Asphalt 7 : Heat |
Gameloft nám naservíroval na letné prázdniny nový asfalt. Bude sa pri týchto horúčavách topiť a praskať ako ten na našich cestách, alebo vydrží?
8.0
Séria Asphalt patrí medzi najpopulárnejšie mobilné závodné hry a možno aj mobilné hry zároveň. Ak ste hrávali/hrávate hry na mobiloch, určite ste túto sériu neprehliadli. Či už to bol v minulosti Urban GT, Street Rules alebo Elite Racing, určite ste ich aspoň raz hrali. Séria však rozhodne nepatrí medzi tie stagnujúce a opakujúce sa, a vždy prináša niečo nové, každým dielom dopĺňa vozový park, trate a všeobecne herný zážitok. Len pred pár dňami vyšiel najmladší prírastok do tejto rodiny. Ako teda dopadol?
(pozn. aut. Prv než začnem, rád by som upozornil, že vlastním iPhone 3GS, preto bude kvalita screenshotov nižšia.)
App Store / Kus histórie:
Už pri ohlásení Samsungu Galaxy S3 bol nepriamo ohlásený aj nový Asphalt s podtitulom "Heat". Tento Heat sa pred pár dňami objavil aj na Slovenskom App Store a tak som neváhal a kúpil si ho. Veď stál len 79 centov a chcel som hru skúsiť. Za tú cenu sa však hra oplatí a napríklad sa jej vyrovná jedine mobilná verzia Undercover-u zo známej závodnej série od EA. Prečo práve Undercover? Pretože novšie diely sú oproti tomuto dosť osekané a neposkytujú taký herný zážitok ako tento.
Ale späť k Asphalt 7. Hra má 1.11GB (na mojom 3GS má 1.4GB) a podporuje zariadenia iPhone 3GS, 4, 4S, iPod Touch (3. a 4. generácia) a všetky iPady. Tieto zariadenia však musia bežať aspoň na iOS 4.0 (pozn. aut. Android verzia zatiaľ nevyšla - ku dňu 27.6.)
Krok 1 po inštalácii - Spustenie:
Pri prvom spustení si všimnete jednu podstatnú vec - úvodné video sa vyparilo a miesto neho sa objaví iba logo Gameloft na 3 sekundy. Toto osekanie však hre prospieva a oproti svojmu predchodcovi sa o niečo rýchlejšie načítava. Po obrazovke "Touch screen to continue" sa objaví pomerne priehľadné a jednoduché menu obsahujúce tri hlavné položky - Career, Quick Play a Multiplayer. Horná časť obrazovky ponúka pestrofarebnú ponuku, no nájdete v nej okrem obchodu iba informácie o vašom profile, ako LVL, peniaze a získané hviezdy. Pod tou vašou LVL úrovňou je zároveň aj menšie, no nepriehľadné tlačítko s nastaveniami, ktoré ponúka typické možnosti známe prakticky zo všetkých mobilných hier. Je tu však aj možnosť hrať tutorial alebo vytvárať či mazať profily.
Spodná časť obrazovky ponúka ďalšie 3 hlavné tlačítka:
Asphalt Tracker - Služba podobná Autologu v Need for Speed. Funguje však len s pripojením na Gameloft LIVE! alebo Facebook. Okrem hrania výziev od kamarátov tu je možnosť vytvárať vlastné výzvy. Pri nich si vyberiete druh závodu, lokalitu a triedu áut.
Goals - Hra vám ponúka rôzne výzvy, ktoré vpodstate slúžia ako náhrada za chýbajúce Achievementy. Patria sem rôzne úlohy, ako napríklad použiť Nitro 20x, vybúrať dvoch súperov v jednom závode či zakúpiť upgrade pre vaše auto. Pri každej výzve máte rovno aj odkaz na danú úlohu - Play alebo Shop.
Sticker Book - Tu nájdete informácie o vašich autách a autách v hre všeobecne. Nahrádza Garage z Asphalt 6.
Autá:
Spolu s pribúdajúcimi dielmi rastie aj vozový park. Siedmy diel prináša 60 skvostov, no zároveň sa vracia ku koreňom celej série. Nie že by pridával staré autá, ale dáva zbohom motorkám a namiesto nich prináša SUV. Nečakajte však žiadne Hummery - Hra je o exotických a nádherných autách a dvojicu tereňákov tvorí Land Rover Evoque a BMW X6. Spolu s takmer 40 úplne novými vozidlami by sa teda dal vozový park považovať za inovovaný. A značky? Tých 10 Ferrari, 7 BMW a 6 Lamborghini hovorí myslím za všetko. Hra je jednoducho orientovaná na exotické športiaky, čo sa však zároveň aj odráža v oblasti tuningu. Ten sa totiž viac orientuje na fyzické ako vizuálne vlastnosti a tak ani len na tom Nissane nezmeníte viac ako farbu, vinyly a tónovanie skiel. Je to celkom škoda, tuning by sa aspoň pri takýchto autách mohol objaviť. Alebo aspoň jeho náznaky. Čo sa však jednoznačne zlepšilo, je fyzika vozidiel. Tá viditeľne pokročila a tak je ovládanie áut na vynikajúcej úrovni oproti predchodcom. A aj keď sa stane, že narazíte do nejakého toho domu, nebude sa to opakovať tak často, ako v minulom dieli.
