inFAMOUS 2 |
Keby ste získali super-schopnosť ovládať elektrinu, ako by ste s ňou zaobchádzali? Stali by ste sa hrdinom, alebo zločincom?
8.5
Prvý diel inFamous vyšiel v roku 2009 a v recenziách zožal veľký úspech.
Podarilo sa to aj druhému dielu?
Prvý inFamous sa odohrával v Empire City a pojednával o chlapíkovi menom Cole MacGrath, ktorý bol ožiarený zvláštnym zariadením Ray Sphere a získal tak schopnosť ovládať elektrinu. Ako však s touto schopnosťou naložil, záviselo len od Vás. Mohli ste sa stať hrdinom a pomáhať občanom, alebo naopak najhorším zločincom a šíriť chaos.
PRÍBEH
Druhý diel pokračuje v šľapajách predchodcu.
Príbeh druhého dielu začína veľmi svižne a akčne a nadväzuje na udalosti prvého dielu.
Do Empire City príde predpovedaný Netvor (The Beast), ktorý sa chystá zrovnať mesto so zemou.
Cole sa tomu snaží zabrániť, ale márne. Empire City je zrovnané so zemou a Cole dostane poriadny výprask. Zistí, že na porazenie Netvora má málo síl.
Spolu s kamarátom Zekeom a agentkou Lucy Kuo teda odplávajú do New Marais (videoherná podoba New Orleans), ktoré je od bývalého Empire City vzdialené 1500 míľ. Netvor však vie kde má Colea hľadať, a dostáva sa bližšie a ničí jedno mesto za druhým. Čas sa kráti a Cole musí nájsť spôsob ako Netvora zastaviť. Nie je však v boji sám, pomôže mu Zeke, Lucy Kuo, tajomná Nix, (ktorá má superschopnosť ovládať oheň) a ešte mnoho ďalších postáv.
Netvor však nie je jediný problém, ktorý Colea trápi. Mesto riadi podivný starosta, z močiaru vyliezajú mutanti, šíri sa panika a vojaci, ktorí pôvodne slúžili na ochranu mesta zabíjajú nevinných občanov, a neplnia si svoju povinnosť. Je teda na Cole-ovi aby ochránil mesto a zbavil ho zločinu.
Alebo nie... závisí len na vás.
Príbeh je vynikajúci a dobre napísaný, a cut-scény medzi jednotlivými misiami sú výborne zohrané. Takisto chémia medzi jednotlivými charaktermi je výborná.
Príbehových misii je celkom 40 a dĺžka hlavného príbehu sa pohybuje okolo 7-11 hodín, záleží od obtiažnosti.
Príbeh má slušný dej a čaká vás niekoľko dejových twistov, ktoré však prezrádzať nebudem.
"Podmaňte si vaše mesto!"
KARMA
Podľa vašich skutkov a činov sa Vám mení Karma.
Karma tvorí polkruh, a má 6 úrovní. 3 dobré (Guardian, Champion, Hero) a 3 zlé (Thug, Outlaw a inFamous). Častokrát si podľa karmy môžete vybrať aj hlavnú (príbehovú) misiu. Podľa toho sa bude odvíjať aj príbeh. Vaša karma má vplyv aj na záver hry, môžete si zvoliť dobrý alebo zlý koniec.Všetko čo v hre vykonáte, sa niekde prejaví.
MODRÁ KARMA
Ak pomáhate ľuďom, zabíjate príšery či zachraňujete nevinných, máte (modrú) dobrú Karmu.
Ľudia vám budú dôverovať, rešpektovať, stanete sa pre nich hrdinom.
Dostanete presnejšie a účinné schopnosti, ktoré budú bolestivé pre nepriateľov, ale neublížia nevinným občanom.
Coleove oblečenie, rovnako ako útoky budú mať modrú (svetlú) farbu.
Cole sa bude správať ochotne, bude sa vedieť obetovať pre druhých.
ČERVENÁ KARMA
Ak zabíjate nevinných ľudí, používate ničivé útoky, a šírite chaos, vaša karma bude zlá (červená).
Ľudia vás budú brať ako zločinca, budú sa vás báť, alebo po vás budú hádzať kamene, či kopať do vás.
