Spyro 3 year of the dragon |
Už otrávený nepretržitým hraní Uncharted 2 MP (stagnujem na levely 6) som si povedal ,čo tak oprášiť staré spomienky keď moja duša ešte nebola pošpinená hektolitrami krvi a trhaním genitálií.
9.0
Už otrávený nepretržitým hraní Uncharted 2 MP (stagnujem na levely 6) som si povedal ,čo tak oprášiť staré spomienky keď moja duša ešte nebola pošpinená hektolitrami krvi a trhaním genitálií. Keď hry neboli plné sexu a násilia ,ale dúhy a cukrovej vaty ,mňam . Po tomto rozhodnutí som vošiel do garáže plnej pavučín a mrtvych pavúkov (zabudol som že ich treba kŕmiť tri krát denne ).A po úpornom boji so starým nábitkom som ukoristil moju starú zaprášenú konzolu PSone. Keď už som vytiahol niečo tak bad-ass ako PSone treba vytiahnuť nejakú bad-ass hru a tak som otvoril svoj trezor so starými hrami (krabicu od topánok) kde moje oko spatrilo jednu stých najlepších hier ktoré sa dali vtedy dostať .Áno, bol to Spyro 3 hneď vedľa Crash bandicoot CTR staršie publikum si určite uvedomuje moje ťažké rozhodovanie ktorú hru vyskúšať skôr .Nakoniec po úpornom namáhaní šedých buniek a ich postupnom kŕmení vitamínmi pod značky značkou Kozel som sa rozhodol napísať amatérsku recenziu o malom fialovom dráčikovi ,ktorý bol znovu povolaný zachrániť deň .Takže ten kto sa zatiaľ dostal až sem si určite uvedomil ,že to teraz nebola ani známka po recenzii tak tato časť bola technicky úplne zbytočná, ale chcel som čtenárovy opísať kam až ďaleko dôjde hráč aby našiel kvalitný titul (presne tak ,až do garáže).
Príbeh tejto hry je veľmi jednoduchý ako sa na detskú hru patri veď načo dávať hre zložitý príbeh keď detská chcú hru hrať a nie nad ňou rozmýšľať. Takže v krátkosti v dračej ríši začínajú bujne oslavy na počesť roku draka ,kedy donesú do ríše dračie vajcia (presne tak vajcia).Naneštastie sa počas oslavy alebo lepšie povedané po jej konci (no to nechám na vás niektorý možno dokážu olizovať zem už v jej priebehu) kde všetci spia tvrdým spánkom vstupuje na scénu králičie dievča Bianca súdružka zlej dračej čarodejnice s menom Sorceress (aké originálne, že).Bianca spolu zo svojimi prisluhovačmi rhynos (nosorožci) ukradnú v túto nechránenú chvíľu dračie vajcia (a môžete si predstaviť ako boli draci naštvaní veď nikto nechce prísť o svoje vajcia). Po strašnom zistení tejto obrovskej straty draci povolali dráčika Spyra a leoparda Huntera. Po vysvetlení ,že všetky vajíčka boli odcizené a prenesené do ´´Zabudnutej ríši´´ ,ktorá bývala v minulosti obydlená drakmi. Hunter okamžite prijal prosbu o záchranu ,zatiaľ čo Spyro musel spracovať práve nadobudnuté informácie a ťažké bolenie hlavy získané po oslavách mu Sparx (vážka)jeho dlhoročný priateľ pripomenul ,že nie je času nazvyš a na záchranu všetkých 100 vajec sa musia ponáhľať. A tak Spyro ,Hunter a Sparx skočili do diery ,ktorou ušli rhynos a dobrodružstvo sa môže začať.
aby to so záchranou vajíčok nebolo jednoduché tak ich zlá čarodejnica rozmiestnila po celej zabudnutej ríši (akoby ich držať na jednom mieste nebolo jednoduchšie) plnej nebezpečenstiev a nástrach.Tu si hráč úplne povie načo vôbec myslela ako keby vlámať sa jej do bytu ukradnúť 100 vajec umlátiť ju panvicou a naaranžovať to tak ,aby vyzeralo ako samovražda nebolo dosť ťažké, nie teraz musíme prehľadávať celú ríšu.
Celá hra vlastne pozostáva zo štyroch väčších svetov tieto svety sú tkz. Bezpečné zóny ,v ktorých na vás nečíha žiadne veľké nebezpečenstvo ,ale ani tak nie sú ochudobnené o zbieranie drahokamom (veď musíme učiť deti trochu ekonomike) a hľadania vajec ,ktoré sú tam poschovávané. Každý z týchto svetov sa vetví do viacerych menších (každý ma okolo osem) ,v ktorom už plníte konkrétne úlohy. Najhlavnejšou úlohou v týchto svetoch je prejsť z bodu A do bodu B čím sa vám otvorí brána z ktorej sa vrátite naspäť do Bezpečnej zóny. Možno to vyzerá jednoducho a nudné ale okrem tejto hlavnej úlohy majú tieto levely mnoho vedľajších ,v ktorých za ich splnenie dostanete dračie vajce.
