad pri DNF, no CryEnginu je na míle vzdialený. Chýbajú hlavne rôzne efekty, ktoré boli už v predchodcoch, napríklad pri spomalenom čase tlaková vlna, striekajúca krv, odtrhnuté ruky, rôzne particle efekty, diery po guľkách a rozbité steny, prach atď. Aspoň že tiene nerobia hanbu na už tak celkom slabých textúrach, ktoré sú aspoň zakryté tmou. Zvuky sú celkom prijateľné, a špeciálne by som vypichol dabing Paxtona, ktorý je ozaj fantastický. Desivá atmosféra ktorou bol FEAR známy sa vytratila tak rýchlo ako celá hra, ktorá je krátka nato aby znej mal hráč príliš dobré alebo príliš pocity. Akýsi horor je snáď prítomný iba v dvoch či maximálne troch epizódach, začínajúc obchodným domom fairportu. Ruka v ruke z naháňaním strachu ide aj atmosféra, ktorá dokáže pohltiť rovnako v dvoch-troch epizódach. Zvyšok je na moje pomery celkom slabý, hlavne začiatok a zakončenie celého príbehu.
FEAR trojka je dobrým chýbajúcim dielom do skladačky, ktorý pekne vysvetlí ako sa to celé skončí. Nieje síce zlý no je to skôr marketing a žmýkanie značky a hlavne je citeľná zmena tvorcov, kde trojka pôsobí akoby nepatrila do rodiny FEARov. Je to skôr taký adoptovaný "černoško". Hra postráda atmosféru, zábavné prestrelky, proste všetko to čím boli starší bratia význačný a čím si dokázali získať pozornosť a obľubu. Po týždni od dohrania už len ťažko nájdete pozitíva, ak si vôbec spomeniete na niečo významné. Suma sumárov, nieje to zlé, dohrať sa to dá, aj to zabaví, ale nieje to nič extra. Jednoznačne najslabší diel celej séria a to rátam aj tie nie najviac podarené datadisky ku jednotke. Ale určite si nenechajte újsť ak vás zaujímave záver tohto príbehu. Dávam 7 bodov. Možno sa niekomu bude zdať málo. Ale podľa mňa 8 určite nie.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
PLUSY&MÍNUSY:
+Doplnenie príbehu
+3,4,5 Epizóda
+Občasné svetlé momenty
+Dabing, zvuk
+Rozmanitosť levelov
+Hracia doba vzhľadom na náplň
+Bullet-time
+Dve konce
+Co-op
+Veľa MP módov
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
-chýbajúce efekty aké boli už pri F.E.A.R
-textúry
-Krátke
-suchá atmosféra
-chýbajúca šťava pri 1,2,6,7,8 epizóde
-hračkársky feeling pri zbraniach,
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Warner Bros. Interactive / Day 1 Studios Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|