Risen 2 |
Traste sa pretože prichádza veľký pirát... ako sa vlastne volá?
8.0
Piranha Bytes, štúdio známe pre svoje obrovské, otvorené virtuálne svety už viac ako desať rokov, od vydania hry Gothic ktorá sa stala fenoménom RPG hier. V ich hrách nešlo o to, striktne sa držať príbehu. Ak človek chcel mohol si odskočiť do prírody a preskúmať ju. A to je to čo robilo Gothic sériu tým čím je, alebo presnejšie tým čím bola. Po neúspešnej, zabugovanej hre Gothic 3 v roku 2006 sa cesty Piráň a Gothicu rozdelili. Štúdio Piranha Bytes začalo vyvíjať hru s názvom Risen ktorá zožala úspech, aj keď mala svoje zápory. Podarilo sa im ich odstrániť a v pokračovaní vydali perfektnú hru? Čítajte ďalej a uvidíte.
Prvé čo vám hra pripraví bude hlavný hrdina z minulého dielu, mierne na mol čo usudzujem z počtu prázdnych fliaš po zemi, zaujímavé že plynulo rozprával aj chodil. Po pár dialógoch s kapitánom pevnosti a Patty, oboch môžete poznať z minulého dielu, je hrdina vrhnutý do víru udalostí. Má za úlohu infiltrovať kapitána Steelberda ktorý má vlastniť zbraň schopnú zabiť titána. A tak sa hrdina aj s Patty dostáva na prvý ostrov kde začína svoju púť. Viac vám o príbehu nebudem hovoriť, môžem vám ale povedať, že hra so všetkými vedľajšími úlohami a DLC obsahom mi zabrala približne 40 hodín, keď nerátam preskúmavanie ostrovov to mi predĺžilo hru až na 60 hodín.
Veľká odlišnosť Risenu od svojich predchodcov je práve pirátska atmosféra ktorá je v hre navodená na jednotku. Luky nahradili pušky, z elementárnej mágie je voodoo, z heliem klobúky a ťažké brnenia sa zmenili na kabáty. Už na prvom ostrove sa stretnete s pirátskou skrýšou a práve tam máte za úlohu pridať sa do posádky kapitána Steelbearda. Dosiahnete to pomocou úloh pre posádku alebo pre neho samotného. Nechýba tu samozrejme krčma a nevrlý hostinský, dvaja hlupáci ktorí sa hádajú kto pôjde strážiť bránu a namyslený pirát ktorému zrazíte hrebienok ak ho porazíte. Proste piráti ako sa patrí.
Systém levelovania postavy je vymyslený originálne, za splnené úlohy alebo výhru v boji získavate body slávy ktoré následne môžete investovať do jedného z atribútov, do čepelí, strelných zbraní, tvrdosti ktorá zvyšuje odolnosť, ľstivosti a aj samotného voodoo. Niektoré NPC postavy vás môžu naučiť dodatočné schopnosti ako krytie v boji, lepšiu výrečnosť alebo odolnosť. Samozrejme všetko za peniaze, zadarmo ani kura nehrabe. Privyrobiť si na ostrovoch môžete rôznymi spôsobmi, ako správny pirát hľadajte mapy pokladu, ktoré sa dajú nájsť u obchodníkov alebo vo fľaši vyplavenej morom, na ktorých je veľkým červeným X vyznačený poklad, nájdite ho a máte zaručený pekný nález v podobe zbraní, peňazí alebo iných vecí. Samozrejme peniaze môžete získať aj z lupu v boji, z okrádania ľudí a za úspešné úlohy, tak ako je v takýchto hrách zvykom.
Systém boja je lepší ako bol v sérií Gothic, štandartné sekanie mečom alebo streľbu s pušky tu dopĺňa aj možnosť krytia alebo kopnutia do súpera, ale až po vycvičení príslušných schopností. Môžete dokonca aj hádzať kokosové orechy alebo piesok. Bohužiaľ však umelá inteligencia súperov je veľmi slabá, vrhajú sa do súbojov hlava nehlava a neraz sa mi niekde zasekli. Preto väčšinou budete používať systém boja vystreliť, utiecť, vystreliť, utiecť alebo ich proste uklikáte. Ďalšia vec čo musím hre vytknúť je to, že ľudia sú oproti zvieratám až príliš slabý. Takéto pirátskeho kapitána som nemal problém zložiť na pár rán z muškety ale taký aligátor alebo nedajbože ghúl mi robili problém aj v neskorších častiach hry.
Inventár a všetko čo potrebujete nájdete v menu postavy ktoré je spravené dobre. Nájdete tu okrem inventára aj námornú mapu, denník, atribúty a schopnosti postavy, posádku a unikátne predmety ktoré vám po nájdení pridajú bonusy. Na mape máte ako tradične značky úloh vďaka ktorým sa môžete orientovať a možnosť okamžitého návratu na loď. Na seba môžete obliecť klobúky, kabáty, nohavice, topánky a samozrejme náušnice a prstene.
Graficky sú ostrovy spracované vynikajúco s riadnou dávkou atmosféry. Pri prechádzaní ostrovov pokrytých bujnou vegetáciou budete obdivovať krásne pláže, husté džungle a starodávne chrámy. Pozornejší hráči si ale určite všimnú občasne zle vykreslené textúry ktoré však na atmosfére neuberajú. V hre sa mení počasie a prebieha striedanie dňa a noci, čo jej dodáva pocit realističnosti.
Zážitok z hry dopĺňa už spomínané voodoo vďaka ktorému môžete napríklad ovládnuť ľudí a prinútiť ich aby robili to čo chcete vy. Takisto v hre nájdete rôzne minihry ako streľba na pohyblivé predmety alebo súťaž v pití.
V skratke, Risen 2 je podarená hra od štúdia Piranha Bytes ktorá si zaslúži hodnotenie také aké má. Má svoje chyby ktoré však mali aj diely Gothicu a pri takýchto obrovských a otvorených svetoch to nie je také prekvapivé. Hre by som vytkol zlý koniec a celkovo nízku obtiažnosť hry pre skúsenejších RPG hráčov, takisto niekedy nepotešia zle vykreslené textúry. To vás však nesmie odradiť od hrania takej hry ako je Risen 2 pretože vás na dlhé hodiny dokáže pohltiť svojou atmosférou a hrateľnosťou. Príbeh je bohužiaľ priemerný a už dlho pred koncom viete ako to dopadne.
Plusy: Mínusy:
+výborná hrateľnosť -slabá AI
+herná doba -občas zle vykreslené textúry
+atmosféra -priemerný príbeh
+voodoo a minihry
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Deep Silver / Piranha Bytes Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|