Dead Space 3 |
Isaac Clarke opäť stojí pred neľahkou úlohou, zachrániť ľudskú populáciu pred nebezpečnými Necromorphami.
7.0
Úvod
Zvláštne ako rýchlo plynie čas, ani sme sa nenazdali a už tu máme tretí diel akčného sci-fi horroru, Dead Space. Isaac Clarke, technik vesmírnych lodí, nebude mať pokoj ani tentokrát, všetko sa mu rúca a nekonečné nočné mory mu nedajú spávať. Aj napriek tomu, že sa v tomto dieli udiali nejaké zmeny, neboli až tak výrazne. Nové pridané funkcie a možnosti môžu hráčov znechutiť, alebo potešiť.
Dej
Hlavný hrdina Isaac Clarke je neustále prenasledovaný preludmi a nočnými morami, snaží sa usadiť a konečne na všetko zabudnúť. Napriek tomu ho jeho myseľ nenechá oddýchnuť. Stále sa snaži prísť na to, ako sa konečne zbaviť, raz a navždy všetkých Necromorphov a zničiť Markery, ktoré to všetko spôsobili. Po čase Isaacová priateľka Ellie odíde na misiu, kde chce získať informácie ako zastaviť inváziu. Zmizne bez stopy a členovia vlády pôjdu Isaaca požiadať, aby im pomohol pri hľadaní Ellie a dôležitých informácií. Nepôjde to však hladko, cesta bude plná útrap a problémov.
Misiu značne zkomplikuje aj novovytvorená fanatická sekta zameraná na uctievanie Necromorphov. Vodca sekty, Danik, bez kompromisov zabije každého, kto by mohol predstavovať hrozbu ich svätému poslaniu. Pochopiteľne ich najhlavnejším cieľom je odstránenie Isaaca, no nebude im čeliť sám, pomoc príde zo strany vládnych vojakov. Skupina vojakov má len jeden cieľ, zastaviť inváziu a zachrániť ľudskú populáciu, no dokážu to len s pomocou ostrieľaného vesmirného technika, Isaaca.
Grafika + Fyzika
Graficky sa hra od predošlích časti do predu nepohla a žiadne výrazne zmeny neuvidíte. Slabe textúry, v určitých častiach nedopracované tieňovanie a oku nelahodné plamene a výbuchy, sú nepríjemným záporom tejto hry. Vyhladzovanie hrán je chválitebné, tak ako aj pekné nasvietenie.
Fyzika ostala tiež nezmenená, s väčšími objektmi môžete manipulovať, avšak hra to dovolujé len pre dosiahnutie určitého účelu. Napriek všetkému hra grafický nevyzerá zle, no človek by po toľkých rokoch čakal nejaké zmeny.
Gameplay + Ovládanie
Plnenie úloh je tentokrát rozdelené na časti volitelné a hlavné. Volitelné sú zamerané, na získavanie surovín alebo na dosiahnutie viacerých možností vytvárania zbraní, či ich vylepšovania. Plnenie tejto časti úloh vám tiež odkryje zaujímavé príbehy posádky. Nazbierané text logy alebo artefakty vám postupne odhaľujú príbeh toho, čo sa udialo predtým, než ste to tam prišli navštíviť vy. Volitelné úlohy môžete, ale nemusíte plniť, no ak si chcete predĺžiť hrací čas, alebo získať čo najviac veci pre tvorbu svojho arzenálu, určite ich doporučujem splniť.
Niekedy narazíte aj na možnosť mini-hier, napríklad musíte hacknuť určitý modul, správne a bez chýb v danom čase. Nechýbali ani puzzle/hlavolami, pri ktorých som sa celkom zabavil, konečne mierny oddych od toho neustalého strieľania.
Počas hry môžete so sebou nosiť len dve zbrane a malého pomocníka ( scavanger robot ), ktorého neskôr získate. Vypúšťa sa pomocou vyhľadaváčika na určené miesto, kde sa stará o zber surovín, časom vám budu títo mali pomocníci pribúdať, no treba ich nájsť. Myslím, že si ich obľúbite a ich použitie bude nezbytné, ak ovšem budete chcieť mať čo najviac vylepšení a nových zbraní.
