Slovenské vývojárske štúdiá - Fishcow |
Priblížme si štúdio Fishcow.
Ahojte sectoráci. Dnes vám prinášam už posledný náhľad do rubriky slovenských vývojárskych štúdii. Zameriame sa na štúdio Fishcow. O tom, ako vzniklo sa dočítate nižšie v interviewe. Štúdio má za sebou už aj prvú vydanú hru.
Je ňom Gomo, point ´n click adventúra, ktorú si môžete zahrať aj online, alebo si ju zakúpiť na Steame za symbolických 7,99€.
Tak najprv niečo o Gomovi:
Gomo žije v príjemnom, skrytom údolí spoločne so svojím psíkom Dingom, no mal nepríjemný sen, že jeho psíka Dinga uniesol mimozemštan. To sa aj potvrdilo, keď sa Gomo prebudil. Mimozemšťan mu dal ponuku, že mu vydá jeho psíka namiesto vzácneho kryštálu. Tento kryštál získate v takmer nedostupnej bani, no čo by ste pre svojho milovaného Dinga nespravili.
Hra zaujme príbehom, ktorý je doplnený aj o veľmi peknú grafiku, čo je na adventúru veľmi slušné. No nakoniec, je to druhá najlepšie slovenská hra za rok 2013. O kompletných výsledkoch sa môžete dočítať aj na tejto stránke BOOMCZ. Kontakt na stránku Fishcow, takiež sa môžete stať aj fanúšikmi Fishcow-u na facebooku. Ak sa vám štúdio zapáčilo určite sa nezabudnite prejaviť nižšie v komentároch.
Kedy vzniklo vaše herné štúdio? (rok, za akých okolností, vaše začiatky s herným štúdiom)
- Budem pisat bez diakritky. Nase studio vzniklo v Juny 2011. Vtedy som este chodil na vysoku skolu a spolu so spoluziakom Matom Horvathom sme sa rozhodli, ze zalozime herne studio. Obaja sme mali k hram blizky vztah. Zaciatky boli komicke pretoze sme nemali vobec ziadne skusenosti s vyvojom hier takze sme riesili na zaciatku rozne banality, ktore uz ine studia beru ako samozrejmost.
Mala byť spoločnosť pôvodne zameraná na niečo iné, ako na vývoj hier?
- Nie, prvotny plan bol robit hry a tak je to aj doteraz.
Na aký typ hier sa špecializujete?
- Prva hra bola adventura, no momentalne pracujeme na hre z ineho zanra.
Čo obnáša vaša práca v pracovnom tíme?
- Robim vsetko co je potrebne a naco momentalne chybaju ludia. Administrativa, manazment, export/nahadzovanie grafiky, obcasne animovanie, testovanie, bug report atd.
Z koľkých členov pozostáva váš tím?
- Momentalne 6 ludi.
Čo by ste chceli odkázať všetkým, ktorý by chceli prísť s podobným projektom takéhoto vývojárskeho štúdia?
- Nevzdavat sa a vydrzat az do konca.
Čo vám dala za uplynulé roky práca vývojára?
- Vedomosti, skusenosti, kolegov, kontakty, zaujimave zazitky...
Na akých významných hrách ste sa podieľali?
- Okrem nasej hry, na ziadnych inych.
S akým najvýznamnejším herným štúdiom ste spolupracovali?
- Okrem nasho studia, so ziadnym inym.
S akými programovacími jazykmi a vývojovými nástrojmi pracujete?
- Momentalne Unity, v minulosti Flash.
Ako funguje aktualizácia hry formou patchu? (otázka z komunity)
- Je tazke to opisat, kazda hra pouziva iny engine tj. kazda hra to riesi inak. My konkretne sme to riesili tak, ze sme prepisovali pri patchi konkretne subory, ktore v sebe niesli nieco aktualizovane.
Myslíte si, že je na Slovensku veľký konkurenčný boj vývojových štúdii?
- Vo vseobecnosti Indie studia nepredstavuju pre seba ziadnu konkurenciu takze tu nemozme rozpravat o nejakom konkurencom boji. Navyse sa castokrat medzi sebou radime, pomahame si a celkovo sa podporujeme pri roznych situaciach.
Myslíte si, že treba so štúdiom preraziť vo svete a vyvíjať hry v anglickom jazyku pre čo najväčší dosah vašich hier?
- Pochopitelne, kazdy sa chce zamerat na co najvacsie publikum.
Je pre vás priorita PC, či iná platforma?
- Pc.
Za odpovede sa chcem veľmi poďakovať pánovi Bačovi, ktorý si našiel čas a odpovedal nám na súbor otázok. Prajem vám v mene celej sector komunity veľa vydaných hier, a nech stoja zato ako Gomo!
Dúfam, že do budúcna budeme o vás ešte veľa počuť.
Ostatné slovenské vývojárske štúdiá: