Hitman 5: Absolution

Od roku 2006 náš nekladno-nezáporný hrdina čakal v úkryte, pripravujúc sa na svoj absolútny príchod. Ako dopadla najnovšia časť tejto viac než legendárnej série, lámajúcej pri každom vydaní doterajšie štandardy stealth hier?

PC
pridal cappko 17.2.2013 o 8:24 pod používateľské recenzie

8.5


Možno sa vám to nezdá, no stealth žáner vymiera v hrách podobne ako napríklad taký western žáner (len s pár výnimočnými exemplármi). Veľa hier s otvoreným žánrom mali, majú a vždy budú mať v sebe stealth elementy, no nikdy nie primárne zastúpené, a nikdy tých stealth sekvencií nie je dosť. Či si to dokážeme pripustiť, alebo nie, je to aj preto, lebo hráči pomaly lenivejú. Už ich nebaví sedieť nad jednou misiou štyri hodiny, opakovať ju odznova alebo od checkpointu, aby sa na zakázanú lokáciu dostali potichu a bez odhalenia. Už si nezapínajú obtiažnosti na najdrvivejšie, aby si odskúšali svoje schopnosti tam, kde amatéri zlyhávajú. Po miléniu sa dialo veľa vecí, ľudia sa prestali báť Mečiara, podprahové kšefty sa v politike začali robiť menej okato a herný priemysel začal kvitnúť viac, ako nikdy predtým. Firmy už ponúkali hry zo stealth žánru, no keď sa zamyslím nad tým, aký bol stealth žáner pred príchodom série Hitman, pamäť mi začína nekontrolovateľne haprovať.




Je to podobné ako si skúsiť spomenúť, ako vyzerala vrecková tehla pred príchodom Nokie na trh. To, čo firmička IO Interactive z Dánska dokázala so špičkovým tímom matematikov, programátorov a grafikov je od počiatku Hitmana niečo nehorázne. Na prvého Hitmana si viacerí nemusia pamätať, priznám sa že som si ho zahral až rok po vydaní, no bavil ma veľmi. Príbeh nebol výrazný, no grafika bola na svoju dobu veľmi dobrá a mapy boli dostatočné na zlikvidovanie cieľa za pomocí stealth prvkov, doteraz v 3D stealth hrách nepoužitých, ako disguise, plíženie sa a uškrtenie zozadu strunou. Pravá revolúcia prišla až koncom roku 2002, keď sa na trh dostala netrpezlivo očakávaná Hitman 2: Silent Assassin. Dovolím si tvrdiť, že je to dodnes jedna z najlepších hier, ktoré som za celú svoju hernú kariéru okúsil. Grafika bola famózna, tento Hitman je NAJNÁROČNEJŠÍ zo všetkých Hitmanov, nemilosrdne vás po rýchlom tutoriali a príbehovom úvode hodí do najťažších misií, aké existujú. Zbrane tvorili OBROVSKÝ arzenál, od obyčajných pištoliek až po legendárne Hitmanove Silverballers, od štandardných samopalov až po unikátne kúsky, hra obsahovala komplexný hodnotiaci systém, pribudli nové herné prvky a hra obsahovala 21 misií, obsahujúce obrovské mapy, s cieľmi z celého božieho sveta. Hru ste si mohli užiť po prvý krát na PS2, Xboxe aj na GameCube. Od vydania tejto hry sme dostali tretí a štvrtý diel, tretí ako remake jednotky s vlastnými elementami a ešte krajšou grafikou a štvorku ako kompletne nový diel, po prvýkrát na Xbox 360 a na kompletne novom grafickom engine, obsahujúc nespočetné množstvo prvkov, ktoré nerušia zaužívané postupy v sérií, ba priam vylepšujú VŠETKO do totálneho maxima. Poviem vám, že so štvrtou hrou som vydržal podobne ako s jej dvoma predchodcami asi 5 rokov hrania a stále ma bavila. Áno, ide o tak dobrú hru, že jediné, čo jej chýbalo za tie roky, je viac misií a lepšia grafika. Holt, Hitman sa nám do pamätí vryl ako prototyp v stealth žánri a nikdy nezabudneme na klasickú vyholenú hlavu, čierny oblek s červenou kravatou a strieborné pištole s tlmičmi, vytvárajúce ikonický obraz tichého zabijaka, schopného sa vmiesiť do hocijakého davu, a z hocijakého davu odísť so "skalpom" zadaného cieľa.




