Brothers In Arms: Road to Hill 30 |
PS2
pridal pRo_gaMer 19.8.2005 o 18:42 pod používateľské recenzie
8.8
Vojnových hier v poslednom čase pribúda ako húb po daždi. Keď sa spomenie Medal of Honor, nejedno srdce zaplesá. Oficiálny kráľ tohto žánru však už len lapá po dychu a na jeho teplé miestečko si brúsi zuby pomerný nováčik, Call of Duty. Vraví sa, že vojna o trón najlepšej vojnovej hry sa zatiaľ zmieta len v kruhoch týchto dvoch velikánov. Nikto však nič netušil a ako blesk z jasného neba k nám zavítala aj akcia Brothers in Arms: Road to Hill 30. Má najnovší počin spoločnosti Gearsoft dostatok inovácii a kreativity aby dokázal zmiesť zo stola všetky karty svojej konkurenciu? Musím povedať že toľko sily aby ich zmietol sa v ňom nenachádza, no určite má dosť síl na to aby ich aspoň ohrozil. Predsa len bratia v zbrani sú len s trocha odlišného súdka...
Vojnová dráma
Príbeh hry sa odohráva v časoch, keď sa zem zmietala v druhej svetovej vojne. Presnejšie v čase keď Nemci boli hlúpy, Američania si o sebe veľa mysleli a Japonci ešte len vytŕčali rožky, resp. v roku 1942. Vojna už nejaký ten rôčik zúri a Američania sa práve snažia vylodiť v Normandii. Vaše meno je Matt Baker a práve so svojim týmom cestujete v bombardéri nad nepriateľským územím. Zablúdila strela vám však zničí jeden motor a vy nemáte na výber len skočiť z rúcajúceho sa lietadla rovno do pazúrov smrti, v podobe temnej krajiny plnej nemeckých vojakov. Nie ste však žiadne b-éčko a zoskok z lietadla je pre vás prechádzka ružovou záhradou. Niektorý to prežili, iný zasa spadli Nemcom rovno do rúk, tak či onak vy ste nažive a vašim jediným cieľom je spojiť sa s vedením ale to najdôležitejšie natrhnúť tým nacistickým Nemcom prdele. (prepáčte nechal som sa uniesť) Akonáhle si nájdete tým, výbavu a všetko potrebné už vám nestojí nič v ceste plniť zadané úlohy. A že ich bude dosť...
Rozhoduje hrateľnosť
V prvých misiách prežívate prakticky sami, no skôr či neskôr vám v tom budú pomáhať aj vaši vojaci. Za prvé je to tým frontálny, ktorý slúži na rýchle bojové výpady a útoky tzv. telo na telo. Následne je tu podporný tým a ten využije svoje možnosti hlavne vzadu, skrytí za mieridlami sniperiek. Oba tými obsahujú po troch vojakoch a sú prakticky plne pod vašim velením. Vďaka strohej a intuitívnej obsluhe ho totiž môžete poslať kdekoľvek chcete. Navyše tu nájdeme aj príkazy ktoré im rozkážu zostať s vami alebo sa rozpŕchnuť a nájsť si krytie. Význam tohto bojového systému spočíva hlavne v taktike a krycej paľbe. Zatiaľ čo podporný tým môže zdržať nepriateľa a kryť vás, vy s frontálnym týmom môžete nepriateľa obísť a zasadiť mu ranu pod pás rýchlym útokom z boku. Táto taktika je totiž nielen efektná, ale hlavne aj dobre použiteľná. Zbraní v hre veľa nie je ale tie čo sú úplne stačia. Nájdeme tu starého dobrého Thompsona no veľký podiel v zbraniach patrí ako sniperkám tak hlavne puškám. Nechýbaju ani malé pištole ako Colt a podobné hračky. Ciele misií nie sú veľmi rôznorodé pretože väčšinou ide len o vyčistenie nejakého územia, alebo obrana nejakej pozície. Nájdu sa aj špeciálne misie v ktorých a velíte aj tanku a tak naberá taktizovanie na obrátkach a mení sa na šialenú akciu.