Odomknú sa vám ničivejšie a účinnejšie schopnosti, ktoré síce zabijú nepriateľov, ale aj občanov okolo. Vaše útoky aj vaše oblečenie budú mať červenú farbu. Cole sa správa viac sebecky, kruto a bezohľadne.
MESTO
Mesto New Marais tvoria dva väčšie ostrovy. Od začiatku hry máte sprístupnený len prvý ostrov, asi v polovici hlavného príbehu sa vám však otvorí aj druhý. Hra odkazuje aj na hurikán Katrina, ktorý sa prehnal cez USA v roku 2005 a spôsobil obrovské škody aj v New Orleans, v našom prípade však New Marais. V meste nájdete močiare, obrovský kostol, divadlo, továrne, ale aj zatopenú časť, ktorá odkazuje práve na Katrinu. Mesto má výbornú atmosféru a rozlohovo je celkom veľké, takže vám presun z jedného konca na druhý zaberie chvíľu času.
Cole však nechodí len peši ako obyčajný smrteľník.
Bez problémov dokáže surfovať po elektrických drôtoch, je schopný naskočiť na idúce auto, či električku, vie sa vznášať, a v neskoršej fáze hry sa dokáže pritiahnuť k budove elektrickým hákom. Cole tiež ovláda lezenie po budovách, ktoré sa tiež zlepšilo od prvého dielu.
"Tento "sympaťák" nevyzerá veľmi priateľsky, čo poviete?"
VEDĽAJŠIE ÚLOHY
V hre môžete okrem hlavného príbehu plniť až 60 vedľajších misii. 30 je neutrálnych (nemajú vplyv na karmu) a 30 z nich ovplyvňuje karmu (15 dobrých, 15 zlých).
Vo vedľajších misiách máte väčšinou jednu hlavnú úlohu ( nafotiť snímky, zabiť zločincov alebo príšery, niečo priniesť, zapájať transformátory, potopiť nepriateľskú loď, atď.).
Rozmanitosť vedľajších misii je dobrá, a na odreagovanie medzi hlavnými misiami sú výborné.
Počas „prechádzky“ mestom tiež narazíte aj na mini-úlohy. (Dobré: zabrániť únosu, vyliečiť zranených, deaktivovať bombu. Zlé: zabiť pouličného hudobníka, prekvapiť policajtov, zabiť protestujúcich) Aj keď sa mini-úlohy opakujú, nemá to vplyv na rozmanitosť hry.
Po meste môžete zbierať aj 305 kryštáľov (blast shardov), ktoré sú roztrúsené po celom meste.
Ak nazbierate určitý počet shardov, Coleovi sá zvýši celková kapacita elektriny, čo sa môže pri súbojoch hodiť.
Cole je totiž na elektrine závislý (rovnako ako 90% dnešnej populácie), pomocou elektriny sa môže vyliečiť zo zranenia a samozrejme zosielať silné útoky.
Okrem blast shardov môžete zbierať aj nahrávky z poštových holubov, a bližšie tak poodhalíte príbeh na pozadí. Celkovo ich je 29, a vždy keď nejakého nájdete, zobrazí sa vám na minimape. V meste je čo robiť, rozhodne sa nebudete nudiť.
SUPERSCHOPNOSTI
Schopnosti sú zvládnuté na jednotku a tvoria hlavnú zložku hry.
Na začiatku hry dokáže Cole strieľať blesky, hádzať granáty a môže vyvolať tlakovú vlnu.
Postupom hry sa naučíte ovládať telekinézu , pomocou ktorej môžete na diaľku presúvať, a nasledovne hádzať kontajnery, bicykle či autá. Taktiež Rakety, pomocou ktorých môžete trafiť nepriateľa na diaľku a spôsobiť ničivú explóziu.
Novinkou je vylepšený meelee boj, na boje zblízka teraz používate elektrický obušok nazvaný Amp (ktorý vám vyrobil Zeke).
Cole sa postupom hry naučí ovládať aj ničivé tornádo či búrku. Ďalšou novinkou oproti prvému dielu je možnosť ovládnuť oheň alebo ľad, (závisí od vás) pomocou ktorého môžete nepriateľov zmraziť alebo spáliť.