Ako si teda vedie tak dlho očakávaná, tak dlho odkladaná, tak príliš utajovaná, potom tak veľa prezentovaná a konečne vydaná piata inštancia tejto legendárnej série? Slovo by som prenechal recenzentom, ale aj keď zastávam názor, že netreba nové hry súdiť IBA s predošlými dielmi a porovnávať ich, myslím si, že tu je to viac než nutné, keďže všetky štyri predošlé Hitman hry sa s novými verziami vylepšovali a zdvíhali laťku už toho, čo bolo v minulosti vytvorené a dovedené ešte k väčšej dokonalosti. Preto lepím ústa lepiacou páskou nováčikom v sérií, ktorí sa z ničoho nič rozhodli na rôznych herných portáloch napísať recenziu na Hitman 5: Absolution a zdžubať hru pod čiernu zem, nech si vynahradia tých 12 rokov heretického života pod obsidiánom, nech si zahrajú predošlé štyri hry, lebo ešte je čas dostať sa zo zatratenia a nech sa začítajú do recenzií poriadnych a verných Hitman fanúšikov. Je veľmi ťažké povedať, na čo nový Hitman nadväzuje. Hitman Blood Money skončil otvorene (aj keď sa niektorým nemuselo chcieť oživiť nášho tichého zabijaka z oltára a vystrieľať oddiel agentov). Nový Hitman začína s našou 47mičkou ako keby sme ho tu vždy mali. Hra je obohatená ako už tradične o non-ingame cutscény medzi jednotlivými misiami. Ich kvalita je však veľmi nízka, na Xbox 360/PS3 vám to vadiť až tak nemusí, no na PC pri maximálnych nastaveniach to bolo viac než úsmevné.




Príbeh tejto hry nie je o 100 honov väčší než ten v štvorke, len cutscény majú zaujímavejší nádych a hlavný antagonista je narozdiel od tichého a rozmýšľajúceho agenta na vozíku poriadnym psychopatom, ktorý má za sebou bandu zo svojho gangu. Kde predošlí Hitmanovia ukazovali cutscénami tiché ťahanie za nitky, nostalgické sekvencie alebo pokojné zadávanie úloh, Hitman 5 borí štandardy. Recenzie vytýkali hre, že Hitmana ukazujú v príliš ľudskom svetle, raz má city, raz je to nemilosrdný vrah. Raz mu ide o prachy a pre hocijakú fľandru by sa len tak nepohol a raz svoje hebrejské praktiky opúšťa v snahe uchrániť mladé dievča. Nebudem spoilovať príbeh, myslím, že to dievča vám už dávno naspoilovali developeri vo svojich videách, môj názor je ten, že nová osobnosť Hitmana je stavaná solídne, jeho jemné emocionálne vibrácie sú vhodné a nie sú na škodu, všetko čo robí, má svôj pádny dôvod v príbehu a stále je to nemilosrdný tichý vrah, ktorého poznáme. Problém je v príbehu samotnom, scenár a samotné prevedenie cutscén a udalostí je určené širšiemu publiku a je koncipované ako pravý Americký film, čiže raz ide o únos/výkupné situáciu, v iných momentoch ide o roadtrip/vyšetrovanie situáciu a občas prichádzajú WTF momenty, kde keď si porovnáte to, čo ste robili s Hitmanom v hrách doteraz, nebudete chápať, čo ste to práve videli. Takto sú koncipované aj misie.




