Brothers: A Tale of Two Sons

Hra Brothers: A Tale of Two Sons sa úspešne zaradila do pomaly, ale isto sa rozširujúceho zástupu hier, ktoré nestavajú na komplexných herných mechanikách, ktoré sú doplnené niekedy až zbytočným príbehom, ale naopak používajú výraznú mieru interaktivity k tomu, aby vás čo najhlbšie preniesli do svojho sveta, kde vám naopak vyrozprávajú svoj pôsobivý príbeh.

PS3
pridal dickie 2.11.2013 o 20:20 pod používateľské recenzie

7.5


Filmy a videohry. Dve silné odvetvia zábavného priemyslu, ktoré nám spestrujú náš denno-denný uponáhľaný život. Každé z nich nám svojim vlastným spôsobom ponúka prvoplánované, jednoduché, a na krátkodobé odreagovanie vhodné diela, avšak obe sú schopné zatnúť svoje drápy hlbšie a venovať sa predstave či myšlienke, ktorá sa nám usadí niekde vzadu v hlave a nedá nám spať.  Zatiaľ je tá druhá možnosť predsa len rozšírenejšia vo filmoch, avšak ako sa jednotliví autori hier púšťajú do náročnejších tém, a navyše preberajú niektoré filmové postupy, svitá aj nám hráčom na lepšie časy. A tak sa aj my, ktorí sú už otrávení nekonečným prístupom  len ťažko od seba odlíšiteľných FPS-iek s radosťou usadiť a pustiť si hru, čo nás nenúti strieľať po všetkom možnom aj nemožnom, ale namiesto toho nám chce niečo povedať.

 

Brothers: A Tale of Two Sons  napísal a snáď môžem napísať aj režíroval švédsky režisér a scenárista libanonského pôvodu – Josef Fares (Jalla! Jalla! či Zozo) a hneď od prvého momentu vás isto bude lákať, aby ste sa na túto príbehovo orientovanú adventúru pozerali širokouhlým objektívom.  Už samotný vizuál hry nesie črty filmového režiséra, a rovnako je to aj v prípade práce s kamerou. Určite si na moje slová spomeniete, keď bude v úvode s obomi súrodencami plávať popod most, kamera sa prikrčí, obtrie o jeho kamennú spodnú časť a nechá vyniknúť dopadajúcim lúčom svetla na vodnú hladinu, cez ktorú v pomalom tempe plávajú obaja bratia. 




Čo však v žiadnom prípade nie je typické dokonca ani pre film je skutočnosť, že Fares sa rozhodol vyrozprávať príbeh dvoch bratov absolútne bez slov. A tak každá jedna postava, ktorú v hre stretnete, používa namiesto slov len nezrozumiteľnú hatlaninu. S kľudným svedomím môžem napísať, že scenár hry sa spolieha na dialógy v oveľa menšej miere, než drvivá väčšina hier, ktoré majú ambície priblížiť sa filmom, a ukazuje jedinečným  spôsobom, ako sa môže samotné prostredie podieľať na vyrozprávaní príbehu.  Toto všetko ľudia z tímu Starbreeze zabalili do klasickej, pomerne jednoduchej hry, ktorá vo veľmi skromnej miere používa prvky z hopsačiek či puzzle hier.  Jadro však tvorí spôsob, akým sa hra ovláda, a ktorý vám dá najavo, že tu sa komunikuje pomocou interakcie s prostredím.

 

Dve analógové páčky a dve zadné tlačidlá sú všetko, čo na svojej ceste budete potrebovať, a vystačí vám to na ovládanie oboch bratov. Súčasne. Ide o prvok pomerne nezvyčajný, a perfektne vystihuje neoddeliteľné puto, ktoré je medzi obomi súrodencami. Avšak zatiaľ čo vaše prsty zvládajú naraz ovládať dve postavy, oči s tým budú mať značný problém. Pokiaľ je brat ovládaný ľavou páčkou vľavo od svojho súrodenca, všetko je v najlepšom poriadku. Ak si však na obrazovke pozície vymenia, budete sa pliesť a bezradne motať ako mátohy. Niečo ako keď dlhoročnému PC-čkárovi, ktorý zasvätil svoj život headshotom, z ničoho nič potajomky zmeníte vertikálne nastavenie myši. Našťastie v hre nie je veľa situácií, kedy by boli hlavní hrdinovia v priamom ohrození života, a teda sa nejedná o zásadný problém.

 

Medzi súrodencami sú jemné rozdiely, ktoré vyplývajú z toho, že jeden je mladší, a ten druhý je logicky starší. Skôr narodený brat je drobnejšej postavy a tak mu nerobí problém pretlačiť sa úzkymi medzerami, zatiaľ čo druhý brat je silnejší a teda vie manipulovať s ťažšími predmetmi a najmä prepínať rôzne páky. Hre by však nezaškodilo, keby boli vzájomne oveľa viac rozlíšení, napríklad už pri samotnej chôdzi, keďže mladší z nich lozí po strmých úbočiach s rovnakou ľahkosťou ako jeho starší a silnejší brat.





Rovnako ako v prípade Journey aj Brothers: A Tale of Two Sons vyzdvihuje samotnú cestu vpred, a nie jednotlivé prekážky, ktoré je nutné postupne zdolávať. Ale zatiaľ čo thatgamecompany stavali vo svojej hre najmä na veľmi príjemnom a plynulom pohybe, Starbreeze používajú skôr pohyb od jednej hernej mechaniky k druhej, a nikdy neostávajú pri jednej dlhšiu dobu. Jedna scéna, jeden moment, jeden nový prvok hrateľnosti a cesta oboch bratov sa posúva opäť ďalej, kde ich čaká niečo úplne nové, a k starému sa už nikdy nevracajú. Teda snáď okrem už raz spomínaného lozenia po skalách.

 

Ďalšou typickou črtou hry je jej výborná práca s plynulosťou, respektíve samotným tempom hry.  Je  síce pravda, že príbeh dvoch bratov vám nezaberie viac ako tri – štyri hodiny, avšak úvodné a nie priveľmi originálne vidiecke prostredie je pomerne zavčasu vystriedané skutočne nádhernými lokalitami. V nich dokázali autori výborne vybalansovať, kedy a čo vám odhalia, ako často vám predložia akčnejšie pasáže, a popritom stále nechávajú na vás, aby ste pracovali so samotným príbehom a dávali si do súvislostí udalosti, ktoré ste prežil pred pár desiatkami minút. Táto ich schopnosť sa naplno prejaví najmä v poslednej polhodine hry, kedy si začínate skladať všetky čriepky príbehu do jedného celku, a pritom vám tam stále niečo chýba a čaká až na definitívny záver.

 

Hra Brothers: A Tale of Two Sons sa úspešne zaradila do pomaly, ale isto sa rozširujúceho zástupu hier, ktoré nestavajú na komplexných herných mechanikách, ktoré sú doplnené niekedy až zbytočným príbehom, ale naopak používajú výraznú mieru interaktivity k tomu, aby vás čo najhlbšie preniesli do svojho sveta, kde vám naopak vyrozprávajú svoj pôsobivý príbeh. Nedosahuje síce na špičku v tomto rozvíjajúcom sa žánri, tam bezpochyby kraľujú JourneyDear Ester, ale ponúka príjemnú hrateľnosť zredukovanú na úplne základnú úroveň, milý a jednoduchý príbeh, ktorý je umne okorenený umelecky nádhernými lokalitami.    

 

your constantly worriedmuschroom aka dickie

 

 

Plusy: detailne prepracované lokácie, výtvarný štýl, príjemná plynulá hrateľnosť, pracovanie s príbehom

 

Mínusy: na ovládanie si treba dlhšie zvykať, krátka herná doba, úvod hry


napísal dickie 2.11.2013



Páči sa mi!

7.5
BROTHERS: A TALE OF TWO SONS

PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: 505 Games / Hazelight
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 8. 2013
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 29]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Kupon ps5 (0)
Zdravim, koupil jsem na internetu kod do ps peneze...
|Lies of p (2)
Mam cez game pass lies of p pc stiahnutiu češtinu...
|Soundbar-pc (6)
čafte používate niekto soundbar k pc? repro 2.1 so...
|Cpu a gpu - dobra cena (7)
Ahojte, Chcel som sa pred kupou poradit s vami o...
|Indiana jones - error 0x800700... (5)
Má niekto problém pri sťahovaní Indiana Jones z ga...
|Svet, ukrajina, vojny ... (31001)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk