Hitman Absolution: Sniper Challenge |
Hitman 5: Sniper Challenge. Ponuka od GameStopu, ktorú vraj nemôžete odmietnuť. Oplatí sa toto 10 minútové demo zahrať počas čakania na plné pokračovanie?
9.0
Považujem sa za obrovského fanúšika série Hitman. Hitmana som hrával za starých čias ešte u kamaráta na PS2, ovládal som takmer všetky misie na Silent Assassin hodnotenie, prešiel som všetky diely najmenej desaťkrát každú a na všetkých možných platformách. Niekedy si ešte zahrajem Hitman Blood Money na PC alebo na Xbox 360, pretože je to ZATIAĽ najlepší diel série, ktorý priniesol obrovské množstvo nových prvkov do možností v gameplay alebo aj do grafického prevedenia. Je mi teda jasné, že sa budem pri kritickom myslení v rámci písania tohto článku naozaj trápiť.
Hitman Absolution: Sniper Challenge je predobjednávková bonus "ponuka", ako to páni v Square Enix nazývajú, a ide o malé hrateľné demo, ktoré je exkluzívne pre tých, čo si Hitman 5 predobjednali v GameStope. Už z názvu nám vyplýva, že v tomto deme nepôjde o "up close & personal" štýl hry, ktorým je Hitman tak známy, ale o diaľkovú záležitosť. Demo som spúšťal 30 minút kvôli problémom s harddiskom v mojom Xboxe, ktorý z nevysvetliteľných príčin pomaly odchádza do večných lovíšť, a nakoniec som sa ponoril do hry. Dal som si záležať: precízne som nastavil gama korekciu, pozrel si ovládanie a potvrdil som "Start Sniper Challenge"
Poviem vám, že keby toto demo vyšlo na hociktorú inú hru, nemala by spolovice taký štýl a takú atmosféru ako Hitman 5. Nezdá sa to, ale je to už šesť dlhých rokov, čo sme naposledy vstúpili do topánok Mr. 47, uviazali si červenú kravatu a ponorili sa do stealth akcie. Je ťažké povedať, kto hru vyvíja, keďže všade sa ukazuje logo firmy Square Enix. V deme však bolo aj logo IO Interactive, ktoré mi okamžite rozbúchalo srdce. Úvodná videosekvencia ukazuje Chicago vo veľmi štýlovom prevedení z orlieho pohľadu, Dianu, ktorá vás v tomto meste víta a dáva vám krátky briefing a samotného 47 ako si to kúruje hore výťahom na nejaký vysoký mrakodrap. Moment keď si Agent 47 vybalil sniperku Kazo TRG a upevnil tlmič vo mne upevnil pocity, že nech už je toto demo hocijaké, z jeho finálneho výsledku budem mať dobrý pocit. Cítil som sa opäť v koži starého dobrého Hitmana.
A to je najdôležitejší faktor. Zazoomujete na budovu, kde si paranoidný Richard Strong ide na 15 minút zavolať a lignúť koktejlík a späť do helikoptérky. Na celej budove máte tucet stráží a samozrejme grupu pogáčov tancujúcich do rytmu. S Hitmanom hýbať neviete, na celú misiu máte asi 13 minút a ak zle vystrelíte, tak vám všetky stráže, ktoré máte zabiť s cieľom ujdú. Logika, však? Za každého odprásknutého strážmajstra dostávate body. Ich počet je daný tým, či ste trebárs cieľ zabili v pohybe, či ste mu dali headshot alebo len obyčajný bodyshot, ale aj za to, ako manévrujete s prostredím a s puškou. Ide tu o to, že ste na streche, oni sú tam dole, a vysokoprofilový cieľ si pustí do gatí a dogúľa sa do helikoptéry veľmi rýchlo, takže si musíte dávať pozor na každý vystrelený náboj. Teda nesmiete pri každej možnej príležitosti cieľ alebo strážcu poslať na druhý svet, ale treba sa uistiť, že naokolo nie je svetlo (odstrelením lampy sa tento problem sčasti rieši), že naokolo neobsmŕdajú civilisti alebo iní strážcovia. Ideálne je poodstreľovať všetkých bočných strážcov a zbaviť sa ich tiel pádom z rímsy alebo do výťahovej šachty a podobne. Na jedného sa dajú zvaliť sudy plné vína a iný sa zase príliš nakláňal pri pohľade z helipadu. Možností je veľa. Všetky body sa vám zosumarizujú na konci misie keď vám dôjde čas, keď hlavný cieľ alebo všetci strážcovia uniknú alebo keď sa všetkých cieľov proste zbavíte. Body sa multiplikujú tým, koľko challengov ste splnili počas misie.