Poviem vám narovinu, samotná koncepcia misií je veľmi dobrá. Hráči sa pri Hitman 2 sťažovali na náročnosť misií a na prehnanú dĺžku hry. Pri Hitman 3 bola zas hra krátka. Developeri sa na to vykašľali a ponúkli férový obchod: 20 misií, kde polovica ide spinoffovým štýlom, (bitka v aréne, útek cez staré nádražie od policajtov alebo misia s mníškami ako vrahyňami), a zvyšok je klasický dobrý Hitman: dostanete sa do obrovskej mapy (zväčša komplex areálu alebo budova), máte k dispozícií množstvo prístupových ciest, sériu prevlekov, rôzne lokálne možnosti ako odstavenie prúdu alebo sabotáž plynu, skrátka nádhera. Ak sa vám to v budove nehodí, stačí vyliezť oknom a preručkovať cez parapetu, kvôli vniknutiu do neprístupnej lokácie a navyše pribudli klimatizačné šachty. Ak nemáte vhodný oblek, je tu vždy možnosť prestrieľať sa lokálnym priestranstvom. Tu sa zas zastavujem pri recenziách, kde bola hra pod paľbou kritiky za to, že pripomínala skôr Max Payne sériu ako Hitmana. To, že si človek nastaví hru na Normal a zdá sa mu to ťažké (v tomto ide o starú dobrú hru, už na Normale sa môžete zapotiť), lebo recenziu má odovzdať nabudúci týždeň alebo sa mu to nechce hrať, tak sa tým prestrieľa, je absolútne jeho vec. Slovo absolútne tu veľmi sedí, jednoducho o tom bol vždy Hitman a v tomto nevidím žiadny problém. Hitman sa vždy dal prejsť stealthovo, ak ste si dali námahu a zapojili šedú kôru, (veteráni série vedia o čom hovorím) alebo ste vedeli prejsť misiami na berserk Max Payne štýl. V čom VIDÍM problém hry je ten, že aj tie najnenaskriptovanejšie misie sú všetky predelené na podlokácie. Prejdete stealthovo cez jeden húf nepriateľov/lokáciu, prekročíte dvere, ktoré vám svietia ako objective, dostanete sa k ďalšej lokácií. Tú si bez okolkov vystrieľate, prejdete cez dvere, ste v ďalšej lokácií. Každá je nezávislá ná tú predošlú, čiže tí, ktorých ste svojím oblekom prekabátili a prešli cez nich, vás po zvyšok misie po prejdení dverami otravovať nebudú, MacGyver sa raduje ale ja dávam veľký palec dolu. Hlavne je ťažké povedať, prečo to tak urobili, keďže medzi lokáciami nie je žiadny loading, takže kľudne mohli ponechať typickú Hitman koncepciu a utvoriť jednú veľkú mapu s absolútne voľným pohybom.


V Hitmanovi 5 sa vám podobne ako v predošlých dieloch až na pár svetlých momentov nestane, že prejdete cez ostrahu, poobšmietate sa okolo cieľa, zídete výťahom dolu, splníte vedľajšiu úlohu, vrátite sa, ticho ho zabijete, vrátite sa dolu, pobeháte si po mape.... Skrátka to, že hra obsahuje MNOŽSTVO skrytých prístupových ciest, poschovávaných zbraní, easter eggov alebo nepatrných možností vždy bolo súčasťou Hitmana a teraz to nie je vôbec iné, len svojou hlúpou "lineárnou" koncepciou, vás hra nielenže nepodporuje v objavovaní a neustálom taktizovaní na mape, hra vás vo veľa momentoch priam "núti" ísť vopred a neobzerať sa za sebou. Hra navyše neobsahuje ingame ukladanie ako doteraz, ale systém checkpointov. Buď prejdete za už spomenuté "príbehové" dvere a tam sa vám hra checkpointne alebo musíte označiť logo hitmana na zemi v presne daných lokáciách (nesmie po vás nikto ísť) a uložili ste si hru. Pre fanúšikov Hitmana veľmi nepríjemná správa, keďže si už nemôžete na presnom mieste uložiť pozíciu a skúšať misiu prejsť, pokašľať to a vrátiť sa na uložené miesto.