Režim "Garáž" zmizol a nahradila ho vyššie spomínaná Sticker Book. V Sticker Book máte aspoň jasne určené, ktoré autá vlastníte a ktoré nie. No a samozrejme tieto autá môžete nakupovať. Alebo ak nemáte dostatok peňazí alebo si nie ste istí kúpou vozidla, môžete si ho požičať. Nič však nie je zadarmo a aj pôžička stojí nejaké tie peniaze.
Trate:
Z hľadiska vozidiel je hra dosť pokroková, no ako sú na tom trate? Heat vymieňa len päť lokalít, pričom zvyšných 10 zachováva. Napriek tomu, že väčšina z desiatky zachovalých tratí patrí medzi základné stavebné kamene celej série, väčší update by hre nezaškodil. Alpy, Hawaii, Londýn, Miami a Paríž, to je pätica nových lokalít, ktoré v Heat nájdeme, avšak ani staré trate na tom nie sú zle. Gameloft sa totiž prikláňa na stranu viacmenej materského Ubisoftu a narozdiel od ostatných veľkých spoločností nenecháva staré prostredia ohlodávať zubom času. Prostredia tratí sú pekne vydetailované a vpodstate si ani neuvedomíte, že závodíte na rovnakých tratiach ako v Adrenaline. Pre porovnanie prikladám screenshot - Vľavo Asphalt 6, vpravo Asphalt 7.
Gameplay:
Asphalt 7 ponúka niekoľko hodín zábavy a ak potrebujete zabiť čas alebo radi hráte závodné hry, určite si túto hru vychutnáte. Režim kariéry prináša 52 závodov rozdelených do 13 sérii, režim Quick Play niekoľko ďalších kombinácii závodov - podľa vášho gusta. No a multiplayer zas ponúka jak lokálny, tak aj online multiplayer s hráčmi z celého sveta. Lokálny sa môže hrať jak cez bluetooth, tak cez WiFi, čo isto poteší.
Množstvo herných režimov je dostatočné - 3 základné režimy ako Normal Race, Elimination a Drift pozná určite každý. Ale čo taký Beat em All, Paint Job alebo King of the Hill? Prvý z troch vymenovaných režimov je o knockoutovaní ostatných súperov. Čím viac ich knockoutujete, tým vyššia bude vaša odmena. Keď som videl názov závodu "Paint Job", napadlo ma, či sa nemôže jednať o akýsi klon jednoho z herných režimov v NFS Nitro, v ktorom sa dalo "maľovať" po stenách. Nakoniec som však zistil, že sa jedná o obyčajný závod na čas, v ktorom každý náraz do steny pridá pár sekúnd naviac. No a do tretice tu máme ten King of the Hill závod. Je to závod na čas proti súperom, v ktorom získavate každú sekundu stanovený počet bodov. Aby to nebolo také ľahké, počet bodov závisí aj od vašej pozície. Ak ste na posledný (šiesty), nezískavate žiadne body. Predbiehaním súperov sa však množstvo bodov navyšuje o 2, t.j. maximálne môžete získavať 10 bodov za sekundu. No a ak havarujete, prichádzate o 10 bodov. Vašu finálnu pozíciu okrem iného určuje aj počet získaných bodov všeobecne v porovnaní so súpermi.
Okrem týchto režimov a dlhšej kariéry hra prináša aj sponzoring. Pri každom závode máte možnosť vybrať si jednoho z troch sponzorov. Každý stojí určitú sumu a poskytuje vám rôzne zvýhodnenia. Či už to je Nitro za predbiehanie alebo knockoutovanie súperov alebo bonusové XP naviac, väčšinou sa výber sponzora oplatí. Ak však nechcete žiadneho, máte možnosť závodiť aj bez nich. Túto možnosť som taktiež párkrát využil. Čo ale hre už nejaký čas chýba, sú policajti. Je síce pekné, že si môžete kúpiť policajný Charger z Fast Five, no už to nie je ono. Závody proti policajtom a všeobecne ich prítomnosť by hre rozhodne prospela a zvýšila aj jej obtiažnosť.
Grafika je oproti Asphalt 6 len mierne upravená, no na mobilné zariadenia bohate postačí. Na Retina displejoch však hra vypadá ako na konzoliach. Zvuková stránka hry je taktiež na dobrej úrovni. Hudba je počúvateľná a k exotickým vozidlám sa hodí.
Záver:
Asphalt 7: Heat by sa dal považovať za upgrade Asphalt 6. Prináša však viacero noviniek, vďaka ktorým by sa dal technický pokrok prirovnať k pokroku Windows Vista --> Windows 7. Hra má však stále nedostatky a ak chcete tuning, odporúčal by som skôr NFS Undercover pre iPhone. Ten totiž ponúka okrem dobrého gameplayu aj veľké možnosti tuningu.