Keď si to pekne spočítame tak mame 4 svety v nich 8 levelov a v nich viac či menej vedľajších úloh (okolo 4 až 6) to je okolo (4x8x5) 160 úloh wow to je na hru v dobe PSone dosť dobré tu sa však naskituje otázka či sa úlohy nebudú často opakovať a celková hrateľnosť neupadne do stereo typu. Chvalabohu táto možnosť nenastala je pravda že niektoré úlohy ako závody, zberanie predmetov a iné sú tu viackrát ,ale nie sú rovnaké .Každé opakovanie posúva latku o niečo vyššie hráč sa musí viac snažiť prekonať svoje hranice (tu hovorím hlavne o deťoch).
Skvelé je, že každý level má určitú tému a líši sa od toho druhého máme tu výlet do antického Grécka, podvodného sveta ,divokého západu ,Egypta , močiarov a mnoho ďalších keby som chcel opísať každý z nich trvalo by to celý deň a stále by to nebolo všetko. Každý si nájde svoj obľúbený level a úlohu. U mňa to bolo napríklad Frozen Altars kde sa Spyrov dych zmenil na modrý a dokázal nim zmrazovať nepriateľov. Okrem obyčajných úloh ako sú zabi minibossa alebo pozbieraj kľúče je tu mnoho nevšedných kde jazdite na skateboarde a zabíjate salamndre ,sadíte semienka rastlín v správnom poradí a bi ste na ich hlavičkách dostali na druhú stranu kopca ,prehĺtate a vyplúvate loptu na tlačidla aby na ne stupil pes a zdvyhol vám plošinu atd.
V každom z týchto levelov sa nachádzajú rôzne typy nepriateľov ktorí sa hodia k jej téme mame tu klasiku v podobe býkov, divých prascí, lietajúcich bobrov (myslím zvieratá), medveďov ,ale oveľa zaujímavejšií sú rhynos preoblečený za rytierov, ninjov, horolezcov alebo múmie vyzerá to veľmi zábavne. Títo protivníci sa ešte odlišujú tým že niektorý používajú iba útok na blízko a iný zase na diaľku tiež na týchto škodcov väčsinov platí len jeden druh útoku keď na jedného účinkuje oheň na druhého už nemusí.
Teraz sa dostanem k ovládaniu postavy Spyro ako správny drak vie chŕliť oheň útočiť svojimi rohmi ,robiť kamikadze útoky tresknutím svojej hlavy o zem pričom urobí efektné salto .Bohužiaľ kvôli svojim zakrpateným krídlam dokáže iba plachtiť. Tiež pri plachtený keď hráč stlačí trojuholník Spyro zatrepoce krídlami vznesie sa trochu do hora z prvu som nechápal načo to slúži ale postupom hrou som zistil že je to niečo ako prídavný skok. Pamätáte si situáciu keď ste skákali cez priepasť a od bezpečného pristátia vás delili dva milimetre tak presne toto zdvihnutie ma už par krát zachránilo.
Okrem toho zo sebou mate Sparxa ,vážku ktorá na začiatkoch hry nemá veľké využitie .Slúži najme na zbieranie drahokamov ,vytváranie tupého výrazu keď otvorí ústa ,ale hlavne ako indikátor zdravia. Pokiaľ Spyra niekto zraní Sparx zmení farbu. V plnom zdraví ma zlatistú farbu po zranení modrú ,po ďalšom zelenú a nakoniec úplne zmizne čo vám indikuje že posledná rana bude pre vás fatálna.Život si dokážete naplniť tým ,že Sparx zje motýľa. Ale ako nájdem životodárneho chrobáka ? Zabitím nevinného stvorenia v podobe žabky, ovečky ,svetlušky atď. roztrúsených po leveloch (á jasné že som nato neprišiel sám).Tiež po zistení skutočnosti ,že po zabití desiatych z týchto zvieratiek sa objaví modrý motýľ ,ktorý ti pridá jeden život na viac sa začali skutočné jatky.