Jedna vec je urobiť so sériou niečo nové, kvôli čomu sa niektoré herné elementy do nového pokračovania hry jednoducho nedostanú, ale niečo úplne iné je bez pocitu viny zmietnuť zo stola elementy, ktoré sme doteraz poznali v hre tak, že sa bez nich nedalo dýchať. Odpadlo PDA s mapou, kde sa pri ťažších obtiažnostiach prestali ukazovať elementy ako ciele, osoby alebo points of interests, odpadol systém nehôd, ktorý mal v Hitman 4 premiéru a bol tak fantasticky zapracovaný aj do výsledného hodnotenia misií a aj do lokácií, kde sa dajú uskutočniť (lustre, visiace konštrukcie, klzké zábradlia a schody, plynové bomby, rozpálený gril, lavička s benchpress tyčou, množstvo sabotovateľných objektov), že si viacerí z nás predošlého Hitmana bez tohto elementu už ani nevieme predstaviť. Zabudnite na voľné ovládanie výťahov a presun medzi poschodiami v budovách, nehovoriac vôbec o vylezení do výťahovej šachty. Zabudnite na otrávenie jedál alebo nápojov, a čo je úplne nezmyselné, zabudnite na výber zbraní pred misiami a ich vylepšovanie. Áno, ako som spomenul, príbeh je vzatý trošku roadtripovo a agentúra mi tentoraz nepomáha, no ak sa viem hodiť pred misiou do nového fešáckeho obleku, viem si aj vybrať z aspoň základného arzenálu. Tvorcovia nám sľubovali na základe prosieb od hráčov oveľa obratnejšieho protagonistu. Áno, zbraň už nepriateľom nevytrháva takým tupým spôsobom a taktiež nevrazí nepriateľovi jednu facku a už leží na zemi ako v štvorke, ale okrem nových animácií a kombinácií tlačidiel na "sejmutie" nepriateľa na zem, žiadne nové obratnosti nedostal. Ani za neobzerajte za preskočením z balkónu na balkón (čo sme doteraz inteznívne využívali) a ani nekráčajte a nerozbíjajte si zbytočne gamepad/klávesnicu, aby ste vôbec začali liezť po odkvapovej rúre. Občas sa objaví nejaký rebrík, čo je po Starwarsovo statickom výťahu a schodoch jediný vertikálny element, ktorý sa z predošlých hier pretlačil do Hitman 5ky. Hitman Absolution je jednoducho vybalansovaný produkt. Prekonáva bariéry predošlého dielu a prináša mnoho nových prvkov, ktoré nám veľmi chýbali, no "na oplátku" ignoruje zaužívané postupy a možnosti, ktoré už len z princípu nemôžu v pravej Hitman hre chýbať. Elementy, ktoré boli do hry pridané, sú však veľmi dobré a musím priznať, že oproti predošlým dielom sa mi menej stávali momenty, kedy som bol kvôli prílišnej komplexnosti hry zbytočne prichytený pri čine, kde som nemal ani na pol sekundy šancu vďaka až príliš chytrej UI vykonať niečo, čo je súčasťou môjho plánu na dokončenie misie a zbavenie sa cieľa. Ak cieľ uškrtíte, automaticky ho ťaháte. Nože po hodení do obete viete vytiahnuť z kadávru. Ak strčíte len jednu mŕtvolu do kontajnera, skrine, mrazáku, bez problémov sa tam vojdete aj vy (doteraz to bolo možné len prikrčením sa a tanečnou improvizáciou za objektmi alebo v skrini). Hra ponúka päť obtiažností, ja osobne som poctivo odskúšal prejsť hru na každej, preto mi tak trvalo napísanie recenzie (na najťažšej obtiažnosti Purist som sa v strede hry zasekol, čo len ukazuje, že ešte existujú hry, pri ktorých musíte sedieť mesiace aby ste sa dostali ďalej) a každá mi vyhovovala. Hra obsahuje stále hodnotiaci systém, no už nie taký detailný, ale zase je presnejší, lebo je založený na bodovom ohodnotení, je veľmi kritický k vraždám, kto je obeťou (či je to civil alebo stráž) a na spôsob zabitia, čo je najpodstatnejšia časť, taktiež obsahuje rôzne challenges a všetky obleky/objekty, ktoré ste mohli v misií nájsť. Ďalší element hry je všetkými chválený, všetkými zatracovaný Instinct.