Prežijú len silný
Čo sa dá hre vytknúť je prehnaná obtiažnosť. I keď sa autori snažili vyrobiť tento titul čo najviac autenticky a reálne s obtiažnosťou to prehnali a to najmä keď v hre nie je možnosť liečiť sa počas misii. Tých je celkom úctyhodný počet a herná doba je približne 10-12 hodín v mojich očiach ale približne osem. Nečakajte však žiadne veľké strety ani známe bitky. Celá hra totiž spočíva v čistení miest a osád. Poväčšinou sa tak nachádzate iba na poli, alebo v polo rozbitom meste okupovanom nemeckými vojskami. So svojim týmom prežijete osem dní od vylodenia v Normandii a zúčastníte sa tak aj na časti operácie Overlord. Misie aj keď nie sú veľmi odlišné sú však veľmi zábavné a ponúkajú mnoho možností. Bonusom v hre a veľkou pomôckou v taktizovaní je aj prehľadná 3D mapa, ktorá vám okrem vašej pozície prezradí aj pozície vami odhalených nepriateľov. Nielenže to pomáha v taktizovaní ale aj dopĺňa prehľad na bojisku od terénu až po krycie stanoviská. Navyše sa pri spustení mapy kompletne celá hra zapauzuje takže máte aj dostatok času svoje pohyby naplánovať. Za veľké mínus považujem fakt, že keď vám v misii umrie nejaký člen týmu, v danej misii s ním už nič nenarobíte ale v tej nasledujúcej sa s ním znova stretnete. Tohto bugu sa vývojári z Gearsoftu mohli vyvarovať, keď už sa tak veľmi snažili priblížiť realite.
Nechajte sa strhnúť
Atmosféra hry je opäť ako inak úžasná. Prežívanie deja tu dostáva nový rozmer a ja som sa tejto hre dokonale oddal. Taktické možnosti vás doslova prikovajú ku stoličke a plnenie misií ma dokonalo strhlo. Neraz som sa dokonca načapal ako sa nahýnam z gauča no na viditeľnosti mi to nepridalo. I keď BiA neobsahuje také kolosálne bitky a strety ako v MoH alebo CoD atmosféra sa týmto titulom hravo vyrovná. Ďalšia vec ktorá si však zaslúži slová chváli je umelá inteligencia. Všetky bojové pohyby a taktiky ktoré môžete použiť vy, dokážu na vás sprostredkovať aj nepriatelia. Dokážu si totiž nájsť krycie miesta a rovnako ako vy aj oni útočia len zo zálohy čo vás neraz prekvapí. Samozrejme ako v každej hre aj tu sa nájde pár výnimiek, resp. vojakov ktorý radšej bojujú na vlastnú päsť. Samovražedné vybehnutie doprostred smrtiacej paľby ťažko môžeme nazvať na vlastnú päsť no iné slovné spojenie som pre túto osvedčenú taktiku nenašiel. Celkovo však AI musím hodnotiť veľmi pozitívne a neraz konajú nepriatelia rozumnejšie ako vy sami čo sa deje u málo ktorej hry. BiA obsahuje i Multiplayer. Nachádza sa tu klasický mód inline cez ubisoft.com ale aj Splitscreen. Ten však pôsobí veľmi rozporuplným dojmom a hra dvoch hráčov má tak od zábavy dosť ďaleko. Pri preseknutí obrazovky sa totiž hra ovláda veľmi nemotorne a často sa i fps zníži na nepriateľnú hodnotu. Multiplayer preto považujem za malé mínus, bohužiaL za to môže len Splitscreen.
Technické spracovanie
Po grafickej stránke hre opäť nemám hre čo vytknúť a grafika je skvelo prepracovaná. Potešili ma hlavne modely postáv spracované na profesionálnej úrovni. Takisto výrazy tváre sú na vysokej úrovni a pôsobia realistickým dojmom. Interiéry i keď sa v nich budete zdržiavať minimálne sú spracované skvelo a detailne. S exteriérmi je to ale o niečo horšie a neraz sa dá všimnúť, že autori z polygónov čo to museli ubrať. Budovy sú taktiež mierne hranatejšie ale na základe možností PS2 konzoly je to odpustiteľné. V PC verzii však takéto problémy neexistujú takže za veľké mínus to nepovažujem. Design misií sa dá len ťažko hodnotiť pretože 90% svojho času budete bojovať výlučne na poliach a všakovakých dedinkách takže toto by som považoval za mínus. Trocha pestrejšie prostredia by rozhodne neuškodili a rovnako by hre pomohlo aj viac interiérových misií. Po zvukovej stránke je hra rovnako kvalitná a hudba je úžasná. Síce pôsobí len ako podmas, skvelo dotvára atmosféru a pri tvrdších stretoch alebo krvilačných bitkách sa spustí aj jemná melódia ktorá vo vás neraz vytvorí mrazenie na chrbte. Zvuky sú rovnako skvelé. Zbrane vydávajú úžasné zvuky a aj dabing je na tom dobre.
Verdikt
Brothers in Arms: Road to Hill 30 je jedinečným titulom a celkovo aj malým spestrením so sveta vojnových FPS hier. Taktika a plánovanie sa u nás hráčov jednoznačne osvedčilo a i keď BiA na velikánov typu MoH alebo CoD ešte nemá, pomaly im začína dýchať na krk. Keď si totiž spojíme úžasnú atmosféru so skvelým technickým spracovaním a dobrým príbehom nedostaneme nič iné než len ďalšiu podarenú FPS akciu. Tento diel ešte prevrat nevyrobil, zdá sa mi však, že pripravil pôdu na príchod nového pokračovania s názvom Earned in Blood.
Plusy
-atmosféra
-grafika
-zvuky
-príbeh
-AI
Mínusy
-obnovovanie spolubojovníkov
-obtiažnosť
Vojnová dráma
Príbeh hry sa odohráva v časoch, keď sa zem zmietala v druhej svetovej vojne. Presnejšie v čase keď Nemci boli hlúpy, Američania si o sebe veľa mysleli a Japonci ešte len vytŕčali rožky, resp. v roku 1942. Vojna už nejaký ten rôčik zúri a Američania sa práve snažia vylodiť v Normandii. Vaše meno je Matt Baker a práve so svojim týmom cestujete v bombardéri nad nepriateľským územím. Zablúdila strela vám však zničí jeden motor a vy nemáte na výber len skočiť z rúcajúceho sa lietadla rovno do pazúrov smrti, v podobe temnej krajiny plnej nemeckých vojakov. Nie ste však žiadne b-éčko a zoskok z lietadla je pre vás prechádzka ružovou záhradou. Niektorý to prežili, iný zasa spadli Nemcom rovno do rúk, tak či onak vy ste nažive a vašim jediným cieľom je spojiť sa s vedením ale to najdôležitejšie natrhnúť tým nacistickým Nemcom prdele. (prepáčte nechal som sa uniesť) Akonáhle si nájdete tým, výbavu a všetko potrebné už vám nestojí nič v ceste plniť zadané úlohy. A že ich bude dosť...
Rozhoduje hrateľnosť
V prvých misiách prežívate prakticky sami, no skôr či neskôr vám v tom budú pomáhať aj vaši vojaci. Za prvé je to tým frontálny, ktorý slúži na rýchle bojové výpady a útoky tzv. telo na telo. Následne je tu podporný tým a ten využije svoje možnosti hlavne vzadu, skrytí za mieridlami sniperiek. Oba tými obsahujú po troch vojakoch a sú prakticky plne pod vašim velením. Vďaka strohej a intuitívnej obsluhe ho totiž môžete poslať kdekoľvek chcete. Navyše tu nájdeme aj príkazy ktoré im rozkážu zostať s vami alebo sa rozpŕchnuť a nájsť si krytie. Význam tohto bojového systému spočíva hlavne v taktike a krycej paľbe. Zatiaľ čo podporný tým môže zdržať nepriateľa a kryť vás, vy s frontálnym týmom môžete nepriateľa obísť a zasadiť mu ranu pod pás rýchlym útokom z boku. Táto taktika je totiž nielen efektná, ale hlavne aj dobre použiteľná. Zbraní v hre veľa nie je ale tie čo sú úplne stačia. Nájdeme tu starého dobrého Thompsona no veľký podiel v zbraniach patrí ako sniperkám tak hlavne puškám. Nechýbaju ani malé pištole ako Colt a podobné hračky. Ciele misií nie sú veľmi rôznorodé pretože väčšinou ide len o vyčistenie nejakého územia, alebo obrana nejakej pozície. Nájdu sa aj špeciálne misie v ktorých a velíte aj tanku a tak naberá taktizovanie na obrátkach a mení sa na šialenú akciu.
Prežijú len silný
Čo sa dá hre vytknúť je prehnaná obtiažnosť. I keď sa autori snažili vyrobiť tento titul čo najviac autenticky a reálne s obtiažnosťou to prehnali a to najmä keď v hre nie je možnosť liečiť sa počas misii. Tých je celkom úctyhodný počet a herná doba je približne 10-12 hodín v mojich očiach ale približne osem. Nečakajte však žiadne veľké strety ani známe bitky. Celá hra totiž spočíva v čistení miest a osád. Poväčšinou sa tak nachádzate iba na poli, alebo v polo rozbitom meste okupovanom nemeckými vojskami. So svojim týmom prežijete osem dní od vylodenia v Normandii a zúčastníte sa tak aj na časti operácie Overlord. Misie aj keď nie sú veľmi odlišné sú však veľmi zábavné a ponúkajú mnoho možností. Bonusom v hre a veľkou pomôckou v taktizovaní je aj prehľadná 3D mapa, ktorá vám okrem vašej pozície prezradí aj pozície vami odhalených nepriateľov. Nielenže to pomáha v taktizovaní ale aj dopĺňa prehľad na bojisku od terénu až po krycie stanoviská. Navyše sa pri spustení mapy kompletne celá hra zapauzuje takže máte aj dostatok času svoje pohyby naplánovať. Za veľké mínus považujem fakt, že keď vám v misii umrie nejaký člen týmu, v danej misii s ním už nič nenarobíte ale v tej nasledujúcej sa s ním znova stretnete. Tohto bugu sa vývojári z Gearsoftu mohli vyvarovať, keď už sa tak veľmi snažili priblížiť realite.
Nechajte sa strhnúť
Atmosféra hry je opäť ako inak úžasná. Prežívanie deja tu dostáva nový rozmer a ja som sa tejto hre dokonale oddal. Taktické možnosti vás doslova prikovajú ku stoličke a plnenie misií ma dokonalo strhlo. Neraz som sa dokonca načapal ako sa nahýnam z gauča no na viditeľnosti mi to nepridalo. I keď BiA neobsahuje také kolosálne bitky a strety ako v MoH alebo CoD atmosféra sa týmto titulom hravo vyrovná. Ďalšia vec ktorá si však zaslúži slová chváli je umelá inteligencia. Všetky bojové pohyby a taktiky ktoré môžete použiť vy, dokážu na vás sprostredkovať aj nepriatelia. Dokážu si totiž nájsť krycie miesta a rovnako ako vy aj oni útočia len zo zálohy čo vás neraz prekvapí. Samozrejme ako v každej hre aj tu sa nájde pár výnimiek, resp. vojakov ktorý radšej bojujú na vlastnú päsť. Samovražedné vybehnutie doprostred smrtiacej paľby ťažko môžeme nazvať na vlastnú päsť no iné slovné spojenie som pre túto osvedčenú taktiku nenašiel. Celkovo však AI musím hodnotiť veľmi pozitívne a neraz konajú nepriatelia rozumnejšie ako vy sami čo sa deje u málo ktorej hry. BiA obsahuje i Multiplayer. Nachádza sa tu klasický mód inline cez ubisoft.com ale aj Splitscreen. Ten však pôsobí veľmi rozporuplným dojmom a hra dvoch hráčov má tak od zábavy dosť ďaleko. Pri preseknutí obrazovky sa totiž hra ovláda veľmi nemotorne a často sa i fps zníži na nepriateľnú hodnotu. Multiplayer preto považujem za malé mínus, bohužiaL za to môže len Splitscreen.
Technické spracovanie
Po grafickej stránke hre opäť nemám hre čo vytknúť a grafika je skvelo prepracovaná. Potešili ma hlavne modely postáv spracované na profesionálnej úrovni. Takisto výrazy tváre sú na vysokej úrovni a pôsobia realistickým dojmom. Interiéry i keď sa v nich budete zdržiavať minimálne sú spracované skvelo a detailne. S exteriérmi je to ale o niečo horšie a neraz sa dá všimnúť, že autori z polygónov čo to museli ubrať. Budovy sú taktiež mierne hranatejšie ale na základe možností PS2 konzoly je to odpustiteľné. V PC verzii však takéto problémy neexistujú takže za veľké mínus to nepovažujem. Design misií sa dá len ťažko hodnotiť pretože 90% svojho času budete bojovať výlučne na poliach a všakovakých dedinkách takže toto by som považoval za mínus. Trocha pestrejšie prostredia by rozhodne neuškodili a rovnako by hre pomohlo aj viac interiérových misií. Po zvukovej stránke je hra rovnako kvalitná a hudba je úžasná. Síce pôsobí len ako podmas, skvelo dotvára atmosféru a pri tvrdších stretoch alebo krvilačných bitkách sa spustí aj jemná melódia ktorá vo vás neraz vytvorí mrazenie na chrbte. Zvuky sú rovnako skvelé. Zbrane vydávajú úžasné zvuky a aj dabing je na tom dobre.
Verdikt
Brothers in Arms: Road to Hill 30 je jedinečným titulom a celkovo aj malým spestrením so sveta vojnových FPS hier. Taktika a plánovanie sa u nás hráčov jednoznačne osvedčilo a i keď BiA na velikánov typu MoH alebo CoD ešte nemá, pomaly im začína dýchať na krk. Keď si totiž spojíme úžasnú atmosféru so skvelým technickým spracovaním a dobrým príbehom nedostaneme nič iné než len ďalšiu podarenú FPS akciu. Tento diel ešte prevrat nevyrobil, zdá sa mi však, že pripravil pôdu na príchod nového pokračovania s názvom Earned in Blood.
Plusy
-atmosféra
-grafika
-zvuky
-príbeh
-AI
Mínusy
-obnovovanie spolubojovníkov
-obtiažnosť
napísal pRo_gaMer 19.8.2005
Páči sa mi!
8.8
BROTHERS IN ARMS: ROAD TO HILL 30
PC
PS2 Xbox Vývoj: Ubisoft / Gearbox Software Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|