Slovenské vývojové štúdiá - PIXEL FEDERATION |
Po stopách slovenských vývojárskych štúdií
Dobrý deň, herný nadšenci, dnes vám prinášam druhý diel nášho prehľadu slovenských herných vývojárskych štúdii. Dnes Vám predstavím zaujímavé, najväčšie vývojárske štúdio na Slovensku.
Štúdio sa radí medzi najúspešnejšie vývojárske štúdiá na Facebooku, štúdio je zamerané na tvorbu hier hlavne pre browsery, no teraz sú prioritou pre štúdio mobilné zariadenia. PIXEL FEDERATION získalo ocenenie Best App Fan Page za rok 2013.
Na moje otázky a taktiež vaše otázky nám veľmi ochotne odpovedal pán Martin Palsovic.
PIXEL FEDERATION prišlo s tromi hlavnými titulmi, najúspešnejší je Trainstation, ktorý si mesačne zahrá cez 2 milióny ľudí po celom svete, dosah slovenského štúdia je neuveriteľný. Stránka PIXEL FEDERATION beží v slovenskom a taktiež aj anglickom jazyku. https://www.pixelfederation.com/?lang=sk
Kedy vzniklo vaše herné štúdio?
- PIXEL FEDERATION vzniklo v roku 2007, zakladali ho štyria ľudia z herného biznisu. V začiatkoch sa okrem tvorby hier venovali aj dodávateľským prácam pre externých klientov, napríklad reklamné agentúry. Postupom času sa z Pixelu ale stalo nezávislé a samostatné herné štúdio, ktoré sa venuje výhradne tvorbe vlastných hier.
Mala byť spoločnosť pôvodne zameraná na niečo iné, ako na vývoj hier?
- Cieľom bola vždy tvorba hier.
Vaše herné štúdio ste založili sám, alebo so skupinou pracovníkov?
- Pixel Federation zakladali štyria kamaráti - Šimon Šicko, Lucia Šicková, Marián Fridrich a Filip Fischer.
Na aký typ hier sa špecializujete?
- Online browser, social a mobile hry.
Čo obnáša vaša práca v pracovnom tíme?
- V Pixel Federation ľudia pracujú vo viacerých teamoch. Tvorba hier prebieha v produkčných teamov
- štyri pre existujúce projekty (TrainStation, Diggys Adventure, Emporea, BIG Shopkeeper) a niekoľko menších tímov, ktoré sa venujú príprave nových hier a prototypov.
Okrem produkčných teamov máme množstvo ďalších oddelení ako napríklad
marketing (má na starosti propagáciu našich produktov, firmy a získavanie nových hráčov), analytické oddelenie (spracováva dáta, sleduje štatistiky a vyhodnocuje správanie hráčov), community managment (komunikácia a starostlivosť o hráčov, poskytovanie supportu),
quality assurance (testovanie hier a zabezpečenie ich kvality),
technologické oddelenie (servery a infraštruktúra), operations a human resources, atď.
Z koľkých členov pozostáva váš tím?
- V tíme Pixel Federation je momentálne 130 ľudí. - zamestnancov a spolupracovníkov
Akú čiastku (stačí cifru) predstavuje váš ročný obrat?
- V roku 2013 sme mali tržby 7,7 milióna EUR.
Čo by ste chceli odkázať všetkým, ktorý by chceli prísť s podobným projektom takéhoto vývojárskeho štúdia?
- Netreba sa báť, treba ísť do toho.
Čo vám dala za uplynulé roky práca vývojára?
- Skúsenosti, samostatnosť, zážitky, nezávislosť, zábavu, nové kamarátstva.
Na akých významných hrách ste sa podieľali?
- PIXEL FEDERATION pracuje iba na vlastných hrách, avšak niekoľko ľudí z nášho tímu sa podieľalo na tvorbe AAA hier ako napríklad Heroes of Might & Magic.
S akými programovacími jazykmi a vývojovými nástrojmi pracujete?
- Action Script, Adobe Flash, Adobe AIR, Unity.
Ako funguje aktualizácia hry formou patchu? (otázka od hráčov komunity)
- Naše bry bežia v online prostredí, čiže patch prebieha na pozadí a hráč nemusí nijak aktualizovať klienta.
Myslíte si, že je na Slovensku veľký konkurenčný boj vývojových štúdii?
- Nie. Navyše, na Slovensku sme jednoznačne najväčší vývojár hier a pokiaľ by sa niekto dostal na našu veľkosť alebo nás predbehol, nebude nám to vôbec vadiť - práveže budeme radi. Pomáhame mnohým firmám alebo mladým indie developerom pri vývoji ich hier, pretože to je podľa nás cesta, akou môžeme pomôcť rozvoju herného biznisu u nás.
Sponzorujete iné projekty?
- Pomáhame rôznym spoločenským projektom, prispievame na vzdelávanie detí, organizáciu odborných konferencií alebo edukáciu v rámci herného prostredia. Snažíme sa o tvorbu pozitívneho obrazu hier v rámci spoločnosti, najmä medzi rodičmi a dospelými ľuďmi.
Myslíte si, že treba so štúdiom preraziť vo svete a vyvíjať hry v anglickom jazyku pre čo najväčší dosah vašich hier?
- Angličtina je pri tvorbe hier nutnosť, ale nestačí. Naše hry sú lokalizované v desiatkach ďalších jazykov pre krajiny v rámci všetkých kontinentov.
Je pre vás priorita PC, či iná platforma?
- Momentálne sú našou TOP1 prioritou mobilne zariadenia a tablety.
Ešte raz sa chcem v mene celej komunity poďakovať pánovi Martinovi Palsovicovi, ktorý si našiel čas a odpovedal nám na naše otázky, prajeme PIXEL FEDERATION-u veľa šťastia a úpechov do budúcnosti. Ak chcete podporiť PIXEL FEDERATION, pripojte sa k ich komunite na Facebook-u, získate tak prehľad o pripravovaných tituloch či novinkách.
P.S. Ak ste nadaný programátor, či hráč z komunity, ponúka pre vás PIXEL FEDERATION aj zaujímavú ponuku na svojej stránke v sekcii voľných pracovných miest: Voľné pracovné miesta