Instinct je žltá šťavička, podobná tej močovke, ktorú máme viacerí z nás pricapenú v bytovkách na radiátoroch. Vďaka Instinctu vidíte cez steny, miesto mapy ukazuje na miesto, kde máte ísť, vyznačuje farebne ciele, civilov a stráže a otvára vám bránu do skrytých lokácií a tzv. point shooting. Je to tak jednoduché. Poďme si to trocha ozrejmiť. Šťavička instinctu je indikovaná v pravom-dolnom spektre obrazovky a dobíja sa podľa obtiažnosti kratším časom, dlhším časom, alebo sa na najťažších obtiažnostiach nedobíja vôbec. Taktiež za to, či zabijete cieľ headshotom, alebo či len bodyshotom. Instinct je na ľahších obtiažnostiach ako burina, no na troch najťažších je ho málo. To, že isté lokácie sú prístupné civilom, tie obozretnejšie strážam a tie najsledovanejšie cieľom ostalo a samozrejme na preniknutie do nejakej chránenej oblasti musíte zapojiť šedé bunky alebo si obratne zohnať vhodný oblek. Novinka je však to, že už vás ako policajta nebude otravovať, podozrievať a napokon odhaľovať nejaký hlúpy civil, ktorý tam v prvom rade vôbec nemá čo robiť. Jednoducho, sekuriťáci sa na pracovisku poznajú, rovnako aj roboši, autmechanici, kuchári alebo hocijaká iná profesia, ktorá sa na danom mieste lokalizuje. Ak do kuchyne vniknete v kuchárskom obleku, rozum dáva, že kuchár vás nepozná a bude vás podozrievať. Doteraz to platilo tak, že ak chodíte pomaly, nedržíte zbytočne nejaké nebezpečné predmety a nechodíte provokatívne tam, kde nemáte, ste vystaraní. Teraz musíte počítať hlavne s inštinktom. Hitman si jednoducho začne po stlačení inštinktového tlačítka schovávať tvár, škrabať sa a zakrývať sa, čo vám pomáha prekĺznuť a stratiť sa z dohľadu. Je to realistické a aj keď mi to nechýbalo, táto novinka sa mi páči. Čo sa mi nepáči je to, že keď vám dojde inštinkt, neviete tú pretvárku pred podozrievavými osobami ďalej robiť a preto musíte rýchlo streliť pár headshotov alebo sa zaobísť inak. Na obtiažnosť hry mohli miesto obmedzovania inštinktu radšej prepojiť intenzitu podozrievania nepriateľmi, ak máte totožnú uniformu s tou, ktorú majú oni. Ak ste teda na ťažšej obtiažonsti, zakrývanie tváre by vám pomohlo, ale oveľa menej, než na ľahšej obtiažnosti, čiže by ste mali utekať z miesta urýchlene inam. S neuveriteľne limitovaným, až žiadnym inštinktom na najťažšej obtiažnosti tak ide o umelo zvyšovanú náročnosť hry tam, kde to nie je potrebné a hra vytvára až zbytočne drvivo náročné momenty, kedy ste perfektne v kryte a máte situáciu pod kontrolou, no neostáva vám nič iné, ako prísť o krytie a prestrieľať sa, lebo nemáte ani kvapku blbého inštinktu. Point shooting je zase cinematická sekvencia, kde si elegantne označíte svojích nepriateľov (čas na označenie je opäť limitovaný inštinktom alebo nábojmi v zásobníku) a následné filmové postrieľanie všetkých opečiatkovaných chudákov. Využil som to hlavne na ťažších obtiažnostiach, lebo tam sa streľbe niekedy proste nevyhnete, a tak som miesto paralelnej popravy označil šiestich maníkov a poslal im olovnatý darček priamo do dutiny lebečnej. Zachránilo mi to život a je to príjemný a štýlový dodatok, takže sa mu nebránim a beriem ho ako malé plus, ale zaobišiel by som sa aj bez neho.




