Infamous Second Son |
Tak ako býva zvykom, na novú generáciu nebýva nič poriadne a inak to nie je ani pri PS4. Zmení sa to s príchodom Infamous: Second Son?
8.0
Tak ako býva zvykom, na novú generáciu nebýva nič poriadne a inak to nie je ani pri PS4. Zmení sa to s príchodom Infamous: Second Son?
Začnime príbehom. Predstavte si mäso s omáčkou. Omáčka je chutná, no mäso je nemastné a neslané. Presne taký je príbeh v Infamous. Vedľajšie postavy sú napísané skvelo, dialógy detto. A to píše človek, čo preskakuje väčšinu cut-scén! No hlavný príbeh je obyčajný a ľahko predvídateľný. Úvod hry sa odohráva na vidieku no už onedlho vás zavedie do mesta Seattle. Príbeh má dve vetvy, ktorými sa dá vydať: cesta zla a dobra. Okrem cutscén je rozdiel aj v hrateľnosti a vo vzhľade vašich schopností. Hranie za dobro je spracované zaujímavejšie. Autori podľa mňa zlú karmu trochu odflákli, lebo príbeh sa rôzni iba cut-scénami a párom exkluzívnych misií pre každú karmu.
Opísať hrateľnosť tejto hry je trošku zložitejšie. Predstavte si 3rd person shooter skrížený s nejakou rubačkou v otvorenom svete a dostanete toto. Práve hrateľnosť je najväčším trhákom hry. Priznám sa, že už dlho som nehral tak zábavnú hru. Problém je, že hra má málo obsahu. Pod týmto pojmom myslím malé mesto, málo príbehových úrovní a ani tých vedľajších nie je veľa. Mapa je rozdelená na viacero „zón“ v ktorých sú tieto side misie. Po zvládnutí 70% z nich sa vám otvorí možnosť zviesť posledný boj. Po ňom už jednotky DUP sa v tomto okolí nebudú objavovať.
Po meste sú rozhádzané „shardy“, vďaka ktorým upgradujete svoju postavu. Avšak podľa vašich činov sa zvyšuje aj karmický level. Ak za časový úsek urobíte dostatok dobrých/zlých úkonov, tak získavate ničivý karmický streak. Ten sa líši aj od toho, akú schopnosť máte. Spočiatku je to dymová, no neskôr neónová sila a sila videa. Po skončení hry vás čaká ešte jedna. Najviac som si užil silu videa, pretože prináša možnosť stealth hrania.
Počas hry narazíte aj na nejaký ten boss fight. V nich je čekpointov ako šafránu, takže po smrti často opakujete od začiatku. Na prvé hranie môžu prísť trochu frustrujúce, no keď viete taktiku je to „piece of cake“.
Tretí diel Infamous sa dá prejsť na 100% za zhruba 12 hodín, na druhé hranie na expert obtiažnosti a evil karme to bolo slabých 6, takže nepočítajte s veľkou hracou dobou.
Technické spracovanie hry je na skvostnej úrovni. Na kombináciu neónovej sily a nočného prostredia len tak ľahko nezabudnete. Ozvučenie je dynamické, no nevýrazné. Niekoho možno poteší záverečná pieseň od Nirvany. Hra sa pohybuje trochu nestabilne nad 30 fps pri fullHD rozlíšení s krátkodobými prepadmi pri použití super útoku. V hre je veľká časť DUP veží zničiteľná, čo si skutočne zamilujete. Funkcie dualshocku sú využité rozumne a nie príliš nasilu. Suma sumárum v technickom prevedení Second Son exceluje.
Čo napísať na záver? Infamous sériu som nikdy nehral. Pôvodne som ani nechcel kúpiť tento diel. Je to hra plná drobných chýb, no aj tak neľutujem jediné euro. Ako majiteľ nového PC sa klaniam pred grafickým spracovaním. Pokiaľ vlastníte PS4, tak zábavnejšiu hru nenájdete. Nie je to nič, prečo by ste kupovali konzolu, no je to bod k dobru, pokiaľ uvažujete nad PS4. Hru hodnotím na 8/10.
Plusy:
-technické spracovanie,
-hrateľnosť,
-dialógy.
Mínusy:
-málo obsahu,
-stereotypné side misie,
-zopár drobných chýb,
-evil karma mohla byť spracovaná lepšie.
PS4
Vývoj: SCEE / Sucker Punch Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|