Mass Effect 3 |
Zostal aj tretí diel tejto výbornej third-person RPG hodný svojho mena?
9.5
Bolo to niekedy na prelome tisícročí, keď boli v obľube sci-fi filmy, vrcholil Matrix a točili sa nové Star Wars filmy. Vtedy sa začala rodiť myšlienka, čo keby sme do role režiséra postavili hráča, ktorý by si vyberal vlastnú cestu a tvoril svoj vlastný príbeh na základe svojich rozhodnutí. Po nejakých tých rokoch bol tento nápad predložený štúdiu BioWare, ktoré s podobným žánrom už malo skúsenosti a to začalo s vývojom prvého herného Mass Effectu, ktorý vyšiel v roku 2008 a vyvolal prekvapivé ohlasy a zožal slávu vo svete vysokými hodnoteniami. Vtedy ešte BioWare netušilo kam to s touto vesmírnou operou dotiahne. Po skončení prvého, príbehovo pútavého Mass Effectu prišiel v roku 2010 Mass Effect 2, síce s trošku menej pútavým príbehom ale s výrazne upraveným akčnejším gameplay-om a epickým koncom, ktorý nás mal pripraviť na 3 diel. A 9. marca tohto roku prišiel veľký tresk na ktorý sme tak dlho čakali.......
Príbeh začína prvýkrát na Zemi, keď bol Shepard zbavený velenia Normandy kvôli výbuchu Alpha Relay. No on ako jeden z mála vie čo čaká a neminie galaxiu. Temná hrozba v podobe légie Reaperov, ale nemôže nič robiť, bez lode a keď nieje ani vo službe Aliancie. A keď Reaperi "konečne" udrú ako prvý ciel si vyberú Sol System, teda naša slnečnú sústavu. A Reaperi sa nezastavia kým v galaxii nezostane kameň na kameni.
Ani sa však nenazdáme a zrazu sa lúčime s Andersonom ktorý nám hádže "kľúčiky" od novej Normandy a posiela nás naprieč galaxiou hľadať pomoc v podobe War assets, ktoré nájdete na každom krôčku, či už naverbujete celé rasy, splníte vedľajšie misie v ktorých sa často objavujú bývalí členovia Normandy a nik iný okrem Sheparda by ich nezvládol, alebo nájdete kredity, vzácne technológie či artefakty, ktoré odovzdáte niekomu na citadele a ten sa vám za to patrične odvďačí. War Assets vám môže poskytnúť každý, stačí keď sa napríklad porozprávate s Dianou Allersovou o Kroganských klanoch a pozitívne ich vykreslíte, pridajú sa k vám ďalšie klany z Tuchanky. Pri tejto honbe vás osud zavedie na miesta na ktorých sme doteraz neboli ako Thessia, Sur´Kesh, Ranooch, Palaven a podobne, kde sa Shepard stáva náplasťou na stáročné konflikty a spory všetkého typu. Chcete pomoc Turianov? Oni chcú Kroganov, chcete pomoc Salarianov? Nespolčujte sa k Kroganmi a tento začarovaný kruh vám poskytuje dôliežité rozhodnutia, ktoré sa nedajú vziať späť.
A aby hra nebola len nejakou suchou komerčnou stieľačkou, každý druh nepriateľa ja iný, Cerberus používa mobilné štíty a generátory, Reaperi útočia v skupinách a snažia sa k vám dostať čo najbližšie a Gethi útočia ako jeden, kým vás zamestnávajú všade lietajúce rakety, snažia sa vás obehnúť maskovaný Gethský lovci alebo Gethi s plameňometmi. Navyše popri bojovaní na bojových poliach po celej galaxií vás zamestnávajú aj frašky politikov, kde musíte cestovať hlboko do nepriateľského územia, evakuovať kolónie, zachrániť študentov, alebo získať stratenú pôdu a keď vás tie nekonečné boje o záchranu galaxie unavia, nič sa nedeje hra ponúka hodiny rozhovorov a mini questov, či už sa porozprávate s posádkou na Normandy alebo sa poprechádzate po podlažiach Citadely, ktorej priestory sú v každom dieli iné, pokocháte sa výhľadom a ako sme si už zvykli na každom krôčiku vás niekto žiada o pomoc a priestory Citadely niesu vôbec malé, cestou necestou sa vám objavia útržky rozhovorov ľudí, ktorí diskutujú čo sa v galaxii deje, do ktorých sa môžete zapojiť a dať im radu ako by sa mali zachovať, inak to zase vyzerá v hale s utečencami, môžete tu stretnúť ranených, plačúcich ľudí alebo mladú sympatickú blondínku, ktorá čaká celú hru pred kanceláriou C-Secu a čaká na raketoplán svojich rodičov, spočiatku je optimistická ale postupom času stráca nádej a jediný kto ju utešuje je Turian z C-Secu. Celkovo Mass Effect 3 kladie dôraz na interakciu postáv, ktoré niesu statické, celú hru na jednom mieste ale po Normandy sa pohybujú, popíjajú v kantíne alebo komunikujú cez vysielačku.
Ak by som tu mal vypisovať zmeny oproti predošlým dielom boli by sme tu dozajtra, stačí povedať, že to čo bolo dobré sa ešte vylepšilo a to čo sa neujalo sa úplne odstránilo. Spomeniem predsa len tie najdôležitejšie, ako vylepšený pohyb po bojovom poli, široký upgratoveteľný arzenál, kooperatívny multiplayer a väčší doraz na classy, či už si vyberiete obyčajného vojaka, šialeného Vanguarda ktorý sa vrhá na nepriateľov ako pilot Kamikadze, alebo komfortného infiltrátora, ktorý keď ide do tuhého nahodí Tactical Cloak a odkráča preč. Každá z týchto tried vám poskytuje iný spôsob boja, keď si vyberiete adepta, nemusíte ani strieľať, ak vojaka naložte si na chrbát poriadny arzenál, čo poskytuje výborný zážitok z multiplayeru, ktorý BioWare drží aj vďaka víkendovým operáciám alebo už troma úplne zadarmo DLCčkami z novými zbraňami, charaktermi alebo mapami.
Po zhruba 20 hodinách sa hra chýli ku koncu a Reaperi sú všade, v každej sústave, na každej planéte, Shepard je však optimisticky naladený. Všetkého čoho sa dotkol sa podarilo a každý nepriateľ, ktorý sa s ním stretol už vonia fialky od spodu. No ale čo čert nechcel v tom najdôležitejšom momente vám skočí do rozhovoru s Protheanskou VI na Thesii Cerberovský nájomný vrah menom Kai Leng a túto VI si od vás požičia, keď už už sa vám snažila povedať čo je tou poslednou vecou, ktorú hľadáme na ceste k porážke Reaperov. A takto sa hra preťahuje až sa Shepy zdravo nas*al a skoncoval s Cerberom nadobro. Žiaľ už nieje návratu, po zničení Cerbera je príliš neskoro a Reaperi už ovládajú celú galaxiu a tak nezostáva nič iné ako pripraviť sa na boj o život, život galaxie.
Mínusy: - Enormné množstvo bugov v Multiplayeri
- Koniec mohol byť prepracovanejší
-Hm nič viac ma nenapadlo
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: EA / BioWare Štýl: Akcia / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|