Killzone Shadow Fall |
Killzone Shadow Fall je jedným z launch titulov na Japonskú Playstation 4. Nie je žiadne verejné tajomstvo, že štartovacie tituly zväčša za moc nestoja, no ako je to tu?
8.0
Killzone Shadow Fall je jedným z launch titulov na Japonskú Playstation 4. Nie je žiadne verejné tajomstvo, že štartovacie tituly zväčša za moc nestoja, no ako je to tu?
Nový Killzone je v podstate next gen hra s old school vnútrom. Hneď na začiatok hry vás upúta nádherný vizuál s ešte krajšími scenériami, dohľadnosť tejto hry skutočne vyráža dych. No hneď v prvom riadnom chapteri zistíte, že hry s takýmto štýlom ste hrali už veľmi dávno.
V Singleplayeri zväčša hrávate na jednej mape, na ktorej sa musíte viac krát vracať naspať, v hre sú aj misie kde idete iba dopredu, resp. časti misií, no tých je skutočne pomenej. V zásade to je stále iba koridor, v ktorom sa dá často stratiť a veľa krát sa vám stane, že blúdite v kruhu, lebo vstup do ďalšej časti je malá šachta kdesi v prdeli v neosvetlenom rohu. Uzdravovací systém je pekný kompromis medzi starou školou a novodobými štandartmi. Je tu síce autoheal, no zdravia máte málo a pomaly sa regeneruje, a preto keď už ste v úzkych prichádza na rad adrenalín, čo je vlastne forma lekárničky. Po použití adrenalínu na istý čas po zamierení zbrane sa spomaľuje čas. Kampaň aj na strednú obtiažnosť je pomerne náročná a prejdete ju za 10-16 hodín, podľa toho, ako často sa budete „strácať“ a či budete zbierať rôzne predmety. Príbeh v hre je jednoducho povedané hlúpy a ľahko predvídateľný. Hlavného hrdinu budete počuť niečo povedať len zriedkavo. Vašim dobrým pomocníkom počas výprav bude OWL, ktorý plní štyri funkcie (streľba na nepriateľov, lano, elektrický výboj a shield) plus hackuje počítače a oživí vás keď zomriete, ak máte ešte adrenalín. OWL sa ovláda na touchpade na moje prekvapenie veľmi pohodlne a určite sa dá povedať, že táto vecička je skvelým krokom do budúcna na hry, ktoré potrebujú viac tlačidiel, napr. SKYRIM.
Hodnotenie hry pre jedného hráča je 7/10
+
Vysoká obtiažnosť
Heal systém
Dĺžka
Zaujímavé prostredia
OWL
Slušná otvorenosť celej kampane
-
Príbeh
Tretia kapitola hry
Po vypnutí hry vás vráti na poslednú sekciu, nie checkpoint, takže aj 15 minút do zadu.
Umelá inteligencia občas hapruje
Až príliš často neviete , kde ďalej
Žiadne pamätné momenty
Multiplayer je mix Call of Duty, Team Fortress a Ghost Recon. Všetko to funguje výborne a je to kráľovská zábava. V hre nie je žiaden level systém, ale odomykáte si drobnosti, ako zameriavače a podobne. V hre sú tri triedy: assault, engineer a scout. Každá z nich má dve ďalšie ability napr. scout má zneviditeľňovanie, alebo assault má nano štít. Balans hry je na tom veľmi dobre, možnože engineer ma príliš tuhé turret-y čo najmä vo Warzone (viacero módov v jednom zápase) kvôli nedostatku streliva je problém. Mapy sú veľké a niektoré až príliš. Každý zápas sa dá maniakálne prenastaviť a tak vznikajú rôzne zaujímavé módy. Multiplayer môžem hodnotiť za to najodladenejšie a subjektívny názor za to najzábavnejšie, čo tento rok vyšlo. Najodladenejšie preto, lebo za celý čas som nezažil nijaký lag, nijaký bug a má veľmi dobrý balans.
Hodnotenie hry pre viac hráčov je 9.5/10
+
Celé je to obrovská zábava
Dobrý balans
V budúcnosti nové mapy zadarmo
Zameranie na komunitu
Zrušenie level systému
Bez problémové nájdenie 24 slotovej hry, dobrý netcode
-
Z času na čas camper
Môže pôsobiť orezanejšie oproti novodobým fps
Niekomu môže chýbať absencia klanov
Technická stránka hry je na tom veľmi dobre, vizuál je oslnivý, zvuky zbraní sú fantastické aj keď soundtrack veľmi nevýrazný a framerate je tiež na tom veľmi dobre. Framedrop som zažil asi tak 4 krát za celú kampaň a aj to boli nejaké nenáročné scénky, takže možno sa to časom spraví. Solo hra ide 30 snímkov za sekundu, MP by mal ísť 60 fps, no drvivú väčšinu času ide okolo 45 a viac fps. Z času na čas znepríjemní zážitok nejaká low res textúra, taktiež veľa objektov v hre je často až moc rozmazaných. Motion blur ma štve najmä v MP, ktorý osobne vypínam snáď v každej hre ak sa dá. Ovládanie hry je na jednotku, opäť fantastická senzitivita analógov umožňuje bezproblémové hranie bez auto aimu. S prižmúrenými očami vzhľadom k tomu, že predsa len je to launch titul hodnotím technickú stránku hry na 8/10. Krajšiu hru si na žiadnej konzole nezahrajete.
Samozrejme je tu aj záver pre tých, ktorý čítajú iba túto poslednú časť recenzie. Killzone Shadow Fall je veľmi zábavná hra s nádherným vizuálom, s dlhou kampaňou, na ktorú si ale o pár mesiacov už ani nespomeniete. Jej najväčšia chyba je určite neprehľadnosť bojiska, pretože veľmi často sa prichytíte, že blúdite v kruhu a neviete, kde ďalej. Napriek next gen pozlátku je to vo vnútri pomerne obtiažna hra zo starej školy a okrem OWLa veľa nových prvkov asi nenájdete. Pokiaľ ste primárne Multiplayerový hráč, prihoďte si k výslednému hodnoteniu jeden bod, pretože ten je takmer dokonalý. Navyše celá hra pôsobí odladeným dojmom, uznajte sami, koľko AAA titulov vyšlo tento rok, počas ktorých ste nenarazili na jediného chrobáka?
Celkovo hodnotím tento titul známkou 8.
Medzi plusy radím:
Vizuál
Dlhá kampaň s vysokou obtiažnosťou
Zábavný a vyladený multiplayer
Ozvučenie
Cena v prípade, že si to kupujete ako bundle s PS4
Dokonalé ovládanie
Absencia autoaimu (pokiaľ ste Angry Joe a máte šmatľavé paprče dajte si to do mínusov)
Offline boti
Mínusy
Nevýrazná hudba v hre
Motion blur prekáža v hraní multiplayeru
Stupidný príbeh
Tretí chapter
Rozdelenie na sekcie a checkpointy
Neprehľadnosť mapy v SP
Umelá inteligencia sa občas zadrhne
Občas nelogické rozmiestnenie nepriateľov
PS4
Vývoj: SCEE / Guerrilla Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|