Killzone Shadow Fall

Killzone Shadow Fall je jedným z launch titulov na Japonskú Playstation 4. Nie je žiadne verejné tajomstvo, že štartovacie tituly zväčša za moc nestoja, no ako je to tu?

PS4
pridal jones555 25.12.2013 o 23:52 pod používateľské recenzie

8.0


Killzone Shadow Fall je jedným z launch titulov na Japonskú Playstation 4. Nie je žiadne verejné tajomstvo, že štartovacie tituly zväčša za moc nestoja, no ako je to tu?

 

Nový Killzone je v podstate next gen hra s old school vnútrom. Hneď na začiatok hry vás upúta nádherný vizuál s ešte krajšími scenériami, dohľadnosť tejto hry skutočne vyráža dych. No hneď v prvom riadnom chapteri zistíte, že hry s takýmto štýlom ste hrali už veľmi dávno.

 

Singleplayeri zväčša hrávate na jednej mape, na ktorej sa musíte viac krát vracať naspať, v hre sú aj misie kde idete iba dopredu, resp. časti misií, no tých je skutočne pomenej. V zásade to je stále iba koridor, v ktorom sa dá často stratiť a veľa krát sa vám stane, že blúdite v kruhu, lebo vstup do ďalšej časti je malá šachta kdesi v prdeli v neosvetlenom rohu. Uzdravovací systém je pekný kompromis medzi starou školou a novodobými štandartmi. Je tu síce autoheal, no zdravia máte málo a pomaly sa regeneruje, a preto keď už ste v úzkych prichádza na rad adrenalín, čo je vlastne forma lekárničky. Po použití adrenalínu na istý čas po zamierení zbrane sa spomaľuje čas. Kampaň aj na strednú obtiažnosť je pomerne náročná a prejdete ju za 10-16 hodín, podľa toho, ako často sa budete „strácať“ a či budete zbierať rôzne predmety. Príbeh v hre je jednoducho povedané hlúpy a ľahko predvídateľný. Hlavného hrdinu budete počuť niečo povedať len zriedkavo. Vašim dobrým pomocníkom počas výprav bude OWL, ktorý plní štyri funkcie (streľba na nepriateľov, lano, elektrický výboj a shield) plus hackuje počítače a oživí vás keď zomriete, ak máte ešte adrenalín. OWL sa ovláda na touchpade na moje prekvapenie veľmi pohodlne a určite sa dá povedať, že táto vecička je skvelým krokom do budúcna na hry, ktoré potrebujú viac tlačidiel, napr. SKYRIM.

Hodnotenie hry pre jedného hráča je 7/10

+
Vysoká obtiažnosť
Heal systém
Dĺžka
Zaujímavé prostredia
OWL
Slušná otvorenosť celej kampane

-
Príbeh
Tretia kapitola hry
Po vypnutí hry vás vráti na poslednú sekciu, nie checkpoint, takže aj 15 minút do zadu.
Umelá inteligencia občas hapruje
Až príliš často neviete , kde ďalej
Žiadne pamätné momenty

 

Multiplayer je mix Call of Duty, Team Fortress a Ghost Recon. Všetko to funguje výborne a je to kráľovská zábava. V hre nie je žiaden level systém, ale odomykáte si drobnosti, ako zameriavače a podobne. V hre sú tri triedy: assault, engineer a scout. Každá z nich má dve ďalšie ability napr. scout má zneviditeľňovanie, alebo assault má nano štít. Balans hry je na tom veľmi dobre, možnože engineer ma príliš tuhé turret-y čo najmä vo Warzone (viacero módov v jednom zápase) kvôli nedostatku streliva je problém. Mapy sú veľké a niektoré až príliš. Každý zápas sa dá maniakálne prenastaviť a tak vznikajú rôzne zaujímavé módy. Multiplayer môžem hodnotiť za to najodladenejšie a subjektívny názor za to najzábavnejšie, čo tento rok vyšlo. Najodladenejšie preto, lebo za celý čas som nezažil nijaký lag, nijaký bug a má veľmi dobrý balans.
Hodnotenie hry pre viac hráčov je 9.5/10

+
Celé je to obrovská zábava
Dobrý balans
V budúcnosti nové mapy zadarmo
Zameranie na komunitu
Zrušenie level systému
Bez problémové nájdenie 24 slotovej hry, dobrý netcode

-
Z času na čas camper

Môže pôsobiť orezanejšie oproti novodobým fps

Niekomu môže chýbať absencia klanov

 

Technická stránka hry je na tom veľmi dobre, vizuál je oslnivý, zvuky zbraní sú fantastické aj keď soundtrack veľmi nevýrazný a framerate je tiež na tom veľmi dobre. Framedrop som zažil asi tak 4 krát za celú kampaň a aj to boli nejaké nenáročné scénky, takže možno sa to časom spraví. Solo hra ide 30 snímkov za sekundu, MP by mal ísť 60 fps, no drvivú väčšinu času ide okolo 45 a viac fps. Z času na čas znepríjemní zážitok nejaká low res textúra, taktiež veľa objektov v hre je často až moc rozmazaných. Motion blur ma štve najmä v MP, ktorý osobne vypínam snáď v každej hre ak sa dá. Ovládanie hry je na jednotku, opäť fantastická senzitivita analógov umožňuje bezproblémové hranie bez auto aimu. S prižmúrenými očami vzhľadom k tomu, že predsa len je to launch titul hodnotím technickú stránku hry na 8/10. Krajšiu hru si na žiadnej konzole nezahrajete.

 

Samozrejme je tu aj záver pre tých, ktorý čítajú iba túto poslednú časť recenzie. Killzone Shadow Fall je veľmi zábavná hra s nádherným vizuálom, s dlhou kampaňou, na ktorú si ale o pár mesiacov už ani nespomeniete. Jej najväčšia chyba je určite neprehľadnosť bojiska, pretože veľmi často sa prichytíte, že blúdite v kruhu a neviete, kde ďalej. Napriek next gen pozlátku je to vo vnútri pomerne obtiažna hra zo starej školy a okrem OWLa veľa nových prvkov asi nenájdete. Pokiaľ ste primárne Multiplayerový hráč, prihoďte si k výslednému hodnoteniu jeden bod, pretože ten je takmer dokonalý. Navyše celá hra pôsobí odladeným dojmom, uznajte sami, koľko AAA titulov vyšlo tento rok, počas ktorých ste nenarazili na jediného chrobáka?

Celkovo hodnotím tento titul známkou 8.

 

Medzi plusy radím:

Vizuál

Dlhá kampaň s vysokou obtiažnosťou

Zábavný a vyladený multiplayer

Ozvučenie

Cena v prípade, že si to kupujete ako bundle s PS4

Dokonalé ovládanie

Absencia autoaimu (pokiaľ ste Angry Joe a máte šmatľavé paprče dajte si to do mínusov)

Offline boti

 

Mínusy

Nevýrazná hudba v hre

Motion blur prekáža v hraní multiplayeru

Stupidný príbeh

Tretí chapter

Rozdelenie na sekcie a checkpointy

Neprehľadnosť mapy v SP

Umelá inteligencia sa občas zadrhne

Občas nelogické rozmiestnenie nepriateľov


napísal jones555 25.12.2013



Páči sa mi!

8.0
KILLZONE SHADOW FALL

Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 28]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Efootball (0)
Prosím vás hrávate niekto Efootball? Hľadám nejakú...
|Steam awards 2024 (2)
Sem môžete písať ako ste hlasovali na Steam Awards...
|Záchrana ranenej pc zostavy (12)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (17)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (11)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29895)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk