Halo 4 |
Po dlhých 5 rokoch vývoja sme sa konečne dočkali ďalšieho pokračovania kultovej série Halo! Treba povedať, že sa skutočne oplatilo čakať
Po dlhých 5 rokoch vývoja sme sa konečne dočkali ďalšieho pokračovania kultovej série Halo! Treba povedať, že sa skutočne oplatilo čakať. Hra je jednoducho famózna, a podľa môjho skromného názoru, je to asi to najlepšie čo tento rok vyšlo! Ako by mnohí z vás mohli podotknúť, resp. čo by mohli pokladať za veľký mínus je, že už to je x-té pokračovanie hry a tak nemá čím prekvapiť, ako napr. boj s triádami v Sleeping Dogs či stealth assassin v Dishonored. No stačí vám zapnúť kampaň, uvidieť prvé video a budete mať pocit, že sedíte v kine na peckovom akčnom sci-fi filme!
Hneď pri prvej video sekvencií bude každému hráčovi jasné, že tvorcovia na vývoji naozaj nešetrili. A uvidíte to nie len pri tej prvej, všetky video sekvencie nachádzajúce sa v hre sú jednoducho úžasné. Ich grafické spracovanie je azda najlepšie aké som kedy v hre videl; nie len to, strih, hudba, réžia, jednoducho všetko je skvelé. No nie len tu vyniká grafická stránka. Aby som okolo toho nechodil pridlho – hra je po grafickej stránke skvelá. Naozaj tu nie je čo skritizovať pretože sa evidentne venovali všetkým detailom, od budov cez nepriateľov až po okolité prostredie.
Hra začína na lodi Forward Unto Daw, kde vás po viac než štyroch rokoch preberie Cortana z kryospánku aby ste zistili, že ste napadnutí Covenantmi a vaša loď je na pokraji kolapsu. Žiaľ ju nezachránite a stroskotáte na planéte Requiem (ktorá je známa z epického konca Halo 3), kde objavíte úplne nových nepriateľov – Promethanov a ich „šéfa“ – Didacta. Boje sa odohrávajú na rôznych miestach – od útrob vesmírnej lode, cez džunglu až po rôzne kaňony. Neskôr zavítate aj na Halo. (Viac nebudem prezrádzať nakoľko vám nechcem pokaziť skvelý zážitok).
Nepriatelia sú v podstate rovnakí ako v predošlej časti Halo: Reach – až na pár nových „druhov“. Veľké zlepšenie je taktiež v ovládaní vozidiel. Samotná jazda už nie je taká chaotická ako v minulosti a ovládanie nie je problematické. Musím povedať, že ma celkom bavilo jazdiť v jeepe, čo nedá povedať o tom ako to bolo v minulosti.
Väčšina zbraní taktiež ostala rovnaká ako v Reach, nájdeme tu aj obľubenú Battle Rifle – ktorá ale prešla komplexnými dizajnovými zmenami takže si aspoň nemusíte zvykať na nejaké prehnané novinky. Takisto sa tu nachádzajú Covenantské zbrane. Ako nové tu nájdeme arzenál Prometheanov (ktorý sa mne osobne celkom pozdáva).
Ako v minulých častiach aj tu môžete svoj oblek vylepšiť rôznymi vecičkami – keď ich nájdete samozrejme – sú to jetpacky, sentinely ktoré vám pomôžu s veľkým množstvom nepriateľov (čo v hre nie je neobvyklá situácia) alebo prometheanské videnie – čo je niečo ako termálne videnie.
Ovládanie je skvelé, zameriavanie a streľba na nepriateľov je bezproblémová (koniec-koncov nie je to prekvapujúce nakoľko hrateľnosť bola výborná už v minulých dieloch)
Aby som to zhrnul – dej hry je výborný, jej spracovanie je úžasné, hrateľnosť taktiež – jednoducho sa jedná o výnimočnú hru prepracovanú do najmenších detailov ako napríklad používanie rôznych predmetov a pod. Keď to mám ohodnotiť (vzhľadom na to aké vysoké dostali hodnotenia hry, čo sa tvárili ako „hity roka“, dal by som aj viac ako 10/10).
Xbox 360
PC Xbox Series X|S Vývoj: Microsoft / 343 Industries Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|