Jedným s prekvapení hry je ,že sa Sparx na chvíľu z hostí postu hlavného hrdinu nachádzajú sa tu presne 4 levely z ktorých tuto vážku ovládate. Jeho hlavné schopnosti je strieľanie žltých neidentifikovaných objektov (YFO ?)a chvíľkové zrýchlenie súžiace najmä na útek pred nepriateľom .Tieto levely vlastne vyzerajú ako staré vesmírne bitky kde pohľad je umiestnení nad postavu. Aby toho nebolo málo Sparx po dobytí Bossa ktorý sa nachádza na konci každého levelu dostane dodatočnú vlastnosť. K týmto vlastnostiam patria zvýšenia života o jeden stupeň, samovoľné rozbíjanie nádob hlavou, po správnom stlačení kláves ukazovanie smeru skrytých drahokamov (veľmi užitočne v posledných častiach hry)
A ak sa zdá niekomu čo som tu dosial napísal primálo tak tu mám ďalšie prekvapenie okrem Spyra tu sú ďalšie 4 hrateľné charaktery pre ktoré je vyčlenený celý vlastný level a komu by bolo ľúto že s nimi bol tak krátko tak nemusí pretože tieto postavy sa často objavia vo vedľajších misiách. Máme tu Sheilu klokana ,ktorý bol vychovaný na Alpských vrchov dokáže vysoko skákať (kto by to len čakal) a tvrdo kopať chodidlami. Ďalej je tu James Byrd tučniak ktorý bol vychovaný kolobríkmi ,ktorého na učili lietať. Jeho poznávacím znakom je nosenie vojenskej helmy a na ramenách namontované raketomety a tiež vie lietať ( ó vážne ?).Potom tuje Bentley yeti jeho hlavnom zbraňou je veľký ľadový cencúl , ktorým vie okrem robenia okolo seba bordel , ako bývala mažoretka efektne krútiť (využil som to len raz na odrážanie snehových gúľ). A ako posledný je tu Agent 9 upravená laboratórna opica nosiaca high-tech oblek ktorá dokáže strielať s laserovou pištolou a hádzať freesbe granáty .Tieto charaktery sú však prístupne len vtedy keď za ne zaplatíte ťažko vydobitími drahokammi ,úžerníkovy a kupliarovy v jednej osobe Moneybags .Tento medveď z monoklom je tu len z jedného dôvodu vycucať z teba čo najviac často krát ho ešte uvidíš keď si bude pýtať platidlo za otvorenie dvier alebo spustenie mostu.
Po grafickej stránke Spyro 3 exceluje svety a levely híria farbami a skvelým dizajnom človek by ani nečakal že na tak malom priestore sa nachádza toľko úloh a skrytých cestičiek. Tiež je tu veľa efektov výbuchov ,žiary ,levitujúcich zdvihákov. Hudobná stránka je na tom ešte lepšia nielen že soundtrack je vynikajúci ,ale pre každý level a svet je iný presne spravený na mieru na dotvorenie atmosféry kde pochmúrna hudba hrá v močiaroch a veselšia zase vo nebeskom svete. Tiež prekvapil kvalita zvukov výstrelov z kanóna jazdy na skateboarde alebo rôzne pazvuky ktoré rhyno vydaju počas života aj smrti.
Napokon aby som nezabudol hlavnou súčasťou takýchto hopsačiek sú bossovia na nich často hra stojí a padá okrem minibossov v leveloch ako veľký roboticky žralok strielací rakety alebo draci vyzerajúci ako kostými s čínskych slávnosti. Sú tu hlavný ,ktorých na vás vyslala dračia čarodejnica. Týchto bossov vytvorila použitím temnej mágie na vlastných posluhovačoch. S týmito bossmi sa stretneš vždy keď prechádzaš z jedného sveta na druhý. Tu to možnosť dostaneš až keď prejdeš cez všetky levely daného sveta (stačí ich iba prejsť nemusíš splniť všetko) čím sa ti sprístupni prepravný prostriedok (Spyro si asi stále neuvedomuje načo sú krídla).Problém je ,že veľkých boss fightov je nehorázne málo v celej hre ich je iba 5. Pričom akoby ich obtiažnosť sa stále znižovala kde pri prvom stretnutí musíš neustále utekať vyhýbať sa útokom monštra sa akoby s ďalším bojom obluda zlenivela a ich zničenie čím ďalej tým viac zjednodušuje. Kde na začiatku musíš obludu s pomocou vlastných síl zhodiť do lávy tak na konci si v pohode lietaš v znášadle a strielaš laserom.
A ako čerešnička na pomyselnej torte je tu bonus stage ktorá sa otvorí po získaní VETKÝCH drahokamov a VSETKÝCH vajec tu sa však naskitne veľký problém spomenúť si kde sú tie zapatrošené drahokamy a vajíčka ( a hlavne pre deti ktoré majú pamäť jak akvarijna rybka). Ale aj na toto autori mysleli a urobili takú ´´kartotéku´´ levelov kde je presne ukázane koľko vajec a zlata si nazbieral a názvy vedľajších úloh ,ktoré si ešte neprešiel. Čo je obrovská pomôcka a veľké usnadnenie práce. A verte mi neni nič tak uspokojujúce ako otvoriť bonus stage uvidieť toho bastarda Moneybags a urobiť mu do zadku novú ktorú môže použiť načo len chce a tiež keď si pozrieš štatistiky ,v ktorých je napísané ´´prešiel si hru na 120%´´.Ktorú hru vieš prejsť na 120% ? Žiadnu (Samozrejme okrem Spyra veď som to práve napísal).
Takže týmto končím svoju recenziu na hru ,z ktorej som s fúkol 10 ročný prach a po hraní som zistil ,že stále dokáže zabaviť a čo ponúknuť.
WiiU
Vývoj: Sony Computer Entertainment / Insomniac Games Štýl: Akčná Adventúra / Arkáda
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|