Tvorcovia hru od výroby koncipovali na konzoly a vraj PS3 bola hlavná platforma. Ja som hru prešiel na PC/360 a poctivo odskúšal na PS3 u známeho a musím nesúhlasiť. Xbox 360 a PS3 verzia sú nachlp identické. Na konzole sú framedropy ako šafranu. PS3 má vraj menej detailné, no vyhladené prestrihové scény, Xbox má naopak scény v kapánek lepšom rozlíšeni, no kvalitou, štvorčekmi a inými fragmentami behajúcimi po obrazovke si to balansuje na identickú úroveň a naoko to navyše absolútne nie je vidieť. Hry bežia v rovnakých efektoch, rovnakom 720p rozlíšení a s rovnakými nastaveniami. PC port bol prenechaný firme Nixxes a musím povedať, že za posledné roky ide o jeden z najlepších konzolových portov. Presnejšie, hra absolútne nejaví známky konzolového portu! Je to tak vyladená verzia, že okrem neskutočne detailných nastavení, ponúka aj podporu troch monitorov, stereoskopického 3D a DirectX 11 efektov. Hra na najvyšších nastaveniach vyzerá fantasticky a graficky splnila, ba priam prestrelila všetky moje očakávania. Minimálnymi požiadavkami na DX10 kartu zas nenahnevá a nie je to pre to, žeby chceli nútiť hráčov na prechod na DX10/11 karty, skôr to, že akurát tie prvé DX10 karty (GeForce 8400GS/Radeon HD 2900XT) poskytujú presne minimálny výkon na rozbehanie hry na minimálnych nastaveniach (kde napriek tomu vyzerá super, testoval som hru na staršom počítači s GeForce 8600GT, hra beží okay). Na konzolách vyzerá hra o level horšie, no stále veľmi solídne. Technicky hre niet čo vytknúť. Nevidel som jeden framedrop a to som hru testoval na svojej zostave (v profile) - maximálne nastavenia, na slabom PC (Pentium D, 2GB RAM, 8600GT) - minimálne nastavenia a na notebooku ASUS X54HR (i3, 4GB RAM, ATI 7470HD) - rozlíšenie na maxime notebooku, stredné efekty. Textúry sú pekné a ostré, teselácia je aplikovaná len na modely postáv a malých objektov ale nenanhnevá a modely majú požadovaný level detailov. Skvele vyzerá a svižne sa hraje, jediné, čo sa dá vytknúť je to, čo sa už rok deje a ešte sa rok bude diať s konzolovými hrami. Koznoly totiž už dávno dosiahli svoj hardwarový potenciál a firmy sa snažia svoju nemožnosť rozbehania high end grafiky na Xbox 360/PS3 skryť odlákanním ľudského oka od kvality textúr, rozlíšenia a modelov na efekty odrazov, vody a vegetácie, prílišnými svetelnými efektami a HDR. Hitman 5 je hra s najprominentnejšími HDR a svetelnými efektami slnka, aké som kedy defaultne v hre videl (možno ma viacerí opravíte, že existujú aj hry s väčšou intenzitou tohoto efektu), no na konzolách ide o chytro využitý trik, ako ukázať nedokonalosť starého hardwaru v novšom svetle, aby ešte grafická stránka titulu na trhu v roku 2012/13 obstála. Na PC by som ale ocenil posúvatko s nastavením intenzity HDR, lebo v niektorých momentoch bije do očí. Každopádne je Hitman 5 s grafickej stránky doladený na konzolách bez obáv do maxima a na PC je JEDINÁ známka konzolového portu to, že vám pri úvodných sekvenciách môže na pol sekundy prebliknúť logo Xboxového tlačítka s popiskom "Press START". Inak som s portom nadmieru spokojný!