Za všetky činy ktoré vykonáte dostávate XP (eXperience Points) body, za ktoré si môžete vylepšovať alebo kupovať nové typy útokov, pomocou ktorých sa stávate silnejším. Môžete si vylepšiť granáty, rakety, blesky. Pre váš Amp (obušok) si môžete dokupovať tzv. Finish Attacky, ktoré nepriateľom uštedria bolestivé zranenia. Aby ste si však odomkli daný útok, musíte splniť jednoduchú úlohu, napríklad: zhodiť 5 nepriateľov zo strechy, rozdať 10 headshotov, či zabiť 5 nepriateľov pomocou granátov. Tieto úlohy dávajú hre „šťavu“.
"I Believe I can Fly."
UGC- USER GENERATED CONTENT
Ďalšou novinkou v inFamous 2 sú užívateľské misie, teda misie, ktoré si vytvárajú sami hráči (niečo podobné ako v Little Big Planet).
Môžete si zvoliť miesto v meste, kde si pridáte vlastných nepriateľov (vojakov, mutantov) alebo občanov, objekty a zvolíte si hlavnú úlohu misie napríklad zabi všetkých nepriateľov.
Ak chcete, môžete v danej misii Coleovi pridať život, alebo naopak ubrať. Takisto môžete nastaviť čas, pri ktorom sa bude misia odohrávať. Možností je neúrekom, závisí to len od vás.
Ak máte vaše dielo hotové, môžete ho zavesiť na internet, kde bude dostupné pre ostatných hráčov, ktorý si ho môžu zahrať a ohodnotiť. Taktiež, ak sa vám niekoho misia páči, môžete dať tlačítko Remix a upraviť si misiu podľa svojho gusta. Vytvárať a upravovať misie je mimoriadne jednoduché, a navyše zábavné. Ak máte dohraný hlavný príbeh a vedľajšie misie, UGC misie vás zabavia.
"A sakra, toto bude tvrdý oriešok!"
A ABY SOM LEN NECHVÁLIL...
Každá hra má svoje chyby, ktoré vám pri hraní vadia, a ani inFamous 2 nie je výnimkou.
Mne osobne pri hraní najviac vadila kamera, ktorá vás občas (hlavne pri bojoch) snímala z neprehľadných, často až nezmyselných uhlov. Taktiež mi vadili Bugy a technické problémy, ktoré má však (takmer) každá hra a je obtiažne sa im vyhnúť. Párkrát sa mi stalo, že som sa prepadol cez objekt, alebo som sa „vznášal“ meter nad zemou. Inokedy zase nesprávne fungovala fyzika predmetov.
Dokonca sa mi stalo, že sa mi hra zasekla a musel som reštartovať celú konzolu.
A posledná vec, čo mi prekážala bola horšia AI nepriateľov a občanov v meste.
Občania do seba občas narážajú, dokonca niekedy narážajú do stien a do objektov. Neplatí to však vždy.
Ani umelá inteligencia príšer a vojakov nie je najlepšia. Vojaci po vás vystrelia z bazuky, či po vás hodia granát, keď ste tesne pri nich a tým sa sami zabijú.Naopak niekedy je AI vojakov až príliš presná, zbadajú vás aj vtedy, keď to nie je možné (spoza rohu).
Tak, toľko ku kritizovaniu. Poďme si teraz hru zhodnotiť ako celok.
VERDIKT
InFamous2 je výbornou hrou, nie však dokonalou.
Ponúka vám vynikajúci príbeh s dobre zohranými cut-scénami a sympatickým hlavným hrdinom, žijúce mesto, vynikajúce schopnosti, možnosť rozhodnutia sa, mnoho vedľajších misii /úloh a možnosť vytvárať si vlastné misie. Trpí však aj nedostatkami, technickými problémami, občas zlou kamerou a horšou AI občanov a nepriateľov. Aj napriek týmto nedostatkom sa však jedná o jedinečný titul, ktorý si vaše čestné miesto na poličke zaslúži. Ak teda doma máte čiernu skrinku od Sony zvanú PS3, rozhodne si InFamous2 zaobstarajte. Zaslúži si to.
+ Žijúce mesto, Vynikajúci príbeh a dobre zohrané pre strihové scény, Sympatické postavy, Karma a možnosť rozhodnutia sa, schopnosti, UGC, veľa vedľajších úloh,
- Horšia AI, občas zlá kamera (hlavne pri súbojoch na telo), technické problémy
CELKOVÉ HODNOTENIE: 87% (Veľmi Slušné)
PS3
Vývoj: SCEE / Sucker Punch Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|