Challengov je dokopy 14 a pozostávajú z rôznych easter eggových objektov po celej oblasti. Podotýkam: po CELEJ oblasti. Aj na vedľajších mrakodrapoch alebo v úplne vzdialených budovách. Pre tých menej trpezlivých Gamespot spracoval všetky Challenges do separátnych videí. Tým sa team stojaci za Sniper Challenge snažia zvýšiť hodnotu pre-order misie. Ďalšia výhoda je tá, že automatickým stiahnutím a zahratím si tohto bonusu sa odomkne mnoho vylepšení pre Sniperky do plnej hry, vrátane bolt action upgrade alebo zväčšených zásobníkov. Taktiež je možné vylepšiť dýchanie samotného Hitmana počas ostreľovania a dá sa odomknúť úplne nová sniperka do plnej verzie hry (za predpokladu, že získate milióny bodov a popracujete na challengoch).
Grafika je v tomto deme veľmi pekná, aj keď ťažko z nej niečo vyčítať do budúcnosti. Efekty slnečných lúčov a motion blur sú veľmi kvalitne spracované, textúry Hitmana a jeho strechy sú veľmi ostré. Budova, ktorú ostreľujete je vzdialená asi tak 600 - 700 metrov a na tú vzdialenosť sú textúry celkom ostré, samozrejme, že na PC to bude oveľa lepšie. Pohybovať sa po cudzej streche neviete, ale čo-to odtiaľ čo sa gameplayu týka vyčítať môžete. Napríklad pohyby hráčov, ich prirodzenosť, ich správanie a podozrievavosť, ich vbiehanie do interiérov a taktiež to, ako sa prispôsobujú situáciám. Hitmanovi nechýba ani ten slávny "ani nie Dead-Eye, ani nie Eagle Sense" mód, takzvaná "intuition", alias "vidím všetko cez stenu". Môžete sa na neho vykašľať a nepoužívať ho, ale v istých momentoch hry sa mu nevyhnete a kliknete na neho, či sa vám páči, alebo nie. Taktiež je veľmi skvelá možnosť akéhosi spomalenia času ala "Bullet Time" keď mierite sniperkou. Funguje to asi na pol sekundy a aktivuje sa to VEĽMI CITLIVÝM stlačením kohútika sniperky na ovládači. Funguje to a je to efektívne.
Či tvorcov preklínate, podobne ako ja za veľmi nepriaznivý dátum vydania datujúci sa na 20teho Novembra, či si myslíte rovnako ako ja, že tento Sniper Challenge je málo na to, aby nás zahrial počas teplých letných dní, keď budeme čakať na nového Hitmana, je to všetko jedno. Tento pre-order bonusík prišiel nečakane, dovolil nám konečne šiahnuť si na herný kód Hitmana 5 a svoj podtitul vyžmýkal a splnil do posledného puntíku. Jeden bod hra stráca za to, že sa neviem s Hitmanom hýbať (čo by sa dosť hodilo) a že sa neviem presťahovať na inú strechu kvôli inej perspektíve, čo by veľmi pomohlo pri spĺňaní misie.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Eidos / IO Interactive Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|