Posledná vec, ktorej sa chcem povenovať, je Contracts mode. Hitman nikdy neobsahoval multiplayer a ani by sa podľa mňa do hry nehodil. Štvrtý diel obsahoval Leaderboards na Eidos Online, kde ste si mohli porovnávať vaše schopnosti so schopnosťami iných hráčov. Contracts od začiatku sľuboval vytváranie vlastných úloh. Vlastne je to trocha rozporuplné. Contracts mode obsahuje exkluzívne obleky a zbrane, ktoré v hre normálne neobjavíte. Plus si viete rôzne doťahať. Vyberiete začiatočný oblek a výbavu, vojdete do misie. Tam máte prejsť danú misiu tým, že určíte podmienky, napríklad nesmiete zabiť civilistu, žiadne telá pohodené mimo skrýše atď. Potom označíte tri ľubovoľné ciele, zabijete ich a prejdete misiu. Tým ste si vytvorili kontrakt. Tento kontrakt ste sami prešli, čím ste potvrdili to, že sa vôbec dá prejsť a tak ho viete distribuovať pre priateľov, aby si na ňom zmerali svoje sily. Ide o zaujímavý prídavok k singleplayerovej hre a v mojich očiach ide o plus :-) Nečakajte, že pri tom strávite celé dni, ale poteší to. Síce editor máp a vlastných úloh by z hry urobil najlepší Hitman diel z celej série (keďže o takýto prídavok fanúšikovia série žobronili už odjakživa), no predĺžilo by to vývoj hry minimálne o rok a na konzoly by to bolo zrejme príliš náročné, ťažko povedať. Aj malý nadštandard je však nadštandard ;-)




Ako teda hodnotím piaty diel hernej série môjho detstva? So všetkými novinkami, o ktoré sme dlho žobronili, so všetkými novými misiami a lokáciami, zakončenia príbehu s Dianou, ktorá je veľkým elementom tejto hry, s brilantnou technickou stránkou a viac než nadštandardnou PC verziou, s dodatkom v podobe Contracts módu? Ale aj s opomenutými prvkami, ktoré nám posledné štyri hry robili spoločnosť a bez ktorých si Hitmana nevieme predstaviť, no tu nie sú? Hodnotím hru známkou 8,5. Je to SOLÍDNY a poctivý titul, nie je to revolúcia, ktorá naveky zmení herný svet, no nešpiní Hitman značku, patrí všetkým, čím je do série. Nestalo sa s ňou to, čo s viacerými hernými sériami za posledné dva roky, čiže sa z nej nestala práčka na peniaze (nebudem menovať hry, to už je na vášom posúdení, či so mnou súhlasíte), a užil som si pri tomto titule hodiny a týždne a keď sa na to tak pozriem, tak od vydania aj mesiace hrania v Hitmanovskom univerze. Ak ste Hitmana doteraz nehrali a ak si potrpíte na grafiku, odporúčam sa vrátiť k štvrtému dielu a až tak sa pustiť do 5ky. Nebudete mať väčší pojem o príbehu, no budete sa vedieť postaviť k titulu objektívnejšie. Skalným fanúšikom môžem tento titul vrelo odporúčať na hociktorú platformu, ktorú vlastníte!





PLUSY:

Pocit zo starého dobrého Hitmana

Síce prostoduchý, no prominentnejší príbeh, so stále otvoreným koncom

Znovuhrateľnosť a typické nespočetné množstvo spôsobov na dokončenie úloh

Nové prvky, ktoré zjednodušujú gameplay

Skvelá grafická stránka a PC/Konzolové verzie, kde každá vyniká svojou kvalitou

MÍNUSY:

Celé a detailné mapy rozdelené na podsekvencie, nezávislé jedna na druhú

Zrušené množstvá elementov, ktoré vždy patrili k sérií

Prílišná linearita väčšiny misií a zavedenie systému checkpointov

Príbeh nie len že sledujete, ale občas aj hrajete.

napísal cappko 17.2.2013



Páči sa mi!

8.5
HITMAN 5: ABSOLUTION

PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Eidos / IO Interactive
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 20.11. 2012
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 28]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29282)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk