The Witcher 2: Assassins of Kings |
Od Geraltovho Wyzimského dobrodružstva uplynuli zhruba 4 roky a Poliaci nám naservírovali jeho návrat. Ako dopadol?
9.5
Od Geraltovho Wyzimského dobrodružstva uplynuli zhruba 4 roky a Poliaci nám naservírovali jeho návrat. Ako dopadol?
Všetko sa začína snom resp. spomienkou na sen z jednotky. Následne zisťujeme že Geralt je niekde kde by nemal byť. Ihneď mi prešlo hlavou či som nezmeškal niečo v prvej časti, niečo čo by bolo tak dôležité že sa Geralt ocitol tam kde sa ocitol. No vzápätí mi hra objasnila že v Zaklínačovi I. odpovede nenájdem a tak som bol rád že Poliaci zapracovali na tom, aby sa v hre zorientovali aj tí čo nehrali jednotku.
Postupom času som zistil že princípy hry boli zmenené . štýl boja, meditácia, medailón, Geralt, hlavné postavy a mnoho ďalších zmien ktoré boli pozitívne. Systém boja bol zmenený na klasický RPG-čkovský klik-klik, bum-bum. Meditovať môžete kdekoľvek, kedykoľvek a navyše už nemusíte sedieť pri ohnisku aby ste mohli Geraltovi vylepšovať vlastnosti. Strom vlastností prešiel taktiež zmenou – nedosiahnete ani zďaleka toľko skillov aby ste mali všetky schopnosti na plnej úrovni.
Dej hry sa stále rozvetvuje, dáva vám na výber kedy, čo a ako. V momentoch keď som si myslel že postavu mám úplne prečítanú a viem ako zareaguje, mýlil som sa. Rozhovorový systém prešiel maličkou úpravou no nie k zlému, práve naopak. Bolo do neho zakomponované aj presviedčanie takže kde-tu sa stane že niekto dostane pesťou do brucha keď vás neposlúchne. V druhej kapitole máte dokonca na výber či budete vo vojenskom tábore alebo v trpasličom meste. Dej je ešte nelineárnejší než v jednotke a ponúka nám viac koncov či dokonca možností ako zmeniť mapu sveta. No i tak dej dostal rovnakú schému ako v jednotke. Intrigy, vražedné organizácie a rasová vojna medzi ľuďmi a Aen Seidhe. Novinkou sú taktiež flashbacky v ktorých hráte za iné postavy. No deju treba vyčítať výrazne slabšiu tretiu kapitolu ktorej chýba ako aj dĺžka tak i mystifikácia ostatných kapitol. No i tak hru neprejdete skôr ako za 25 - 30 hodín (aj zo side questmi).
Spočiatku som bol sklamaný z absencie minihry pitia, no po čase mi zážitok vykompenzoval celkom slušný arm wresling. Pestné súboje boli zmenené a sú oveľa väčšia zábava i keď treba vyčítať že je tam len pár nascriptovaných úderov ktoré sa opakujú. Kocky ma spočiatku zarazili, no keď som pochopil čmáraninám na kockách zistil som, že je to zábava ako i v jednotke. Do hry pribudol aj stealth prístup pri riešení niektorých misií, avšak dosť obmedzený.
Pre mňa vítanou no už z iných hier okukanou novinkou je výroba a vylepšovanie zbrojí a zbraní, ukladanie pascí a bojový systém . V tomto smere sa mi zaklínač začal podobať na Gothic alebo Two worlds.
Novinkou v hre je gigantické kvantum nových príšer takže sa nemusíte báť že budete vraždiť dookola len to isté z jednotky. Ďalšou mnou vítanou novinkou je využitie medailónu pri hľadaní stôp ktoré potrebujete na dokončenie niektorej misie, a tak nemusíte hľadať v tráve tri hodiny kým vám dôjde trpezlivosť a vypnete hru. Niektoré príšery z jednotky zmizli niektoré pokročili vo vývoji takže nietkoré už nebudete masakrovať striebrom ale oceľou a naopak.
Ak si myslíte že keď ste nehrali zaklínača jednotku ostanete bez ujmy, mýlite sa. Často sa totiž stáva že sa do hry zapletie niekto z prvého dielu ba dokonca aj z knihy (Fillipa Eilhart, Yarpen Zigrin...). Takže by bolo dobré pred tým než pôjdete hrať prečítať si knihu a zohnať prvý diel hry a pustiť sa do nich.
Čo sa týka súbojov som nadmieru spokojný. Vyššou úrovňou obtiažnosti sa nezvyšuje len health bar protivníka ale aj jeho schopnosť bojovať. Veľmi ma však sklamalo že už nepotrebujete elixíry aby ste prežili v niektorých bojoch ale keď sa cez to prenesiem, nie je to až tak zlé. Bossovia sú vyberaní akurát na mieru takémuto výbornému RPG. Raz idete proti super gigantickej chobotnici, raz proti obrovskému krabopavúkovi a čo by to bolo za hru keby ste neskolili draka? Bitky ovládate myšou. Ľavým tlačítkom ovládate ľhké a rýchle výpady, pravým tlačítkom ťažké, pomalé údery. Na každého valibuka potrbujete inú taktiku, na príšery striebro na ľudí oceľ. Poliaci pridali celé kvantá nových zbraní - nielen mečov. Taktiež je do boja zakomponovaná obrana pred prichádzajúcimi údermi a taktiež kotrmelce takže keď sa dostanete do stredu diania stačí kotrmelec a niekedy sa nepriatelia posekajú aj navzájom. Na easy si zahrá aj najväčšia lama, na normal si zahráte keď vám ide skôr o príbeh hry, hard je naozaj pre ostrieľaných veteránov a napokon insane ktorý je výzvou naozaj len pre najlepších z najlepších.
Znamení ostalo päť no Igni prešlo malou úpravou. Oheň nedokáže už len zapalovať ale aj zhasínať čo sa dá využiť pri stealth prístupe v niektorých misiách. Keďže skilly sú zahrnuté do jedného stromu je ich po prvé menej u znamení (nebojte sa aj tak nedosiahnete úroveň na ktorej budete mť všetky schopnosti) a po druhé v ostatných smeroch ako je šermiarstvo a alchýmia pribudlo. Dokonca sú tu zahrnuté aj novinky ako vrhanie dýk či protiúdery.
Celkovo u mňa hra obstála na všetkých frontoch grafika je pekná aj na nízkych nastaveniach, hrateľnosť a dej sú taktiež na jednotku.
Čo by som vyčítal je že hra sa trochu začína podobať na Gothic a výrazne slabšia tretia kapitola.
No i napriek tomuto malému mínusu si hra oprávnene zaslúži 9,5/10
PC
Xbox 360 Vývoj: CD Projekt / CD Projekt RED Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|