Halo 4 |
Najväčšia FPS v dejinách sa nemilosrdne blíži. Ste pripravený?
Séria HALO je u veľa hráčov doslova na posmech, pretože jej vôbec nerozumejú. DOOM, MEDAL OF HONOR, CALL OF DUTY, HALF LIFE, BIOSHOCK, DISHONORED, KILLZONE, RESISTANCE, CRYSIS, FAR CRY, BATTLEFIELD všetko sú to hry obrovskej kvality práve séria HALO je neprávom zatieneňá. Ja som takisto nechápal ako taká hra môže mať toľko fanúšikov no ako som okúsil dobrodružstvo hlavného hrdinu celej série „Master Chiefa“ allias SPARTAN 117 tak už sa nemôžem dočkať štvrtého dielu. Sony sa snažilo mať takisto svoje tkz. fantastické halo ale s Killzone sa jej to rozhodne nepodarilo, ale o tom sa teraz baviť nebudeme. HALO rozhodne patrí k najsilnejšej značke súčasnosti.
Prvý diel na PC platforme bol pre hráčov obyčajnou hrou, ale na XBOXE to bol megahit a pred rokom sme sa dočkali regulerného HD remaku s retro-tlačidlom(nie remasteru ako v PS 3 verziách). Druhý diel skončil tak, že priam naštval všetkých fanúšikov, pretože skončil veľmi silným momentom podobne ako God of War 2 a nie nadarmo tretí diel HALO 3 patril k najočakávanejšej hre na XBOXE 360 a hráči sa dočkali epického vyvrcholenia. Niektorí jedinci zrejme HALO svet nepochopia ani za tisícky rokov, ale oficiálne pokračovanie je konečne po piatich rokoch za dverami, ktoré je v rukách vývojárov 343 Industries, ktoré má skúsenosti už remakom HALO 1. Vďaka sláve séria sa Microsoft nemusí obávať že vzhľadom na to, že hra vychádza na jednu platformu by bola málo hraná. Každý nový diel obsadil prvé priečky v predajnosti a v hrávanosti. Zásluhu na tom má okrem excelentného multiplayeru aj singleplayer a príbeh v ňom.
Nová sága začína
Uplynuli 4 roky od prímeria ľudstva a Covenantov a tak sa Master Chief na konci Halo 3 uložil do kryogenického spánku na poškodenej vesmírnej lode. V Halo sa ho hráč ujme, keď sa preberá a všimnete si nový vzhľad Cortany a vám nahrala do helmy nový firmware. Než sa stačíte poriadne zobudiť tak na palubu sa teleportujú cudzie formy života a už strieľate po Covenantoch s ktorými ste uzavreli mier. Master Chief vykopáva dvere a len tak tak sa stihne zachytiť bezpečnostnej páky, aby nevyšiel von. Bude sa jednať o jednu z mnohých dopredu naplánovaných skriptov. Nikdy nepôjde o cutscénu, ale o interaktívnu udalosť priamo behom hrania.
Master Chief spolu s Cortanou sa z lode dostanú na svet Requiem, kde sa bude odohrávať celá príbehová kampaň a zisťujú, že tento druh Covenantov o mieri nikdy nepočul, alebo sa jedná o novú armádu, ktorá prahne po ľudskej krvi. Avšak bude nutné zachrániť aj samotnú Cortanu aj napriek tomu, že sa nachádza vo virtuálnej realite. Jej 7 ročný životný cyklus sa blíži ku koncu a tak nezostane nič iné ako ju ako umelú inteligenciu len zničiť. Od prvej sekundy bude jasné, že jej mozog a analytické myšlienkové pochody prestávajú fungovať a tak bude Master Chief viac emotívny a osobný než inokedy. Záväznosť jednej trilógie na druhú sú fajn, ale rýchlo vychladnú, pretože sa zameriate na nové prostredie a samotné univerzum. Dočkáme sa nových, silnejších nepriateľov a zmien v prostredí. Obrovské vesmírne lode budú plné vojakov, ktorý vám pôjdu po krku. Samotný svet sa od komixových a priateľských farieb zmení na temnejší odtieň. Ťažko sa to vysvetľuje nováčikom série, ale kto hral viem o čom hovorí. Vývojári z príbehu moc neprezrádzajú čo je len dobre a dokazuje to silu celého univerza. Čím menej viete, tým lepšie. Nie je to žiadny doslova trápny príbeh ako v iných FPS a tak je čas prejsť na multiplayer.
Multiplayer bude celý príbehový. Hlavný mód sa volá Infinity podľa vesmírnej lode UNSC Infinity, ktorú armáda vyslala na misiu ďaleko od Zeme, kde sú pripravený vojaci Spartan IV. Na lodi Infinity budeme zažívať rôzne príbehové dobrodružstvá, ktoré budú prepojené s príbehom Master Chiefa. Pochopiteľne začnete od nuly a svoju postavu si budete ďalej vylepšovať ako v iných hrách. Každý vojak bude mať primárnu a sekundárnu zbraň s jedným granátom a špeciálny armor skill. Zo zbraní môžeme očakávať Battle Rifle, Assault Rifle, brokovnice, sniperku, raketomet, magnum atď. S armor skillom vytvoríte napr. hologram s ktorým zmetiete nepriateľa. Šprint už je v hre konečne automaticky daný(ž sa aj patrilo).
Vylepšovať postavu bude možné cez „Spartan Points“, ktoré podobne ako medaile získate na konci zápasu. Hra vás spravodlivo odmení za každú výpomoc. Konečne zmizne aj pauza po respawnu a tak sa bude dať respawnovať okamžite po smrti. Z módov chýba „Firefight“ a vieme len o „Regicide“.
Úplnou novinkou bude kooperačný mód „Spartan Ops“ čo budú misie odohrávajúce sa mimo paluby UNSC Infinity. Pôjde o epizodickú kampaň pre štyroch hráčov, ktorá má byť dlhá podobne ako príbehová kampaň len s tým rozdielom, že bude mať črty televízneho seriálu. Každý týždeň pribudne jeden CGI film, ktorý posunie dej a s ním vyjde aj päť kooperačných misií. Tieto updaty budú vychádzať každý týždeň a po dobu niekoľkých mesiacov od vydania a pozor „nebudú vôbec platené“.
Čo sa týka grafiky tak hra beží na riadne vylepšenom engine z tretieho dielu a zo záberov sa jedná o obrovské vylepšenie, z ktorého mi spadla priam sánka. Nie nadarmo vývojári vraveli, že sa bude jednať o najkrajšiu hru na XBOXE. Bez kvalitného ozvučenia by, ale skvelá grafika by bola ničím, ale ani tu sa netreba ničoho obávať.
Je to HALO
Halo začína začne druhú trilógiu zo sveta HALO a či sa bude jednať o rovnako úspešný štart sa dozvieme už 6.11.2012 exkluzívne na XBOXE 360 – našliapnuté ma rozhodne správnym smerom. Vidno že vývojári 343 Industries vložili do série novú krv a len tak pre zaujímavosť v ich týme zostalo aj veľa ľudí zo štúdia Bungie vďaka ktorému má HALO tú svoju správnu identitu z predchodcov. Najväčšia FPS v dejinách sa nemilosrdne blíži. Ste pripravený? Kto podcenil svet HALO urobil najväčšiu chybu vo svojom hernom živote! Ak by nebolo užívateľa zo sectoru s nickom „HEMLAX“ som stratený.
Xbox 360
PC Xbox Series X|S Vývoj: Microsoft / 343 Industries Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|