Ovládanie ostalo nezmenené, tak ako aj inventár, náboje su univerzálne, takže budete mať viac miesta na iné veci. O niečo je vylepšený boj na blízko, je rýchlejši a agresívnejši. No aj napriek tomu, že budete bušiť do nepriateľov ako zúrivý býk, s nepriateľmi to viditeľne nepohne, až kým im ovšem neodletí nejaká časť tela.
Technický stolík + Vylepšovanie zbroje
Dlho som sa nevedel rozhodnúť ako jednoducho spíšem, inak celkom chaotický a zložitý systém používania technického stolíka, pokúsim sa to opísať tak, aby to bolo jasné aj tým čo to ešte nehrali.
Menu technického stolíka sa delí na :
Weapon upgrades (Vylepšovanie zbrani ) – slúži na vytvorenie si novej zbrani, ktorú si sami poskladáte, alebo si môžete už získané zbrane modifikovať
Weapon upgrades with circuits (Vylepšovanie zbrani pomocou obvodou ) – vďaka získaným obvodom si môžete na zbraniach vylepšovať : rýchlosť streľby, nabíjanie, poškodenie alebo zväčšenie zásobníka
Blueprints ( Plány ) – počas hry môžete získavať plány na vytvorenie si určitej zbrane za požadované množstvo surovín
Craft items ( Výroba veci ) – vytváranie veci, predaj veci za ktoré dostávate určitú surovinu, alebo zdielanie si veci s co-op hráčom
Safe ( Trezor ) – možnosť uskladňovať si veci do trezoru, predávať, dismontovať zbrane , alebo zdielať si ho s co-op hráčom
V zbroji sa dá upgreadovať kapacita kyslíku, zväčšenie života a dokupovanie väčšej účinnosti ochrany zbroje. Dá sa tiež vylepšovať kinetická sila a stáza. Zbroje v hre už nenachádzame vo forme plánov, ale jednoducho vám v menu RIG nástroja napíše, že ste získali novú zbroj. Zbroji je v hre dosť málo a niesú veľmi zaujímavé, ak ich chcete viac, môžete ich získať dohraním celej hry alebo ich zakúpiť vo forme DLC.
Kedže suroviny sú neoddeliteľnou súčasťou hry, potrebujete ich pre vylepšovanie si zbroje, alebo na poskladanie určitej zbrane pomocou plánu.
Suroviny sa delia na :
- tungsten ( volfrám )
- semiconductor ( polovodič )
- scrap metal ( kovový odpad )
- somatic gel ( telesný gel )
- transducer ( prevodník )
- ration seals ( tesnenie )
Kooperácia
Kooperatívna hra je rozdelená na dvoch členov, samozrejme jedným je Isaac Clarke a ten druhý je Carver. Aj napriek tomu, že jeden druhého nemá rád a neustále sa budú hádať, k ich prežitiu bude potrebná vzájomná pomoc.
Príbeh je o niečo bohatší, sú pridané aj prestrihové scény a dialógy. Určité volitelné misie sa dajú spustiť len v prípade, keď ste v co-op režime, pri solo kampani vás to upozorní na to, že bez kamaráta tam isť nemôžete. Možnosť pozvania druhého hráča do hry je jednoduchá, môže sa napojiť aj počas hry a ak by ho to nebavilo, proste sa odpojí a vy môžete v hre naďalej pokračovať. Ako som už spomínal, vzájomná pomoc je potrebná, pretože pri kooperácií sa zvyšší obtiažnosť, má to však aj plus, pretože nepriatelia budú vyhadzovať viac predmetov potrebných k výrobe zbraní.
Prostredia + Cestovanie
Prostredia sú rozmanité,na začiatku sa dej odohráva vo futuristickom meste. Následne prejdete na rozsiahle vesmírne vrakovisko, kde budete mať voľnejšie prostredie a môžete si beztiažovo zalietať. Nakoniec sa dostanete na zamrznutú planétu Tau Voltanis, kde sa strhne rozhodujúca bitka o prežitie.
V hre je celkom zaujímavá možnosť cestovať na určité miesta pomocou SK-1P ( já to volám skippy ), kde sa dajú plniť vedlajšie úlohy, alebo si jednoducho len nazbierate suroviny, náboje a lekárničky.
Zábavná bola voľnosť vo vesmíre, kde si môžete len tak lietať a objavovať rôzne vraky, z ktorých sa dajú získať potrebné veci, ak rozstrelíte okienko štvorcového, alebo obdlžnikového tvaru, ktorý je označený žltým pásikom. Ak budete poriadne všímavý, nájdete na väčších vrakoch možnosť vstupu, kde na vás čaká odmena v high tech truhle :).
