Amnesia: The Dark Descent |
Toto nie je prechádzka ružovou záhradou, povedal Daniel.
9.0
Amnesia nie je hra pre ľudí so slabou povahou a v prvom rade nie pre malé deti. Bola navrhnutá pre hororových nadšencov, ktorý dokážu dopozerať hororový film a bez problémov ísť na záchod. Autori prinášajú silný herný zážitok, najlepšie vychutnaný v neskorých hodinách. Amnesia je hororová survival adventúra od firmy Frictional Games z pohľadu prvej osoby. Predstavte si, že sa zobudíte v útrobách neznámeho hradu, na nič sa nepamätáte a ste len sám. Všade samá tma a šanca na únik je takmer nulová. Vaša najväčšia mora sa práve začína.
Ocitáte sa v koži Daniela, ktorého jedinou spomienkou je jeho meno a rodné mesto Mayfair, Londýn. Vašou jedinou spásou je nájsť a zabiť Alexandra, s ktorým ste kedysi pracovali, ale on vás nakoniec chcel poslať do večných lovíšť. Plynulými krôčikami vpred, spoliehaný len na svoju obmedzenú lucernu odhalujete desivé tajomstvo chátrajúceho hradu Brennenburg. Počas celej hry ste prenasledovaný záhadným tieňom, ktorý prináša len zlo a tajomnými hlasmi, ktoré vám napovedajú, čo všetko sa tu vlastne odohralo. Okrem toho, Daniel sa bojí tmy a tým pádom musíte nájsť vhodne osvetlené miesto, aby ste si udržali "zdravý rozum" a nedostali tak infarkt. Na osvetlenie vám bude slúžiť buď lucerna, naplnená olejom, ktorý sa po čase minie alebo sú to zozbierané zápalky na sviečky či stojace fakle. Svetlo neslúži len na odháňanie vášho nekonečného strachu, ale i na to, aby ste mohli jednoduchšie nájsť predmety, ktoré budete potrebovať, od kľúčov, cez nádoby až po technické nástroje ako kladivo či rezná píla. Po zobratí sú uložené do priehľadného inventára. Niekedy budete odkázaný zase na iné veci, ktoré sú takmer všade okolo vás. Či už sú to stoličky na defektívne rozbíjanie skla alebo kamene, bez nich by ste sa v hre jednoducho nezaobišli.
V hre ste sami, nie však ale úplne. Do cesty sa vám môžu pripliesť zdeformovaní ľudia alias monštrá, ktoré autori rozmiestnili vo väčšine lokalít. Ak vás spozorujú, okamžite idú po vás a po dolapení vás zabijú. Jedinou nádejou na prežitie je únik alebo schovanie sa do dobre zatemneného miesta či za krabicu, do skrine a podobne. Samozrejme, že idú skontrolovať vaše približné "whereabouts", ale ich Umelá inteligencia nie je až príliš vysoká, takže nebuďte paranoidní. Avšak zabuchnuté dvere hravo prerazia, takže pozor na to. Niektoré z nich sa javia ako tzv. prízraky, ktoré po čase zmiznú a už by ste o nich viackrát vedieť nemali. V hre narazíte aj na vodné príšery, žiaden kraken ani nič podobné, ale iba neviditeľné zlo, ktoré vás pri styku s vodou zabíja. Na bezpečné vyhnutie tomuto typu nepriateľa sú k dispozícii krabice na preskákanie.
Autori dôkladne dbali na efekty, ktoré zvládli bravúrne, vďaka HPL Engine 2. Pri dlhom strávení v tme sa postupne rozmazáva obrazovka alebo pri priamom styku s nepriateľom začne hrať ešte desivejšia hudba, pri ktorej máte naozaj zimomriavky. Grafika nie je šťavnatá, ale pri prechádzaní a neustálom strachu si na ňu ani nespomeniete. Misie nie sú ako zvyčajné. Nahrádza ich interaktívny prechod z dvier do dvier. V každej lokalite (misii) musíte dôkladne prekutrať miesto, aby ste našli to čo hľadáte na prejdenie do hlavného vstupu. Lokality sa líšia svojou hudbou, povesťou a veľkosťou. Hru vám potrvá prejsť 9-12 hodín, pokiaľ budete poctivo hľadať predmety a nie sa len pohybovať priamočiaro.
Existujú ale aj tie malé chybičky krásy ako napríklad bugy či efekt pri živote. Ten spočíva v tom, že ak máte kritické, fyzické zdravie sčervená sa vám obrazovka až do takej miery, že nebudete schopný ísť poriadne ďalej a oproti tomu vidíte lepšie cez tmu. Na druhej strane to kompenzuje gama, kde si pridávate jas pre dobrú viditeľnosť. Tiež si autori mohli odpustiť tú prílišnú stratu života pri páde z malej výšky.
Amnesia je naozaj silným hororovým zážitkom, pri ktorom vám bude tuhnúť krv v žilách, chlpy budete mať stále zdvihnuté a vaše srdce sa rozpumpuje na plné obrátky. Treba byť stále v strehu, pretože nikdy neviete, čo na vás spoza rohu číha.
+Strašenie plní účel - začervenanie obrazovky pri nízkom zdraví
+Odkrývanie desivého hradu - bugy
+Zbieranie predmetov, lúštenie hádanok
+Efekty
+Viac možností ako ukončiť príbeh
+Dĺžka hry
+Hudba + dabing
PC
Vývoj: Frictional Games Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|