Chronicles of Riddick: Escape From Butchers Bay |
Zrodenie Riddicka, akého poznáme
8.5
Jedná sa o hru, ktorej grafika z roku 2004 poráža aj dnešné novinky. Hlavný hrdina Riddick, ktorého stvárnil a nahral mu hlas slávny herec Vin Diesel sa v tejto hre a dvoch Riddickovských filmoch nesmierne hodil. Táto recenzia bude skôr o chválach aj preto, že nedostatky v tejto hre sa hrozne ťažko hľadali a aj vďaka tak prekvitajúcej hre, že si ju dosť pamätám aj po dlhšej dobe.
Tu je celkový súhrn:
Najväčšie plus tejto hry je filmovosť, na ktorej firma nešetrila a ukázala zrod Riddicka akého sme videli vo filme. Po príchode do väzenia Butcher Bay a krátkom tréningu a intru som s otvorenou hubou behal sem, tam a kochal sa úžasnou grafikou. Ďalšia vec, ktorá sa mi nesmierne páčila bola, že hra nič nedávala dopredu. Zbrane a schopnosť sa odomykali postupne a na zemi ležiaca zbraň neznamenala hneď palebnú silu. Najskôr som si užil rúk, skrutkovačov a podomácky vyrobených boxerov a bejzbalových pálok.
Ďalej bolo plusom aj získavanie misií od rôznych ľudí a rozhodovania sa, či to prijmeme ako aj hľadanie a kupovanie cigaretových škatuliek na odomykanie bonusového obsahu. Hra sa neorientuje na tunelovosť, síce sa jedná o uzavretý priestor. Nie raz som sa stratil a nevedel nájsť správnu cestu, respektíve cestu späť.
Do rúk sa nám dostal pekný výber zbraní, no skôr na blízko, čo bola veľká škoda. Ďalšia ako by zbraň bolo Riddickovo nočné videnie, ktoré získal v neskoršej fáze hry. Jednalo sa o niečo ako Nightvision, iba podstatne silnejšie a citlivejšie na svetlo. Je len škoda, že ho nebudete moc potrebovať.
Skvelé boli aj druhy nepriateľov. Od ľudí, cez roboty až po miestne monštrá.
No nemusíte zúfať, Riddick nebude len proti robotom bojovať. Dostane sa do dvoch z nich a budete ho ovládať.
Sice to bol len malý doplnok, no určite potešil. No nechýbali aj súboje s bossom alebo s bossmi, no bolo ich tu po skromne. Pestrosť prostredí bola na jedno väzenie prekvapujúco pestré.
Zaujímavé bolo dopĺňanie Riddickovho života. Buď bola možnosť cez zavesené menšie zdravotné stanice, alebo sa tu objavila občas aj väčšia s väčším doplnením života.
Čas ktorý strávite pri hre je celkom slušný. Jedná sa na strednej a ťažšej obtiažnosti okolo 10 – 14 hodín, podľa toho, či budete plniť vedľajšie úlohy a či sa rozhodnete, kúsok hry prekonať kupovaním, alebo cez bojovú časť. Skvelý je aj pohľad z tretej osoby pri interaktivite a lezení.
Pekne je stvárnené aj menu, ktoré sa len tak nevidí. Najdeme v ňom aj bonusy za zmieňované krabičky.
Mínusysa tu nenachádzajú vo veľkom množstve, no nedajú sa prehliadnuť. Najviditeľnejším je fyzika, ktorá nie je zrovna vo veľa ohľadoch bezchybná. Menšia je AI nepriateľov, u ktorej som niekedy dosť zapochyboval. Občas sa mi javili ako veľmi chytrí. Boli veľmi obozretný, v tme sa neustále obzerali s baterkami a snažili sa ma vylákať z úkrytu. No inokedy ako úplný .....sa strážny pozeral na môj tieň a nič. Stál ako vosková figurína, alebo ak som niekoho zabil a išiel do tmy, on mi ako nejaký slepý zajac prišiel do rany.
Dosť tu chýba multiplayer, čo je u takejto hry hrozná škoda. Ovládanie až na menu neutrpelo na portovaní žiadnu ujmu. Hru som nevedel konkrétne zaradiť.
Nachádzala sa tam kombinácia taktického stealth žánru a Mierneho RPG.
Celkovo hru 100% odporúčam a zaručujem zábavu ak jej dáte šancu.
+ grafika, príbeh, filmovosť, Riddickové vlastnosti, rozmanitosť , voľnosť a mnoho ďalšieho
- skákanie AI nepriateľov, občas fyzika, chýba multiplayer, ovládanie menu
PC
Vývoj: Vivendi Universal / Starbreeze Studios Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|