Zápory
Stále nechápem, prečo si tvorcovia hry hádžu polená pod nohy. Hráčov znechucujú svojím ignorantským prístupom, na žiadosti fanúšikov vôbec neprihliadli. Odstránenie multiplayeru celkom vyvolalo hukot, ako náhražku vytvorili možnosť kooperatívnej hry. Aj napriek tomu, že multiplayer v dvojke bol občas mŕtvy, vedel zabaviť. Taktiež musím spomenúť, že v tomto dieli už munícia nieje rozdelená, ale je univerzálna, to hru z časti pripravilo o horrorové prvky.
Vyhodili možnosť zbierania kreditov a nahradili to surovinami, kedže je Isaac technik, má logiku, že bude vedieť poskladať zbraň aj sám. Napriek tomu, kredity tam proste chýbaju a v predošlích dieloch to s nimi fungovalo tak dobre, niesom žiaden konzervatívny človek, mám rad zmeny, ale táto zmena ma žiaľ nepotešila a čo som pozeral na reakcie iných ľudí, tiež neboli nadšený.
Další zo záporov hry je systém auto-savou, kedže vymyzla možnosť ukládania si hry na určitých bodoch, musíte dôjsť k cieľu, kde sa vám postup automatický uloží. Problém je hlavne v tom, že automatické úkladania sú riedko nahádzané a niekedy keď vypnete hru, nieste si istý či to uložilo,tak máte smolu. Spusti vám to od posledného auto-savu, čo mne celkom uškodilo, pretože som prešiel dve volitelné misie, ktoré mi trvali cca hodinu a potom som hru vypol. Kedže ma ta hra nenávidi po loadingu ma to hodilo ešte predtým než som tie volitelné misie započal.
Záver + Môj názor na hru
Jednoznačne najdlhšia časť z tejto série, mne to trvalo 15 hodín aj s tým, že som sa snažil prezrieť každý kút a splniť všetký volitelné misie. Celkovo som hru ukončil na 92%.
Kedže sa tvorcovia rozhodli urobiť rôzne zmeny v hre, niečo zaujímavé pridali, ale to čo tak dobre sedelo v predošlích častiach odstránili. Záporov je dosť a na to, že od jednotky sa to graficky pohlo naozaj len o nepatrny kúsok, je naozaj smutné.
S hrou som bol celkom spokojný, udržalo ma to až dokonca, bez toho aby som to vypol a hneď odinštaloval i keď občas som to mal chuť spraviť, ale vtedy som si povedal, že to dohrám najme kvôli deju. Dejova línia si ma udržala a hnala ma vpred aj keď ma nakoniec sklama. Možnosti vylepšovania a skladania zbraní zo začiatku pobaví, ale po chvíli omrzí.
Bossovia sa v hre pár krát vyskytnú, no posledný boss, musím uznať, bol naozaj tak ako som si ho predstavoval, ale škoda je to, že velmi dlho som sa s ním nepohral a rýchlo to skončilo.
Hra občas bola nudná a už mi liezla na nervy, aj keď som sa snažil robiť prestávky od hrania. Po chvíli to bolo už len o tom istom, choď tam, urob to, stále ty istý nepriatelia. Ľakačky z hry totálne vymyzli a dali sa predvídať, úprimne zľakol som sa iba raz za celú hru.
Snažil som sa na hru pozrieť zo všetkých uhlov a porovnať ju s ostatnými dielmi. Dospel som k tomu, že tento diel je jednoznačne najnevydarenejší. Dúfam, že tvorcovia už konečne doprajú Isaacovy oddych, pretože po tomto dieli si ho zaslúži. Moje hodnotenie je 7/10.
Plusy : Mínusy :
- Co-op možnosť hry - Zastaralá grafika
- Prostredia - Low-res textúry
- Väčšia voľnosť - Klišovitý dej
- Volitelne úlohy - Absencia horrového prvku
- Dĺžka - Univerzálna munícia
- Možnosti technického stolíka - Automatické ukládanie
- Znovuhrateľnosť - Málo zaujímavých zbrojí
- Hlavný boss
Xbox 360
PC PS3 Vývoj: EA / Visceral Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|